
Η αξία του παγκόσμιου στόλου και του βιβλίου παραγγελιών στη ναυτιλία έφτασε τα 2 τρισ. δολάρια στην πιο ενεργή χρονιά παραγγελιών νεότευκτων πλοίων εδώ και 17 χρόνια, σύμφωνα με την Clarksons Research.
Παγκόσμια ναυτιλία: Χούθι, Πούτιν και Τραμπ καθορίζουν τη ρότα
Η αυξανόμενη αξία των περιουσιακών στοιχείων – από 1,2 τρισ. δολάρια το 2020 , στα 2 τρισ. δολ το 2024, οφείλεται στα χαμηλά ποσοστά διάλυσης πλοίων, στα περισσότερα από 2.300 πλοία που έχουν παραγγελθεί το 2024 και στις αυξανόμενες αξίες των πλοίων, δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας Stephen Gordon.
Περισσότερα από 2.300 πλοία έχουν παραγγελθεί το 2024
Κυριαρχεί το LNG ως καύσιμο
Παράλληλα οι εφοπλιστές επενδύουν στα νέα εναλλακτικά καύσιμα παρά το γεγονός ότι και η παραγωγή τους δεν επαρκεί και δεν είναι εξασφαλισμένα τα logistics για την διάθεση τους σε πολλά λιμάνια σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στα νεότευκτα πλοία αυξάνεται, καθώς σύμφωνα με την Clarksons Research, τα μισά από τα πλοία που παραγγέλθηκαν το 2024 θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης νέων καυσίμων, από περίπου 40% πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με την Clarksons Research.
Με τον συνολικό όγκο παραγγελιών νεότευκτων πλοίων να φτάνει στο υψηλότερο επίπεδο από το 2007, τα εναλλακτικά καύσιμα συνέχισαν να διαδραματίζουν εξέχοντα ρόλο, αντιπροσωπεύοντας το 50% του συνόλου της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε το 2024, δήλωσε ο Steve Gordon, επικεφαλής της Clarksons Research, παρουσιάζοντας τα στοιχεία του περασμένου έτους του Green Technology Tracker της Clarksons Research.
Τα δεδομένα της Clarksons Research για το 2024 δείχνουν ότι 820 νεότευκτες μονάδες, χωρητικότητας 62,2 εκατ. gt αναφέρθηκαν να έχουν παραγγελθεί με δυνατότητα εναλλακτικών καυσίμων, που ισοδυναμεί με το 50% της συμβατικής χωρητικότητας.
Εξ αυτών των πλοίων τα 390 πλοία μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, τα 119 μεθανόλη, τα 72 με υγραέριο(LPG) και τα 206 πλοία μπορούν να κινούνται με μπαταρίες/υβριδικά.
Η Clarksons εκτιμά ότι το 2024 καταγράφηκε μια επιστροφή στην κυριαρχία της τεχνολογίας διπλού καυσίμου LNG – που αντιπροσωπεύει το 70% της χωρητικότητας με εναλλακτικά καύσιμα που παραγγέλθηκε, εξαιρουμένων των LNG Carriers, από 43% το 2023, με το μερίδιο της μεθανόλης να μειώνεται στο 14% από 30%.
Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι το 52,6% του βιβλίου παραγγελιών σε όρους gt είναι πλέον ικανό να χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα ή υβριδική πρόωση με μπαταρία.
Αυτό συγκρίνεται με 45,5% στις αρχές του 2023 και μόλις 10,8% στις αρχές του 2017.
Από το συνολικό βιβλίο παραγγελιών, το 35,9% της χωρητικότητας ή 1.053 μονάδες πλοίων, πρόκειται να χρησιμοποιούν LNG, το 9,4% ή 301 μονάδες μεθανόλης, το 2% ή 131 μονάδες υγραερίου και περίπου το 3,3% ή περίπου 491 μονάδες άλλων εναλλακτικών καυσίμων.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται 32 πλοία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν υδρογόνο, 68 αιθάνιο, 38 αμμωνία, 17 βιοκαύσιμα και περίπου 445 μπαταρίες/υβριδικά συστήματα πρόωσης.
Ο Steve Gordon σημείωσε ότι τα νεότευκτα πλοία με κατάσταση «έτοιμου» (ready) καυσίμου έχουν αυξηθεί σε περίπου στο ένα πέμπτο όλων των παραγγελιών ή στο 21% της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε.
Τα containerships προτιμούν τα εναλλακτικά καύσιμα
Εκτός από τα πλοία όπως αυτά που μεταφέρουν LNG και μπορούν να αξιοποιήσουν το φορτίο ως καύσιμο, ο επικεφαλής της έρευνας επισήμανε ότι ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων έχει την υψηλότερη υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων, ενώ τα ultramaxes, τα handysize και τα δεξαμενόπλοια MR έχουν τη χαμηλότερη.
Τέλος να σημειωθεί ότι η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου αυξήθηκε στα 13,1 έτη σε σταθμισμένη βάση gt, από το χαμηλό του 2013 που ήταν 9,7 έτη.


Latest News

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες

Και η Royal Caribbean στη καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση του Μεθανίου στη Ναυτιλία
Η Royal Caribbean μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, έγινε το τελευταίο μέλος που προσχώρησε στη διακλαδική πρωτοβουλία για τη μείωση του μεθανίου

CMA CGM: Οι Γάλλοι του ΟΛΘ επενδύουν 20 δισ. στα λιμάνια των ΗΠΑ - Τι είπε ο Τραμπ
Στα σχέδια της CMA CGM και ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία των ΗΠΑ - Αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Αιφνιδιαστικοί έλεγχοι της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε ακτοπλοϊκές εταιρείες
Στόχος, να εντοπίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στην ερευνώμενη αγορά