Βασικό στοιχείο της γαλλικής κουζίνας και παράδοσης αλλά και εξαγωγικό προϊόν, το γαλλικό κρασί (κόκκινο) βρίσκεται σε απότομη πτώση καθώς πέραν όλων των άλλων, οι γεύσεις που επιλέγουν οι νεαροί πότες, αλλάζουν..

Για τη Γαλλία και ειδικά τον οινοπαραγωγικό τομέα, το γεγονός ότι η εγχώρια κατανάλωση μειώνεται και οι καταναλωτές στρέφονται σε μπίρες ή αλλα αλκοολούχα ποτά ή ακόμα και σε επιλογές χωρίς αλκοόλ, ειναι ενα σημαντικό ζήτημα.

Αλκοόλ: Οι νεότεροι Αμερικανοί επιλέγουν τα mocktails – «Στροφή» πριν τις προειδοποιήσεις των ΗΠΑ

Το γαλλικό κρασί, κατα πρότιμηση κόκκινο,  αντιμετωπίζει μια «υπαρξιακή» παρακμή εάν δεν προσαρμοστεί -σύμφωνα με άτομα που εργάζονται στον κλάδο- καθώς οι νεότερες γενιές επιλέγουν όλο και περισσότερο διαφορετικά ποτά ή αποφεύγουν εντελώς το αλκοόλ.

Η κατανάλωση κόκκινου κρασιού στη Γαλλία έχει μειωθεί περίπου 90 τοις εκατό από τη δεκαετία του 1970, σύμφωνα με το Conseil Interprofessionnel du vin de Bordeaux (CIVB), μια βιομηχανική ένωση.

Η γενιά Z  αγοράζει το ήμισυ του όγκου που αγόραζαν οι παλαιότεροι millennials.

Την ίδια στιγμή, οι γαλλικές οινοπαραγωγικές περιοχές αντιμετωπίζουν επίσης ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή, η μειωμένη ζήτηση από την Κίνα και η υπερβολική παραγωγή, σημειώνουν οι Financial Times.

Η συνολική κατανάλωση κρασιού, που περιλαμβάνει κόκκινο, λευκό και ροζέ, έχει μειωθεί περισσότερο από 80% στη Γαλλία από το 1945, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας της Nielsen, και η πτώση επιταχύνεται, με τη γενιά Z να αγοράζει το ήμισυ του όγκου που αγόρασαν οι παλαιότεροι millennials.

Εφυσυχασμός για το γαλλικό κρασί

«Τα προβλήματα με το κρασί -ιδιαίτερα το κόκκινο κρασί- γίνονται πλέον υπαρξιακά και αποτελούν προβλήματα για περισσότερο από μια δεκαετία», δηλώνει ο Σπύρος Μαλανδράκης, αναλυτής ποτών της Euromonitor International.

Ο κλάδος υπέφερε από «έλλειψη σύνδεσης με τις νεότερες γενιές», ενώ προηγουμένως είχε πέσει σε «μια αίσθηση εφησυχασμού» λόγω της δημοτικότητας του κρασιού στη γενιά των baby boomers, πρόσθεσε.

Η αλλαγή στη γαλλική κατανάλωση επιδεινώνει τις παγκόσμιες τάσεις που πλήττουν τον κλάδο, όπως το ότι οι άνθρωποι πίνουν λιγότερο και ότι αλλαζουν οι προτιμήσεις. Ειδικά τα κόκκινα κρασιά βγαίνουν από τη μόδα μεταξύ των νέων υπέρ του ροζέ, της μπύρας, των αλκοολούχων ποτών και των επιλογών χωρίς αλκοόλ.

«Με κάθε γενιά στη Γαλλία βλέπουμε την αλλαγή. Αν ο παππούς έπινε 300 λίτρα κόκκινο κρασί το χρόνο, ο πατέρας πίνει 180 λίτρα και ο γιος 30 λίτρα», δήλωσε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της CIVB Jean-Pierre Durand.

Η απώλεια της Κίνας

Η βιομηχανία αντιμετωπίζει επίσης την απότομη μείωση της ζήτησης από την Κίνα, μια από τις κύριες εξαγωγικές αγορές της, και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Η κατανάλωση κρασιού έχει μειωθεί κατά 80% στη Γαλλία από το 1945, σύμφωνα με τη Nielsen

Οι προκλήσεις δεν έχουν πλήξει εξίσου όλες τις κατηγορίες κρασιού. «Τα κόκκινα κρασιά μεγάλου όγκου, με έντονη τανικότητα βρίσκονται σε έντονη πτώση, και αυτό επιταχύνεται με την αλλαγή των γενεών», δήλωσε ο αγοραστής κρασιού Τομας Καστε .

Ορισμένοι ηγέτες του κλάδου αναμένουν ότι οι παραγωγοί θα ανταποκριθούν εστιάζοντας σε κρασιά υψηλότερης ποιότητας ή επεκτείνοντας την προσφορά τους από τα ερυθρά σε άλλα προϊόντα, όπως τα λευκά κρασιά ή τα κρασιά χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ – αν και το τελευταίο απαιτεί επενδύσεις σε νέα αμπέλια και εξοπλισμό.

Ο Durand, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής του οινοπαραγωγού AdVini στο νοτιοδυτικό Μπορντό, προέβλεψε ότι στο μέλλον θα υπάρχει μικρή ζήτηση για κρασιά κατώτερης κατηγορίας, καθώς οι νεότερες γενιές δίνουν προτεραιότητα στην ποιότητα έναντι της ποσότητας. Ορισμένα κρασιά πωλούνται με μόλις 2,50 ευρώ το μπουκάλι στη Γαλλία.

Ωστόσο, ο Durand δήλωσε ότι η υπερπαραγωγή και η παρουσία πολλών κρασιών χαμηλότερης ποιότητας έχουν βλάψει την εικόνα του Μπορντό, αν και η περιοχή είναι επίσης γνωστή για την περιοχή Saint-Émilion, η οποία παράγει κρασιά κορυφαίας ποιότητας και ακριβά.

Ενα πορτοκαλί κρασί που αρέσει στους νέους

Η κατασταση είναι επίσης δύσκολη για ορισμένα οινοποιεία υψηλότερης ποιότητας. Η συγκομιδή του 2024 στο Château Mauvinon, μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση στο Saint-Émilion, επηρεάστηκε από την υψηλή θερμοκρασία και τη μούχλα,  προβλήματα που εμφανίζονται σε όλη την περιοχή καθώς το κλίμα αλλάζει.

Η Μπριζιτ Τριμποντό  η οποία είναι ιδιοκτήτρια και διευθύνει το οινοποιείο, δήλωσε ότι τα υψηλής ποιότητας ερυθρά κρασιά «grand cru» εξακολουθούν να αποτελούν τον πυρήνα της παραγωγής του Château Mauvinon, αλλά είχε παρατηρήσει τις αλλαγές στις συνήθειες των νεότερων καταναλωτών πριν από χρόνια και προσαρμόστηκε.

Άρχισε να παράγει ένα λευκό κρασί το 2018, καθώς και ένα πορτοκαλί κρασί, δημοφιλές στους νεότερους πότες. Τώρα πειραματίζεται με κρασί χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ, το οποίο θα είναι έτοιμο να πωληθεί φέτος.

Το οινοποιείο έχει επίσης πιστοποιηθεί ως βιολογικό από το 2017, γεγονός που απευθύνεται στους νεότερους καταναλωτές.

«Αισθάνθηκα αρκετά νωρίς ότι τα πρότυπα κατανάλωσης άλλαζαν – βλέποντας ότι οι γυναίκες και ειδικά οι νεότερες γυναίκες γύρω μου έπιναν λιγότερο και πολύ λιγότερο κόκκινο», λέει η Μπ. Τριμποντό.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή