Αν και απέχει πολύ από τη μοναδική απομίμηση στην αγορά, το γεγονός ότι η αντιγραφή της Birkin από τα Walmart και η δημιουργία της «Wirkin» στα πρότυπα της εξαιρετικά περιζήτητης τσάντας του οίκου Hermès, έγινε viral και προσέλκυσε τόσο ενδιαφέρον μέσα στο 2024, δείχνει μια αλλαγή στην στάση των καταναλωτών απέναντι στα αγαθά πολυτελείας.

Η δερμάτινη τσάντα που διατίθεται στον ιστότοπο της Walmart, είναι μια πιο προσιτή εναλλακτική λύση στη γαλλική τσάντα Birkin, με τις περίφημες Wirkins να εμφανίζονται πως έχουν ήδη εξαντληθεί.

Birkin: Τα «τρελά οικονομικά» της πιο περιζήτητης τσάντας στον κόσμο

Πολυτελείς μάρκες όπως η Hermès έχουν παραμείνει στο επίκεντρο της δημοσιότητας, αλλά οι τιμές τους τις καθιστούν απρόσιτες για τους περισσότερους ανθρώπους. Παρ’ όλα αυτά, οι λάτρεις εμβληματικών προϊόντων, όπως η διάσημη τσάντα Birkin, και ταυτόχρονα διψασμένοι για ευκαιρίες αγοραστές, δεν έχουν κανέναν ενδοιασμό να κάνουν υποχωρήσεις – γεγονός που καθιστά ελκυστικά τα φθηνότερα μεν αλλά υψηλής ποιότητας αντίγραφα.

Εξάλλου οι fashion influencers παίζουν ρόλο στην προβολή αυτών των απομιμήσεων, τις οποίες η άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών και οι φθηνές τιμές αποστολής, ακόμη και από την άλλη άκρη του κόσμου, έχουν κάνει πιο προσιτές από ποτέ.

Πρόπερσι, η Hermès δήλωσε στο Business of Fashion ότι «απαγορεύει αυστηρά κάθε πώληση ορισμένων προϊόντων ως προϋπόθεση για την αγορά άλλων»

Η αξία της Birkin

Η Hermès δεν πουλάει την τσάντα της online, αλλά η Maison de Luxe, μια εταιρεία με έδρα το Λος Άντζελες που πουλάει ολοκαίνουργιες και μεταχειρισμένες τσάντες Hermès, προωθεί τσάντες Birkin μεταξύ 26.500 και 399.999 δολαρίων. Ένα «πρότυπο μοντέλο» Birkin, το οποίο χρειάζεται έως και 40 ώρες για να κατασκευαστεί στο χέρι από έναν μόνο τεχνίτη, μπορεί να ξεκινήσει από περίπου 7.200 δολάρια σύμφωνα με τη γερμανική SACLÀB.

Οι επίδοξοι αγοραστές της Birkin κατέθεσαν αγωγή τον Μάρτιο υποστηρίζοντας ότι για να καταφέρουν να την αποκτήσουν, έπρεπε πρώτα να αγοράσουν άλλα αξεσουάρ και αντικείμενα Hermès, αυξάνοντας ουσιαστικά το κόστος για να αποκτήσουν μια από τις τσάντες υψηλού προφίλ.

Η Birkin κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στα ράφια το 1984, μερικά χρόνια αφότου η αείμνηστη ηθοποιός Jane Birkin και ο Jean-Louis Dumas, τότε διευθύνων σύμβουλος της Hermès, συναντήθηκαν σε μια πτήση για το Λονδίνο. Αφού του παραπονέθηκε ότι δεν μπορούσε να βρει την τσάντα στο σωστό μέγεθος, οι δυο τους έκαναν ένα σκίτσο μαζί, σε μια χαρτοπετσέτα ή σε μια χάρτινη σακούλα (vomit bag) της Air France. Σε αντάλλαγμα για την παραχώρηση του ονόματός της στο νέο προϊόν, η Hermès πλήρωσε στην Birkin ετήσια δικαιώματα.

Birkin

Η ηθοποιός Jane Birkin με την τσάντα που φέρει το όνομά της

Πώς φτάσαμε στη… Wirkin

Στον αντίποδα, η Walmart πουλά τη δική της Birkin-style τσάντα για μόλις 78 δολάρια, ανάλογα με το μέγεθος και το χρώμα. Η Kamugo, ο κατασκευαστής μιας Wirkin, ισχυρίζεται στο CNN πως η τσάντα είναι κατασκευασμένη από γνήσιο δέρμα αγελάδας, αλλά χρησιμοποιεί συνθετικό δέρμα στο εσωτερικό της.

Η Kamugo δεν είναι η μόνη μάρκα που ρίχνει μια ματιά στα αντίγραφα της Birkin – οι BESTSPR, YMTQ και Judy είναι μερικές ακόμη επιχειρήσεις που αναφέρονται στον ιστότοπο της Walmart και πωλούν παρόμοιες τσάντες.

Χάνει τους πελάτες της η Birkin;

Η Birkin είναι ένα παράδειγμα πολυτελούς αντικειμένου με φήμη αποκλειστικότητας. Πολλές διασημότητες – από τη Beyoncé, την  Cardi B και μέχρι την οικογένεια Kardashian – τραγουδούν ή και δημοσιεύουν φωτογραφίες από τις συλλογές τους Birkin. Μια τσάντα Birkin από δέρμα κροκόδειλου πωλήθηκε σε δημοπρασία κατά τη διάρκεια της πανδημίας για σχεδόν 390.000 δολάρια.

Η Hermès είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες ειδών πολυτελείας με βάση τις πωλήσεις, οι οποίες βελτιώθηκαν κατά 32% το 2022 – με ώθηση από τα νέα καταστήματα στη Νέα Υόρκη και στο Όστιν του Τέξας, σύμφωνα με έκθεση της Deloitte. Τα δερμάτινα είδη και τα προϊόντα σελοποιίας της εταιρείας, με πρωταγωνιστή κυρίως την τσάντα Birkin, αντιστοιχούν στο 42,8% των εσόδων της εταιρείας το 2022.

Οι τσάντες υψηλών προδιαγραφών είναι από τις πιο συχνά αγοραζόμενες κατηγορίες μεταχειρισμένης μόδας. Η Walmart πωλεί επίσης μεταχειρισμένες τσάντες Birkin στο διαδίκτυο, οι οποίες κοστίζουν χιλιάδες δολάρια, μεταξύ πολλών ιστότοπων που πωλούν μεταχειρισμένες Birkin και άλλα είδη πολυτελείας.

Γι’ αυτό ίσως και η McKinsey & Co. συνιστά στα στελέχη της πολυτελούς μόδας να αναγνωρίσουν τη σημασία ενός μεγάλου τμήματος της πελατειακής τους βάσης: εκείνων δηλαδή που αγοράζουν τουλάχιστον ένα αντικείμενο πολυτελείας το χρόνο και ξοδεύουν μεταξύ 3.000 και 10.000 δολαρίων ετησίως.

Αυτοί οι καταναλωτές αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των εσόδων των εμπορικών σημάτων πολυτελείας. Μόνο περίπου το 30% αυτών λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τα λογότυπα, σύμφωνα με την McKinsey & Co. Birkin

Η κουλτούρα του «Dupe»

Η Hermès δεν είναι η μόνη μάρκα που τα προϊόντα της αντιγράφονται συστηματικά. Τα θερμός της Stanley, τα κορμάκια Skims και τα κολάν Lululemon είναι μεταξύ των ακριβών brands που αντιμετωπίζουν ανταγωνισμό από αντιγραφές ή κακέκτυπά τους.

Τα «Dupes», τα οποία είναι λιγότερο ακριβές εναλλακτικές λύσεις σε επώνυμες μάρκες χωρίς να κολλάνε ψεύτικα λογότυπα (που σημαίνει ότι το προϊόν δεν θεωρείται απομίμηση, παρά τις έντονες ομοιότητες με τα ακριβότερα πρωτότυπα), έχουν συγκεντρώσει περισσότερη προσοχή στο διαδίκτυο τα τελευταία χρόνια.

Ο Steven Moy, επικεφαλής πελάτης της εταιρείας συμβούλων πολυτελείας G & Co., διευκρίνισε στο CNN πως οι απομιμήσεις είναι αναπόφευκτες.« Θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο οι αυτοκινητοβιομηχανίες Toyota και Honda δέχθηκαν αντιδράσεις για τα πολυτελή μοντέλα τους, Lexus και Acura αντίστοιχα», πρόσθεσε.

«Ορισμένοι καταναλωτές περίμεναν χρόνια για μια τσάντα Birkin», είπε, τονίζοντας πως οι πιο εύποροι, οι οποίοι είναι πιστοί σε πολυτελείς μάρκες όπως η Hermès, δεν θα σταματήσουν να ψωνίζουν εξαιτίας αυτών των αντιγράφων.

Οι αντιδράσεις

Ορισμένες μάρκες, όπως η Lululemon, έχουν στραφεί εναντίον των αντιγράφων αυτών. Η γνωστή μάρκα athleisure φιλοξένησε μια «ανταλλαγή αντιγράφων» στο Λος Άντζελες, υποσχόμενη το μαύρο παντελόνι Align High Rise Pant 25» σε αντάλλαγμα για δύο ανώνυμα αντίγραφά του.

Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αμφισβήτησαν κατά πόσο η αγορά ενός τέτοιου προϊόνος έχει νόημα, με έναν χρήστη του TikTok να λέει ότι «δεν θα αγόραζα ένα ψεύτικο γιατί δεν με ενδιαφέρει καν να έχω ένα αληθινό».

Οι κατασκευαστές απομιμήσεων συχνά λειτουργούν χωρίς μεγάλη διαφάνεια και πολλές μάρκες δεν έχουν σαφή προέλευση καταστήματος. Η Kamugo, για παράδειγμα, δεν φαίνεται να έχει ιστοσελίδα.

Σύμφωνα με τον Moy, πάντως, «δεν υπάρχει σωστή ή λάθος απάντηση. Εξαρτάται από το κοινό που θέλει να εξυπηρετήσει η κάθε πλευρά. Θέλει να προσεγγίσει αυτά τα κοινά ή να κρατήσει τους βασικούς της πελάτες»;

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή