Πριν από ένα χρόνο, η Boeing βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, όταν ένα πάνελ της ατράκτου που κάλυπτε μια αχρησιμοποίητη πόρτα εξόδου κινδύνου, εξερράγη στον αέρα από ένα σχεδόν καινούργιο Boeing 737 Max 9 της Alaska Airlines. Το ατύχημα προκάλεσε τρόμο στους επιβαίνοντες, αν και κανείς δεν τραυματίστηκε σοβαρά και το αεροπλάνο πραγματοποίησε ασφαλή αναγκαστική προσγείωση στο Πόρτλαντ του Όρεγκον.

Τα μπουλόνια δεν είχαν τοποθετηθεί πριν το αεροσκάφος φύγει από το εργοστάσιο 737 της Boeing στο Ρέντον της Ουάσινγκτον, σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, αμαυρώνοντας και πάλι την εικόνα του κορυφαίου εξαγωγέα των ΗΠΑ και ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου.

Boeing: Ο μεγάλος χαμένος του Dow Jones το 2024

Η τιμή της μετοχής της Boeing έχει υποχωρήσει περισσότερο από 30% τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ ο S&P 500 έχει σημειώσει άνοδο σχεδόν 27%.

Οι επικεφαλής της Boeing έχουν περάσει τους τελευταίους 12 μήνες κάνοντας σημαντικές αλλαγές που περιλαμβάνουν αντικαταστάσεις στις τάξεις των διευθυντικών στελεχών της, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου διευθύνοντος συμβούλου, έως και πιο ισχυρή εκπαίδευση για εκατοντάδες εργαζόμενους στο εργοστάσιο, πολλοί από τους οποίους είναι νέοι.

Πρόοδος για την Boeing

Η εταιρεία παρουσίασε την Παρασκευή την πρόοδό της κατά το περασμένο έτος, συμπεριλαμβανομένης της έναρξης τυχαίων ελέγχων ποιότητας στα εργοστάσια. Η Boeing δήλωσε ότι έχει μειώσει «σημαντικά» τα ελαττώματα στις ατράκτους των 737 που κατασκευάζονται από την Spirit AeroSystems, την οποία επαναγοράζει, και μείωσε τις λεγόμενες ταξιδιωτικές εργασίες, όπου οι εργασίες για την κατασκευή αεροσκαφών γίνονται εκτός σειράς, σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι ατέλειες.

Η κατασκευάστρια εταιρεία δήλωσε επίσης ότι αντιμετώπισε μεγάλο μέρος των αναφορών των εργαζομένων που δόθηκαν κατά τη διάρκεια συνεδριών με τη διοίκηση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Μετά το ατύχημα, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας αύξησε την εποπτεία της Boeing, περιορίζοντας την παραγωγή των αεροσκαφών 737 Max με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, αν και η παραγωγή εξακολουθεί να είναι κάτω από αυτά τα επίπεδα. Ο επικεφαλής της FAA Μάικ Γουίτακερ, ο οποίος δήλωσε ότι θα παραιτηθεί στις 20 Ιανουαρίου, προειδοποίησε την εταιρεία την Παρασκευή ότι «η ενισχυμένη εποπτεία ήρθε για να μείνει».

Όπως τονίζει το CNBC, είπε ότι η ανάκαμψη της Boeing «δεν είναι έργο ενός έτους».

«Αυτό που χρειάζεται είναι μια θεμελιώδης πολιτιστική αλλαγή στην Boeing που θα είναι προσανατολισμένη στην ασφάλεια και την ποιότητα πάνω από τα κέρδη. Αυτό θα απαιτήσει συνεχή προσπάθεια και δέσμευση από την Boeing, καθώς και αδιάλειπτο έλεγχο εκ μέρους μας», ανέφερε ο Γουίτακερ σε δήλωσή του. Boeing

Αύξηση των ζημιών, καθυστερήσεις παράδοσης

Η Boeing δεν έχει καταγράψει ετήσια κέρδη από το 2018.

Εκείνη τη χρονιά σημειώθηκε η πρώτη από τις δύο θανατηφόρες συντριβές των 737 Max της που στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους – η χειρότερη κρίση της Boeing στην πρόσφατη μνήμη. Ένα σύστημα ελέγχου πτήσης ενοχοποιήθηκε και για τις δύο συντριβές και τα αεροσκάφη καθηλώθηκαν παγκοσμίως για σχεδόν δύο χρόνια.

Με την πάροδο των ετών εμφανίστηκαν και άλλα ποιοτικά ελαττώματα, καθυστερώντας τις παραδόσεις αεροσκαφών από το 737 Max, το 787 Dreamliner και το ζεύγος των 747 που θα χρησιμεύσει ως Air Force One, μεταξύ άλλων.

Από το 2019, η Boeing έχει χάσει περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια δολάρια και ο νέος διευθύνων σύμβουλός της έχει αναλάβει να διασφαλίσει ότι η Boeing μπορεί να αυξήσει την παραγωγή χωρίς ελαττώματα που επιβράδυναν τις παραδόσεις στο παρελθόν.

Τον Αύγουστο, η εταιρεία έφερε ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing τον Κέλι Όρτμπεργκ, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Rockwell Collins, με εμπειρία τριών δεκαετιών στην αεροδιαστημική, αντικαθιστώντας τον Ντέιβ Καλιούν.

Η απεργία

Λίγες εβδομάδες μετά την έναρξη της θητείας του Όρτμπεργκ, οι μηχανικοί της Boeing προχώρησαν σε απεργία για σχεδόν δύο μήνες, μια στάση εργασίας που έληξε αφού ενέκριναν μια νέα τετραετή εργασιακή συμφωνία με αυξήσεις 38%. Ορισμένοι μακροχρόνιοι εργαζόμενοι επεδίωξαν να επαναφέρει η Boeing τις συντάξεις, αλλά αυτό δεν ήταν μέρος της νέας εργασιακής συμφωνίας.

Η απεργία, ωστόσο, αδρανοποίησε την παραγωγή των περισσότερων αεροσκαφών της Boeing, αν και τα εργοστάσια επανέλαβαν την παραγωγή τις τελευταίες εβδομάδες. Αυτό προετοιμάζει την Boeing για ένα ακόμη έτος που θα επικεντρωθεί στη σταθεροποίηση της παραγωγής για να παραδώσει τα αεροσκάφη στις αεροπορικές εταιρείες πριν από την περαιτέρω αύξηση της παραγωγής, ενώ η Airbus συνεχίζει να ξεπερνά τον όγκο παραδόσεων της Boeing.

Η Boeing συγκέντρωσε δισεκατομμύρια αυτό το φθινόπωρο για να αποτρέψει την κρίση. Ο Όρτμπεργκ δήλωσε επίσης ότι η εταιρεία θα περικόψει το 10% του εργατικού δυναμικού της, που ανέρχεται σε περίπου 170.000 άτομα. Οι ειδοποιήσεις άρχισαν να αποστέλλονται στα τέλη του περασμένου έτους. Ο Ortberg δήλωσε τον Οκτώβριο ότι η εταιρεία πρέπει να επικεντρωθεί στις βασικές της δραστηριότητες και ότι θα επανεξετάσει το χαρτοφυλάκιό της.

«Νομίζω ότι είναι καλύτερα … να κάνουμε λιγότερα και να τα κάνουμε καλύτερα από το να κάνουμε περισσότερα και να μην τα κάνουμε καλά», δήλωσε στην πρώτη του κλήση για τα κέρδη τον Οκτώβριο.

Πέρασε τις πρώτες εβδομάδες της θητείας του επισκεπτόμενος εργοστάσια και μετακόμισε στην περιοχή του Σιάτλ, όπου επικεντρώνεται το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της Boeing, και κέρδισε επαίνους από στελέχη αεροπορικών εταιρειών που είχαν εξοργιστεί με την κυλιόμενη παράδοση αεροσκαφών της εταιρείας κατά τη διάρκεια μιας μεταπανδημικής ταξιδιωτικής έκρηξης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή