
Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Ερίκ Λομπάρ δήλωσε ότι η κατάσταση του προϋπολογισμού της Γαλλίας είναι «σοβαρή», προσθέτοντας ότι θέτει ως στόχο έλλειμμα για το 2025 στο εύρος του 5% με 5,5% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ).
Ο Λομπάρ δήλωσε επίσης στον ραδιοφωνικό σταθμό France Inter ότι το δημοσιονομικό έλλειμμα θα είναι «πιθανόν» γύρω στο 6,1% το 2024.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι ο προϋπολογισμός του 2025 θέτει τώρα ως στόχο 50 δισεκ. ευρώ σε εξοικονόμηση δαπανών, προσθέτοντας ότι οι επικεφαλής των γαλλικών επιχειρήσεων ανησυχούν που η Γαλλία δεν έχει ακόμα προϋπολογισμό για το 2025.
Γερμανία – Γαλλία: Η χρονιά που ξέμειναν από καύσιμα οι ατμομηχανές της Ευρώπης
Η Γαλλία ελπίζει να καταλήξει σε συμφωνία για τον προϋπολογισμό τον επόμενο μήνα, δήλωσε νωρίτερα η Αμελί ντε Μονσαλέν, αρμόδια υπουργός για τον Προϋπολογισμό.
«Ο στόχος είναι να έχουμε προϋπολογισμό κατά τη διάρκεια του μήνα Φεβρουαρίου, ούτως ώστε το αργότερο έως τα τέλη Φεβρουαρίου, οι Γάλλοι πολίτες να μπορούν να βγουν από αυτή την αβεβαιότητα και το αδιέξοδο, ούτε ώστε πολίτες, όπως οι αγρότες και άλλοι, να μπορούν να έχουν μεγαλύτερη σαφήνεια», δήλωσε η Μονσαλέν στον γαλλικό τηλεοπτικό σταθμό France 2.
Σε δίνη η Γαλλία
Εν μέσω εσωτερικών διαφωνιών για το ποιος έπρεπε να κυβερνήσει, μετά το ξέσπασμα πολιτικής κρίσης στη χώρα, ο Μακρόν διόρισε μια κυβέρνηση που αποδείχθηκε βραχύβια κάτω από το βάρος του νέου προϋπολογισμού.
Μια νέα κυβέρνηση μειοψηφίας έχει πλέον αναλάβει να «βγάλει από τη φωτιά τα κάστανα»: να πείσει τους πολιτικούς αντιπάλους της Εθνοσυνέλευσης της Γαλλίας να συμφωνήσουν στα σχέδια δαπανών και φορολογίας για το 2025 με στόχο τη μείωση του ελλείμματος το οποίο οι εκτιμήσεις τοποθετούν στο 6,1% το 2024, και του χρέους που ανέρχεται στο 112% του ΑΕΠ, και τα δύο μεγέθη πολύ πάνω από τους δημοσιονομικούς κανόνες της ΕΕ.
Η πολιτική αναταραχή της Γαλλίας συνέχισε να ταράζει τις χρηματοπιστωτικές αγορές και να εγείρει ανησυχίες μεταξύ των οικονομολόγων: Η Moody’s υποβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της Γαλλίας τον περασμένο μήνα, προειδοποιώντας ότι ο πολιτικός κατακερματισμός ήταν «πιο πιθανό να εμποδίσει τη σημαντική δημοσιονομική εξυγίανση» και ότι τα δημόσια οικονομικά της χώρας θα έχουν «ουσιαστικά αποδυναμωθεί τα επόμενα χρόνια».
Επίσης, ενώ οι περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές κατάφεραν να σημειώσουν κέρδη το 2024, ο γαλλικός CAC 40, που πολιορκείται από τις πολιτικές αναταράξεις, υποχώρησε 2,2% κατά τη διάρκεια του έτους.


Latest News

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας

Δασμοί Τραμπ: Ο εμπορικός πόλεμος καταρρίπτει τις ελπίδες για αναβίωση της πολυτελείας το 2025
Οι δασμοί ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται ότι θα καταδικάσουν τη βιομηχανία σε άλλη μια δύσκολη χρονιά

Τα 10 πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου
Οι αερομεταφορές έχουν ανακάμψει και επισήμως πλέον

Δασμοί Τραμπ: Προκαλούν συσσώρευση εισαγόμενων αυτοκινήτων σε αμερικανικά λιμάνια
Στέλεχη προειδοποιούν ότι οι δασμοί μπορεί να κάνουν την κατάσταση «αρκετά άσχημη» σε λίγες εβδομάδες

Γιατί η Sony αυξάνει τις τιμές του PlayStation 5 στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο
Η Sony ανέφερε «ένα σκηνικό ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού πληθωρισμού και των κυμαινόμενων συναλλαγματικών ισοτιμιών»

Σε κρίση το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιταλίας τρία χρόνια μετά την πώληση από τη Lukoil
Η αναφορά των Financial Times σε γνωστό Έλληνα εφοπλιστή -το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με τη Lukoil- και το ρωσικό πετρέλαιο.