Παρά την απειλητική πιθανότητα απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου, πολλές μάρκες ομορφιάς εξακολουθούν να είναι μέσα στο app store του που έκανε το ντεμπούτο του πριν από ένα χρόνο.
Αυτή η επέκταση αγορών του TikTok, η οποία επιτρέπει στους χρήστες του να αγοράζουν και να πωλούν προϊόντα χωρίς να εγκαταλείπουν την εφαρμογή, έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο δημοφιλή καταστήματα λιανικής πώλησης στις ΗΠΑ, δίπλα στη Shein και τη Sephora, σύμφωνα και με την έρευνα της Coefficient Capital και του Νταν Φρόμερ του The New Consumer.
TikTok: Παίζει για $17,5 δισ. στο γήπεδο της Amazon
Το αποτύπωμα του TikTok Shop
Το TikTok έχει πάνω από 120,5 εκατομμύρια καθημερινά ενεργούς χρήστες μόνο στις ΗΠΑ. Και σύμφωνα με στοιχεία της Shopify, μέχρι το τέλος του 2024, το TikTok μετρούσε τουλάχιστον 35,8 εκατομμύρια χρήστες του κοινωνικού εμπορίου.
Μέχρι το 2027, οι χρήστες του TikTok Shop θα ξοδεύουν τουλάχιστον 144,5 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, από 67 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Επιπλέον, η έκθεση για τις καταναλωτικές τάσεις, η οποία περιλαμβάνει στοιχεία από 11 επιμέρους έρευνες σε περισσότερους από 3.000 Αμερικανούς καταναλωτές, διαπίστωσε ότι το 45% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, έχουν κάνει τουλάχιστον μία αγορά μέσω του TikTok Shop – με την ομορφιά να κατατάσσεται ως η νούμερο 2 κατηγορία με τις περισσότερες αγορές.
Οι δαπάνες ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ έχουν επιστρέψει στα προπανδημικά επίπεδα. Ωστόσο, πολλοί αναλυτές αποδίδουν τη ραγδαία άνοδο του TikTok Shop σε κάτι περισσότερο από την επιστροφή στις δαπάνες. Η δημοτικότητά του αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη κυριαρχία του κοινωνικού εμπορίου, ιδίως μεταξύ των ψηφιακά εγγενών καταναλωτών της Gen Ζ και των Millannials.
Από τον Νοέμβριο, η μέση μηνιαία δαπάνη στο TikTok Shop είχε αυξηθεί κατά 165% σε ετήσια βάση, με τον τομέα της ομορφιάς να κερδίζει ένα σημαντικό μερίδιο. Κατά τη διάρκεια μιας 12μηνης περιόδου που έληξε τον Νοέμβριο, οι καταναλωτές του TikTok Shop ξόδεψαν κατά μέσο όρο περίπου 35 δολάρια. Εκείνοι που ψώνιζαν επίσης στη Sephora, δαπάνησαν περίπου τα ίδια χρήματα στο κατάστημα λιανικής πώλησης ομορφιάς.
Καθώς το TikTok Shop συνεχίζει να αναπτύσσεται, οι μάρκες ομορφιάς εντάσσονται σιγά-σιγά στην αγορά που έχει δημιουργήσει, με αρκετές από αυτές να βλέπουν τα κέρδη τους να αυξάνονται. Φημισμένες μάρκες όπως η Tarte Cosmetics, η One Size, η uCoolMe Lashes και η The Ordinary επωφελήθηκαν από την ευκαιρία αυτή, κερδίζοντας συνολικά πάνω από 104 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα, με βάση τα στοιχεία της πλατφόρμας πληροφοριών ηλεκτρονικού εμπορίου Charm.io.
Το πλεονέκτημα για την ομορφιά
«Το κόστος εισόδου είναι σχεδόν μηδενικό», εξήγησε στο Glossy ο Yuriy Boykiv, διευθύνων σύμβουλος της Front Row. «Το beauty brand έπρεπε μόνο να διαθέτει προϊόν σε απόθεμα, και στη συνέχεια, αν υπάρξει πώληση, να πληρώνει την προμήθεια στον συνεργάτη ή τον influencer ή τον δημιουργό περιεχομένου. Το πλεονέκτημα του TikTok είναι ότι κατάλαβε τον αλγόριθμο και τον τρόπο μετατροπής της προσοχής σε πωλήσεις, κάτι που άλλες κοινωνικές πλατφόρμες δεν έχουν ακόμη κατακτήσει».
Αυτό που έχει δουλέψει καλύτερα για την προώθηση των πωλήσεων για τις μάρκες στην πλατφόρμα είναι τα live shopping events. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια της Black Friday 2024, μάρκες και δημιουργοί φιλοξένησαν πάνω από 30.000 εκδηλώσεις αγορών στην πλατφόρμα, δημιουργώντας πωλήσεις άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων εκείνη την ημέρα. Η Stormi Steele, ιδρύτρια της μάρκας ομορφιάς Canvas Beauty, τόνισε στο Business Insider ότι η μάρκα της οδήγησε σε πωλήσεις 2 εκατομμυρίων δολαρίων σε μία μόνο ημέρα.
«Οι καταναλωτές έχουν κουραστεί από τον τρόπο με τον οποίο οι influencers και οι πληρωμένες διαφημίσεις εμφανίζονταν σε περιεχόμενο μεγαλύτερης μορφής, αλλά με τα livestreams, έχουν πιο αυθεντικό αποτύπωμα μέσω μικρο-επιρροών που μπορούν να υποστηρίξουν καλύτερα τα προϊόντα», δήλωσε η Camila Caldas, ανώτερη στρατηγικός σύμβουλος της διαφημιστικής εταιρείας Mother.
«Ο τρόπος με τον οποίο αυτές οι ενέργειες ενσωματώνονται φυσικά στη ροή κάθε χρήστη, το κάνει να μοιάζει με ένα κανονικό βίντεο – και αυτό είναι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του TikTok. Έχουν τον αλγόριθμο για να “σερβίρουν” πράγματα που μοιάζουν φυσικά στο feed και, αφού το κοινό ήδη παρακολουθεί, είναι εύκολο να εμπλακεί», πρόσθεσε η στρατηγικός σύμβουλος της Mother, Emily Day.
Μέχρι το 2027, οι χρήστες του TikTok Shop θα ξοδεύουν τουλάχιστον 144,5 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, από 67 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023
TikTok Shop με live straming
Το 2025, το ηλεκτρονικό εμπόριο live-streaming στις ΗΠΑ θα αποφέρει έσοδα περίπου 56,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, πρόσθεσε στο Glossy η Sunny Zheng, αναλύτρια της Coresight Research.
«Τελικά, το TikTok Shop θα εξελιχθεί σε μια στρατηγική που θα υιοθετηθεί από μεγάλες εταιρείες και θα καθοδηγείται από την οικονομία του influencing, η οποία θα οδηγήσει σε σημαντικές ζωντανές εκδηλώσεις», συμπλήρωσε ο Yuriy Boykiv, διευθύνων σύμβουλος της Front Row.
Οι ανεξάρτητες και οι παραδοσιακές μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των αγαπημένων Wavytalk, Makeup Forever, E.l.f. Cosmetics και L’Oréal Paris, ήταν μεταξύ των μαρκών που έκαναν το ντεμπούτο τους στο TikTok Shop το 2024.
«Το TikTok Shop απλά είχε νόημα», δήλωσε η Sonika Malhotra, CMO στο Makeup Forever. «Αυτό που είδαμε φέτος, ιδιαίτερα, είναι ότι υπήρχε αυτή η μεγάλη κοινότητα για τη μάρκα και τα συγκεκριμένα προϊόντα μας στην πλατφόρμα.Τι καλύτερο από το να λανσάρουμε ένα κατάστημα σε μια κοινότητα που αγαπάει τη μάρκα και μιλάει γι’ αυτήν; Μπορέσαμε να τους δώσουμε πρόσβαση στο προϊόν ενώ απολαμβάνουν ή ακούνε ένα κομμάτι περιεχομένου».
Το λανσάρισμα στην πλατφόρμα δεν έρχεται όμως χωρίς τις προκλήσεις του. Για ορισμένα εμπορικά σήματα, το κόστος που συνδέεται με τη δημιουργία μιας εξειδικευμένης ομάδας TikTok Shop, την επιμέλεια μιας συλλογής ειδικά για τη βιτρίνα και τη δημιουργία μιας στρατηγικής μάρκετινγκ θυγατρικών ισοδυναμεί με εμπόδιο εισόδου. Κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής ομορφιάς και ευεξίας του Glossy τον Νοέμβριο του 2024, οι ιδρυτές εταιρειών ομορφιάς μοιράστηκαν επίσης την απογοήτευσή τους με το TikTok Shop για τις υλικοτεχνικές προκλήσεις.
Latest News
Ο κατάλογος των κινδύνων για την Ευρώπη - Η ανάλυση της BofA [γραφήματα]
BofA: Η εστίαση της αγοράς μπορεί να είναι στις εμπορικές εντάσεις, στις αναταράξεις της Κίνας ή στις τιμές της ενέργειας
Απολύσεις ανακοίνωσε η Washington Post - Θα απολύσει το 4% του δυναμικού της
Η Washington Post, έχασε 200.000 αναγνώστες που ακύρωσαν τις ψηφιακές συνδρομές τους όταν αποφάσισε να μην υποστηρίξει κανέναν υποψήφιο στις προεδρικές εκλογές
JPMorgan: Επιστροφή στα γραφεία με πενθήμερη εργασία – Το τέλος του υβριδικού μοντέλου
Η Τζέιμι Ντίμον εκτιμά ότι το προσωπικό συνεργάζεται καλύτερα από κοντά
Οι ευρωπαίοι ηγέτες που χάνουν τον ύπνο τους από τις αναρτήσεις του Μασκ
Ο Ίλον Μασκ έχει πλημμυρίσει το X με δημοσιεύσεις που επικρίνουν Ευρωπαίους πολιτικούς, προκαλώντας διπλωματικό αίνιγμα για τους ηγέτες της ηπείρου
Εκτόξευση σε υψηλό 25 ετών του κόστους δανεισμού της Βρετανίας - Ο γρίφος για τους Εργατικούς
Η έκδοση των τριακονταετών ομολόγων και η αντίδραση της αγοράς - Η δύσκολη εξίσωση για την κυβέρνηση των Εργατικών
Αποεπενδύει η Alibaba από φυσικά καταστήματα - Εστιάζει εκ νέου στο e-commerce
Η Alibaba επιδιώκει να επεκτείνει το διεθνές αποτύπωμά της για να αντισταθμίσει την πιο αργή ανάπτυξη του e-commerce στην Κίνα
Mega deal για τις ανάγκες της ΑΙ - Σε πορεία συγχώνευσης Getty Images και Shutterstock
Ο Craig Peters, CEO της Getty θα παραμείνει διευθύνων σύμβουλος της νέας συνδυασμένης επιχείρησης αξιας 3,7 δισ. δολ. - Υπολογίζουν σε συνέργειες μεταξύ 150 και 200 εκατ. δολ.
Διευρύνθηκε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου των ΗΠΑ το Νοέμβριο
Ο φόβος των δασμών οδήγησε τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τις εισαγωγές
Ο Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε το τέλος των fact-checkers σε Facebook και Instagram
Οι fact-checkers θα αντικατασταθούν στις πλατφόρμες της Meta από σημειώσεις της κοινότητας, όπως στο X
Ο χρησμός της KPMG για το παγκόσμιο ΑΕΠ - Βλέπει μείωση του πληθωρισμού [πίνακας]
Η γεωπολιτική αβεβαιότητα και οι εμπορικές εντάσεις επισκιάζουν τη βραχυπρόθεσμη βελτίωση των οικονομικών προοπτικών, σύμφωνα με την KPMG