
Εάν οι πλούσιοι δεν βοηθήσουν στη χρηματοδότηση του κόστους της πράσινης μετάβασης για όλους, οι ευρωπαίοι ψηφοφόροι θα εγκαταλείψουν τον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής, προειδοποίησε ο αρχιτέκτοντας τη φιλόδοξης προσπάθειας της «Πράσινης Συμφωνίας» της ΕΕ, Φρανς Τίμερμανς, πρώην αντιπρόεδρος της Κομισιόν και πλέον επικεφαλής της ολλανδικής συμμαχίας Πρασίνων/Εργατικών.
Παρέθεσε ως ενδεικτικές τις αντιδράσεις των πολιτών όταν κλήθηκαν να αντικαταστήσουν τους παλιούς λέβητες και να πάρουν νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, την ώρα που αντιμετωπίζουν υψηλό κόστος καυσίμων και τροφίμων.
Bain: Απαραίτητη η κινητοποίηση των κυβερνήσεων για την άρση εμποδίων στη net zero μετάβαση
Το πρώτο πακέτο κρατικών επιδοτήσεων για ηλιακούς συλλέκτες, ηλεκτρικά οχήματα και νέα συστήματα θέρμανσης πήγαν στους πλούσιους που έσπευσαν να συμμετάσχουν νωρίς, δήλωσε στους FT. «Τα δημόσια χρήματα πήγαν σε ανθρώπους που δεν το είχαν πραγματικά ανάγκη», τόνισε.
Τώρα οι κυβερνήσεις θα πρέπει να επικεντρώσουν τη βοήθεια στους φτωχότερους, για να καταπνίξουν την αυξανόμενη υποστήριξη για «ανέντιμα» ριζοσπαστικά δεξιά κόμματα που υπόσχονται απλές λύσεις, εξήγησε ο Φρανς Τίμερμανς, προσθέτοντας πως η οικολογική μετάβαση θα σταματήσει από τους ευρωπαίους ψηφοφόρους, εάν δεν υπάρχει ένα στοιχείο αλληλεγγύης και δεν οργανωθεί όπως το φορολογικό σύστημα, με τους πλούσιους να πληρώνουν περισσότερα.
Πρόσθεσε ότι πολλοί από τους πλούσιους που υποτίθεται ότι υποστήριζαν τη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή εξακολουθούσαν να έχουν υψηλά αποτυπώματα άνθρακα και αντίστοιχες καταναλωτικές συνήθειες. Αντίθετα, πολλοί φτωχότεροι άνθρωποι μείωσαν τα αποτυπώματα άνθρακα αναγκαστικά και όχι επειδή ασπάστηκαν την ιδέα. Ο υψηλός πληθωρισμός και οι τιμές της ενέργειας τους ανάγκασαν να μειώσουν την κατανάλωσή τους, σημείωσε.
Ο 63χρονος Τίμερμανς, ο οποίος οδήγησε τη μεταβατική πολιτική στις Βρυξέλλες με ιλιγγιώδη ταχύτητα μεταξύ 2019-23, είπε ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προχωρήσουν παρά τις αντιδράσεις που εκδηλώνονται ενάντια σε ορισμένα από τα μέτρα.
Κριτική στην αυτοκινητοβιομηχανία
Απέρριψε τις εκκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας για περισσότερο χρόνο προκειμένου να στραφεί στα ηλεκτρικά οχήματα λέγοντας κατηγορηματικά: «Η αυτοκινητοβιομηχανία κοιμόταν για 10 χρόνια, ενώ η Κίνα και η Κορέα ανακάλυψαν εκ νέου την ηλεκτροκίνηση, μετά παραπονιόταν για το γεγονός ότι δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί και στη συνέχεια ε΄πιπαν ότι “ο τρόπος για να ανταγωνιστείς είναι να επιβραδυνθεί η μετάβαση”… Οι Κινέζοι θα στριμώξουν την αγορά».
Να δοθούν κίνητρα
Δέχτηκε το επιχείρημα της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι οι πολιτικοί δεν είχαν παράσχει αρκετά κίνητρα ή υποδομές για ηλεκτρικά οχήματα. «Αλλά δεν φταίνε οι νομοθέτες της ΕΕ – είναι οι εθνικές κυβερνήσεις που σέρνουν τα πόδια τους», είπε χωρίς περιστροφές ο πρώην αντιπρόεδρος της Κομισιόν.
Η ΕΕ θα πρέπει να ακολουθήσει τις ΗΠΑ στην παροχή δισεκατομμυρίων για να βοηθήσει τη βιομηχανία και τους καταναλωτές να προσαρμοστούν, πρόσθεσε, μέσω νέου κοινού δανεισμού.
Ο εκ δεξιών κίνδυνος
«Περνάμε μια βιομηχανική επανάσταση με τρεις ή τέσσερις φορές την ταχύτητα των προηγούμενων βιομηχανικών επαναστάσεων, και ως εκ τούτου κινδυνεύουμε περισσότερο από ό,τι σε προηγούμενες βιομηχανικές επαναστάσεις», είπε ο Τίμερμανς. Αυτός ο ανησυχητικός ρυθμός αλλαγής οδήγησε στην άνοδο των λαϊκιστικών κομμάτων που πρόσφεραν φαινομενικά απλές λύσεις, είπε. «Είναι το ίδιο πρόβλημα σε ολόκληρο τον δυτικό κόσμο – η υπόθεση ότι τα παιδιά μας θα είναι καλύτερα από εμάς έχει φύγει. Και τότε γίνεσαι πολύ προστατευτικός με αυτό που έχεις».
Αυτή η «αυξημένη ανασφάλεια» επιδείνωσε τον φόβο για τους μετανάστες, είπε. «Η ριζοσπαστική δεξιά μπαίνει και εκμεταλλεύεται πολύ έξυπνα αυτό το συναίσθημα της προσωπικής, θα έλεγα σχεδόν αγωνίας, για να πει “θα σας πάμε πίσω στη δεκαετία του 1950”. Είναι ένα εγγενώς ανέντιμο πολιτικό μήνυμα γιατί θα οδηγήσει σε απογοήτευση», προειδοποίησε.


Latest News

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Με βελτιωμένη επίδοση η ΔΕΗ στον δείκτη ATHEX ESG του ΧΑ
Νέα βαθμολογία 91% στο «ESG Transparency Score» για τη ΔΕΗ - Επιβεβαιώνει τη σημασία που αποδίδει ο Όμιλος σε ζητήματα ESG

«Εξοικονομώ» - «Αλλάζω θερμοσίφωνα»: Μέχρι πότε οι αιτήσεις στο gov.gr
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έχουν κατατεθεί συνολικά 196.587 αιτήσεις

«Πακέτο» 3 δισ. για την απανθρακοποίηση των νησιών - Τα έργα που επιδοτούνται
Εντός του μήνα θα αποσταλεί προς έγκριση στην Κομισιόν ο τελικός πίνακας με την εξειδίκευση των έργων στα ελληνικά νησιά

Η Toyota λανσάρει στην Κίνα το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα
Θα μπορέσει να ανταγωνιστεί η Toyota με το νέο της EV την BYD στην Κίνα;

Αλλάζουν τακτική οι ακτιβιστές για το κλίμα - Ξεκινούν τα σαμποτάζ
Πιο αποτελεσματικό θεωρούν πλέον το σαμποτάζ οι ακτιβιστές για την ενημέρωση του κόσμου σχετικά με την κλιματική κρίση, σε σχέση με τις απλές διαμαρτυρίες

Ένα στα είκοσι νοικοκυριά έχει υποβάλει αίτηση στα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας
Οι αιτήσεις για το «Εξοικονομώ 2025» και το «Αλλάζω σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα» θα υποβάλλονται έως τις 20 Μαρτίου
![Χρηματιστήριο ενέργειας: Βουτιά πενταμήνου για τις τιμές στο ρεύμα – Οι ΑΠΕ φέρνουν μειώσεις στους λογαριασμούς [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/revmakwheuro-600x350-1-1-600x350-1-600x350-1-1.jpeg)
Βουτιά της τιμής ρεύματος στο χρηματιστήριο ενέργειας – Οι ΑΠΕ επιστρέφουν με μειώσεις στους λογαριασμούς [γράφημα]
Η μέση τιμή ρεύματος στο χρηματιστήριο ενέργειας έπεσε κατά 23% στα 83,7 ευρώ/MWh – Ακόμη και με 0,04 ευρώ/MWh οι συναλλαγές