Ο κόσμος μετάδοσης ζωντανών αθλημάτων υφίσταται μια μεταμόρφωση, καθώς οι φίλαθλοι χρησιμοποιούν περισσότερες από μια οθόνες για να διαχειριστούν τις δικές τους εμπειρίες μετάδοσης.

Σήμερα, η συντριπτική πλειονότητα των φιλάθλων λέει ότι χρησιμοποιεί και δεύτερες οθόνες κατά τη διάρκεια ζωντανών μεταδόσεων, για να συζητούν το παιχνίδι με φίλους ή να ελέγχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ένας αυξανόμενος αριθμός νεότερων φιλάθλων, εν τω μεταξύ, στρέφεται σε πλατφόρμες βίντεο για να παρακολουθήσει στιγμιότυπα, να ακούσει ζωντανά σχόλια και να συμμετάσχει σε κοινότητες που συστήνονται γύρω από τον αθλητισμό.

Μπαρτσελόνα: Στον «αέρα» 50 εκατ. που πλήρωσε σε παίκτη – Οικονομικό χάος στον ιστορικό σύλλογο

Το YouTube ήταν ένας από τους μεγαλύτερους ωφελούμενους. Η πλατφόρμα είδε την προβολή αθλητικού περιεχομένου να αυξάνεται κατά 45% το 2024, καθώς οι άνθρωποι έψαχναν για τις καλύτερες στιγμές των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού και συντονίζονταν για την αποκλειστική κάλυψη NFL του YouTube τις Κυριακές.

Δημιουργοί περιεχομένου όπως ο Μαρκ Γκόλντμπριτζ, ένας Βρετανός streamer που φιλοξενεί ζωντανά “watchalongs” [ταυτόχρονες παρακολουθήσεις] αγώνων ποδοσφαίρου Premier League στο YouTube, έχουν βοηθήσει την πλατφόρμα να παρέχει εναλλακτικές αθλητικές εμπειρίες.

Συμμετοχή, σχολιασμός και κοινότητες φιλάθλων

«Οι άνθρωποι δεν παρακολουθούν πλέον μόνο Sky Sports στις τέσσερις και μισή, αλλά κάνουν multitasking», είπε ο Γκόλντμπριτζ στο CNBC, αναφερόμενος στον κορυφαίο αθλητικό τηλεοπτικό σταθμό της Ευρώπης. «Συμμετέχουν στη ζωντανή συνομιλία μας. Παίζουν [βιντεοπαιχνίδια όπως] Championship Manager με τον αθλητικό γεγονός στο παρασκήνιο».

Οι ροές του, οι οποίες προσελκύουν τακτικά πάνω από 250.000 θεατές, παρέχουν επίσης μια εναλλακτική διαδρομή για τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς να προσεγγίσουν παγκόσμιο κοινό. Τον Νοέμβριο του 2024, η Sky Sports Austria έδωσε στον Γκόλντμπριτζ τα δικαιώματα για ζωντανή μετάδοση ενός αγώνα ποδοσφαίρου της Αυστριακής Bundesliga στο πλαίσιο της παρακολούθησης του YouTube, βοηθώντας τον να προσεγγίσει την κοινότητά του με 1,3 εκατομμύρια θαυμαστές.

Για τους κατόχους δικαιωμάτων, η «μετανάστευση» θεατών σε πλατφόρμες ροής είναι εξαιρετικά προσοδοφόρα. Ο ανταγωνισμός από την Amazon, το Netflix και τη Disney βοήθησε στην αύξηση της αξίας των δικαιωμάτων streaming αθλητικών μέσων της Αμερικής από 14,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2015 σε σχεδόν 30 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, σύμφωνα με εκτιμήσεις της S&P.

Ωστόσο, παρόλο που αυτές οι συμφωνίες γίνονται όλο και πιο συνηθισμένες στις ΗΠΑ, δεν είναι όλες οι χώρες σε αυτό το επίπεδο.

«Σε ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Βρετανία, σε κάποιον βαθμό, υπάρχει πολύ μεγαλύτερη στασιμότητα», δήλωσε στο CNBC ο Μπεν Στίβενσον, επικεφαλής πληροφοριών στην ερευνητική εταιρεία SportBusiness. «Τα έσοδα από τα ΜΜΕ σε αυτές τις αγορές έχουν μειωθεί μετά την Covid και οι ομάδες ή τα πρωταθλήματα τείνουν να προτιμούν την εγγυημένη τηλεθέαση που συνοδεύει τις παραδοσιακές συμφωνίες εκπομπών».

Οι ταχύτερα κινούμενες αγορές

Η κυριαρχία των παραδοσιακών ραδιοτηλεοπτικών φορέων στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική σημαίνει ότι η καινοτομία στη ροή συχνά προέρχεται από λιγότερο ανεπτυγμένες αγορές.

«Οι κάτοχοι δικαιωμάτων αναζητούν συμφωνίες με παλαιού τύπου ραδιοτηλεοπτικούς φορείς επειδή έχουν εγγυημένο εισόδημα», είπε ο Στίβενσον. «Έτσι, οι συμφωνίες με τους streamers έχουν προκύψει σε αγορές με έλλειψη συμφωνιών για τα δικαιώματα των μέσων ενημέρωσης που μπορούν να φτάσουν μια ορισμένη ελάχιστη εγγύηση».

Στη Βραζιλία, όπου οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι και όχι τα πρωταθλήματα κατέχουν τα δικαιώματα μετάδοσης αγώνων κορυφαίας κατηγορίας, η μετάδοση έχει μετατοπιστεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το 2022, η CazéTV, μια εταιρεία παραγωγής που ανήκει στο πρακτορείο LiveMode και στον δημοφιλή βραζιλιάνο streamer Casimiro, κέρδισε τα δικαιώματα για ζωντανή μετάδοση αγώνων από το κρατικό πρωτάθλημα του Ρίο ντε Τζανέιρο μαζί με ζωντανές αντιδράσεις από τους δικούς της σχολιαστές.

Η επιτυχία της μορφής είδε το CazéTV να εξασφαλίζει τα δικαιώματα μετάδοσης του 50% των αγώνων του Παγκοσμίου Κυπέλλου FIFA 2022 στα κανάλια Twitch και YouTube της Casimiro. Ο συνιδρυτής του LiveMode Σέρτζιο Λόπες είπε στο StreamTime Sports podcast, ότι η ζωντανή ροή της Casimiro παρακολουθήθηκε σε 48 εκατομμύρια διαφορετικές συσκευές, καθώς οι άνθρωποι συντονίζονταν για να λάβουν την αντίδραση του streamer σε κάθε πάσα ή φάση.

Αγκαλιάζοντας την ροή σχολίων της Casimiro στο CazéTV σήμαινε ότι η FIFA ήταν σε θέση να αποφύγει τον κανιβαλισμό των δικών της δεσμεύσεων αναμετάδοσης, ενώ διαφήμιζε επίσης το συνδρομητικό κανάλι της.

Αυτές οι αλλαγές είναι μια ευκαιρία για τους παραδοσιακούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς να αναπτύξουν νέες προσοδοφόρες μορφές περιεχομένου, είπε ο Στίβενσον. «Η F1 αύξησε την αξία της συμφωνίας της από περίπου 4 εκατομμύρια δολάρια ετησίως σε περίπου 80 εκατομμύρια δολάρια μεταβαίνοντας από την απευθείας μετάδοση στον ψηφιακό προγραμματισμό», είπε στο CNBC.

Το βρετανικό Sky Sports, εν τω μεταξύ, σπεύδει επίσης να προσαρμοστεί. Τον Αύγουστο του 2024 ξεκίνησε τη δική του υπηρεσία ροής για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση των φαν για ζωντανά αθλήματα, δίνοντάς τους πρόσβαση σε τέσσερις φορές περισσότερα ματς ποδοσφαίρου χαμηλότερων κατηγοριών, καθώς και μεγαλύτερη κάλυψη τένις, γκολφ και άλλων αθλημάτων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport