Ο κόσμος μετάδοσης ζωντανών αθλημάτων υφίσταται μια μεταμόρφωση, καθώς οι φίλαθλοι χρησιμοποιούν περισσότερες από μια οθόνες για να διαχειριστούν τις δικές τους εμπειρίες μετάδοσης.
Σήμερα, η συντριπτική πλειονότητα των φιλάθλων λέει ότι χρησιμοποιεί και δεύτερες οθόνες κατά τη διάρκεια ζωντανών μεταδόσεων, για να συζητούν το παιχνίδι με φίλους ή να ελέγχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ένας αυξανόμενος αριθμός νεότερων φιλάθλων, εν τω μεταξύ, στρέφεται σε πλατφόρμες βίντεο για να παρακολουθήσει στιγμιότυπα, να ακούσει ζωντανά σχόλια και να συμμετάσχει σε κοινότητες που συστήνονται γύρω από τον αθλητισμό.
Μπαρτσελόνα: Στον «αέρα» 50 εκατ. που πλήρωσε σε παίκτη – Οικονομικό χάος στον ιστορικό σύλλογο
Το YouTube ήταν ένας από τους μεγαλύτερους ωφελούμενους. Η πλατφόρμα είδε την προβολή αθλητικού περιεχομένου να αυξάνεται κατά 45% το 2024, καθώς οι άνθρωποι έψαχναν για τις καλύτερες στιγμές των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού και συντονίζονταν για την αποκλειστική κάλυψη NFL του YouTube τις Κυριακές.
Δημιουργοί περιεχομένου όπως ο Μαρκ Γκόλντμπριτζ, ένας Βρετανός streamer που φιλοξενεί ζωντανά “watchalongs” [ταυτόχρονες παρακολουθήσεις] αγώνων ποδοσφαίρου Premier League στο YouTube, έχουν βοηθήσει την πλατφόρμα να παρέχει εναλλακτικές αθλητικές εμπειρίες.
Συμμετοχή, σχολιασμός και κοινότητες φιλάθλων
«Οι άνθρωποι δεν παρακολουθούν πλέον μόνο Sky Sports στις τέσσερις και μισή, αλλά κάνουν multitasking», είπε ο Γκόλντμπριτζ στο CNBC, αναφερόμενος στον κορυφαίο αθλητικό τηλεοπτικό σταθμό της Ευρώπης. «Συμμετέχουν στη ζωντανή συνομιλία μας. Παίζουν [βιντεοπαιχνίδια όπως] Championship Manager με τον αθλητικό γεγονός στο παρασκήνιο».
Οι ροές του, οι οποίες προσελκύουν τακτικά πάνω από 250.000 θεατές, παρέχουν επίσης μια εναλλακτική διαδρομή για τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς να προσεγγίσουν παγκόσμιο κοινό. Τον Νοέμβριο του 2024, η Sky Sports Austria έδωσε στον Γκόλντμπριτζ τα δικαιώματα για ζωντανή μετάδοση ενός αγώνα ποδοσφαίρου της Αυστριακής Bundesliga στο πλαίσιο της παρακολούθησης του YouTube, βοηθώντας τον να προσεγγίσει την κοινότητά του με 1,3 εκατομμύρια θαυμαστές.
Για τους κατόχους δικαιωμάτων, η «μετανάστευση» θεατών σε πλατφόρμες ροής είναι εξαιρετικά προσοδοφόρα. Ο ανταγωνισμός από την Amazon, το Netflix και τη Disney βοήθησε στην αύξηση της αξίας των δικαιωμάτων streaming αθλητικών μέσων της Αμερικής από 14,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2015 σε σχεδόν 30 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, σύμφωνα με εκτιμήσεις της S&P.
Ωστόσο, παρόλο που αυτές οι συμφωνίες γίνονται όλο και πιο συνηθισμένες στις ΗΠΑ, δεν είναι όλες οι χώρες σε αυτό το επίπεδο.
«Σε ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Βρετανία, σε κάποιον βαθμό, υπάρχει πολύ μεγαλύτερη στασιμότητα», δήλωσε στο CNBC ο Μπεν Στίβενσον, επικεφαλής πληροφοριών στην ερευνητική εταιρεία SportBusiness. «Τα έσοδα από τα ΜΜΕ σε αυτές τις αγορές έχουν μειωθεί μετά την Covid και οι ομάδες ή τα πρωταθλήματα τείνουν να προτιμούν την εγγυημένη τηλεθέαση που συνοδεύει τις παραδοσιακές συμφωνίες εκπομπών».
Οι ταχύτερα κινούμενες αγορές
Η κυριαρχία των παραδοσιακών ραδιοτηλεοπτικών φορέων στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική σημαίνει ότι η καινοτομία στη ροή συχνά προέρχεται από λιγότερο ανεπτυγμένες αγορές.
«Οι κάτοχοι δικαιωμάτων αναζητούν συμφωνίες με παλαιού τύπου ραδιοτηλεοπτικούς φορείς επειδή έχουν εγγυημένο εισόδημα», είπε ο Στίβενσον. «Έτσι, οι συμφωνίες με τους streamers έχουν προκύψει σε αγορές με έλλειψη συμφωνιών για τα δικαιώματα των μέσων ενημέρωσης που μπορούν να φτάσουν μια ορισμένη ελάχιστη εγγύηση».
Στη Βραζιλία, όπου οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι και όχι τα πρωταθλήματα κατέχουν τα δικαιώματα μετάδοσης αγώνων κορυφαίας κατηγορίας, η μετάδοση έχει μετατοπιστεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το 2022, η CazéTV, μια εταιρεία παραγωγής που ανήκει στο πρακτορείο LiveMode και στον δημοφιλή βραζιλιάνο streamer Casimiro, κέρδισε τα δικαιώματα για ζωντανή μετάδοση αγώνων από το κρατικό πρωτάθλημα του Ρίο ντε Τζανέιρο μαζί με ζωντανές αντιδράσεις από τους δικούς της σχολιαστές.
Η επιτυχία της μορφής είδε το CazéTV να εξασφαλίζει τα δικαιώματα μετάδοσης του 50% των αγώνων του Παγκοσμίου Κυπέλλου FIFA 2022 στα κανάλια Twitch και YouTube της Casimiro. Ο συνιδρυτής του LiveMode Σέρτζιο Λόπες είπε στο StreamTime Sports podcast, ότι η ζωντανή ροή της Casimiro παρακολουθήθηκε σε 48 εκατομμύρια διαφορετικές συσκευές, καθώς οι άνθρωποι συντονίζονταν για να λάβουν την αντίδραση του streamer σε κάθε πάσα ή φάση.
Αγκαλιάζοντας την ροή σχολίων της Casimiro στο CazéTV σήμαινε ότι η FIFA ήταν σε θέση να αποφύγει τον κανιβαλισμό των δικών της δεσμεύσεων αναμετάδοσης, ενώ διαφήμιζε επίσης το συνδρομητικό κανάλι της.
Αυτές οι αλλαγές είναι μια ευκαιρία για τους παραδοσιακούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς να αναπτύξουν νέες προσοδοφόρες μορφές περιεχομένου, είπε ο Στίβενσον. «Η F1 αύξησε την αξία της συμφωνίας της από περίπου 4 εκατομμύρια δολάρια ετησίως σε περίπου 80 εκατομμύρια δολάρια μεταβαίνοντας από την απευθείας μετάδοση στον ψηφιακό προγραμματισμό», είπε στο CNBC.
Το βρετανικό Sky Sports, εν τω μεταξύ, σπεύδει επίσης να προσαρμοστεί. Τον Αύγουστο του 2024 ξεκίνησε τη δική του υπηρεσία ροής για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση των φαν για ζωντανά αθλήματα, δίνοντάς τους πρόσβαση σε τέσσερις φορές περισσότερα ματς ποδοσφαίρου χαμηλότερων κατηγοριών, καθώς και μεγαλύτερη κάλυψη τένις, γκολφ και άλλων αθλημάτων.
Latest News
Θέλει να... παίξει μπάλα ο Ίλον Μασκ - Για ποια εξαγορά-έκπληξη ετοιμάζεται
Όπως αποκάλυψε ο πατέρας του Ίλον Μασκ, ο δισεκατομμυριούχος ενδιαφέρεται όντως για την εξαγορά των «ρεντς»
Στον «αέρα» 50 εκατ. που πλήρωσε σε παίκτη η Μπαρτσελόνα - Οικονομικό χάος στον ιστορικό σύλλογο
Η ισπανική LaLiga αφαίρεσε τον μέσο Ντάνι Όλμο, καθώς και τον επιθετικό Πάου Βίκτορ, από το επίσημο ρόστερ της Μπαρτσελόνα
Αναστάτωση στη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή με ψεύτικους λογαριασμούς του Μπαχ
Ψεύτικοι λογαριασμοί και e-mail ως… Τόμας Μπαχ επικοινωνούν με υψηλόβαθμα πρόσωπα, σύμφωνα με καταγγελία που έκανε η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή
1925-2025: Ο Ολυμπιακός και 100 χρόνια τρισένδοξης ιστορίας
Ο Ολυμπιακός συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής και η χρονιά που μόλις μπήκε, είναι σημείο αναφοράς στην μυθική ιστορία του συλλόγου
Το μήνυμα του Βαγγέλη Μαρινάκη στους οπαδούς της Νότιγχαμ
«Κάναμε μεγάλα βήματα με τη Νότιγχαμ το 2024, θα συνεχίσουμε για μεγαλύτερες επιτυχίες το 2025» τονίζει μεταξύ άλλων ο Βαγγέλης Μαρινάκης
Βαγγέλης Μαρινάκης: «Το 2024 ήταν μια αξέχαστη χρονιά, το 2025 να μεγαλώσουμε ακόμη περισσότερο το όνομα του Ολυμπιακού»
Το μήνυμα του ηγέτη του Ολυμπιακού, Βαγγέλη Μαρινάκη, για το μαγικό 2024 και το ιστορικό 2025.
To brand Beckham πληρώνει 124 εκατ. δολ. σε μερίσματα
Περισσότερο από μία δεκαετία μετά την αποχώρησή του από το ποδόσφαιρο ο Μπέκαμ συνεχίζει να κερδίζει από το όνομά του
Αυτά είναι τα έσοδα των παικτών του τένις από τα ATP το 2024: Πόσα έχει πάρει ο Τσιτσιπάς
Δείτε το top 10 των τενιστών όσον αφορά τα έσοδα από μεγάλα τουρνουά. Πόσα είναι αυτά που έχει κερδίσει ο Τσιτσιπάς και σε ποια θέση της κατάταξης βρίσκεται.
Γιατί η Formula1 στρέφεται στην τεχνητή νοημοσύνη
Διάφορες ομάδες της Formula1 εκμεταλλεύονται τις σύγχρονες εξελίξεις στην τεχνολογία εδώ και χρόνια — από το cloud computing έως την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση.
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν