Στην πώληση του μεριδίου της στον μεγαλύτερο φορέα εκμετάλλευσης υπερμάρκετ της Κίνας προχώρησε η Alibaba, καθώς ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου και ιδιοκτήτης της εφημερίδας South China Morning Post, συνεχίζει να μειώνει την παρουσία του στα καταστήματα.

H συμφωνία έναντι 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων έκλεισε ανάμεσα στην Alibaba και την κινεζική εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων DCP Capital την τελευταία ημέρα του 2024 και περιλαμβάνει τη διάθεση του ποσοστού της εταιρείας με έδρα τη Χανγκζού στη Sun Art, σύμφωνα με την υποβολή της πρωτοχρονιάτικης αίτησης στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.

Alibaba: Δημιουργεί κοινοπραξία με την E-Mart στη Νότια Κορέα

Η Alibaba αναμένεται να καταγράψει ζημίες ύψους 13 δισεκατομμυρίων γιουάν (1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων) που αναλογούν στους μετόχους της όταν ολοκληρωθεί η πώληση.

Η συμφωνία που έκλεισε, σηματοδοτεί τη δεύτερη μεγάλη εκποίηση της Alibaba από μια επιχείρηση με φυσικά καταστήματα. Τον Δεκέμβριο, η εταιρεία πούλησε ολόκληρο το μερίδιο που έχει στην αλυσίδα πολυκαταστημάτων Intime Retail στην κινεζική εταιρεία ένδυσης Youngor Fashion και σε μέλη της διοικητικής ομάδας της Intime, σημειώνοντας ζημία 9,3 δισεκατομμυρίων γιουάν από τη συμφωνία.

Η Alibaba επιδιώκει να επεκτείνει το διεθνές αποτύπωμά της για να αντισταθμίσει την πιο αργή ανάπτυξη στον πυρήνα της κινεζικής επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου

Τι θέλει να πετύχει η Alibaba

Όπως επισημαίνει το Reuters, οι δύο συναλλαγές αντικατοπτρίζουν την προσπάθεια της Alibaba να επικεντρωθεί εκ νέου στις βασικές δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου και στη λειτουργία υπολογιστικού νέφους, η οποία επιβλέπει τις επιχειρήσεις που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής που ξεκίνησε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Έντι Γου.

Η πώληση της Sun Art αντιπροσωπεύει μια «καλή ευκαιρία» για την Alibaba να «αξιοποιήσει τα μη βασικά περιουσιακά της στοιχεία και να χρησιμοποιήσει τα έσοδα αυτά για να επικεντρωθεί καλύτερα στην ανάπτυξη των βασικών της επιχειρήσεων», ανέφερε η εταιρεία στην κατάθεσή της.

Οι μετοχές της Alibaba στο Χονγκ Κονγκ έκλεισαν στα 82,40 HK$ την Παρασκευή. Η μετοχή έχει χάσει πάνω από το 70% της αξίας της από την κορύφωσή της στα τέλη του 2020.

Η σχέση με τη Sun Art

Οι επενδυτές είχαν «διαβάσει» τα σημάδια για την εκποίηση της Sun Art από την Alibaba ήδη από τα τέλη Σεπτεμβρίου, όταν οι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ μετοχές του διαχειριστή υπερμάρκετ ανεστάλησαν με αφορμή την πιθανή ανακοίνωση μιας συμφωνίας συγχώνευσης και εξαγοράς.

Η Alibaba επένδυσε αρχικά στη Sun Art το 2017, ενώ στη συνέχεια αύξησε σταδιακά τη συμμετοχή της στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Τον Οκτώβριο του 2020, η Alibaba απέκτησε τον έλεγχο της Sun Art από τον Γάλλο ιδιοκτήτη της, την οικογένεια Mulliez, έναντι 28 δισεκατομμυρίων HK$, στο πλαίσιο του σχεδίου του γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου να δημιουργήσει ένα «νέο μοντέλο λιανικής» που θα αξιοποιεί τις διαδικτυακές και τις offline πλατφόρμες αγορών.

Οι δραστηριότητες της Sun Art, συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών σημάτων σούπερ μάρκετ RT-Mart και Auchan, ενσωματώθηκαν σε διάφορες πλατφόρμες της Alibaba, συμπεριλαμβανομένης της υπηρεσίας παράδοσης κατά παραγγελία Ele.me, της επιχείρησης παράδοσης φρέσκων τροφίμων Taoxianda και του Tmall Supermarket.

Το όραμα της Alibaba για μια αυτοκρατορία λιανικού εμπορίου που συνδυάζει ισχυρές διαδικτυακές και εμπορικές δραστηριότητες εκτροχιάστηκε καθώς βρέθηκε μπροστά σε αντιξοότητες, συμπεριλαμβανομένης της πανδημίας και της οικονομικής επιβράδυνσης που αποδυνάμωσε τις καταναλωτικές δαπάνες.

Alibaba

O Τσιανγκ Φαν, o 39χρονος διάδοχος του ομίλου και επικεφαλής του βραχίονα e-commerce της Alibaba

Ο ανταγωνισμός και η Alibaba

Ο ανταγωνισμός έχει επίσης ενταθεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπου η Pinduoduo που ανήκει στην PDD Holdings και η Douyin, η κινεζική έκδοση του TikTok που λειτουργεί από την ByteDance, έχουν δελεάσει τους καταναλωτές με μεγάλες εκπτώσεις.

Αυτό ώθησε την Alibaba να προβεί σε μια σαρωτική αναδιάρθρωση της εκτεταμένης επιχειρηματικής αυτοκρατορίας της.

Τον Νοέμβριο, η Alibaba ανακοίνωσε ότι θα συγχωνεύσει τις εγχώριες και υπερπόντιες δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου σε μία μονάδα υπό τον Τσιανγκ Φαν, τον 39χρονο διάδοχο του ομίλου.

Εξάλλου, υπό τις οδηγίες του η Alibaba αποφάσισε να προχωρήσει σε συγχώνευση των δραστηριοτήτων της στη Νότια Κορέα με την πλατφόρμα E-Mart, προκειμένου να αποκτήσουν καλύτερη τοποθέτηση στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη και ανταγωνιστική αγορά διαδικτυακού λιανικού εμπορίου της χώρας.

Εκεί, οι AliExpress International και Gmarket δημιουργούν μια κοινοπραξία 50-50, η οποία θα μπορούσε να αποτιμηθεί σε περίπου 4 δισ. δολάρια. Σύμφωνα, δε, με την κατάθεση της E-Mart στο χρηματιστήριο, ο συμβαλλόμενοι σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν περαιτέρω επενδύσεις στην κοινοπραξία, η οποία θα κατέχει το 100% της Gmarket.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή