Οι ανησυχίες ειδικών για πλημμύρες στην Αττική με επίκεντρο τις μελέτες για τον Κηφισό δρομολογεί έκτακτες συσκέψεις των αρμόδιων υπουργείων και της Περιφέρειας. Από την κυβέρνηση πάντως καθησυχάζουν και δεν μιλούν για κόκκινο συναγερμό, υπογραμμίζοντας επίσης τα εν εξελίξει και προγραμματισμένα αντιπλημμυρικά έργα στην Αττική.
Με αφορμή τις πρόσφατες μελέτες για τον Κηφισό, όπου τα έντονα φαινόμενα θα μπορούσαν να προκαλέσουν πλημμύρες σε όλο του το μήκος, καλύπτοντας περίπου 35.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, επηρεάζοντας 18 δήμους της Αττικής, το Μέγαρο Μαξίμου μειώνει το επίπεδο κινδύνου και παράλληλα δείχνει ως τυπικό υπεύθυνο για τη συντήρηση την Περιφέρεια Αττικής.
Τυπικά, όπως δήλωσε σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, η συντήρηση των έργων του οδικού άξονα διενεργείται από την Περιφέρεια Αττικής, όταν το 2010 μεταφέρθηκαν οι αρμοδιότητες από το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ στην Περιφέρεια.
Συμπλήρωσε όμως ότι δεν μπορεί προφανώς η κυβέρνηση να μείνει απαθής και έχει συγκληθεί σχετική σύσκεψη, η οποία θα γίνει μεθαύριο μεταξύ του αρμόδιου υπουργείου, του Υποδομών, της Περιφέρειας και της ΕΥΔΑΠ.
Τι δείχνει η πρώτη εσωτερική σύσκεψη
Ήδη, έχει γίνει μια πρώτη εσωτερική σύσκεψη στην κυβέρνηση και σύμφωνα με την πρώτη εικόνα δεν προκύπτουν μακροσκοπικά ευρήματα τα οποία δικαιολογούν την καλλιεργούμενη ανησυχία και δεν μοιάζει να υπάρχει κάποιος άμεσος κίνδυνος, ή επιβεβαιωμένος
Η συγκεκριμένη έρευνα και αυτοψία η οποία έγινε φαίνεται να μην δημιουργεί μεγάλη ανησυχία, δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, όμως και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση προωθεί σημαντικά έργα τα οποία έχουν ξεκινήσει ήδη, και πολύ μεγάλο μέρος των έργων αυτών των μεγάλων στην Αττική.
Η μελέτη για τον Κηφισό
Στις 3.1.2021 τα μέλη της ομάδας, ανακάλυψαν την πρώτη λίμνη κάτω από την Εθνική Οδό στο ύψος της πεζογέφυρας Περισσού και οδού Βικέλα στα Πατήσια. Στις 30.7.2023 ανακαλύφθηκε και δεύτερη λίμνη στο ύψος της Λεωφόρου Αθηνών. Η τρίτη υπόγεια λίμνη, είναι αισθητά μεγαλύτερη. Ανακαλύφθηκε στις 31.12.2024, στο ύψος του ΚΤΕΟ Περιστερίου. Τα μέλη της ομάδας έφτασαν στο σημείο περπατώντας 6 χιλιόμετρα μέσα από τον υπόγειο αγωγό της Εσχατιάς.
Οι λίμνες δημιουργήθηκαν λόγω της διάβρωσης των υλικών κατασκευής, με τους ειδικούς να υπογραμμίζουν την ανάγκη άντλησης των υπόγειων υδάτων και την ενίσχυση των πλευρικών τοιχίων κάτω από την Εθνική, ώστε να απαλειφθεί ενδεχόμενος κίνδυνος για τη στατικότητα.
Τον περασμένο Αύγουστο η Περιφέρεια Αττικής υπέγραψε σύμβαση 1,2 εκατ. ευρώ με εργολάβο για την απομάκρυνση σκουπιδιών και μπάζων από την κλειστή κοίτη του Κηφισού. Υπολογίζεται ότι το συνεργείο απομάκρυνε περίπου 12.500 τόνους φερτών υλικών, καθώς σύμφωνα με την Περιφέρεια, η υπόγεια κοίτη δεν είχε καθαριστεί από το 2002.
Δεν είναι όμως λίγοι όσοι επισημαίνουν πως οι παρεμβάσεις είναι αποσπασματικές καθώς, όπως επισημαίνεται η διευθέτηση του Κηφισού από την κατασκευή της έχει αυξήσει την επικινδυνότητα πλημμύρας ακόμη κι αν καθαριστεί πλήρως, αφού έχει περιοριστεί τεχνικά η κοίτη του, ενώ ανάλογες συνθήκες μη διευθέτησης αντιμετωπίζουν τα ρέματα όπως της Εσχατιάς, που καταλήγουν στον Κηφισό.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΠ Καθηγητή Ευθύμη Λέκκα, «ο Κηφισός είναι ο κύριος ποταμός υδρογραφικού δικτύου που αποστραγγίζει τα 2/3 της έκτασης του λεκανοπεδίου της Αττικής. Βεβαίως, ο Κηφισός περιορίζεται δραστικά από την οικοδόμηση που έχει γίνει στις εκατέρωθεν πλευρές και θα έλεγε κανείς ότι είναι ένας ποταμός που ασφυκτιά. Ο πλημμυρικός κίνδυνος κατά μήκος του και εκατέρωθεν είναι μεγάλος. Ένα στοιχείο που συμβάλει σε αυτό είναι ότι το λεκανοπέδιο έχει τσιμεντοποιηθεί με αποτέλεσμα τη μηδενική σχεδόν φυσική απορρόφηση και συνεπώς την υψηλή απορροή του νερού και την διοχέτευση του στην κοίτη του Κηφισού».
Τα μέτρα της Περιφέρειας για τον Ιλισσό
Η Περιφέρεια Αττικής, αναγνωρίζοντας την επείγουσα ανάγκη για αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής, προχωρά στις εξής παρεμβάσεις:
- Εκβάθυνση και καθαρισμός της κοίτης του Ιλισού από φερτά υλικά, μπάζα και διάφορα άλλα εμπόδια, που μειώνουν τη ροή των υδάτων.
- Ανακατασκευή τριών γεφυρών, οι οποίες έχουν παρουσιάσει σοβαρά προβλήματα παροχετευτικότητας κατά το παρελθόν:
Της γέφυρας της οδού Εθνάρχου Μακαρίου, η οποία θα διαφοροποιηθεί τόσο σε πλάτος όσο και σε ύψος για τη βελτίωση της ροής.
Της γέφυρας της Λεωφόρου Ποσειδώνος, που θα κατεδαφιστεί και θα αντικατασταθεί από μια νέα γέφυρα αστικού περιπάτου, εξασφαλίζοντας καλύτερη απορροή και αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου. - Της υφιστάμενης μεταλλικής πεζογέφυρας, η οποία θα μετατοπιστεί, θα συντηρηθεί και θα επανατοποθετηθεί.
- Κατασκευή αναχώματος προστασίας από τη θάλασσα, με τη χρήση ειδικών αργιλικών υλικών που θα μεταφερθούν στη θέση του έργου, προκειμένου να επιτραπεί η ασφαλής εκτέλεση όλων των εργασιών.
Το έργο αποσκοπεί στη συνολική ενίσχυση της παροχετευτικής ικανότητας του Ιλισσού, συμβάλλοντας παράλληλα στη μείωση των πλημμυρικών κινδύνων, προστατεύοντας με αυτό τον τρόπο τις παρακείμενες περιοχές από καταστροφικά φαινόμενα.
Πηγή: in.gr
Latest News
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ