
Η China Cosco Shipping, η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια εταιρεία στον κόσμο, έχει μπει στο στόχαστρο της αμερικανικής κυβέρνησης για φερόμενες σχέσεις της με τον κινεζικό στρατό. Οι ΗΠΑ έβαλαν στη μαύρη λίστα τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Κίνας και δύο ναυπηγικές εταιρείες λόγω φερόμενων δεσμών με τον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό, καθώς η Ουάσινγκτον στρέφει την προσοχή της στον τεράστιο ναυτιλιακό τομέα της χώρας, αναφέρει το Bloomberg.
Η δημοσιοποίηση της λίστας αυτής προκάλεσε την αντίδραση της Cosco Shipping Holdings Co ενώ και οι αναλυτές αναμένουν να δουν την αντίδραση της αγοράς δεξαμενοπλοίων, η οποία σε μια ανάλογη περίπτωση το 2019, είδε τους ναύλους να εκτοξεύονται.
Η Cosco σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι «σημειώσαμε την πρόσφατη συμπερίληψη της China COSCO SHIPPING Corporation Limited (COSCO SHIPPING), της COSCO SHIPPING (North America) Inc. και της COSCO SHIPPING Finance Co., Ltd. στον κατάλογο του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ με τις “κινεζικές στρατιωτικές εταιρείες”»
Η COSCO SHIPPING και οι θυγατρικές της, προστίθεται στην ανακοίνωση ότι «τηρούν με συνέπεια τους τοπικούς νόμους και κανονισμούς, διατηρώντας αυστηρή συμμόρφωση σε όλες τις διεθνείς δραστηριότητες. Παραμένουμε, συνεχίζει, προσηλωμένοι στη διευκόλυνση του παγκόσμιου εμπορίου και στην παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών εμπορικής ναυτιλίας και logistics σε πελάτες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών παραγωγών, των κατασκευαστών, των εταιρειών ενέργειας, των λιανοπωλητών και των εξαγωγέων στις Ηνωμένες Πολιτείες». Τονίζουμε ότι καμία από τις προαναφερθείσες εταιρείες δεν είναι «κινεζική στρατιωτική εταιρεία». «Θα συνεργαστούμε με τις αμερικανικές αρχές για να αποσαφηνίσουμε το θέμα αυτό. Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν επιβάλλει κυρώσεις ή ελέγχους εξαγωγών και οι παγκόσμιες δραστηριότητές μας θα συνεχιστούν απρόσκοπτα», καταλήγει η ανακοίνωση
Υπενθυμίζεται ότι η Cosco Shipping Holdings κατονομάστηκε σε μια κατάθεση στο Ομοσπονδιακό Μητρώο την Τρίτη, χαρακτηρίζοντάς την ως κινεζική στρατιωτική εταιρεία, όπως προσδιορίστηκε από το Πεντάγωνο, μαζί με τις China State Shipbuilding Corp. και China Shipbuilding Trading Co. Αν και η μαύρη λίστα δεν επιφέρει συγκεκριμένες κυρώσεις, αποθαρρύνει τις αμερικανικές επιχειρήσεις να συναλλάσσονται με τις εταιρείες αυτές.
Μετά από αυτή τη γνωστοποίηση οι μετοχές της Cosco υποχώρησαν έως και 4,4% στο Χονγκ Κονγκ την Τρίτη, ενώ οι αγορές δεξαμενόπλοιων προετοιμάζονται για ένα τεράστιο άλμα στους ναύλους.
Αναμένεται άνοδος των ναύλων
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές, οι αγορές δεξαμενόπλοιων προετοιμάζονται για ένα τεράστιο άλμα στα ναύλα, μετά την ανακοίνωση του Λευκού Οίκου κατά της Κίνας τη Δευτέρα, με βάση ένα ιστορικό προηγούμενο.
Σύμφωνα με τους αναλυτές σε μια προηγούμενη ανάλογη περίπτωση τον Σεπτέμβριο του 2019 όταν δύο θυγατρικές της Cosco Shipping Energy Transportation υπέστησαν κυρώσεις για υποτιθέμενες συναλλαγές με το Ιράν. Η κίνηση αυτή έστειλε τις τιμές στα ύψη, με την ισοδύναμη εκτίμηση του VLCC time-charter του Baltic Exchange να κάνει άλμα σχεδόν 10.000 δολαρίων την επόμενη ημέρα στα 27.028 δολάρια την ημέρα, πριν μια μαζική άνοδος στις αρχές Οκτωβρίου όταν οι ναύλοι έφτασαν τα 240.735 δολάρια την ημέρα.
Επισημαίνεται ότι η Cosco είναι ένας σημαντικός παίκτης των υπερδεξαμενοπλοίων (VLCC), και κατατάσσεται ως ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης στον τομέα με 45 VLCC στο νερό, που αντιστοιχούν στο 5% του σημερινού στόλου.
Σε περίπτωση που οι συμμετέχοντες στην αγορά αποφύγουν αυτά τα πλοία, όπως έκαναν το 2019, όταν οι ΗΠΑ επέβαλαν επίσημα κυρώσεις στην Cosco για αρκετούς μήνες, οι τιμές των δεξαμενόπλοιων πιθανότατα θα δουν σημαντική ενίσχυση, επισημαίνουν οι αναλυτές.


Latest News

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας