
Η China Cosco Shipping, η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια εταιρεία στον κόσμο, έχει μπει στο στόχαστρο της αμερικανικής κυβέρνησης για φερόμενες σχέσεις της με τον κινεζικό στρατό. Οι ΗΠΑ έβαλαν στη μαύρη λίστα τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Κίνας και δύο ναυπηγικές εταιρείες λόγω φερόμενων δεσμών με τον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό, καθώς η Ουάσινγκτον στρέφει την προσοχή της στον τεράστιο ναυτιλιακό τομέα της χώρας, αναφέρει το Bloomberg.
Η δημοσιοποίηση της λίστας αυτής προκάλεσε την αντίδραση της Cosco Shipping Holdings Co ενώ και οι αναλυτές αναμένουν να δουν την αντίδραση της αγοράς δεξαμενοπλοίων, η οποία σε μια ανάλογη περίπτωση το 2019, είδε τους ναύλους να εκτοξεύονται.
Η Cosco σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι «σημειώσαμε την πρόσφατη συμπερίληψη της China COSCO SHIPPING Corporation Limited (COSCO SHIPPING), της COSCO SHIPPING (North America) Inc. και της COSCO SHIPPING Finance Co., Ltd. στον κατάλογο του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ με τις “κινεζικές στρατιωτικές εταιρείες”»
Η COSCO SHIPPING και οι θυγατρικές της, προστίθεται στην ανακοίνωση ότι «τηρούν με συνέπεια τους τοπικούς νόμους και κανονισμούς, διατηρώντας αυστηρή συμμόρφωση σε όλες τις διεθνείς δραστηριότητες. Παραμένουμε, συνεχίζει, προσηλωμένοι στη διευκόλυνση του παγκόσμιου εμπορίου και στην παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών εμπορικής ναυτιλίας και logistics σε πελάτες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών παραγωγών, των κατασκευαστών, των εταιρειών ενέργειας, των λιανοπωλητών και των εξαγωγέων στις Ηνωμένες Πολιτείες». Τονίζουμε ότι καμία από τις προαναφερθείσες εταιρείες δεν είναι «κινεζική στρατιωτική εταιρεία». «Θα συνεργαστούμε με τις αμερικανικές αρχές για να αποσαφηνίσουμε το θέμα αυτό. Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν επιβάλλει κυρώσεις ή ελέγχους εξαγωγών και οι παγκόσμιες δραστηριότητές μας θα συνεχιστούν απρόσκοπτα», καταλήγει η ανακοίνωση
Υπενθυμίζεται ότι η Cosco Shipping Holdings κατονομάστηκε σε μια κατάθεση στο Ομοσπονδιακό Μητρώο την Τρίτη, χαρακτηρίζοντάς την ως κινεζική στρατιωτική εταιρεία, όπως προσδιορίστηκε από το Πεντάγωνο, μαζί με τις China State Shipbuilding Corp. και China Shipbuilding Trading Co. Αν και η μαύρη λίστα δεν επιφέρει συγκεκριμένες κυρώσεις, αποθαρρύνει τις αμερικανικές επιχειρήσεις να συναλλάσσονται με τις εταιρείες αυτές.
Μετά από αυτή τη γνωστοποίηση οι μετοχές της Cosco υποχώρησαν έως και 4,4% στο Χονγκ Κονγκ την Τρίτη, ενώ οι αγορές δεξαμενόπλοιων προετοιμάζονται για ένα τεράστιο άλμα στους ναύλους.
Αναμένεται άνοδος των ναύλων
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές, οι αγορές δεξαμενόπλοιων προετοιμάζονται για ένα τεράστιο άλμα στα ναύλα, μετά την ανακοίνωση του Λευκού Οίκου κατά της Κίνας τη Δευτέρα, με βάση ένα ιστορικό προηγούμενο.
Σύμφωνα με τους αναλυτές σε μια προηγούμενη ανάλογη περίπτωση τον Σεπτέμβριο του 2019 όταν δύο θυγατρικές της Cosco Shipping Energy Transportation υπέστησαν κυρώσεις για υποτιθέμενες συναλλαγές με το Ιράν. Η κίνηση αυτή έστειλε τις τιμές στα ύψη, με την ισοδύναμη εκτίμηση του VLCC time-charter του Baltic Exchange να κάνει άλμα σχεδόν 10.000 δολαρίων την επόμενη ημέρα στα 27.028 δολάρια την ημέρα, πριν μια μαζική άνοδος στις αρχές Οκτωβρίου όταν οι ναύλοι έφτασαν τα 240.735 δολάρια την ημέρα.
Επισημαίνεται ότι η Cosco είναι ένας σημαντικός παίκτης των υπερδεξαμενοπλοίων (VLCC), και κατατάσσεται ως ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης στον τομέα με 45 VLCC στο νερό, που αντιστοιχούν στο 5% του σημερινού στόλου.
Σε περίπτωση που οι συμμετέχοντες στην αγορά αποφύγουν αυτά τα πλοία, όπως έκαναν το 2019, όταν οι ΗΠΑ επέβαλαν επίσημα κυρώσεις στην Cosco για αρκετούς μήνες, οι τιμές των δεξαμενόπλοιων πιθανότατα θα δουν σημαντική ενίσχυση, επισημαίνουν οι αναλυτές.


Latest News

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες

Και η Royal Caribbean στη καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση του Μεθανίου στη Ναυτιλία
Η Royal Caribbean μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, έγινε το τελευταίο μέλος που προσχώρησε στη διακλαδική πρωτοβουλία για τη μείωση του μεθανίου

CMA CGM: Οι Γάλλοι του ΟΛΘ επενδύουν 20 δισ. στα λιμάνια των ΗΠΑ - Τι είπε ο Τραμπ
Στα σχέδια της CMA CGM και ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία των ΗΠΑ - Αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Αιφνιδιαστικοί έλεγχοι της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε ακτοπλοϊκές εταιρείες
Στόχος, να εντοπίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στην ερευνώμενη αγορά