Η China Cosco Shipping, η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια εταιρεία στον κόσμο, έχει μπει στο στόχαστρο της αμερικανικής κυβέρνησης για φερόμενες σχέσεις της με τον κινεζικό στρατό. Οι ΗΠΑ έβαλαν στη μαύρη λίστα τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Κίνας και δύο ναυπηγικές εταιρείες λόγω φερόμενων δεσμών με τον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό, καθώς η Ουάσινγκτον στρέφει την προσοχή της στον τεράστιο ναυτιλιακό τομέα της χώρας, αναφέρει το Bloomberg.
Η δημοσιοποίηση της λίστας αυτής προκάλεσε την αντίδραση της Cosco Shipping Holdings Co ενώ και οι αναλυτές αναμένουν να δουν την αντίδραση της αγοράς δεξαμενοπλοίων, η οποία σε μια ανάλογη περίπτωση το 2019, είδε τους ναύλους να εκτοξεύονται.
Η Cosco σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι «σημειώσαμε την πρόσφατη συμπερίληψη της China COSCO SHIPPING Corporation Limited (COSCO SHIPPING), της COSCO SHIPPING (North America) Inc. και της COSCO SHIPPING Finance Co., Ltd. στον κατάλογο του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ με τις “κινεζικές στρατιωτικές εταιρείες”»
Η COSCO SHIPPING και οι θυγατρικές της, προστίθεται στην ανακοίνωση ότι «τηρούν με συνέπεια τους τοπικούς νόμους και κανονισμούς, διατηρώντας αυστηρή συμμόρφωση σε όλες τις διεθνείς δραστηριότητες. Παραμένουμε, συνεχίζει, προσηλωμένοι στη διευκόλυνση του παγκόσμιου εμπορίου και στην παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών εμπορικής ναυτιλίας και logistics σε πελάτες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών παραγωγών, των κατασκευαστών, των εταιρειών ενέργειας, των λιανοπωλητών και των εξαγωγέων στις Ηνωμένες Πολιτείες». Τονίζουμε ότι καμία από τις προαναφερθείσες εταιρείες δεν είναι «κινεζική στρατιωτική εταιρεία». «Θα συνεργαστούμε με τις αμερικανικές αρχές για να αποσαφηνίσουμε το θέμα αυτό. Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν επιβάλλει κυρώσεις ή ελέγχους εξαγωγών και οι παγκόσμιες δραστηριότητές μας θα συνεχιστούν απρόσκοπτα», καταλήγει η ανακοίνωση
Υπενθυμίζεται ότι η Cosco Shipping Holdings κατονομάστηκε σε μια κατάθεση στο Ομοσπονδιακό Μητρώο την Τρίτη, χαρακτηρίζοντάς την ως κινεζική στρατιωτική εταιρεία, όπως προσδιορίστηκε από το Πεντάγωνο, μαζί με τις China State Shipbuilding Corp. και China Shipbuilding Trading Co. Αν και η μαύρη λίστα δεν επιφέρει συγκεκριμένες κυρώσεις, αποθαρρύνει τις αμερικανικές επιχειρήσεις να συναλλάσσονται με τις εταιρείες αυτές.
Μετά από αυτή τη γνωστοποίηση οι μετοχές της Cosco υποχώρησαν έως και 4,4% στο Χονγκ Κονγκ την Τρίτη, ενώ οι αγορές δεξαμενόπλοιων προετοιμάζονται για ένα τεράστιο άλμα στους ναύλους.
Αναμένεται άνοδος των ναύλων
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές, οι αγορές δεξαμενόπλοιων προετοιμάζονται για ένα τεράστιο άλμα στα ναύλα, μετά την ανακοίνωση του Λευκού Οίκου κατά της Κίνας τη Δευτέρα, με βάση ένα ιστορικό προηγούμενο.
Σύμφωνα με τους αναλυτές σε μια προηγούμενη ανάλογη περίπτωση τον Σεπτέμβριο του 2019 όταν δύο θυγατρικές της Cosco Shipping Energy Transportation υπέστησαν κυρώσεις για υποτιθέμενες συναλλαγές με το Ιράν. Η κίνηση αυτή έστειλε τις τιμές στα ύψη, με την ισοδύναμη εκτίμηση του VLCC time-charter του Baltic Exchange να κάνει άλμα σχεδόν 10.000 δολαρίων την επόμενη ημέρα στα 27.028 δολάρια την ημέρα, πριν μια μαζική άνοδος στις αρχές Οκτωβρίου όταν οι ναύλοι έφτασαν τα 240.735 δολάρια την ημέρα.
Επισημαίνεται ότι η Cosco είναι ένας σημαντικός παίκτης των υπερδεξαμενοπλοίων (VLCC), και κατατάσσεται ως ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης στον τομέα με 45 VLCC στο νερό, που αντιστοιχούν στο 5% του σημερινού στόλου.
Σε περίπτωση που οι συμμετέχοντες στην αγορά αποφύγουν αυτά τα πλοία, όπως έκαναν το 2019, όταν οι ΗΠΑ επέβαλαν επίσημα κυρώσεις στην Cosco για αρκετούς μήνες, οι τιμές των δεξαμενόπλοιων πιθανότατα θα δουν σημαντική ενίσχυση, επισημαίνουν οι αναλυτές.
Latest News
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στις νέες ναυτιλιακές παραγγελίες
Η μεγαλύτερη αύξηση πραγματοποιήθηκε στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα LNG carriers
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Στη ναυτιλία, η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε στα 2 τρισ. δολ. από 1,2 τρισ. δολά το 2020
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στα Containerships
Tο τρίτο έτος στην ιστορία του κλάδου με τόσο υψηλά κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρείες παρά την αύξηση κατά 10% του παγκοσμίου στόλου
Πόσα πλοία πούλησαν και αγόρασαν το 2024 οι Έλληνες εφοπλιστές – Οι πρωτιές
Οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε πωλήσεις πλοίων αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές – Τα reports διεθνών ναυλομεσιτικών οίκων