Μια σειρά προκλήσεων έχει να αντιμετωπίσει το κρασί και το 2025, καθώς σημαντικές τάσεις εξακολουθούν να βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ ορατές παραμένουν οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή.

Το υψηλό κόστος ζωής, οι νέες συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ, οι ανησυχίες για την υγεία σχετικά με το κρασί αποτελούν, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, τις κύριες προκλήσεις για το 2025.

Κρασί: Επανασχεδιασμός του οινικού χάρτη της Ευρώπης – Τα κλιματικά σενάρια και οι νέοι παίκτες

Αυτό όμως που θα παραμείνει για το άμεσο μέλλον είναι η κλιματική αλλαγή, ενώ αναμένεται τα έντονα καιρικά φαινόμενα (ξηρασία, κύματα καύσωνα, έντονες βροχοπτώσεις, παγετός, χαλάζι και άλλα) να επηρεάσουν από τους αμπελώνες και τις ποικιλίες σταφυλιών μέχρι τη γεωργία και την ποιότητα των κρασιών. Παρόλα αυτά είναι δύσκολο να προβλεφθεί πού ακριβώς θα έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο η κλιματική αλλαγή το 2025.

Η μείωση της κατανάλωσης κρασιού σε παγκόσμιο επίπεδο συνεχίζεται

Από την πλευρά τους, οι αμπελουργοί επιμένουν σε λύσεις προσαρμογής. Για παράδειγμα η LVMH επενδύει βαριά στην αναγεννητική γεωργία και η Champagne Telmont, της οποίας οι αμπελώνες είναι βιολογικοί, στοχεύει να πιστοποιήσει όλους τους καλλιεργητές-εταίρους της έως το 2031. Επίσης, κάθε χρόνο περισσότερα οινοποιεία δεσμεύονται να φτάσουν τις καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα, όπως το ελληνικό κτήματα που εντάχθηκαν στον οργανισμό International Wineries for Climate Action πέρυσι.

Η παγκόσμια μείωση της κατανάλωσης κρασιού συνεχίζεται επίσης, αν και φαίνεται να επιβραδύνεται στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον Jon Moramarco, ιδρυτή της εταιρείας έρευνας αγοράς bw166.

κρασί

Στροφή στο κρασί χωρίς αλκοόλ

Το 2024 περισσότεροι κορυφαίοι οινοπαραγωγοί μπήκαν στην επιχείρηση κρασιών χωρίς αλκοόλ με premium, καλύτερης γεύσης, πιο εξελιγμένα μπουκάλια. Η τεχνολογία αφαίρεσης αλκοόλ βελτιώνεται και όπως εκτιμά το Bloomberg, αναμένονται ανάλογα προϊόντα το 2025.

Ήδη, το Νοέμβριο άνοιξε το πρώτο κατάστημα κρασιών χωρίς αλκοόλ στο Μπορντό, ενώ στην Ιταλία έχει υπογραφεί νόμος για την παραγωγή χωρίς αλκοόλ.

Ταυτόχρονα, η ζήτηση για αυτά τα κρασιά καθώς αυξάνονται οι αναφορές ότι η κατανάλωση οποιουδήποτε είδους αλκοόλ ενέχει κινδύνους για την υγεία. Αυτός είναι εν μέρει ο λόγος που σύμφωνα με μελέτη της IWSR του 2024, 61 εκατομμύρια νέοι καταναλωτές αγόρασαν κρασί χωρίς αλκοόλ από το 2022 έως το 2024.

Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ απείλησε με δασμούς 10% έως 20% σε όλα τα εισαγόμενα προϊόντα, τα οποία θα περιλαμβάνουν πολλά κρασιά

Περισσότερο λευκό κρασί

Τα λευκά κρασιά ξεπέρασαν τα κόκκινα παγκοσμίως πέρυσι, και όχι μόνο το sauvignon blanc και το pinot grigio. Το λευκό malbec από την Αργεντινή και το λευκό pinot noir από το Όρεγκον είναι πλέον θέμα.

Στην κοιλάδα του Λίγηρα, προβλέπεται ότι οι φυτεύσεις θα ξεπεράσουν τελικά το sauvignon blanc, σύμφωνα με την Drinks Business, επειδή το τσενίν διατηρεί την οξύτητα και τη φρεσκάδα του ακόμη και εν μέσω υπερθέρμανσης του πλανήτη. Κορυφαίοι οινοπαραγωγοί στο Bourgueil, μια ονομασία γνωστή για τα λαμπερά κόκκινα cabernet, ψήφισαν το περασμένο καλοκαίρι για να πιέσουν για μια ονομασία υψηλής ποιότητας για το chenin blanc τους.

Αύξηση των τιμών

Από τις εκλογές στις ΗΠΑ, το τσιτάτο ήταν οι «δασμοί». Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ απείλησε με δασμούς 10% έως 20% σε όλα τα εισαγόμενα προϊόντα, τα οποία θα περιλαμβάνουν πολλά κρασιά.

Τα τιμολόγια, φυσικά, πληρώνουν οι Αμερικανοί εισαγωγείς όταν φτάνουν τα κρασιά στο λιμάνι, με το κόστος να βαρύνει τους διανομείς, τους λιανοπωλητές, τους εστιάτορες και εν τέλει τους φίλους του κρασιού.

Η US Wine Trade Alliance, ένας οργανισμός που ιδρύθηκε από μια ομάδα πωλητών κρασιού το 2020, ετοιμάζεται για μάχη για να αποτρέψει όλα αυτά. Η έρευνά της δείχνει ότι κάθε δολάριο που δαπανάται για ένα εισαγόμενο κρασί παράγει περισσότερα από 4,50 δολάρια σε έσοδα για τις αμερικανικές επιχειρήσεις. κρασί

Κρασιά ιδιωτικής ετικέτας

Η οικογένεια Cipriani κατάγεται από τη βορειοανατολική Ιταλία, τη χώρα του prosecco, και έκανε το όνομά της με το ιστορικό κοκτέιλ Bellini στο διάσημο Harry’s Bar. Τώρα η σειρά κρασιών της με το όνομα Cipriani φτάνει στις ΗΠΑ.

Είναι μέρος της αυξανόμενης τάσης των κρασιών ιδιωτικής ετικέτας στις ΗΠΑ, καθώς περισσότερα σούπερ μάρκετ, εστιατόρια, μεγάλες αλυσίδες λιανικής, ξενοδοχεία και κλαμπ συνάπτουν συνεργασίες με οινοποιεία για να δημιουργήσουν αποκλειστικά κόκκινα, λευκά, ροζέ.

Το 2025 αναμένεται αύξηση του ανταγωνισμού. Οι πωλήσεις αλκοόλ ιδιωτικής ετικέτας στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 12% μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου 2024, όπως αποκάλυψε η ερευνητική εταιρεία Spins στην ετήσια εμπορική έκθεση του Private Label Manufacturers Association τον Νοέμβριο.

Τρόπος ζωής τα οινοποιεία και τα μπαρ κρασιού

Τα μέλη μιας οινοποιητικής λέσχης μπορούν να απολαύσουν το κρασί τους σε λιγότερο επίσημους χώρους. Για παράδειγμα, στη Sonoma της Καλιφόρνια, το Bella Winery φιλοξένησε αγώνες κάθε Σαββατοκύριακο κατά τη διάρκεια της περιόδου συγκομιδής, ενώ η αίθουσα γευσιγνωσίας του Overshine είναι εφοδιασμένη με μια συλλογή βινυλίων και έναν σταθμό ακρόασης.

Τα χαλαρά νέα wine bar λειτουργούν χωρίς τυπωμένο μενού, αλλά τα κρασιά είναι όλα στη σειρά σε ράφια.

Το μήνυμα πίσω από όλα αυτά; Το κρασί είναι ευχάριστο και διασκεδαστικό και ταιριάζει στον τρόπο ζωής σας.

Πιο ελαφριά μπουκάλια κρασιού

Εκτός… κυκλοφορίας αναμένεται να μείνουν τα υπέρβαρα μπουκάλια, καθώς περισσότερα οινοποιεία αναγνωρίζουν πόσο βλαβερά είναι για το περιβάλλον. Το βάρος του ποτηριού και το κόστος μεταφοράς αντιπροσωπεύουν το 29% έως 50% του αποτυπώματος άνθρακα ενός κρασιού.

Μέχρι τώρα, τα ελαφρύτερα μπουκάλια χρησιμοποιούνταν κυρίως για φθηνά κρασιά. Επομένως, είναι μεγάλη υπόθεση ότι η σοδειά του 2022 του Château Pontet-Canet του Bordeaux υψηλής βαθμολογίας θα φτάσει σε μια τυπική φιάλη 750 χιλιοστόλιτρων που είναι 315 γραμμάρια (0,69 λίβρες) ελαφρύτερη από ό,τι στο παρελθόν, μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 39%. Το Zuccardi της Αργεντινής βάζει όλα τα κορυφαία κρασιά του, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κοστίζουν 200 δολάρια και άνω, σε ελαφρύτερα μπουκάλια των 570 γραμμαρίων (από 900 γραμμάρια) ξεκινώντας από τον τρύγο του 2022.

Κάποια οινοποιεία προχωρούν παραπέρα. Το Catena Zapata Vista Flores malbec μόλις έκανε πρεμιέρα σε μπουκάλι 380g. Αναμένετε πολλούς περισσότερους παραγωγούς να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους το 2025.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα AGRO