
Μετά τις υπερβολές της εορταστικής περιόδου, σχεδόν το ένα τρίτο των Αμερικανών αναμένεται να εγκαταλείψει ή τουλάχιστον να μειώσει το αλκοόλ αυτόν τον Ιανουάριο προτιμώντας να καταναλώσει ποτά χωρίς αλκοόλ. Πολλοί θα εξοικονομήσουν χρήματα. Κάποιοι θα χάσουν βάρος. Και ένας αυξανόμενος αριθμός θα συνεχίσει να πίνει το αγαπημένο του ποτό — ή τουλάχιστον κάτι κοντά σε αυτό, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του ο Economist.
ΣΕΑΟΠ: Αντέχει η παραγωγή αλκοολούχων ποτών και αποσταγμάτων [πίνακες]
Οι απέχοντες από αλκοόλ δεν περιορίζονται πλέον στο να πίνουν ανθρακούχα ποτά, χυμούς φρούτων ή το συνηθισμένο νερό. Η αγορά για ποτά χωρίς αλκοόλ—συμπεριλαμβανομένης της μπύρας, του κρασιού και των οινοπνευματωδών ποτών— έχει αρχίσει να απογειώνεται τα τελευταία χρόνια. Οι παγκόσμιες πωλήσεις ανήλθαν σε σχεδόν 20 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Euromonitor, μιας ερευνητικής εταιρείας, διπλάσιο από το ποσό πέντε ετών πριν (βλ. διάγραμμα). Η αγορά αυξήθηκε κατά περίπου 20% το 2023, έναντι 8% για τα αλκοολούχα ποτά. Πόσο μεγάλο θα γίνει;
Οι παγκόσμιες πωλήσεις ποτών χωρίς αλκοόλ ανήλθαν σε σχεδόν 20 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023

Η ζήτηση για ποτά χωρίς αλκοόλ δεν περιορίζεται στον Ιανουάριο. Ένας αυξανόμενος αριθμός νέων που προσέχουν την υγεία τους είναι νηφάλιοι όλο το χρόνο. Το ποσοστό των Αμερικανών ηλικίας 18-34 ετών που πίνουν αλκοόλ έχει μειωθεί στο 62%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Gallup, σε σύγκριση με 72% δύο δεκαετίες νωρίτερα. Πολλοί που αρέσκονται να πίνουν αλκοόλ, πλέον καταναλώνουν λιγότερα ποτά.
Το «zebra-striping» είναι μια νέα τάση που κερδίζει ολοένα και περισσότερους πότες και που πρακτικά σημαίνει ότι εναλλάσσουν διαδοχικά ένα αλκοολούχο και ένα μη αλκοολούχο ποτό περιορίζοντας τον κίνδυνο hangover την επόμενη μέρα. Περισσότεροι άνθρωποι μπορεί να συμμετάσχουν στη νηφάλια τάση, καθώς από τις 3 Ιανουαρίου, ο υπουργός Υγείας ζήτησε τα αλκοολούχα ποτά να φέρουν μια ετικέτα που να προειδοποιεί για τις καρκινογόνες επιδράσεις τους.
Η μπύρα αποτελεί το 89% των πωλήσεων μη αλκοολούχων ποτών, με το κρασί και τα οινοπνευματώδη να αντιπροσωπεύουν μόλις το 7% και το 4% αντίστοιχα
Ποτά χωρίς αλκοόλ
Σε απάντηση σε όλα αυτά, πολλοί γίγαντες της βιομηχανίας ποτών έχουν αναπτύξει σειρές ποτά χωρίς αλκοόλ. Η Diageo, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες, πδαπάνησε δύο χρόνια πειραματιζόμενη με 400 διαφορετικές συνταγές για μια έκδοση χωρίς αλκοόλ του ρουμιού Captain Morgan Spiced Gold. Πρόσφατα αγόρασε τη Ritual, μια μάρκα μη αλκοολούχων ποτών. Η LVMH, ιδιοκτήτρια της σαμπάνιας Möet & Chandon, έχει επενδύσει στο French Bloom, μια μάρκα αφρωδών οίνων χωρίς αλκοόλ.

Η Nadine Merahi, της Bernstein, πιστεύει ότι οι εταιρείες ποτών δεν κανιβαλίζουν τις πωλήσεις τους παράγοντας προϊόντα χωρίς αλκοόλ. Ορισμένοι καταναλωτές βλέπουν τις εναλλακτικές λύσεις κατανάλωσης ποτών χωρίς αλκοόλ, ως υποκατάστατο των ανθρακούχων ποτών και όχι ως “ποτά” . Πάνω από το 94% των Αμερικανών που αγοράζουν εναλλακτικά ποτά χωρίς αλκοόλ εξακολουθούν να αγοράζουν και αλκοολούχα ποτά, σύμφωνα με τη Nielsen, μια εταιρεία δεδομένων. Τα μη αλκοολούχα εναλλακτικά τείνουν επίσης να είναι πιο κερδοφόρα από τα αλκοολούχα ποτά, καθώς οι τιμές τους είναι λίγο χαμηλότερες αλλά φορολογούνται με χαμηλότερους συντελεστές.
Ωστόσο, η παρασκευή ποτών χωρίς αλκοόλ με γεύση όπως η αρχική δεν είναι εύκολη. Η βιομηχανία μπύρας, η οποία άρχισε να παράγει προϊόντα χωρίς αλκοόλ τη δεκαετία του 1970, βρίσκεται πιο μακριά σε αυτό. Αυτός είναι εν μέρει ο λόγος για τον οποίο η μπύρα αποτελεί το 89% των πωλήσεων μη αλκοολούχων ποτών, με το κρασί και τα οινοπνευματώδη να αντιπροσωπεύουν μόλις το 7% και το 4% αντίστοιχα, σύμφωνα με τον Bernstein. Αντί να ζεστάνουν την μπύρα για να εξατμιστεί το αλκοόλ, το οποίο καταστρέφει τη γεύση, οι παραγωγοί έχουν βρει διάφορες εναλλακτικές τεχνικές ζυθοποιίας, πολλές από τις οποίες είναι καλά φυλαγμένα μυστικά. Η Athletic, μια δημοφιλής μάρκα στην Αμερική, προσπαθεί να κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μέρη της παραγωγικής της διαδικασίας.
Κρασί χωρίς αλκοόλ
Σοβαρές προσπάθειες βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη όσονα αφορά στην ανάπτυξη τεχνικών για κρασί χωρίς αλκοόλ. Αν και υπάρχουν τρόποι για να αφαιρεθεί το αλκοόλ από το κρασί, συμπεριλαμβανομένης της αντίστροφης όσμωσης, η οποία περιλαμβάνει φιλτράρισμα, και της τεχνολογίας spinning-cone, που χρησιμοποιεί φυγόκεντρο δύναμη, αυτοί συχνά καταστρέφουν επίσης τη γεύση. Ενώ η μπύρα παίρνει τη γεύση της από τον λυκίσκο και την ενανθράκωση, το αλκοόλ δίνει στο κρασί μεγάλο μέρος της γεύσης και της αίσθησης στο στόμα του. «Είμαστε 20 χρόνια πίσω από την μπύρα», λέει ο Moritz Zyrewitz, ιδρυτής της Gentle Wine, μιας γερμανικής μάρκας χαμηλής κατανάλωσης και χωρίς αλκοόλ.


Latest News

Τα... καμάρια της Silicon Valley δεν πλήρωσαν φόρους εκατοντάδων δισ. δολαρίων
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, γνωστές ως Silicon Six, δημιουργούν κέρδη δισεκατομμυρίων, αλλά «κλέβουν» το δημόσιο ταμείο

Οι φαρμακοβιομηχανίες των ΗΠΑ αποθηκεύουν φάρμακα πριν την επιβολή δασμών
Η αύξηση των εξαγωγών απο την Ιρλανδία προς τις ΗΠΑ μπορεί εν μέρει να οφείλεται στη συσσώρευση αποθεμάτων, λέει η Τραπεζα της Ιρλανδίας.

Μπέσεντ: Το υπουργείο έχει εργαλεία για τις αναταραχές στην αγορά ομολόγων
Ο Σκοτ Μπέσεντ υποβάθμισε το σενάριο να πουλούν ξένες χώρες αμερικανικά ομόλογα - Τι είπε για τη συνάντηση με τον Πάουελ και το δολάριο

Κινέζος αξιωματούχος αποκαλεί τις ΗΠΑ «εχθρό» που υπονομεύει την επιβίωση του Χονγκ Κονγκ
Το Χονγκ Κονγκ, αντίθετα με την Κίνα, δεν επιβάλει δασμούς

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ