Μετά τις υπερβολές της εορταστικής περιόδου, σχεδόν το ένα τρίτο των Αμερικανών αναμένεται να εγκαταλείψει ή τουλάχιστον να μειώσει το αλκοόλ αυτόν τον Ιανουάριο προτιμώντας να καταναλώσει ποτά χωρίς αλκοόλ. Πολλοί θα εξοικονομήσουν χρήματα. Κάποιοι θα χάσουν βάρος. Και ένας αυξανόμενος αριθμός θα συνεχίσει να πίνει το αγαπημένο του ποτό — ή τουλάχιστον κάτι κοντά σε αυτό, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του ο Economist.

ΣΕΑΟΠ: Αντέχει η παραγωγή αλκοολούχων ποτών και αποσταγμάτων [πίνακες]

Οι απέχοντες από αλκοόλ δεν περιορίζονται πλέον στο να πίνουν ανθρακούχα ποτά, χυμούς φρούτων ή το συνηθισμένο νερό. Η αγορά για ποτά χωρίς αλκοόλ—συμπεριλαμβανομένης της μπύρας, του κρασιού και των οινοπνευματωδών ποτών— έχει αρχίσει να απογειώνεται τα τελευταία χρόνια. Οι παγκόσμιες πωλήσεις ανήλθαν σε σχεδόν 20 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Euromonitor, μιας ερευνητικής εταιρείας, διπλάσιο από το ποσό πέντε ετών πριν (βλ. διάγραμμα). Η αγορά αυξήθηκε κατά περίπου 20% το 2023, έναντι 8% για τα αλκοολούχα ποτά. Πόσο μεγάλο θα γίνει;

Οι παγκόσμιες πωλήσεις ποτών χωρίς αλκοόλ ανήλθαν σε σχεδόν 20 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023

Η ζήτηση για ποτά χωρίς αλκοόλ δεν περιορίζεται στον Ιανουάριο. Ένας αυξανόμενος αριθμός νέων που προσέχουν την υγεία τους είναι νηφάλιοι όλο το χρόνο. Το ποσοστό των Αμερικανών ηλικίας 18-34 ετών που πίνουν αλκοόλ έχει μειωθεί στο 62%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Gallup, σε σύγκριση με 72% δύο δεκαετίες νωρίτερα. Πολλοί που αρέσκονται να πίνουν αλκοόλ, πλέον καταναλώνουν λιγότερα ποτά.

Το «zebra-striping» είναι μια νέα τάση που κερδίζει ολοένα και περισσότερους πότες και που πρακτικά σημαίνει ότι εναλλάσσουν διαδοχικά ένα αλκοολούχο και ένα μη αλκοολούχο ποτό περιορίζοντας τον κίνδυνο hangover την επόμενη μέρα. Περισσότεροι άνθρωποι μπορεί να συμμετάσχουν στη νηφάλια τάση, καθώς από τις 3 Ιανουαρίου, ο υπουργός Υγείας ζήτησε τα αλκοολούχα ποτά να φέρουν μια ετικέτα που να προειδοποιεί για τις καρκινογόνες επιδράσεις τους.

Η μπύρα αποτελεί το 89% των πωλήσεων μη αλκοολούχων ποτών, με το κρασί και τα οινοπνευματώδη να αντιπροσωπεύουν μόλις το 7% και το 4% αντίστοιχα

Ποτά χωρίς αλκοόλ

Σε απάντηση σε όλα αυτά, πολλοί γίγαντες της βιομηχανίας ποτών έχουν αναπτύξει σειρές ποτά χωρίς αλκοόλ. Η Diageo, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες, πδαπάνησε δύο χρόνια πειραματιζόμενη με 400 διαφορετικές συνταγές για μια έκδοση χωρίς αλκοόλ του ρουμιού Captain Morgan Spiced Gold. Πρόσφατα αγόρασε τη Ritual, μια μάρκα μη αλκοολούχων ποτών. Η LVMH, ιδιοκτήτρια της σαμπάνιας Möet & Chandon, έχει επενδύσει στο French Bloom, μια μάρκα αφρωδών οίνων χωρίς αλκοόλ.

Η Nadine Merahi, της Bernstein, πιστεύει ότι οι εταιρείες ποτών δεν κανιβαλίζουν τις πωλήσεις τους παράγοντας προϊόντα χωρίς αλκοόλ. Ορισμένοι καταναλωτές βλέπουν τις εναλλακτικές λύσεις κατανάλωσης ποτών χωρίς αλκοόλ, ως υποκατάστατο των ανθρακούχων ποτών και όχι ως “ποτά” . Πάνω από το 94% των Αμερικανών που αγοράζουν εναλλακτικά ποτά χωρίς αλκοόλ εξακολουθούν να αγοράζουν και αλκοολούχα ποτά, σύμφωνα με τη Nielsen, μια εταιρεία δεδομένων. Τα μη αλκοολούχα εναλλακτικά τείνουν επίσης να είναι πιο κερδοφόρα από τα αλκοολούχα ποτά, καθώς οι τιμές τους είναι λίγο χαμηλότερες αλλά φορολογούνται με χαμηλότερους συντελεστές.

Ωστόσο, η παρασκευή ποτών χωρίς αλκοόλ με γεύση όπως η αρχική δεν είναι εύκολη. Η βιομηχανία μπύρας, η οποία άρχισε να παράγει προϊόντα χωρίς αλκοόλ τη δεκαετία του 1970, βρίσκεται πιο μακριά σε αυτό. Αυτός είναι εν μέρει ο λόγος για τον οποίο η μπύρα αποτελεί το 89% των πωλήσεων μη αλκοολούχων ποτών, με το κρασί και τα οινοπνευματώδη να αντιπροσωπεύουν μόλις το 7% και το 4% αντίστοιχα, σύμφωνα με τον Bernstein. Αντί να ζεστάνουν την μπύρα για να εξατμιστεί το αλκοόλ, το οποίο καταστρέφει τη γεύση, οι παραγωγοί έχουν βρει διάφορες εναλλακτικές τεχνικές ζυθοποιίας, πολλές από τις οποίες είναι καλά φυλαγμένα μυστικά. Η Athletic, μια δημοφιλής μάρκα στην Αμερική, προσπαθεί να κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μέρη της παραγωγικής της διαδικασίας.

Κρασί χωρίς αλκοόλ

Σοβαρές προσπάθειες βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη όσονα αφορά στην ανάπτυξη τεχνικών για κρασί χωρίς αλκοόλ. Αν και υπάρχουν τρόποι για να αφαιρεθεί το αλκοόλ από το κρασί, συμπεριλαμβανομένης της αντίστροφης όσμωσης, η οποία περιλαμβάνει φιλτράρισμα, και της τεχνολογίας spinning-cone, που χρησιμοποιεί φυγόκεντρο δύναμη, αυτοί συχνά καταστρέφουν επίσης τη γεύση. Ενώ η μπύρα παίρνει τη γεύση της από τον λυκίσκο και την ενανθράκωση, το αλκοόλ δίνει στο κρασί μεγάλο μέρος της γεύσης και της αίσθησης στο στόμα του. «Είμαστε 20 χρόνια πίσω από την μπύρα», λέει ο Moritz Zyrewitz, ιδρυτής της Gentle Wine, μιας γερμανικής μάρκας χαμηλής κατανάλωσης και χωρίς αλκοόλ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή