
Μετά τις υπερβολές της εορταστικής περιόδου, σχεδόν το ένα τρίτο των Αμερικανών αναμένεται να εγκαταλείψει ή τουλάχιστον να μειώσει το αλκοόλ αυτόν τον Ιανουάριο προτιμώντας να καταναλώσει ποτά χωρίς αλκοόλ. Πολλοί θα εξοικονομήσουν χρήματα. Κάποιοι θα χάσουν βάρος. Και ένας αυξανόμενος αριθμός θα συνεχίσει να πίνει το αγαπημένο του ποτό — ή τουλάχιστον κάτι κοντά σε αυτό, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του ο Economist.
ΣΕΑΟΠ: Αντέχει η παραγωγή αλκοολούχων ποτών και αποσταγμάτων [πίνακες]
Οι απέχοντες από αλκοόλ δεν περιορίζονται πλέον στο να πίνουν ανθρακούχα ποτά, χυμούς φρούτων ή το συνηθισμένο νερό. Η αγορά για ποτά χωρίς αλκοόλ—συμπεριλαμβανομένης της μπύρας, του κρασιού και των οινοπνευματωδών ποτών— έχει αρχίσει να απογειώνεται τα τελευταία χρόνια. Οι παγκόσμιες πωλήσεις ανήλθαν σε σχεδόν 20 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Euromonitor, μιας ερευνητικής εταιρείας, διπλάσιο από το ποσό πέντε ετών πριν (βλ. διάγραμμα). Η αγορά αυξήθηκε κατά περίπου 20% το 2023, έναντι 8% για τα αλκοολούχα ποτά. Πόσο μεγάλο θα γίνει;
Οι παγκόσμιες πωλήσεις ποτών χωρίς αλκοόλ ανήλθαν σε σχεδόν 20 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023

Η ζήτηση για ποτά χωρίς αλκοόλ δεν περιορίζεται στον Ιανουάριο. Ένας αυξανόμενος αριθμός νέων που προσέχουν την υγεία τους είναι νηφάλιοι όλο το χρόνο. Το ποσοστό των Αμερικανών ηλικίας 18-34 ετών που πίνουν αλκοόλ έχει μειωθεί στο 62%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Gallup, σε σύγκριση με 72% δύο δεκαετίες νωρίτερα. Πολλοί που αρέσκονται να πίνουν αλκοόλ, πλέον καταναλώνουν λιγότερα ποτά.
Το «zebra-striping» είναι μια νέα τάση που κερδίζει ολοένα και περισσότερους πότες και που πρακτικά σημαίνει ότι εναλλάσσουν διαδοχικά ένα αλκοολούχο και ένα μη αλκοολούχο ποτό περιορίζοντας τον κίνδυνο hangover την επόμενη μέρα. Περισσότεροι άνθρωποι μπορεί να συμμετάσχουν στη νηφάλια τάση, καθώς από τις 3 Ιανουαρίου, ο υπουργός Υγείας ζήτησε τα αλκοολούχα ποτά να φέρουν μια ετικέτα που να προειδοποιεί για τις καρκινογόνες επιδράσεις τους.
Η μπύρα αποτελεί το 89% των πωλήσεων μη αλκοολούχων ποτών, με το κρασί και τα οινοπνευματώδη να αντιπροσωπεύουν μόλις το 7% και το 4% αντίστοιχα
Ποτά χωρίς αλκοόλ
Σε απάντηση σε όλα αυτά, πολλοί γίγαντες της βιομηχανίας ποτών έχουν αναπτύξει σειρές ποτά χωρίς αλκοόλ. Η Diageo, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες, πδαπάνησε δύο χρόνια πειραματιζόμενη με 400 διαφορετικές συνταγές για μια έκδοση χωρίς αλκοόλ του ρουμιού Captain Morgan Spiced Gold. Πρόσφατα αγόρασε τη Ritual, μια μάρκα μη αλκοολούχων ποτών. Η LVMH, ιδιοκτήτρια της σαμπάνιας Möet & Chandon, έχει επενδύσει στο French Bloom, μια μάρκα αφρωδών οίνων χωρίς αλκοόλ.

Η Nadine Merahi, της Bernstein, πιστεύει ότι οι εταιρείες ποτών δεν κανιβαλίζουν τις πωλήσεις τους παράγοντας προϊόντα χωρίς αλκοόλ. Ορισμένοι καταναλωτές βλέπουν τις εναλλακτικές λύσεις κατανάλωσης ποτών χωρίς αλκοόλ, ως υποκατάστατο των ανθρακούχων ποτών και όχι ως “ποτά” . Πάνω από το 94% των Αμερικανών που αγοράζουν εναλλακτικά ποτά χωρίς αλκοόλ εξακολουθούν να αγοράζουν και αλκοολούχα ποτά, σύμφωνα με τη Nielsen, μια εταιρεία δεδομένων. Τα μη αλκοολούχα εναλλακτικά τείνουν επίσης να είναι πιο κερδοφόρα από τα αλκοολούχα ποτά, καθώς οι τιμές τους είναι λίγο χαμηλότερες αλλά φορολογούνται με χαμηλότερους συντελεστές.
Ωστόσο, η παρασκευή ποτών χωρίς αλκοόλ με γεύση όπως η αρχική δεν είναι εύκολη. Η βιομηχανία μπύρας, η οποία άρχισε να παράγει προϊόντα χωρίς αλκοόλ τη δεκαετία του 1970, βρίσκεται πιο μακριά σε αυτό. Αυτός είναι εν μέρει ο λόγος για τον οποίο η μπύρα αποτελεί το 89% των πωλήσεων μη αλκοολούχων ποτών, με το κρασί και τα οινοπνευματώδη να αντιπροσωπεύουν μόλις το 7% και το 4% αντίστοιχα, σύμφωνα με τον Bernstein. Αντί να ζεστάνουν την μπύρα για να εξατμιστεί το αλκοόλ, το οποίο καταστρέφει τη γεύση, οι παραγωγοί έχουν βρει διάφορες εναλλακτικές τεχνικές ζυθοποιίας, πολλές από τις οποίες είναι καλά φυλαγμένα μυστικά. Η Athletic, μια δημοφιλής μάρκα στην Αμερική, προσπαθεί να κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μέρη της παραγωγικής της διαδικασίας.
Κρασί χωρίς αλκοόλ
Σοβαρές προσπάθειες βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη όσονα αφορά στην ανάπτυξη τεχνικών για κρασί χωρίς αλκοόλ. Αν και υπάρχουν τρόποι για να αφαιρεθεί το αλκοόλ από το κρασί, συμπεριλαμβανομένης της αντίστροφης όσμωσης, η οποία περιλαμβάνει φιλτράρισμα, και της τεχνολογίας spinning-cone, που χρησιμοποιεί φυγόκεντρο δύναμη, αυτοί συχνά καταστρέφουν επίσης τη γεύση. Ενώ η μπύρα παίρνει τη γεύση της από τον λυκίσκο και την ενανθράκωση, το αλκοόλ δίνει στο κρασί μεγάλο μέρος της γεύσης και της αίσθησης στο στόμα του. «Είμαστε 20 χρόνια πίσω από την μπύρα», λέει ο Moritz Zyrewitz, ιδρυτής της Gentle Wine, μιας γερμανικής μάρκας χαμηλής κατανάλωσης και χωρίς αλκοόλ.


Latest News

Τελεσίγραφο του Λευκού Οίκου στις εταιρείες να αφαιρέσουν τις χρωστικές από τα τρόφιμα
Ο υπουργός Ρόμπερτ Φ. Κένεντι Τζούνιορ θέλει να λύσει το θέμα πριν τη λήξη της θητείας του

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Καναδοί, Σκανδιναβοί και Γάλλοι μποϊκοτάρουν αμερικανικά προϊόντα
Καταναλωτές και επιχειρήσεις χτυπούν δίχως τύψεις τον Ντόναλντ Τραμπ εκεί που πονά περισσότερο: στο πορτοφόλι

Απάτες μεγατόνων με τον ΦΠΑ στην ΕΕ – Η θέση της Ελλάδας
Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία είχε πάνω από 2.000 ενεργές έρευνες σχετικά με απάτες στον ΦΠΑ μέχρι το τέλος του 2024, με εκτιμώμενη συνολική ζημία ύψους 24,8 δισεκατομμυρίων ευρώ
![Μασκ: Mega deal στην Ινδία – Έδωσε τα χέρια με τον Αμπάνι για το Starlink [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_ambani_musk-1-600x352.jpg)
Mega deal για τον Μασκ στην Ινδία - Έδωσε τα χέρια με τον Αμπάνι για το Starlink [γράφημα]
Οι δύο κροίσοι παραμερίζουν τις διαφορές τους κλείνοντας ντιλ για δορυφορικό ίντερνετ στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει
![Αμυντικές δαπάνες: Οι «αριθμοί» πίσω από το ReArm της Ευρώπης [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_ee_army3-600x352.png)
Οι «αριθμοί» πίσω από το ReArm της Ευρώπης [γραφήματα]
Οι εκτιμήσεις της Goldman Sachs υποδηλώνουν αύξηση στις συνολικές αμυντικές δαπάνες ως μερίδιο του ΑΕΠ στην Ευρώπη σε περίπου 3% τα επόμενα 5 χρόνια.

Το Μεξικό σε... κόντρα ρόλο με τον Καναδά - Γιατί η Σέινμπαουμ δεν απαντά με δασμούς στον Τραμπ
Η πρόεδρος Σέινμπαουμ στο Μεξικό και η ψύχραιμη προσέγγισή της έχει καταστεί πρότυπο για παγκόσμιους ηγέτες που αντιμετωπίζουν τον Τραμπ

Σε γυναίκες η μερίδα του λέοντος από τη «μεγάλη μεταφορά πλούτου» των 124 τρισ.
Μέχρι το 2030, περίπου τα δύο τρίτα του ιδιωτικού πλούτου στις ΗΠΑ θα κατέχονται από γυναίκες μέσα από τη «μεγάλη μεταφορά πλούτου»

Αντίποινα στους ευρωπαϊκούς δασμούς υπόσχεται ο Τραμπ - Στο στόχαστρο και η Ιρλανδία
Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε στον πρωθυπουργό της Ιρλανδίας ότι «πήραν τις αμερικανικές φαρμακευτικές και άλλες εταιρείες λόγω της φορολογίας»