Ο Αθανάσιος – Κύρος Φιλίππου φαίνεται αποφασισμένος να επανέλθει δυναμικά στον «ψυχρό πόλεμο» των 200 ημερών, όσο δηλαδή διαρκεί η κατανάλωση παγωτού στην ελληνική αγορά.

Παγωτό: Ο «ψυχρός πόλεμος» των 200 ημερών και οι «καυτές» ανακατατάξεις

Δεκαπέντε χρόνια μετά από την πώληση του σήματος και των brands της ΕΒΓΑ στα παγωτά από την οικογένεια Φιλίππου στην Unilever (Algida), ο γιος του Κυριάκου Φιλίππου, συνιδρυτή της ΦΑΓΕ που έφυγε από την ζωή το 2021, άλλαξε (και πάλι) το όνομα της ΕΒΓΑ και από EMFI Α.Ε. το έκανε ΜΕΝΝΕ Α.Ε., ενώ προχώρησε σε γενναία μείωση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

Η ΕΒΓΑ που έγινε EMFI και τώρα ΜΕΝΝΕ

Θυμίζουμε ότι η ΕΒΓΑ (Εθνική Βιομηχανία Γάλακτος), η παλαιότερη ελληνική βιομηχανία παγωτού, αφού ήταν η πρώτη που παρήγαγε τυποποιημένο παγωτό το 1936, μετονομάστηκε σε EMFI στις αρχές του 2019.

Ακριβώς έξι χρόνια μετά η EMFI, με συσσωρευμένες ζημίες στο τέλος της χρήση του 2023 στα 128,8 εκατ. ευρώ, άλλαξε ξανά επωνυμία σε ΜΕΝΝΕ.

Προφανώς πρόκειται για ένα από τα βήματα του σχεδίου του επικεφαλής για την επάνοδο με αξιώσεις στη λιανική του παγωτού μέσω του σήματος Menne.

Την ιταλική ιστορική βιομηχανία παγωτού Gelati Menne, η οποία διαθέτει εργοστάσιο στην πόλη Cetraldo στην περιοχή της Φλωρεντίας, έχει αποκτήσει μέσω εξαγοράς από το 2014 η οικογένεια Φιλίππου.

Στόχος ήταν η Gelati Menne, που δημιουργήθηκε το 1927 από τον Amegon «Menni» Pieragnoli, να αποτελέσει το όχημα για την επέκταση της EMFI και νυν MENNE, στον χώρο της λιανικής.

Άλλωστε αυτό είχε ειπωθεί και στα τέλη Φεβρουαρίου του 2024 στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Παγωτού ΜΕΝΝΕ, όπου είχαν παρουσιαστεί το στρατηγικό πλάνο, οι προοπτικές και οι νέες συνεργασίες της εταιρείας. Στο συνέδριο, παρόντος του Κύρου Φιλίππου, έλαβαν μέρος οι αντιπρόσωποι παγωτού ΜΕΝΝΕ από όλη την Ελλάδα, την Ιταλία και την Κύπρο.

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. είχε παρουσιάσει τότε το όραμα και τους στρατηγικούς στόχους της εταιρείας, δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «στόχος είναι τα επόμενα χρόνια, η εταιρεία EMFI (σ.σ. δεν είχε αλλάξει ακόμη όνομα η εταιρεία) και η μάρκα ΜΕΝΝΕ να πρωταγωνιστήσουν στην ελληνική αγορά».

Ανταγωνισμός στο «κόκκινο»

Οι προθέσεις και οι σχεδιασμοί του Κύρου Φιλίππου για ολικό comeback στο παγωτό θα πρέπει να υλοποιηθούν σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά όπου οι υφιστάμενοι «παίκτες», όπως οι Froneri, Unilever, Κρι-Κρι και Cold Sin, λειτουργούν με πολλαπλά brands, ενώ τα σούπερ μάρκετ «ροκανίζουν» συνεχώς το μερίδιο της μικρής λιανικής.

Παράλληλα, από πέρσι τον Μάρτιο, όταν η Unilever, στην οποία έχει περάσει το σήμα ΕΒΓΑ και το δίκτυο διανομής της για την κατηγορία του παγωτού από το 2010, ανακοίνωσε ότι προχωρά στην απόσχιση της δραστηριότητας του παγωτού, κανείς δεν ξέρει πως και πόσο θα επηρεαστεί η αγορά.

Στην Ελλάδα η Unilever στην αγορά του παγωτού δραστηριοποιείται πέρα από το σήμα της ΕΒΓΑ με αυτά της Algida και Ben and Jerry’s.

Οι συνεχείς κεφαλαιακές «ενέσεις» και η μείωση κατά 106 εκατ.

Παρά τις ζημιές που καταγράφει η νυν MENNE, μέσω των διαρκών κεφαλαιακών «ενέσεων», στις οποίες προέβαιναν οι μέτοχοι τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία συνέχιζε να λειτουργεί.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία το 2023 πραγματοποίησε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου συνολικού ποσού 12.563.001 ευρώ σύμφωνα με τις από 30/06/2023, 25/09/2023 και 20/12/2023 αποφάσεις της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, ενώ το 2024 πραγματοποιήθηκε συνολική αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 10,65 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο στις 20 Νοεμβρίου 2024 με απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας μειώθηκε κατά το ποσό των 105.957.101,70 ευρώ με μείωση της ονομαστικής αξίας του συνόλου των μετοχών κατά 2,70 ευρώ η κάθε μία.

Κατόπιν της ανωτέρω μείωσης το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 11.773.011,30 ευρώ διαιρούμενο σε 39.243.371 ονομαστικές μετοχές, ονομαστικής αξίας 0,30 ευρώ η κάθε μία.

Αυτή τη στιγμή το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 16.423.011,30 ευρώ διαιρούμενο σε 54.743.371 ονομαστικές μετοχές, ονομαστικής αξίας 0,30 ευρώ η κάθε μία, καθώς πριν την Πρωτοχρονιά και συγκεκριμένα στις 28 Δεκεμβρίου του 2024 με απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας αυξήθηκε κατά το ποσό των 4.650.000 ευρώ διαιρούμενο σε 15.500.000 ονομαστικές μετοχές , ονομαστικής αξίας 0,30 ευρώ η κάθε μία.

Διευρυμένες ζημιές

Για τη χρήση του 2023 (τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός της εταιρείας) οι καθαρές πωλήσεις της νυν MENNE ανήλθαν σε 31,25 εκατ. ευρώ έναντι 38,03 εκατ. ευρώ το 2022, μειωμένες κατά 17,8%, ενώ η χρονιά έκλεισε με ζημιές προ φόρων ύψους 4,75 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,58 εκατ. ευρώ το 2022.

Οι πωλήσεις της εταιρείας κατά την χρήση 2023 αναλύονται σε πωλήσεις παγωτού (ατομικά, οικογενειακά, πολυσυσκευασίες, χύμα) τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στις αγορές εξωτερικού, στις πωλήσεις κρουασάν (ατομικά, πολυσυσκευασίες, παιδικά, βάφλες), καθώς και στις γλυκές ζύμες (διάφορες πίτες) κυρίως στην εγχώρια αγορά. Αξίζει να σημειωθεί πως στην χρήση 2023 ο τζίρος προς την Unilever ανήλθε σε περίπου 12,25 εκατ. ευρώ και αντιστοιχεί σε ποσοστό 39,2% επι του συνολικού τζίρου της ΕMFI.

Για την ιστορία να πούμε ότι η πρώην ΕΒΓΑ πέρασε στον όμιλο του Κυριάκου Φιλίππου το 1988, ενώ σήμερα είναι ακόμη άγνωστο πως θα εξελιχθεί η συνεργασία της με τη Unilever.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις