![MSC: Η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/MSC20003552-768x439-1.jpg)
Κατά 10,3% αυξήθηκε ο στόλος των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με την MSC να αυξάνει περαιτέρω τα μεγέθη της και πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς.
Η MSC του Ομίλου Απόντε παρουσίασε και πάλι την ισχυρότερη αύξηση σε όσον αφορά τις θέσεις teu και σήμερα είναι η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με το απαραίτητο μέγεθος στόλου για να λειτουργήσει ανεξάρτητα σε ένα δίκτυο Ανατολής – Δύσης. «Μπορούμε πλέον να λειτουργούμε ως ναυτιλιακή χωρίς συμμαχίες», δήλωσε η MSC με έδρα τη Γενεύη, όπως αναφέρει η Alphaliner.
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco – Τι απαντούν οι Κινέζοι
Η MSC πρόσθεσε 692.000 teu slots στο στόλο της το 2024, γεγονός που αντιπροσωπεύει μια μέση αύξηση 12,3% πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. Η MSC παρέλαβε πέρυσι πενήντα νεότευκτα πλοία (548.500 teu), συμπεριλαμβανομένων 26 πλοίων neo-panamax 15.400 – 16.600 teu τα οποία είναι ιδανικά για το αυτόνομο δίκτυό της.
H ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας Aponte ήταν ήδη η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη και τα προηγούμενα χρόνια όπως το 2023 (+22,0%), το 2022 (+7,5%) και το 2021 (+10,7%). Η τρέχουσα χωρητικότητα του στόλου της ανέρχεται σε 6,3 εκατ. teu.
Η απόσταση από την νούμερο δύο, την Δανική Maersk που διαθέτει μεταφορική ικανότητα 4,4 εκατ. teu έχει μεγαλώσει σε 1,9 εκατ. teu. Σε αντίθεση με την MSC, η Maersk θα ενταχθεί τον Φεβρουάριο σε μια νέα συμμαχία Ανατολής-Δύσης (Gemini Cooperation) με την Hapag-Lloyd η οποία δραστηριοποιείται με στόλο 2,3 εκατ. teu. Με άλλα λόγια η δεύτερη και η πέμπτη σε μέγεθος εταιρεία ξεπερνούν από κοινού τον «γίγαντα»MSC μολις κατά 0,4 εκατ. teu.
Η Maersk άρχισε πέρυσι να αυξάνει και πάλι τον στόλο της (+7,3%) μετά τη μείωσή του το 2023 (-2,7%) και το 2022 (-1,4%). Η επέκταση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην παραλαβή 23 νεότευκτων πλοίων το 2024, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων επτά πλοίων κλάσης «Equinox» με κινητήρα μεθανόλης, χωρητικότητας 16.592 teu.
Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε στόλο κατέγραψε το 2024 η PIL (29,9%) φτάνοντας τα 294.821 teu και ακολούθησε η Ισραηλινή ΖΙΜ με άνοδο 26% στα 619.407 teu. Στην Τρίτη θέση η γερμανική Hapag Lloyd με αύξηση του στόλου κατά 18,7% στα 1.963/934 teu. Στην τέταρτη θέση η κορεατική HMM με άνοδο 14,3% στο στόλο στα 783.732 Teu και την πεντάδα συμπληρώνει η MSC με 12,3%.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»