![MSC: Η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/MSC20003552-768x439-1.jpg)
Κατά 10,3% αυξήθηκε ο στόλος των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με την MSC να αυξάνει περαιτέρω τα μεγέθη της και πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς.
Η MSC του Ομίλου Απόντε παρουσίασε και πάλι την ισχυρότερη αύξηση σε όσον αφορά τις θέσεις teu και σήμερα είναι η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με το απαραίτητο μέγεθος στόλου για να λειτουργήσει ανεξάρτητα σε ένα δίκτυο Ανατολής – Δύσης. «Μπορούμε πλέον να λειτουργούμε ως ναυτιλιακή χωρίς συμμαχίες», δήλωσε η MSC με έδρα τη Γενεύη, όπως αναφέρει η Alphaliner.
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco – Τι απαντούν οι Κινέζοι
Η MSC πρόσθεσε 692.000 teu slots στο στόλο της το 2024, γεγονός που αντιπροσωπεύει μια μέση αύξηση 12,3% πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. Η MSC παρέλαβε πέρυσι πενήντα νεότευκτα πλοία (548.500 teu), συμπεριλαμβανομένων 26 πλοίων neo-panamax 15.400 – 16.600 teu τα οποία είναι ιδανικά για το αυτόνομο δίκτυό της.
H ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας Aponte ήταν ήδη η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη και τα προηγούμενα χρόνια όπως το 2023 (+22,0%), το 2022 (+7,5%) και το 2021 (+10,7%). Η τρέχουσα χωρητικότητα του στόλου της ανέρχεται σε 6,3 εκατ. teu.
Η απόσταση από την νούμερο δύο, την Δανική Maersk που διαθέτει μεταφορική ικανότητα 4,4 εκατ. teu έχει μεγαλώσει σε 1,9 εκατ. teu. Σε αντίθεση με την MSC, η Maersk θα ενταχθεί τον Φεβρουάριο σε μια νέα συμμαχία Ανατολής-Δύσης (Gemini Cooperation) με την Hapag-Lloyd η οποία δραστηριοποιείται με στόλο 2,3 εκατ. teu. Με άλλα λόγια η δεύτερη και η πέμπτη σε μέγεθος εταιρεία ξεπερνούν από κοινού τον «γίγαντα»MSC μολις κατά 0,4 εκατ. teu.
Η Maersk άρχισε πέρυσι να αυξάνει και πάλι τον στόλο της (+7,3%) μετά τη μείωσή του το 2023 (-2,7%) και το 2022 (-1,4%). Η επέκταση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην παραλαβή 23 νεότευκτων πλοίων το 2024, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων επτά πλοίων κλάσης «Equinox» με κινητήρα μεθανόλης, χωρητικότητας 16.592 teu.
Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε στόλο κατέγραψε το 2024 η PIL (29,9%) φτάνοντας τα 294.821 teu και ακολούθησε η Ισραηλινή ΖΙΜ με άνοδο 26% στα 619.407 teu. Στην Τρίτη θέση η γερμανική Hapag Lloyd με αύξηση του στόλου κατά 18,7% στα 1.963/934 teu. Στην τέταρτη θέση η κορεατική HMM με άνοδο 14,3% στο στόλο στα 783.732 Teu και την πεντάδα συμπληρώνει η MSC με 12,3%.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του