![MSC: Η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/MSC20003552-768x439-1.jpg)
Κατά 10,3% αυξήθηκε ο στόλος των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με την MSC να αυξάνει περαιτέρω τα μεγέθη της και πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς.
Η MSC του Ομίλου Απόντε παρουσίασε και πάλι την ισχυρότερη αύξηση σε όσον αφορά τις θέσεις teu και σήμερα είναι η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με το απαραίτητο μέγεθος στόλου για να λειτουργήσει ανεξάρτητα σε ένα δίκτυο Ανατολής – Δύσης. «Μπορούμε πλέον να λειτουργούμε ως ναυτιλιακή χωρίς συμμαχίες», δήλωσε η MSC με έδρα τη Γενεύη, όπως αναφέρει η Alphaliner.
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco – Τι απαντούν οι Κινέζοι
Η MSC πρόσθεσε 692.000 teu slots στο στόλο της το 2024, γεγονός που αντιπροσωπεύει μια μέση αύξηση 12,3% πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. Η MSC παρέλαβε πέρυσι πενήντα νεότευκτα πλοία (548.500 teu), συμπεριλαμβανομένων 26 πλοίων neo-panamax 15.400 – 16.600 teu τα οποία είναι ιδανικά για το αυτόνομο δίκτυό της.
H ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας Aponte ήταν ήδη η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη και τα προηγούμενα χρόνια όπως το 2023 (+22,0%), το 2022 (+7,5%) και το 2021 (+10,7%). Η τρέχουσα χωρητικότητα του στόλου της ανέρχεται σε 6,3 εκατ. teu.
Η απόσταση από την νούμερο δύο, την Δανική Maersk που διαθέτει μεταφορική ικανότητα 4,4 εκατ. teu έχει μεγαλώσει σε 1,9 εκατ. teu. Σε αντίθεση με την MSC, η Maersk θα ενταχθεί τον Φεβρουάριο σε μια νέα συμμαχία Ανατολής-Δύσης (Gemini Cooperation) με την Hapag-Lloyd η οποία δραστηριοποιείται με στόλο 2,3 εκατ. teu. Με άλλα λόγια η δεύτερη και η πέμπτη σε μέγεθος εταιρεία ξεπερνούν από κοινού τον «γίγαντα»MSC μολις κατά 0,4 εκατ. teu.
Η Maersk άρχισε πέρυσι να αυξάνει και πάλι τον στόλο της (+7,3%) μετά τη μείωσή του το 2023 (-2,7%) και το 2022 (-1,4%). Η επέκταση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην παραλαβή 23 νεότευκτων πλοίων το 2024, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων επτά πλοίων κλάσης «Equinox» με κινητήρα μεθανόλης, χωρητικότητας 16.592 teu.
Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε στόλο κατέγραψε το 2024 η PIL (29,9%) φτάνοντας τα 294.821 teu και ακολούθησε η Ισραηλινή ΖΙΜ με άνοδο 26% στα 619.407 teu. Στην Τρίτη θέση η γερμανική Hapag Lloyd με αύξηση του στόλου κατά 18,7% στα 1.963/934 teu. Στην τέταρτη θέση η κορεατική HMM με άνοδο 14,3% στο στόλο στα 783.732 Teu και την πεντάδα συμπληρώνει η MSC με 12,3%.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ