
Τα βέλη της κατά της Ευρωπαϊκής Ένωσης στρέφει η Κίνα, υποστηρίζοντας πως ένας κανονισμός κατά των επιδοτήσεων, της δημιούργησε εμπορικά και επενδυτικά εμπόδια.
«Οι σχετικές πρακτικές που υιοθέτησε η ΕΕ στο πλαίσιο της έρευνάς της για τις κινεζικές επιχειρήσεις… συνιστούν εμπορικά και επενδυτικά εμπόδια», δήλωσε την Πέμπτη το υπουργείο Εμπορίου της χώρας.
Δασμοί Τράμπ: Προστατεύουν τις αμερικανικές επιχειρήσεις; Η μελέτη της Fed Νέας Υόρκης
Η Κίνα ξεκίνησε έρευνα σχετικά με τον κανονισμό της ΕΕ για τις ξένες επιδοτήσεις τον Ιούλιο. Ο κανονισμός, που ψηφίστηκε το 2023, επιτρέπει στην ΕΕ να διερευνά τις επιδοτούμενες ξένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά της.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα και το μπράντι
Ήδη από τον περασμένο Ιούλιο, η έρευνα αντιντάμπινγκ της Κίνας στην ευρωπαϊκή βιομηχανία κονιάκ χαρακτηρίστηκε ως μια πρώτη αντίδραση στους δασμούς που επιβάλει η ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα και με σχετικές δηλώσεις που είχε κάνει ο επικεφαλής οικονομικών της εταιρείας κονιάκ Hennessy, που ανήκει στον όμιλο LVMH.
Υπενθυμίζεται πως η Hennessy και άλλοι ευρωπαίοι παραγωγοί κονιάκ παρέστησαν σε ακρόαση για την έρευνα αντιντάμπινγκ της Κίνας στην εν λόγω βιομηχανία, στο Πεκίνο, στις 18 Ιουλίου, κάτι που αποτέλεσε ένα πρώτο πλήγαμ για το γαλλικό κονιάκ, το οποίο αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος των εισαγωγών μπράντι της Κίνας.
Η Κίνα ξεκίνησε την έρευνα για το μπράντι που «πετάγεται» ή πωλείται σε τεχνητά χαμηλές τιμές, τον Ιανουάριο μετά από καταγγελία της Ένωσης Αλκοολούχων Ποτών της Κίνας για λογαριασμό της εγχώριας βιομηχανίας μπράντι.
Η έρευνα αντιντάμπινγκ της Κίνας στην ευρωπαϊκή βιομηχανία κονιάκ χαρακτηρίστηκε ως μια πρώτη αντίδραση στους δασμούς που επιβάλει η ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα
Οι δασμοί
Πολύμηνη έρευνα της Ε.Ε κατέδειξε τακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών ηλεκτρικών οχημάτων. Παρά την εξ αρχής αντίθετη στάση της Γερμανίας, οι Βρυξέλλες αποφάσισαν τελικά στα τέλη Οκτωβρίου να προσθέσουν σε δασμούς 10% -που εφαρμόζονται ήδη-, περαιτέρω μέτρα, που φθάνουν έως και 35%, σε οχήματα που κινούνται με μπαταρίες κατασκευής από την Κίνα.
Η Κομισιόν διακηρύττει πάντως ότι τα επιπρόσθετα μέτρα εναντίον των κινεζικών οχημάτων έχουν στόχο την προστασία των ευρωπαϊκών εταιρειών καθώς και των 14 εκ. θέσεων εργασίας καθώς και η εξασφάλιση όρων ισότιμου ανταγωνισμού με τις κινεζικές κατασκευάστριες εταιρείες, τις οποίες κατηγορεί ότι επωφελούνται από μαζικές δημόσιες επιδοτήσεις.
Άλλωστε, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, το μερίδιο αγοράς των κινέζικων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε παρουσίασε άνοδο 14,1 % στο δεύτερο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με 1,9%, το 2020.
Το επίπεδο των δασμών στην Ε.Ε ποικίλλει, ανάλογα με την κατασκευάστρια εταιρεία και με το επίπεδο των επιδοτήσεων που λαμβάνει: 7,8% για οχήματα της Tesla που κατασκευάζονται στη Σαγκάη, 17% για εκείνα της BYD, 18,8% για οχήματα της Geely και 35,3% για τα αντίστοιχα της SAIC.
Πολύμηνη έρευνα της Ε.Ε κατέδειξε τακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών ηλεκτρικών οχημάτων
Παράλληλα, σε εταιρείες που επέδειξαν πρόθεση συνεργασίας με την Ε.Ε θα επιβληθούν δασμοί έως 20,7%, ενώ 35,5% για εκείνες που δεν συνεργάστηκαν. Έντονη ήταν – όπως αναμενόταν άλλωστε – η αντίδραση από την Κίνα που κατηγόρησε τις Βρυξέλλες για πολιτική «προστατευτισμού» ενώ στη σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι δεν «αποδέχεται» τα εν λόγω μέτρα.
Το Πεκίνο μάλιστα διεμήνυσε ότι έχει ήδη κινηθεί νομικά -στο πλαίσιο του μηχανισμού επίλυσης διαφορών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου – αναφέροντας ότι «η Κίνα θα συνεχίσει να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφασιστική διασφάλιση των νόμιμων δικαιωμάτων και συμφερόντων των κινεζικών εταιρειών».


Latest News

Γιατί η Sony αυξάνει τις τιμές του PlayStation 5 στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο
Η Sony ανέφερε «ένα σκηνικό ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού πληθωρισμού και των κυμαινόμενων συναλλαγματικών ισοτιμιών»

Σε κρίση το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιταλίας τρία χρόνια μετά την πώληση από τη Lukoil
Η αναφορά των Financial Times σε γνωστό Έλληνα εφοπλιστή -το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με τη Lukoil- και το ρωσικό πετρέλαιο.

Υποψίες για χειραγώγηση της Wall Street από τον Ντόναλντ Τραμπ
Δημοκρατικοί βουλευτές καταγγέλλουν χοντρό χρηματιστηριακό παιχνίδι με τα «είπα-ξείπα» του πλανητάρχη για τους δασμούς

Βουτιά στις πωλήσεις της LVMH - Προ των πυλών μεγάλη ύφεση στην αγορά πολυτελείας
Η LVMH ελέγχεται από τον γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό, διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του ομίλου,

Ηχηρό όχι Χάρβαρντ σε συμφωνία με την κυβέρνηση Τραμπ
Το Χάρβαρντ δεν θα «διαπραγματευτεί την ανεξαρτησία του ή τα συνταγματικά του δικαιώματα»

Τι ανησυχεί την Γέλεν
Αμφισβητείται «η ασφάλεια του θεμελίου του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, δηλαδή των αμερικανικών ομολόγων», λέει η Γέλεν

Τρόμος στη Βρετανία για «πλημμυρίδα» κινεζικών προϊόντων μετά τους δασμούς Τραμπ
Οι εταιρείες στη Βρετανία σημαίνουν συναγερμό για τα φθηνότερα αγαθά που «ανακατευθύνονται» από τις ΗΠΑ προς άλλες αγορές

Η ΕΕ δίνει κινητά μίας χρήσης στο προσωπικό που ταξιδεύει στις ΗΠΑ
Η ΕΕ, φοβούμενη πιθανή κατασκοπεία από τις ΗΠΑ, άλλαξε τις ταξιδιωτικές οδηγίες για τους αξιωματούχους της, αναφέρουν οι FT

Σε δίκη ο δημιουργός της Meta - Γιατί εξαγόρασε Instagram και WhatsApp
Οι αμερικανικές αρχές επιβολής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας επιδιώκουν να ακυρώσουν τις συμφωνίες απόκτησης των Instagram και WhatsApp απο τη Meta

Σε αναστολή τα αντίμετρα της ΕΕ στους δασμούς Τραμπ - Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Τα αντίμετρα της ΕΕ που μπαίνουν σε αναστολή καλύπτουν αμερικανικές εξαγωγές αξίας 21 δισ. ευρώ