
Σε αίτηση κατοχύρωσης ονόματος για καταστήματα καφέ προχώρησε η ισπανική αλυσίδα μόδας Zara, σύμφωνα με τα επίσημα αρχεία που δημοσιεύτηκαν στον ιστότοπο του Γραφείου Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIOP).
Όπως επισημαίνει το Reuters, τα «Zacaffe», όπως θέλει η μητρική Inditex να ονομάζονται τα νέα της καταστήματα, αποτελούν ένα νέο επενδυτικό πεδίο το οποίο ο ισπανικός όμιλος θέλει να μπραντάρει και επισήμως, μετά τις δοκιμές του σε διάφορα επισιτιστικά concept σε σημεία του σε Παρίσι, Λονδίνο, Λισαβόνα, Πειραιά και σύντομα και στη Μαδρίτη.
Άνοιξε το μεγαλύτερο Zara στην Ελλάδα στον Πύργο του Πειραιά
Γιατί η Zara στρέφεται στον καφέ
Η μεγαλύτερη εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία λιανικής πώλησης γρήγορης μόδας στον κόσμο κατέθεσε αίτηση για την κατοχύρωση του εμπορικού σήματος «Zacaffe» στις 7 Οκτωβρίου, προκειμένου να αναπτύξει ένα επίσημο δίκτυο coffee shops επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Η Inditex άνοιξε την πρώτη καφετέρια Zacaffe σε ένα νέο κατάστημα Zara Man στη Μαδρίτη, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής για την προσφορά νέων εμπειριών αγορών για την ενίσχυση των πωλήσεων.

To προηγούμενο χρονικό διάστημα η Inditex δοκίμασε χώρους καφέ σε καταστήματα, κυρίως στο Παρίσι και στη Λισαβόνα, όπου το κατάστημα βρίσκεται στην καρδιά του Rossio, στην Praça D. Pedro IV, ένα από τα πιο εμβληματικά σημεία της πορτογαλικής πρωτεύουσας.
Εκεί η εταιρεία πρόσθεσε ακόμη μια πιο ξεχωριστή εμπειρία, καθώς οι πελάτες μπορούν να απολαύσουν το ζαχαροπλαστείο Zara Rossio «Zara by Castro», μια συνεργασία με το Castro – ένα πορτογαλικό στούντιο που ειδικεύεται στα παραδοσιακά pastéis de nata – δημιουργώντας ένα χώρο για καθήμενους ώστε να απολαύσουν καφέ συνοδευόμενο από ένα πορτογαλικό pastel de nata σε ένα μοναδικό και σύγχρονο περιβάλλον γεμάτο ιστορία και αναμνήσεις.
Η εμπειρία του El Apartamento
Τον Νοέμβριο η Inditex δημιούργησε ένα «υβρίδιο» των Zara και Zara Home, το «El Apartamento», σε έναν από τους ορόφους του καταστήματος Zara στην Calle Serrano της Μαδρίτης, όπου θα περιλαμβάνεται και ένα coffee shop, με το χρονοδιάγραμμα να θέλει το opening να πραγματοποιείται το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους.
Η ανακοίνωση για το συγκεκριμένο λανσάρισμα έγινε από τον διευθύνοντα σύμβουλο Óscar García Maceiras κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε η Ισπανική Συνομοσπονδία Διευθυντών και Στελεχών (CEDE), ο οποίος επισήμανε πως η ιδέα αυτή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2023 σε ένα κατάστημα στην Κορούνια στην Calle Compostela, ενώ ακολούθησε το Παρίσι και η Λισαβόνα.
«Εξερευνούμε συνεχώς νέους τρόπους για να έρθουμε σε επαφή με τους πελάτες, αναζητώντας νέες και καλύτερες τοποθεσίες και δημιουργώντας καταστήματα και εμπειρίες -όπως ένα coffee shop- που πραγματικά εμπνέουν», τόνισε.
Ο García Maceiras υπογράμμισε ότι πρόκειται για μια διαδικασία «διαρκούς βελτίωσης», όπου η εταιρεία πρέπει να «διατηρεί το πνεύμα της πρωτοτυπίας» για να βελτιώνει συνεχώς τις προσφερόμενες υπηρεσίες και τα προϊόντα της και να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πελατών.
Για να επιτευχθεί αυτό, ο διευθύνων σύμβουλος της Inditex υπογράμμισε τη σημασία της χωρητικότητας των logistics. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, ο όμιλος ανακοίνωσε μια προγραμματισμένη επένδυση ύψους 1,8 δισ. ευρώ, εκτός από 900 εκατ. ευρώ φέτος και άλλα 900 εκατ. ευρώ το 2025, τα οποία θα υποστηρίξουν το άνοιγμα ενός νέου κέντρου logistics διανομής Zara – του πέμπτου της μάρκας, που βρίσκεται στη Σαραγόσα.
Η πρώτη ένσταση
Με το δεδομένο πως η διαδικασία καταχώρισης εμπορικού σήματος στον EUIOP διαρκεί αρκετές εβδομάδες και περιλαμβάνει δυνατότητες για προσφυγές – ιδιώτες και εταιρείες που αντιτίθενται στην αίτηση της Inditex, έχουν προθεσμία μέχρι τις 10 Ιανουαρίου για να προβούν στις δικές τους κινήσεις- η οικογενειακή επιχείρηση Zicaffe με επικεφαλής τον Vito Zichitella, έναν εκ των ιδιοκτητών και εγγονό του ιδρυτή της εταιρείας η οποία καβουρδίζει και εξάγει χαρμάνια καφέ, κατέθεσε την ένστασή της.
Σε αυτήν, η σικελική εταιρεία επεξεργασίας καφέ Zicaffe ζήτησε από το EUIOP να εμποδίσει τον γίγαντα της μόδας Inditex να χρησιμοποιήσει το όνομα «Zacaffe» για τα νέα του καταστήματα καφέ, υποστηρίζοντας ότι το όνομα είναι πολύ παρόμοιο με το δικό του εμπορικό σήμα.
Ειδικότερα υπογραμμίζει, πως οι λέξεις «zi» και «za» είναι πολύ κοντά και ότι υπάρχει πιθανότητα σύγχυσης, αθέμιτου πλεονεκτήματος και ζημίας της διακριτικής ικανότητας του δικού της εμπορικού σήματος.
Τι είδαμε στο Zara στον Πύργο Πειραιά
Η πρώτη επαφή του ελληνικού κοινού με το πρώιμο Zara coffee concept, πραγματοποιήθηκε κατά το ντεμπούτο στην ελληνική αγορά του flagship store των 5.000 τ.μ. στον εμβληματικό Πύργο του Πειραιά.
Για δύο ημέρες, ο συνεργάτης της Inditex σε επίπεδο branding, το ισπανικό δημιουργικό γραφείο Wozere Studio που έχει υλοποιήσει το σχεδιασμό για την οπτική εικόνα, μετέφερε την εμπειρία από τα κλασικά Zara Cafe -όπως επισημαίνει η ίδια η εταιρεία- σε ένα σημείο-κιόσκι σε χρώματα μπλε και άσπρο, με κουλούρι, καφέ και ένα τραπέζι με παραδοσιακές ελληνικές λιχουδιές.


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025