Ούτε ένα ούτε δύο αλλά 44 νέα ρυμουλκά εγγράφηκαν στο Ελληνικό νηολόγιο κατά την περίοδο από το 2021 μέχρι και το 2024, σύμφωνα με απάντηση της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε σχετικό ερώτημα της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών και Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι ισοδυναμεί με το 40% περίπου του συνολικού ενεργού στόλου των υπό ελληνική σημαία ρυμουλκών πλοίων. Το γεγονός ότι τα 28 από αυτά εγγράφηκαν στο νηολόγιο την τελευταία διετία κάνει ακόμη πιο σημαντική την είδηση.
Ναυτιλία: Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
Ξηραδάκης: Μοναδική επιτυχία
Ο Πρόεδρος της Ένωσης κ. Παύλος Ξηραδάκης δήλωσε:
«Στο πλαίσιο της διαρκούς καταγραφής από την Ένωσή μας των τάσεων που παρατηρούνται στο χώρο των ρυμουλκών, απευθυνθήκαμε στο Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που μας γνωστοποίησε ότι κατά την τελευταία τετραετία επιτεύχθηκε κάτι μοναδικό στον κλάδο μας.
Ο αριθμός των 44 ρυμουλκών που εγγράφηκαν στο εθνικό νηολόγιο αποδεικνύει περίτρανα ότι ο κλάδος έχει πλέον εισέλθει, και μάλιστα ανεπιστρεπτί, σε μια βαθιά, ριζική θα έλεγα, πορεία εκσυγχρονισμού και αναμόρφωσης προς όφελος κατ΄ αρχήν της ασφάλειας στην παροχή ρυμουλκικών υπηρεσιών στην πατρίδα μας.
Σαφώς, η βάση αυτής της εξαιρετικά σημαντικής εξέλιξης βρίσκεται στο προεδρικό διάταγμα 83/2022, το οποίο με θάρρος υποστηρίξαμε στο όνομα όχι μόνο της ασφάλειας αλλά και της διαφάνειας που απαιτείται να επικρατήσει στον χώρο των ρυμουλκήσεων. Οι αριθμοί δικαιώνουν την επιλογή μας. Τα 44 ρυμουλκά που εγγράφηκαν στα νηολόγιά μας αποδεικνύουν, επίσης, με τον πλέον εμφατικό τρόπο ότι ούτε στα βράχια μας έστειλε το διάταγμα, όπως ισχυρίζονται κάποιοι “επαγγελματίες” του κλάδου, ούτε περισσότερα προβλήματα δημιούργησε απ΄ αυτά που προσπάθησε να επιλύσει, όπως δυστυχώς υποστηρίζει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος».
Latest News
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στις νέες ναυτιλιακές παραγγελίες
Η μεγαλύτερη αύξηση πραγματοποιήθηκε στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα LNG carriers