
Ούτε ένα ούτε δύο αλλά 44 νέα ρυμουλκά εγγράφηκαν στο Ελληνικό νηολόγιο κατά την περίοδο από το 2021 μέχρι και το 2024, σύμφωνα με απάντηση της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε σχετικό ερώτημα της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών και Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι ισοδυναμεί με το 40% περίπου του συνολικού ενεργού στόλου των υπό ελληνική σημαία ρυμουλκών πλοίων. Το γεγονός ότι τα 28 από αυτά εγγράφηκαν στο νηολόγιο την τελευταία διετία κάνει ακόμη πιο σημαντική την είδηση.
Ναυτιλία: Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
Ξηραδάκης: Μοναδική επιτυχία
Ο Πρόεδρος της Ένωσης κ. Παύλος Ξηραδάκης δήλωσε:
«Στο πλαίσιο της διαρκούς καταγραφής από την Ένωσή μας των τάσεων που παρατηρούνται στο χώρο των ρυμουλκών, απευθυνθήκαμε στο Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που μας γνωστοποίησε ότι κατά την τελευταία τετραετία επιτεύχθηκε κάτι μοναδικό στον κλάδο μας.
Ο αριθμός των 44 ρυμουλκών που εγγράφηκαν στο εθνικό νηολόγιο αποδεικνύει περίτρανα ότι ο κλάδος έχει πλέον εισέλθει, και μάλιστα ανεπιστρεπτί, σε μια βαθιά, ριζική θα έλεγα, πορεία εκσυγχρονισμού και αναμόρφωσης προς όφελος κατ΄ αρχήν της ασφάλειας στην παροχή ρυμουλκικών υπηρεσιών στην πατρίδα μας.
Σαφώς, η βάση αυτής της εξαιρετικά σημαντικής εξέλιξης βρίσκεται στο προεδρικό διάταγμα 83/2022, το οποίο με θάρρος υποστηρίξαμε στο όνομα όχι μόνο της ασφάλειας αλλά και της διαφάνειας που απαιτείται να επικρατήσει στον χώρο των ρυμουλκήσεων. Οι αριθμοί δικαιώνουν την επιλογή μας. Τα 44 ρυμουλκά που εγγράφηκαν στα νηολόγιά μας αποδεικνύουν, επίσης, με τον πλέον εμφατικό τρόπο ότι ούτε στα βράχια μας έστειλε το διάταγμα, όπως ισχυρίζονται κάποιοι “επαγγελματίες” του κλάδου, ούτε περισσότερα προβλήματα δημιούργησε απ΄ αυτά που προσπάθησε να επιλύσει, όπως δυστυχώς υποστηρίζει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος».


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες