![Πλοία μεταφοράς LNG: Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/HUNDAI_LNG-img_ship_4_1.jpg)
Οι πολιτικές αποφάσεις αναμένεται να επηρεάσουν και την αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου το 2025 σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Drewry. Οι οικονομικές σχέσεις ΗΠΑ – Κίνας θα κρίνουν σε μεγάλο βαθμό την πορεία της αγοράς των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου (LNG Carriers) σύμφωνα τις εκτιμήσεις.
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ – Πεκίνου θα στρέψει τη μεγαλύτερη καταναλώτρια LNG στον κόσμο, σε νέες πηγές προμήθειας, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία, πηγές που είναι κοντύτερα στην Κίνα με αποτέλεσμα τη χρήση λιγότερων πλοίων και επομένως τη μείωση της ζήτησης.
Ναυτιλία: Στα 2 τρισ. δολ η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου
Αντιθέτως, σύμφωνα με τον ίδιο οίκο μία ειρηνική εξέλιξη στη σύγκρουση Ουκρανίας – Ρωσίας δεν φαίνεται να έχει άμεσες επιπτώσεις στην αγορά του LNG, γιατί η Ευρώπη θα συνεχίσει να επιζητεί τη μείωση της εξάρτησής της από το ρωσικό φυσικό αέριο, εκτός ίσως κάποιων λίγων χωρών της Ανατολικής Ευρώπης.
Συνεπώς ΗΠΑ και αραβικές χώρες και άλλες πηγές θα εξακολουθούν να στηρίζουν ενεργειακά της ΕΕ.
Τρίτος παράγοντας είναι η πολιτική Τραμπ, που με βάση τα μέχρι τώρα λεχθέντα θα οδηγήσει σε νέο κύμα τελικών επενδυτικών αποφάσεων (FID) για έργα υγροποίησης το 2025-26. Ομως αυτές οι αποφάσεις αναμένονται σε αυξανόμενο ρυθμό από το δεύτερο εξάμηνο του 2025 και το 2026.
Τα «συν»
Αναλύοντας τα «συν» και τα «πλην» της αγοράς των LNG Carriers για το 2025 ο οίκος Drewry στα θετικά αναφέρει την ενίσχυση του εμπορίου ΗΠΑ – Ασίας, σε συνδυασμό με την αναδρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική (COGH) που λειτουργεί υπέρ της ανόδου της ζήτησης πλοίων. Ο οίκος δεν αναμένει λύση στην κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, ενώ οι διελεύσεις LNGC μέσω της Διώρυγας του Παναμά θα είναι σταθερές.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/PanamaCanal2-600x394.jpg)
«Οι διελεύσεις LNGC μέσω της Διώρυγας του Παναμά θα είναι σταθερές».
Επίσης στα θετικά στοιχεία είναι η αύξηση της προσφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Οι ΗΠΑ αναμένεται να προσθέσουν νέους όγκους παραγωγής LNG το 2025, με την έναρξη βασικών έργων όπως το Plaquemines LNG (13,3 εκατ. τόνους ετησίως) και το Corpus Christi LNG Phase 3 (10 εκατ. τόνους ετησίως). Η παγκόσμια προσφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου θα βελτιωθεί επίσης με την έλευση ενός νέου εξαγωγέα, του Canada LNG (13 εκατ. τόνους ετησίως). Από την πλευρά των αγοραστών, η Κίνα θα παραμείνει ο μεγαλύτερος εισαγωγέας το 2025, παρά τις αναμενόμενες οικονομικές αντιξοότητες.
Η ασιατική ζήτηση LNG θα υποστηριχθεί από τον αυξανόμενο ρόλο του αερίου στην ηλεκτροπαραγωγή και τις βιομηχανίες, καθώς και από τη χαλάρωση των τιμών του. Ωστόσο, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από άλλες εναλλακτικές πηγές ενέργειας (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και πυρηνική ενέργεια) και η προώθηση πολιτικών που στηρίζουν την εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα θα μπορούσαν να αποτρέψουν μια μεγαλύτερη ζήτηση LNG, ιδίως στην Ευρώπη.
Τα «πλην»
Στα «πλην» της αγοράς ο Drewry περιλαμβάνει τη σημαντική αύξηση του στόλου, η οποία συνεχίζει να ξεπερνά την αναμενόμενη προσφορά LNG. Ως εκ τούτου βλέπει μία «πίεση» στους ναύλους στη spot αγορά για το 2025, αν και πρέπει να σημειωθεί ότι η εν λόγω αγορά λειτουργεί κυρίως με μακροχρόνιες ναυλώσεις. Πολύ λίγα πλοία τοποθετούνται σε παραγγελία εάν πριν δεν έχουν κλεισθεί για αυτά μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα.
Σύμφωνα πάντως με τον Drewry το 2025 αναμένεται ότι 96 LNG Carriers θα παραδοθούν από τα ναυπηγεία επιδεινώνοντας την κατάσταση υπερπροσφοράς. Η πρόσθετη νέα δυναμικότητα των 42 εκατ. τόνων ετησίως LNG δεν θα είναι επαρκής για να εξισορροπήσει την αύξηση του στόλου, εκτιμά ο οίκος αναλύσεων. Επίσης αναφερόμενος στις προοπτικές της ζήτησης θεωρεί ότι είναι μεικτές και διαφέρουν περιφερειακά καθώς αναμένεται μια μικρή ανάκαμψη στην Ευρώπη, ενώ η Ασία θα παραμείνει ο κύριος κόμβος ανάπτυξης. Στο μεταξύ το πώς θα τελειώσει ο χειμώνας 2024-25 θα είναι καθοριστικό για τη ζήτηση LNG στην Ευρώπη το επόμενο έτος.
Σε κάθε περίπτωση ο στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 11% σε ετήσια βάση το 2025, λόγω των πολλών παραδόσεων νεότευκτων πλοίων. Επίσης ο οίκος εκτιμά ότι η διάλυση γηραιότερων LNG Carriers παλαιότερης τεχνολογίας θα αυξηθεί το επόμενο έτος. Ωστόσο θα απαιτηθεί σημαντική διάλυση (περίπου 30-40 πλοίων) για να αποκατασταθεί η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και να σταθεροποιηθούν οι τιμές το επόμενο έτος.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του