Οι διεθνείς εταιρείες προμήθειας ανταλλακτικών στην αυτοκινοβιομηχανία επεξεργάζονται πόση από την παραγωγή τους μπορούν να μεταφέρουν στις Ηνωμένες Πολιτείες ή πιο κοντά σε αυτές, ως άμυνα έναντι των δασμών που υποσχέθηκε να επιβάλει ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου στη διεθνή έκθεση CES στο Λας Βέγκας.
Volkswagen: Πώς «έκαψε» η Κίνα τη γερμανική βιομηχανία
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη βιώσει οκτώ χρόνια προστατευτισμού των ΗΠΑ, από πραγματικούς και απειλούμενους δασμούς κατά την πρώτη θητεία του Τραμπ και στη συνέχεια περισσότερους δασμούς και τον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ υπό τον πρόεδρο Τζο Μπάιντεν. Τα περισσότερα από αυτά τα μέτρα στόχευαν ακριβώς την Κίνα, ιδίως μια πρόταση της κυβέρνησης Μπάιντεν να απαγορεύσει το κινεζικό λογισμικό και υλικό από αυτοκίνητα στους δρόμους των ΗΠΑ.
Τόσο υψηλοί δασμοί θα ήταν δύσκολο να μεταφερθούν στους καταναλωτές και θα καθιστούσαν πολύ ακριβά πολλά ανταλλακτικά αυτοκινήτων που παράγονται σε αγορές χαμηλού κόστους
Ωστόσο, ο Τραμπ έχει δεσμευτεί να προχωρήσει πολύ περισσότερο, επιβάλλοντας έναν γενικό δασμό 10% στις εισαγωγές από τρίτες χώρες στις Ηνωμένες Πολιτείες και έναν πολύ υψηλότερο δασμό 60% στα κινεζικά προϊόντα. Στα τέλη Νοεμβρίου, δεσμεύτηκε συγκεκριμένα για δασμούς 25% στις εισαγωγές από τον Καναδά και το Μεξικό όταν αναλάβει καθήκοντα στις 20 Ιανουαρίου.
Τέτοιοι υψηλοί δασμοί θα ήταν δύσκολο να μεταφερθούν στους καταναλωτές και θα καθιστούσαν πολύ ακριβά πολλά ανταλλακτικά αυτοκινήτων που παράγονται σε αγορές χαμηλού κόστους ή στην περίπτωση της Κίνας θα καθιστούσαν ουσιαστικά αδύνατη την πώληση προϊόντων στις ΗΠΑ.
Δασμοί Τραμπ: Κάνουν σενάρια στις αυτοκινητοβιομηχανίες
«Ο καθένας μπορεί να κάνει τα μαθηματικά», είπε στο Reuters ο Paul Thomas, πρόεδρος της Bosch Βορείου Αμερικής, του μεγαλύτερου προμηθευτή ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο.
«Αν είναι 10%, 20%, 60% (τιμολόγηση) … πρέπει να πείτε, “Εντάξει, πόσα σενάρια έχουν νόημα για αυτό και με ποια θα ενεργήσουμε;”». «Έχουμε ήδη ξεκινήσει με μερικά από αυτά ακόμη και πριν αυτός (ο Τραμπ) αναλάβει τα καθήκοντά του».
Μιλώντας στο περιθώριο του τεχνολογικού συνεδρίου CES, ο Thomas έδωσε ένα θεωρητικό παράδειγμα μιας γενικής μονάδας ηλεκτρονικού ελέγχου που η Bosch θα μπορούσε να κατασκευάσει επί του παρόντος στη Μαλαισία ή σε παρόμοια αγορά, αλλά τώρα “εξετάζουμε να το κάνουμε αυτό στο Μεξικό ή τη Βραζιλία… περιοχές όπου έχουμε ήδη αποτύπωμα», είπε.
Η Bosch περιμένει μέχρι τις 20 Ιανουαρίου για να δει τι πραγματικά συμβαίνει προτού λάβει οποιεσδήποτε «σημαντικές αποφάσεις», πρόσθεσε ο Thomas, κάτι που απηχεί τη γνώμη και άλλων προμηθευτών ανταλλακτικών αυτοκινητοβιομηχανίας.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης του θητείας, ο Τραμπ χρησιμοποίησε την απειλή επιβολής δασμών εναντίον συγκεκριμένων χωρών ή ακόμη και μεμονωμένων αυτοκινητοβιομηχανιών για να τους εξωθήσει να ενισχύσουν την παραγωγή των ΗΠΑ.
Όταν η Toyota ανακοίνωσε σχέδια για την παραγωγή του σεντάν Corolla στο Μεξικό για τους αμερικανούς καταναλωτές στις αρχές του 2017, ο Τραμπ ανέβασε στο Twitter, γνωστό πλέον ως X, λέγοντας “Με κανέναν τρόπο! Φτιάξτε εργοστάσιο στις ΗΠΑ ή πληρώστε μεγάλου δασμούς.”
Μέσα σε ένα χρόνο, η Toyota ανακοίνωσε ένα κοινό εργοστάσιο 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Αλαμπάμα με τη Mazda και ο Τραμπ πανηγύρισε τη νίκη του.
Η Κίνα εκτός των αλυσίδων εφοδιασμού
Οι μεγάλοι προμηθευτές στην αυτοκινητοβιομηχανία ανταποκρίθηκαν στον προστατευτισμό των ΗΠΑ και τους μαζικούς κλονισμούς της εφοδιαστικής αλυσίδας κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, τοπικοποιώντας την παραγωγή για να αποφύγουν τις ελλείψεις ανταλλακτικών ή τον κίνδυνο των συνοριακών φόρων.
Αυτή η διαδικασία επιταχύνθηκε αφότου η κυβέρνηση Μπάιντεν πέρασε τον νόμο IRA. Αυτός ο νόμος ήταν περισσότερο καρότο παρά μαστίγιο, ενθαρρύνοντας ένα πλήθος προμηθευτών, συμπεριλαμβανομένου του βρετανικού Dowlais, να επενδύσουν περισσότερο στην αγορά των ΗΠΑ καθώς συνάπτουν συμβόλαια με αυτοκινητοβιομηχανίες που αναζητούν επιδοτήσεις EV – αν και η επερχόμενη κυβέρνηση Τραμπ σκοπεύει να καταστήσει ανενεργά διάφορα τμήματα του IRA.
Ο Nikolai Setzer, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ελαστικών Continental, είπε στο Reuters ότι μετά από χρόνια τοπικής παραγωγής σε κάθε περιοχή όπου δραστηριοποιείται για να εξυπηρετεί κοντινούς πελάτες, ο Γερμανός προμηθευτής είναι λιγότερο εκτεθειμένος σε σχέση με την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία ή τους ανταγωνιστές της.
Ωστόσο, η Continental συζητά με τους προμηθευτές της στη Βόρεια Αμερική σχετικά με το εάν είναι διαθέσιμα εναλλακτικά τοπικά εξαρτήματα για ανταλλακτικά, ώστε η εταιρεία να μπορεί να αποφύγει τους δασμούς. «Όπου μπορούμε, θα τοπικοποιήσουμε περαιτέρω την παραγωγή μας, και είναι λογικό, θα το κάνουμε».
Η παραγωγική ικανότητα της Honda στο Μεξικό είναι περίπου 200.000 οχήματα ετησίως και το 80% από αυτά εξάγονται στην αγορά των ΗΠΑ.
Μιλώντας σε ένα στρογγυλό τραπέζι για την αυτοκινητοβιομηχανία στο CES, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Noriya Kaihara, είπε ότι ανάλογα με τα επίπεδα δασμών, «ίσως πρέπει να σκεφτούμε ότι ίσως αλλάξουμε την τοποθεσία παραγωγής… από το Μεξικό στην Ιαπωνία ή από το Μεξικό προς κάπου αλλού».
«Δεν έχουμε επισημοποιήσει τι μπορούμε να κάνουμε, αλλά επεξεργαζόμαστε το τι θα μπορέσουμε να κάνουμε», πρόσθεσε ο Kaihara.
Η πιθανότητα νέων υψηλών δασμών στην αυτοκινητοβιομηχανία και σε προϊόντα από την Κίνα έχει δώσει νέα ώθηση στους προμηθευτές που αναζητούν εναλλακτικές πηγές. Η Panasonic Energy, η οποία προμηθεύει μπαταρίες EV στην Tesla, έχει ήδη εργαστεί για να μεταφέρει μεγαλύτερο μέρος της εφοδιαστικής της αλυσίδας στη Βόρεια Αμερική, μεταξύ άλλων μέσω συμφωνιών προμήθειας με την εταιρεία παραγωγής υλικών συνθετικής ανόδου γραφίτη Novonix και την καναδική εταιρεία παραγωγής φυσικού γραφίτη Nouveau Monde Graphite.
Ωστόσο, ο Allan Swan, πρόεδρος της Panasonic Energy στη Βόρεια Αμερική, δήλωσε στο Reuters ότι με την ανάληψη της εξουσίας από τον Tραμπ, η εταιρεία επιταχύνει τα σχέδια για την εξάλειψη όλου του κινεζικού περιεχομένου από τις μπαταρίες της που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ.
Ο Swan είπε ότι τα κινεζικά υλικά αποτελούν επί του παρόντος ένα μικρό μέρος της αλυσίδας εφοδιασμού της, αλλά ο στόχος είναι να μην υπάρχει τίποτα το κινεζικό στην αλυσίδα εφοδιασμού από την Κίνα.
«Αυτός είναι ο Νο. 1 στόχος», κατέληξε.
Latest News
Γυρίζουν την πλάτη στην Καλιφόρνια οι ασφαλιστικές εταιρείες - Η φωτιά θα επιδεινώσει το πρόβλημα
Πολλές ασφαλιστικές εταιρείες διέκοψαν την κάλυψη σε περιοχές της Καλιφόρνια μετά τις πυρκαγιές του 2017 και του 2018
«Ψήνεται» mega deal στην μόδα - Η Prada φλερτάρει με την Versace
Τι θα σημαίνει για την αγορά πολυτελείας η συμφωνία Prada με Versace - Γιατί «κόπηκε» η συμφωνία με την Tapestry και την Coach
Η Ινδία θα... πληρώσει - Οι παγκόσμιες εταιρείες αλκοόλ απαιτούν 466 εκατομμύρια δολάρια
Diageo, η Pernod Ricard και η Carlsberg, ανάμεσα στις επιχειρήσεις που ζητούν τις οφειλές από την Ινδία - Ο ρόλος της κατανάλωσης
Ποιες αναδείχθηκαν οι καλύτερες πόλεις για να ζεις το 2024 - Η θέση της Αθήνας
Στις 25 καλύτερες πόλεις του κόσμου για να ζει κανείς συμπεριλήφθηκε και η Αθήνα για το 2024 - Ποιες είναι οι χειρότερες στη λίστα
Η διώρυγα των «στεναγμών» - Ο Τραμπ ανεβάζει το θερμόμετρο για τον Παναμά [γράφημα]
Ο εκλεγμένος πρόεδρος Τραμπ μεταξύ άλλων κάνει λόγο για σημαντική αύξηση της επιρροής της Κίνας στη διώρυγα του Παναμά
Δεν φταίνε οι φόροι για τα αυξημένα δίδακτρα στα ιδιωτικά
Οι μη ακαδημαϊκές δραστηριότητες από το πιάνο μέχρι το πόλο έχουν λάβει μεγάλες επενδύσεις στην ιδιωτική εκπαίδευση
Η σιωπή της Shein δεν βοηθά στην πολυπόθητη IPO - Τι συνέβη στην ακρόαση στο Λονδίνο
Εάν λάβει την έγκριση, η Shein σκοπεύει να εισαχθεί στο Λονδίνο το πρώτο εξάμηνο του έτους, με την IPO να ολοκληρώνεται και πριν το Πάσχα
Γιατί μια εξαγορά της Γροιλανδίας από τις ΗΠΑ θα ήταν η συμφωνία του αιώνα
Από τότε που ο Τόμας Τζέφερσον αγόρασε τη Λουιζιάνα το 1803 μέχρι την αγορά της Αλάσκας από τους Ρώσους στο σήμερα - Ποια τα οφέλη για τους Γροιλανδούς
Πέρασε το τεστ ο Μιλέι: Η Αργεντινή πλήρωσε 4,3 δισ. στους κατόχους ομολόγων
Παρά την πληρωμή η Αργεντινή έχει σημαντικές προκλήσεις μπροστά της - Οι επόμενες κινήσεις του Χαβιέ Μιλέι
Μια ακόμη από τις Big Tech, η Microsoft προσφέρει ενα εκατ. δολ. για την ορκωμοσία Τράμπ
Microsoft, Google, Meta και Amazon έχουν δώσει ή πρόκειται να συμβάλλουν. με ένα εκατ. δολ η κάθε μια, στο ταμείο για την ορκωμοσία Τράμπ