Την καλύτερη πορεία της μέσα στα τελευταία οκτώ χρόνια σημείωσε η Tesco κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, με τη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου να καταγράφει το πιο σημαντικό μερίδιο του καλαθιού αγορών από το 2016.

Ο retailer αποκάλυψε στον Guardian ότι οι πωλήσεις στα καταστήματα του Ηνωμένου Βασιλείου αυξήθηκαν κατά 4% τις έξι εβδομάδες έως τις 4 Ιανουαρίου, με τα φρέσκα τρόφιμα να σημειώνουν ιδιαίτερα ισχυρές επιδόσεις και τις πωλήσεις ειδών ένδυσης και οικιακής χρήσης να αυξάνονται επίσης.

Tesco: Γιατί αυξάνονται οι πωλήσεις

Η εξέλιξη αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει πως η Tesco ελέγχει πλέον το 28,5% της αγοράς παντοπωλείου, ποσοστό που περιλαμβάνει και τα μερίδια που κέρδισε από τους αντιπάλους της, τις premium και τις εκπτωτικές αλυσίδες, στις οποίες έστρεψαν την πλάτη τους αρκετοί καταναλωτές κατά τη διάρκεια των 12 εβδομάδων έως τις 29 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τους αναλυτές της Kantar.

Ο Μέρφι δεν δίστασε να δηλώσει πως η Tesco στοχεύει σε εξοικονόμηση κόστους 500 εκατ. στερλινών φέτος

Ανάπτυξη με προβλήματα

Ο Κεν Μέρφι, διευθύνων σύμβουλος της Tesco, επιβεβαίωσε ότι οι αυξήσεις στις πληρωμές εθνικής ασφάλισης για τους εργοδότες που ανακοινώθηκαν στον προϋπολογισμό θα προσθέσουν 250 εκατ. λίρες ετησίως στο μισθολογικό κόστος της εταιρείας λιανικής πώλησης.

Ανέφερε επίσης ότι δεν υπάρχει «καμία αμφιβολία» ότι οι νέοι κανόνες θα «επηρεάσουν το κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας στο Ηνωμένο Βασίλειο για όλους τους κλάδους και ιδιαίτερα για το λιανικό εμπόριο».

Ωστόσο, πρόσθεσε: «Φέτος δεν αισθάνομαι διαφορετικά από τα τελευταία τέσσερα χρόνια, καθώς είχαμε μία μεγάλη πρόκληση κάθε χρόνο – από την πανδημία, στο Brexit και στη διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας».

Ο Μέρφι δεν δίστασε να δηλώσει πως η Tesco στοχεύει σε εξοικονόμηση κόστους 500 εκατ. στερλινών φέτος και ότι «θα εργαστεί πολύ σκληρά για να μετριάσει τον αντίκτυπο οποιουδήποτε πληθωρισμού από την πλευρά των πελατών» με πιο αποδοτικά συστήματα διανομής και μείωση των αποβλήτων, κάτι που, όπως υποστήριξε, δεν θα συνεπάγεται απαραίτητα περικοπές θέσεων εργασίας.

Ανάμεσα σε άλλα επισήμανε πως είναι δύσκολο να πει κανείς αν η αύξηση του κόστους απασχόλησης θα οδηγήσει σε αύξηση του πληθωρισμού, καθώς άλλοι παράγοντες – συμπεριλαμβανομένου του κόστους των εμπορευμάτων, των εισαγωγικών δασμών και των κυβερνητικών αποφάσεων, μεταξύ άλλων για τα επιχειρηματικά τέλη – θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις τιμές.

Η κυβέρνηση διεξάγει διαβουλεύσεις σχετικά με τις αλλαγές στα επιχειρηματικά τέλη και ο Μέρφι προειδοποίησε ότι τα πιθανά σχέδια για την αύξηση του λογαριασμού για τα μεγαλύτερα καταστήματα θα έπλητταν τα σούπερ μάρκετ και τα πολυκαταστήματα, τα οποία είναι «κρίσιμα για τη διατήρηση της ακεραιότητας της αγοράς». Tesco

Τα κερδοφόρα Χριστούγεννα της Tesco

Ο CEO της Tesco εστίασε το ενδιαφέρον του στις ισχυρές επιδόσεις της εορταστικής σεζόν και το πώς έφτασε ο retailer εκεί, χάρη στις επενδύσεις που έγιναν στις τιμές και την ποιότητα των προϊόντων, καθώς και την πρόσληψη επιπλέον 28.000 υπαλλήλων κατά την περίοδο των Χριστουγέννων για να βοηθήσουν στα καταστήματα και τις ηλεκτρονικές αποθήκες.

Είπε ότι το κόστος ενός παραδοσιακού χριστουγεννιάτικου δείπνου μειώθηκε κατά 12%, ενώ οι πωλήσεις της premium σειράς Finest της Tesco αυξήθηκαν κατά 15,5%, καθώς ο όμιλος πρόσθεσε 300 εορταστικά προϊόντα. Οι πωλήσεις κρέατος αυξήθηκαν κατά 10% και οι πωλήσεις κιμά αυξήθηκαν κατά 8,5%.

«Επενδύσαμε για να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή αξία, ποιότητα και εξυπηρέτηση σε όλους, ανεξάρτητα από τον τρόπο και το μέρος που ψωνίζουν μαζί μας. Ως αποτέλεσμα, πραγματοποιήσαμε τα μεγαλύτερα Χριστούγεννα που είχαμε ποτέ, με συνεχή αύξηση του μεριδίου αγοράς και κέρδη από την αλλαγή στάσης μας», κατέληξε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή