Χωρίς να χάνουν το ενδιαφέρον τους για τον πυρήνα της δραστηριότητάς τους, παίκτες όπως η Zara και η Louis Vuitton, στρέφουν συνειδητά την επενδυτική τους προσοχή και σε άλλους τομείς, που εξυπηρετούν ή συμπληρώνουν ιδανικά τη μόδα.

Από την ίδρυση οικογενειακών γραφείων για την προώθηση αγοραπωλησιών ακινήτων που στεγάζουν τις επιχειρήσεις τους σε όλο τον κόσμο, μέχρι νέες ιδέες οι οποίες ενισχύουν την αγοραστική εμπειρία και το ίδιο το brand, οι κολοσσοί της μόδας δεν διστάζουν να επενδύσουν και σε άλλους τομείς.

Prada: Αγόρασε ακίνητο στη Νέα Υόρκη και βλέπει επενδύσεις στην αγορά

Οι business του Ορτέγκα της Zara στα ακίνητα

Οι μάρκες αναζητούν επίσης νέους τρόπους για να ασχοληθούν με τους πελάτες με τις υψηλότερες δαπάνες, οι οποίοι αναζητούν με τη σειρά τους ακόμη περισσότερες, μοναδικές και εξατομικευμένες εμπειρίες λιανικής πώλησης, που θα τις βρουν στις νέες πολλά υποσχόμενες εγκαταστάσεις των κορυφαίων παικτών της μόδας.

Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Zara, Αμάνθιο Ορτέγκα, εκμεταλλεύεται την ύφεση των εμπορικών ακινήτων ως μια ευκαιρία να αγοράσει περιουσιακά στοιχεία με χαμηλό κόστος, καθώς το υψηλό κόστος δανεισμού δίνει το πλεονέκτημα στους επενδυτές που δεν έχουν χρέος.

Η Pontegadea, ο προσωπικός επενδυτικός όμιλος του Ορτέγκα, αξίας πάνω από 90 δισ. ευρώ, επεκτείνει τις συμμετοχές της σε ακίνητα μέσω της στρατηγικής «buy the dip».

Το ισπανικό ταμείο, το οποίο κατέχει το 59% της μητρικής εταιρείας της Zara, της Inditex, έχει ανακοινώσει τον τελευταίο χρόνο 10 εξαγορές αξίας 1,1 δισ. ευρώ, οι οποίες καλύπτουν ακίνητα logistics, γραφεία και κατοικίες. Το χαρτοφυλάκιο ακινήτων του επικεντρώνεται στη δυτική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, όπου τα περιουσιακά στοιχεία του βραβείου του περιλαμβάνουν το κτίριο Adelphi και το Devonshire House στο Λονδίνο, καθώς και τα κεντρικά γραφεία της Amazon στο Σιάτλ. Zara Louis Vuitton

Προ των πυλών τα «Zacaffe»

Η Inditex αποφάσισε να μπραντάρει τα μεμονωμένα cafe, που έκαναν την εμφάνισή τους κατά καιρούς σε διάφορα καταστήματά της και μεγάλα openings, προχωρώντας σε αίτηση κατοχύρωσης ονόματος, σύμφωνα με τα επίσημα αρχεία που δημοσιεύτηκαν στον ιστότοπο του Γραφείου Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIOP).

Όπως επισημαίνει το Reuters, τα νέα σημεία με το όνομα «Zacaffe», αποτελούν το νέο επενδυτικό πεδίο το οποίο ο ισπανικός όμιλος θέλει να μπραντάρει και επισήμως, μετά τις δοκιμές του σε διάφορα επισιτιστικά concept σε σημεία του σε Παρίσι, Λονδίνο, Λισαβόνα, Πειραιά και σύντομα και στη Μαδρίτη.

Η Inditex άνοιξε την πρώτη καφετέρια Zacaffe σε ένα νέο κατάστημα Zara Man στη Μαδρίτη, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής για την προσφορά νέων εμπειριών αγορών για την ενίσχυση των πωλήσεων.

Η μεγάλη αποκάλυψη – παρά τις ενστάσεις που κατέθεσε η σικελική εταιρεία επεξεργασίας καφέ Zicaffe – αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025, με τα επίσημα εγκαίνια «υβριδίου» των Zara και Zara Home, το «El Apartamento», σε έναν από τους ορόφους του καταστήματος Zara στην Calle Serrano της Μαδρίτης, όπου θα περιλαμβάνεται και το περίφημο coffee shop.

Zara Louis Vuitton

Η Louis Vuitton στη Champs-Elysees

Ακίνητα με την υπογραφή Μπερνάρ Αρνό

Από τα δερμάτινα είδη μέχρι τα καλλυντικά, τα αρώματα, την υψηλή ραπτική, τα οινοπνευματώδη ποτά, το λιανικό εμπόριο, τα πολυτελή ξενοδοχεία και τα μέσα ενημέρωσης, ο γαλλικός όμιλος με επικεφαλής τον Μπερνάρ Αρνό έχει εξελιχθεί από τη δημιουργία του το 1987 μετά τη συγχώνευση των Louis Vuitton και Moët Hennessy.

Η LVMH ελέγχει περίπου 60 θυγατρικές που διαχειρίζονται 75 εμπορικά σήματα πολυτελείας. Εκτός από τη Louis Vuitton και τη Moët Hennessy, το χαρτοφυλάκιο της LVMH περιλαμβάνει τις Tiffany & Co., Christian Dior, Fendi, Givenchy, Marc Jacobs, Stella McCartney, Loewe, Loro Piana, Kenzo, Celine, Sephora, Princess Yachts, TAG Heuer και Bulgari.

Το 2023 αποτέλεσε έτος-ρεκόρ στις εξαγορές ακινήτων για την LVMH, η οποία αγόρασε περίπου 2,45 δισεκατομμύρια ευρώ (2,66 δισεκατομμύρια δολάρια) σε ακίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο, κυρίως για δραστηριότητες λιανικής πώλησης, σύμφωνα και με το Business of Fashion.

Οι πρόσφατες συμφωνίες περιλάμβαναν την αγορά ενός χώρου στο κέντρο του Λονδίνου και δύο στη λεωφόρο Champs-Elysees του Παρισιού. Το 2022, η LVMH αγόρασε τη λεωφόρο Montaigne 22, όπου βρίσκονται τα κεντρικά της γραφεία.

Ο όμιλος Louis Vuitton «βλέπει» το μέλλον

Την ίδια στιγμή ο Μπερνάρ Αρνό, έχει προχωρήσει σε μια σειρά από επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη μέσω της εταιρείας επιχειρηματικών συμμετοχών και οικογενειακών δραστηριοτήτων με επίκεντρο την τεχνολογία, που ονομάζεται «Aglaé Ventures».

Ήδη από το 2017 η Aglaé έχει πραγματοποιήσει συνολικά 153 επενδύσεις, σύμφωνα με στοιχεία της Fintrx, της πλατφόρμας πληροφοριών για τον ιδιωτικό πλούτο, με 53 στην τεχνολογία, 17 στα καταναλωτικά αγαθά, 13 στις επιχειρηματικές υπηρεσίες και 12 στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.

Στις άλλες επενδύσεις της περιλαμβάνονται η Noom, μια πλατφόρμα ψηφιακής υγείας, και η World Music Media, μια εφαρμογή δημιουργίας μουσικής. Η Aglaé συμμετείχε σε πολλαπλούς γύρους χρηματοδότησης της Back Market, μιας αγοράς ανακατασκευασμένων ηλεκτρονικών προϊόντων με έδρα τη Γαλλία, η οποία το 2022 ανέφερε αποτίμηση 5,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Zara Louis Vuitton

Το Epicenter της Prada, στη Νέα Υόρκη

Τα βιωματικά concept της Prada

Το όραμα των ιδιοκτητών της Prada -Πατρίτσιο Μπερτέλι και Μιούτσια Πράντα- ήταν να συγκεντρώσoυν τις πολλές πτυχές του brand – ρούχα, αξεσουάρ, τρόφιμα και τέχνη – κάτω από μια ενιαία στέγη, συνδυάζοντάς τες ως μέρος μιας μεγάλης καθηλωτικής εμπειρίας.

Οι πιο εύποροι καταναλωτές που έχουν δηλώσει εμπράκτως ότι είναι πρόθυμοι να καταβάλουν το αντίτιμο για να αποαλύσουν τις διαφορετικές αυτές πτυχές, θέλουν πάντα κάτι παραπάνω – που δεν έχει σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο που σάρωσε τα πάντα στο πέρασμα κατά την πανδημική διετία.

Στο πλαίσιο αυτό προχώρησε τελικά στην αγορά ολόκληρου του κτιρίου όπου βρίσκεται το flagship store της στην Πέμπτη Λεωφόρο. Το εμβληματικό κατάστημα μετρά πάνω από δύο δεκαετίες χρόνια στο ίδιο σημείο, ενώ πρόσφατα ο ιταλικός οίκος προχώρησε και στην ανανέωση της σύμβασης μίσθωσης ακινήτου.

Ενώ τις τελευταίες δύο δεκαετίες, έχει ήδη εγκαινιάσει τρία λεγόμενα «Epicenters» στη Νέα Υόρκη, το Τόκιο και το Λος Άντζελες – χώρους λιανικής πώλησης που λειτουργούν και ως χώροι προβολής ταινιών, παραστάσεων και άλλων συγκεντρώσεων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή