Την απόφασή της να αποχωρήσει από τη Γερμανία ανακοίνωσε η αμερικανική Wayfair, επηρεάζοντας άμεσα 730 θέσεις εργασίας, και προκαλώντας αρνητικές αντιδράσεις στο εσωτερικό της χώρας, την ίδια στιγμή που η γερμανική οικονομία βρίσκεται σε περιδίνηση.

Τα χρήματα που θα εξοικονομήσει ο retailer από την κίνηση αυτή, σκοπεύει μάλιστα να τις επανεπενδύσει στην επέκταση του φυσικού του αποτυπώματος και στην ανάπτυξη του προγράμματος πιστότητας σε όμορες αγορές.

DW: Καθοριστικό το 2025 για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Σύμφωνα και όσα δήλωσε ο CEO και συνιδρυτής Niraj Shah, η απόφαση αυτή θα έχει με άμεση ισχύ, επηρεάζοντας τις θέσεις περίπου 730 εργαζομένων. Ωστόσο, η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει να μεταφέρει τις μισές από αυτές τις θέσεις σε άλλα εταιρικά γραφεία.

Η αποεπένδυση θα κοστίσει από 62 έως 67 εκατ. δολάρια σε κυρίως μη ταμειακές δαπάνες για την εκκαθάριση και το κλείσιμο εγκαταστάσεων και 40 έως 44 εκατ. δολάρια σε αποζημιώσεις εργαζομένων, παροχές και έξοδα μετεγκατάστασης

Ποια είναι η Wayfair

Ο λόγος για τη Wayfair Inc., μια αμερικανική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου με έδρα τη Βοστώνη της Μασαχουσέτης που πωλεί έπιπλα και είδη σπιτιού μέσω διαδικτύου. Παλαιότερα γνωστή ως CSN Stores, ιδρύθηκε το 2002 και σήμερα προσφέρει 14 εκατομμύρια αντικείμενα από περισσότερους από 11.000 παγκόσμιους προμηθευτές. Διαθέτει γραφεία και αποθήκες σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες και στον Καναδά, την Ιρλανδία, την Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο και μέχρι πρότινος, τη Γερμανία.

Η Wayfair λειτουργεί πέντε επώνυμες ιστοσελίδες λιανικής πώλησης: την κύρια ιστοσελίδα της Wayfair, την Joss & Main, την AllModern, την Birch Lane και την Perigold.

Υποχώρηση και επανεπένδυση

Η εταιρεία σχεδιάζει να επανεπενδύσει την εξοικονόμηση κόστους από την έξοδο από τη Γερμανία στις υπόλοιπες διεθνείς αγορές της στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία και τον Καναδά και σε άλλες πρωτοβουλίες φέτος.

Ο Shah υπογράμμισε, μάλιστά, πως η εταιρεία αποσύρεται αφού δεν κατάφερε να προσδιορίσει μια πορεία προς τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της αγοράς.

Κάτι που θα την επιβαρύνει με συνολικές δαπάνες που κυμαίνονται από 102 έως 111 εκατομμύρια δολάρια για την αποχώρηση από τη Γερμανία. Το κόστος περιλαμβάνει 62 έως 67 εκατ. δολάρια σε κυρίως μη ταμειακές δαπάνες για την εκκαθάριση και το κλείσιμο εγκαταστάσεων και 40 έως 44 εκατ. δολάρια σε αποζημιώσεις εργαζομένων, παροχές και έξοδα μετεγκατάστασης. Γερμανία

Η περίπτωση της Γερμανίας

Η Wayfair ξεκίνησε πέρυσι με 1.650 περικοπές θέσεων εργασίας – περίπου το 19% του εταιρικού της εργατικού δυναμικού – και οι οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας υστερούσαν κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024.

Συνολικά, τα διεθνή έσοδα παρέμειναν αμετάβλητα σε ετήσια βάση το γ’ τρίμηνο στα 372 εκατομμύρια δολάρια. Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας για το τρίμηνο ήταν 2,9 δισ. δολάρια, μειωμένα κατά 2% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία ήταν μέρος της πρώτης επέκτασης της Wayfair στις διεθνείς αγορές πριν από 15 χρόνια. Ωστόσο, ο Shah δήλωσε ότι η επιτυχία της στο Ηνωμένο Βασίλειο επισκίασε τις επιδόσεις της στη Γερμανία.

Ο CEO επισήμανε πως ότι διάφοροι παράγοντες περιόρισαν τη δυνητική μακροπρόθεσμη επιτυχία της Wayfair στη Γερμανία. Σε αυτούς περιλαμβάνονται η περιορισμένη κλίμακα, οι αδύναμες μακροοικονομικές συνθήκες για την κατηγορία των επίπλων και της διακόσμησης σπιτιού και η τρέχουσα αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σήματος.

«Θα συνεχίσουμε να εστιάζουμε στις δραστηριότητες και τις επενδύσεις στις διεθνείς αγορές μας – τον Καναδά, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, όπου έχουμε σημαντικό μερίδιο αγοράς και οι οποίες πιστεύουμε ότι διαθέτουν σημαντικές δυνατότητες να επαναλάβουμε την επιτυχία που έχουμε επιτύχει στις ΗΠΑ», πρόσθεσε. Όλοι οι απολυμένοι εργαζόμενοι θα λάβουν ένα πακέτο υποστήριξης που θα περιλαμβάνει αποζημίωση και πρόσβαση στο πρόγραμμα υποστήριξης εργαζομένων.

Η στρατηγική της Wayfair

Η εταιρεία σκοπεύει να επανεπενδύσει την εξοικονόμηση κόστους από την αποχώρηση από τη Γερμανία στην επέκταση της φυσικής λιανικής της παρουσίας, στην ανάπτυξη του προγράμματος πιστότητας Wayfair Rewards, στην ανάπτυξη του προγράμματος αγοράς Wayfair Verified και στη βελτίωση της τεχνολογίας.

Το νέο της αναπτυξιακό πλάνο, εξάλλου, περιλαμβάνει και το πρώτο της κατάστημα μεγάλου μεγέθους που εγκαινίασε τον περασμένο Μάιο στο Ιλινόις. Ενώ τον Οκτώβριο, εισήγαγε ένα επί πληρωμή πρόγραμμα πιστότητας για να προσφέρει στους πελάτες δωρεάν αποστολή, έγκαιρη πρόσβαση σε προσφορές και επιστροφή 5% σε όλες τις αγορές.

Οι πωλήσεις της Wayfair «έχουν σταθερά καλύτερες επιδόσεις από την αγορά, καθώς οξύνει την προσφορά αξίας της με επενδύσεις σε τιμές και υπηρεσίες, αλλά βλέπουμε περιορισμένα περιθώρια να επιταχύνει εκ νέου την επιβράδυνση της αύξησης του μεριδίου το 2025 χωρίς σημαντικές πρόσθετες επενδύσεις», ανέφεραν οι αναλυτές της Wedbush, Seth Basham και Matthew McCartney.

Ενώ υπάρχει δυνατότητα για μέτρια ανάπτυξη του κλάδου φέτος, οι αναλυτές δήλωσαν ότι υπάρχει «σημαντικός βαθμός πολιτικής αβεβαιότητας, ιδίως όσον αφορά τους δασμούς, τις φορολογικές περικοπές και τη μετανάστευση που θα μπορούσε να επηρεάσει αυτές τις προβλέψεις». Η εταιρεία έχει περισσότερες πιθανές προκλήσεις με το υψηλό επίπεδο εισαγόμενων προϊόντων και τους ευαίσθητους σε τιμές πελάτες της μαζικής αγοράς, συμπλήρωσαν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή