Τα λούτρινα παιχνίδια γνωρίζουν μεγάλη διασημότητα μεταξύ των γενεών Gen Z και τους Millennials. Στο TikTok τα βίντεο με την ετικέτα #Plushies, που παρουσιάζουν διάφορα λούτρινα πλάσματα και αντικείμενα, έχουν προβληθεί περίπου 8 δισεκατομμύρια φορές, όπως αναφέρει ο Economist.

Η Μελίσα Σάιμοντς της Circana, μιας εταιρείας που ασχολείται με τις καταναλωτικές τάσεις, λέει ότι τα μαλακά παιχνίδια αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία στη βρετανική αγορά παιχνιδιών με τις πωλήσεις να έχουν αυξηθεί κατά 58% περίπου από το 2021.

Η αξία της παγκόσμιας αγοράς ήταν σχεδόν 12 δισ. δολάρια το 2023 και αναμένεται να αυξηθεί με ετήσιο ρυθμό 8% έως το 2030. Είναι τόσο προσοδοφόρα αυτά τα παιχνίδια που ο Γουόρεν Μπάφετ αγόρασε το 2022 τη μητρική εταιρεία Squishmallows, έναν αμερικανικό προμηθευτή στρογγυλών λούτρινων ζώων, χαρακτηρίζοντάς την ως ένα «διαμάντι» που παράγει χρήμα.

Η αγορά kidult και πώς η Lego κατέκτησε τα… «μεγάλα παιδιά»

Δεν είναι τα μικρά παιδιά που οδηγούν τη ζήτηση, αλλά οι «kidults» (άτομα ηλικίας 12 ετών και άνω). Οι kidults αντιπροσωπεύουν πλέον πάνω από το ένα τέταρτο των πωλήσεων και, το 2023, ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα παιδιά προσχολικής ηλικίας ως τη μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα για τα παιχνίδια συνολικά.

Παιχνίδια: Μια «τρέλα» που ξεκίνησε από την πανδημία

Η τρέλα ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι έφηβοι και οι νεαροί ενήλικες, εγκλωβισμένοι στο σπίτι εν μέσω μιας παγκόσμιας αναταραχής, αναζήτησαν ανακούφιση σε χαριτωμένα παιχνίδια.

Η Λούσι Ντρέι, ιδιοκτήτρια ενός διαδικτυακού καταστήματος μαλακών παιχνιδιών με την ονομασία Baby Beans, λέει ότι τα λούτρινα «φέρνουν στους ανθρώπους ευτυχία και άνεση», δύο καταστάσεις που «μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο να βρεθούν στον κόσμο που ζούμε». Οι ποπ ψυχολόγοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν επίσης κηρύξει τα οφέλη της επανασύνδεσης με τον νεότερο εαυτό σας. Μια influencer πρότεινε ότι η συλλογή πολυτελών αρκουδάκια «θεραπεύει [το] εσωτερικό της παιδί».

Και καθώς πολλοί αναβάλλουν την απόκτηση παιδιών μέχρι τα τέλη της δεκαετίας των 20 ή τις αρχές της δεκαετίας των 30, οι kidults έχουν περισσότερα χρήματα για να σπαταλήσουν τον εαυτό τους. Τα μαλακά παιχνίδια είναι μια καθημερινή απόλαυση: μπορείτε να ξοδέψετε από 10 έως 250 δολάρια για ένα Squishmallow ή, αν θέλετε μια μαύρη γάτα περιορισμένης έκδοσης, μπορείτε να αγοράσετε μία στο eBay για περισσότερα από 1.500 δολάρια.

Οι συλλέκτες δεν αποθαρρύνονται από τέτοιες τιμές: αν μη τι άλλο, για αυτούς οι υψηλές τιμές προσθέτουν μόνο στη γοητεία των λούτρινων. Όπως η απόκτηση ενός εισιτηρίου συναυλίας ή μιας αθλητικής κάρτας, η απόκτηση ενός σπάνιου παιχνιδιού τους επιτρέπει να καυχιούνται. Η διαφήμισή τους από διασημότητες έχει αυξήσει ακόμη περισσότερο την επιθυμητότητά τους. Η Κιμ Καρντάσιαν και η Lady Gaga είναι και οι δύο συλλέκτες λούτρινων.

Κάποιοι θα υποστηρίξουν ότι η τρέλα των βελούδινων είναι άλλο ένα σημάδι μιας γενιάς «παλιμπαιδισμού». Αλλά αντίστοιχα παιχνίδια είχαν ευδοκιμήσει σε πολλές εποχές και σε αντίστοιχες ηλικίες. Στη δεκαετία του 1980 έκαναν θραύση τα Cabbage Patch Kids και στη δεκαετία του 1990 τα Beanie Babies.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή