Το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, ο Πειραιάς, λειτουργεί κανονικά μετά την απόφαση των Ηνωμένων Πολιτειών να βάλουν στη μαύρη λίστα την Cosco, αναφέρουν πηγές στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, προσθέτοντας παράλληλα ότι η ελληνική κυβέρνηση εξετάζει τις πιθανές επιπτώσεις αυτή της κίνησης.
«Δεν βλέπω αντίκτυπο στον Πειραιά, αλλά είναι ακόμη νωρίς», δήλωσε Έλληνας αξιωματούχος με γνώση του θέματος. Η Ελλάδα παρακολουθεί την κατάσταση και έχει συζητήσει το θέμα με άλλους ομολόγους της ΕΕ, δήλωσε δεύτερος Έλληνας αξιωματούχος. Μια θυγατρική της Cosco λειτουργεί επίσης λιμάνια στην Ισπανία και την Ιταλία.
«Υπάρχει δυνατότητα «αυτοκυρώσεων» από την πλευρά των παραγόντων της αγοράς από φόβο μήπως παραβιάσουν την πολιτική των ΗΠΑ», δήλωσε ο αναλυτής της Jefferies, Omar Nokta.
Cosco: Μπήκε στη «μαύρη λίστα» των ΗΠΑ – Τι απαντούν οι Κινέζοι
Ο Ulf Bergman, ανώτερος οικονομολόγος στην πλατφόρμα εμπορευμάτων Shipfix, δήλωσε ότι ενώ η μαύρη λίστα δεν συνεπάγεται νομικές κυρώσεις, μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για πολλούς εισαγωγείς.
Ένας Έλληνας εφοπλιστής, ο οποίος μίλησε στο Reuters, υπό τον όρο της ανωνυμίας, είπε ότι η μαύρη λίστα είναι περισσότερο μια κίνηση σε ένα παιχνίδι εξουσίας μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ παρά μια αλλαγή παιχνιδιού.
Ο δανικός ναυτιλιακός όμιλος NORDEN είπε στο Reuters ότι η απόφαση δεν είχε επηρεάσει τις δραστηριότητές του μέχρι στιγμής. «Παρακολουθούμε συνεχώς τις εξελίξεις και θα προσαρμοστούμε ανάλογα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το 2019, οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις σε δύο θυγατρικές της Cosco, γεγονός που ώθησε τις ναυτιλιακές εταιρείες να αναστείλουν για λίγο τη ναύλωση των πλοίων τους μέχρι να αρθούν οι κυρώσεις.
Η απόφαση για την Cosco
Οι ΗΠΑ έβαλαν στη μαύρη λίστα τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Κίνας και δύο ναυπηγικές εταιρείες λόγω φερόμενων δεσμών με τον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό, καθώς η Ουάσινγκτον στρέφει την προσοχή της στον τεράστιο ναυτιλιακό τομέα της χώρας.
Η δημοσιοποίηση της λίστας αυτής προκάλεσε την αντίδραση της Cosco Shipping Holdings Co ενώ και οι αναλυτές αναμένουν να δουν την αντίδραση της αγοράς δεξαμενοπλοίων, η οποία σε μια ανάλογη περίπτωση το 2019, είδε τους ναύλους να εκτοξεύονται.
Η Cosco σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι «σημειώσαμε την πρόσφατη συμπερίληψη της China COSCO SHIPPING Corporation Limited (COSCO SHIPPING), της COSCO SHIPPING (North America) Inc. και της COSCO SHIPPING Finance Co., Ltd. στον κατάλογο του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ με τις “κινεζικές στρατιωτικές εταιρείες”»
Η COSCO SHIPPING και οι θυγατρικές της, προστίθεται στην ανακοίνωση ότι «τηρούν με συνέπεια τους τοπικούς νόμους και κανονισμούς, διατηρώντας αυστηρή συμμόρφωση σε όλες τις διεθνείς δραστηριότητες. Παραμένουμε, συνεχίζει, προσηλωμένοι στη διευκόλυνση του παγκόσμιου εμπορίου και στην παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών εμπορικής ναυτιλίας και logistics σε πελάτες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών παραγωγών, των κατασκευαστών, των εταιρειών ενέργειας, των λιανοπωλητών και των εξαγωγέων στις Ηνωμένες Πολιτείες». Τονίζουμε ότι καμία από τις προαναφερθείσες εταιρείες δεν είναι «κινεζική στρατιωτική εταιρεία». «Θα συνεργαστούμε με τις αμερικανικές αρχές για να αποσαφηνίσουμε το θέμα αυτό. Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν επιβάλλει κυρώσεις ή ελέγχους εξαγωγών και οι παγκόσμιες δραστηριότητές μας θα συνεχιστούν απρόσκοπτα», καταλήγει η ανακοίνωση
Υπενθυμίζεται ότι η Cosco Shipping Holdings κατονομάστηκε σε μια κατάθεση στο Ομοσπονδιακό Μητρώο την Τρίτη, χαρακτηρίζοντάς την ως κινεζική στρατιωτική εταιρεία, όπως προσδιορίστηκε από το Πεντάγωνο, μαζί με τις China State Shipbuilding Corp. και China Shipbuilding Trading Co. Αν και η μαύρη λίστα δεν επιφέρει συγκεκριμένες κυρώσεις, αποθαρρύνει τις αμερικανικές επιχειρήσεις να συναλλάσσονται με τις εταιρείες αυτές.
Μετά από αυτή τη γνωστοποίηση οι μετοχές της Cosco υποχώρησαν έως και 4,4% στο Χονγκ Κονγκ την Τρίτη, ενώ οι αγορές δεξαμενόπλοιων προετοιμάζονται για ένα τεράστιο άλμα στους ναύλους.
Latest News
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ