![Πώς θα πετάξουν φέτος οι τουρίστες προς την Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/el.venizelos_aerodromio_680562846-1.jpg)
Η Ελλάδα δεν κάνει τυχαία πρωταθλητισμό τα τελευταία χρόνια στον τουρισμό. Η χρήση αεροπλάνου, του βασικού μεταφορικού μέσου άφιξης των ξένων στη χώρα μας, κινείται καλύτερα και από την περίοδο πριν απ’ την πανδημία. Η ανάκτηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων φτάνει στη χώρα μας το 127% σε σχέση με το 2019 και αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη. Το πρόβλημα για τον τουρισμό μας, ειδικά από φέτος, είναι ότι δυο μεγάλες δεξαμενές τουριστών, η Γερμανία και οι σκανδιναβικές χώρες, όχι απλά δεν έχουν φτάσει τα προ πανδημίας επίπεδα, αλλά παρατηρείται συνεχής συρρίκνωση.
Στη Γερμανία το ποσοστό ανάκτησης είναι μόλις στο 85% του 2019, όσο και στη Φινλανδία, ενώ στη Σουηδία κινείται στο 75%. Μια αεροπορική «μαύρη τρύπα» δημιουργείται στον ελληνικό τουρισμό, δημιουργώντας προβληματισμό για τη φετινή περίοδο. Η συρρίκνωση των αεροπορικών δρομολογίων στις συγκεκριμένες χώρες έχει οδηγήσει σε αύξηση των αεροπορικών ναύλων, τα οποία επιβαρύνονται από «πράσινους φόρους» κάνοντας για πολλούς πολίτες των συγκεκριμένων χωρών δυσβάσταχτο το καλοκαιρινό τουριστικό προσκύνημα στη Μεσόγειο.
Για να γίνει πιο συγκεκριμένο το πρόβλημα που δημιουργείται: Τον Οκτώβριο η χαμηλού κόστους ιρλανδική εταιρεία Ryanair ανακοίνωσε την περικοπή του 12% της δυναμικότητας των πτήσεών της από τη Γερμανία. Μεταξύ άλλων αποχώρησε της πλήρωσης από τα αεροδρόμια του Ντόρτμουντ, της Δρέσδης και της Λειψίας, μείωσε κατά 60% την κίνηση από το Αμβούργο και κατά 20% από το Βερολίνο. Τον ίδιο μήνα η επίσης χαμηλού κόστους Eurowing θυγατρική της Lufthansa, είπε ότι θα περικόψει πάνω από 1.000 πτήσεις από το Αμβούργο, ενώ προειδοποίησε με σημαντική αύξηση των αεροπορικών ναύλων.
Το θέμα της ακρίβειας κάνει τις πτήσεις ασύμφορες και στέλνει πολλούς πελάτες σε άλλα μεταφορικά μέσα, όπως το τρένο. Τους πρώτους εννέα μήνες του 2024 το κόστος μιας οικονομικής πτήσης στη Γερμανία ήταν περίπου κατά 60% ακριβότερο σε σχέση με το 2019. Και έπεται συνέχεια. Τον περασμένο Μάιο η κυβέρνηση αύξησε την εισφορά στα αεροπορικά εισιτήρια από 15 έως 71 ευρώ ανά εισιτήριο, ανάλογα με τον προορισμό.
Από φέτος, προστίθεται ένα τέλος για την ασφάλεια του αεροδρομίου που θα κινείται μεταξύ 10 και 15 ευρώ ανά επιβάτη, ενώ αυξάνοντας και οι εισφορές των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Μπορεί να αλλάξει η κατάσταση; Πιθανότατα ναι. Στη Σουηδία, που η μεταπανδημική της τουριστική ανάπτυξη ήταν μικρότερη και από αυτή της Γερμανίας, έχουν εξαγγείλει την κατάργηση ενός περιβαλλοντικού φόρου στα αεροπορικά εισιτήρια που εισήχθη το 2018. Η Ryanair ήδη απάντησε με αύξηση των πτήσεων από και προς τη Σουηδία.
Λύσεις με λίγα λόγια υπάρχουν και είναι πολλές. Μια ευρωπαϊκή κινητοποίηση για ένα συμμάζεμα των χρεώσεων συζητείται ευρέως. Είναι επίσης σαφές ότι η εποχή των πτήσεων με την τιμή ενός εισιτηρίου κινηματογράφου δεν πρόκειται να επιστρέψουν και αυτό πρέπει να το συνυπολογίσει στην πολιτική της μια χώρα όπως η Ελλάδα, που εξαρτάται οικονομικά από τις αεροπορικές αφίξεις τουριστών…
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Η… ευτυχία των ελλειμμάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/donald-trump-600x400.jpg)
Η… ευτυχία των ελλειμμάτων
Οι αναρτήσεις Τραμπ εξισώνουν τα εμπορικά ελλείμματα των ΗΠΑ με την επιδότηση άλλων οικονομιών,
![Χωρίς αντίκρισμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/money-g44fd8144f_1920-600x400.jpg)
Χωρίς αντίκρισμα
Μόνο τυχαία δεν είναι η συζήτηση που πάει να ξανά ανοίξει για τους ελεύθερους επαγγελματίες, καθώς ο ίδιος είχε φάει πολύ εσωκομματικό «ξύλο» για την αλλαγή του τρόπου φορολόγησής του
![Γιατί «αγριεύει» ξανά η κατάσταση στην ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/ot_gas3-1-768x606-1-600x473.png)
Γιατί «αγριεύει» ξανά η κατάσταση στην ενέργεια
Το σκηνικό στην ενέργεια «αγριεύει» και θα επηρεάσει και την ελληνική οικονομία.
![Χωρίς αποταμίευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/gourouni-600x414.jpg)
Χωρίς αποταμίευση
Το πρόβλημα για την οικονομία, παρά τη συγκεκριμένη θετική εξέλιξη, είναι ότι τα παραπάνω χρήματα χρησιμοποιούνται όπως γινόταν και παλαιότερα
![Κυβερνητικές αποφάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/kokkina_daneia-600x360.jpg)
Κυβερνητικές αποφάσεις
Υπάρχουν άλλες αποφάσεις που λαμβάνονται απλά για το θεαθήναι, έτσι για να ικανοποιηθεί το κοινό περί δικαίου αίσθημα
![Οι επτά άδειες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/sarakiniko-600x452.jpg)
Οι επτά άδειες
Μετά τη φασαρία που δημιουργήθηκε, ο δήμαρχος δήλωσε ότι θα παγώσει κάθε κατασκευή μέχρι να εγκριθούν τα ειδικά πολεοδομικά σχέδια
![Για όσο αντέξουμε](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/inflat-600x373.jpg)
Για όσο αντέξουμε
Το πρώτο πλήγμα για την παγκόσμια οικονομία αναμένεται να είναι μια «πύρρειος» νίκη του Τραμπ, που μπορεί να προέλθει από την αύξηση των τιμών της ενέργειας
![Οι επιχειρήσεις σε εποχή ανατρεπτικών αλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/epixeiriseis-600x375.jpg)
Οι επιχειρήσεις σε εποχή ανατρεπτικών αλλαγών
Η πρόκληση για τους manager είναι να δημιουργήσουν μία ισορροπημένη κατάσταση μεταξύ σταθερότητας και αστάθειας, αλλά και αλλαγές συμπεριφορών
![Μπορούμε καλύτερα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/euro-oikonomia-768x480-1-1-600x375.jpeg)
Μπορούμε καλύτερα
Προφανώς χρειάζεται δουλειά και διάθεση να τα βάλει η κυβέρνηση με καταστάσεις και ανθρώπους ανεπίδεκτους αλλαγών
![Το πρόβλημα του αβγού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/egg-600x429.jpg)
Το πρόβλημα του αβγού
Γιατί έχουν εξαφανιστεί με αυτή την ένταση τα αβγά από τα ράφια των καταστημάτων πώλησης τροφίμων - Γιατί οι τιμές τους έχουν εκτοξευτεί