Τις πρωτοβουλίες και τις υπό εξέλιξη δράσεις του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την από-ανθρακοποίηση της ναυτιλίας, την ενεργειακή μετάβαση του ακτοπλοϊκού στόλου, κυρίως με το μοντέλο ΣΔΙΤ για τις άγονες γραμμές και τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών της χώρας, παρουσίασε στις Βρυξέλλες ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, σε μέλη της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ανέλαβε καθήκοντα την 1η Δεκεμβρίου 2024 και σε υψηλόβαθμους αξιωματούχους.
Reuters: Τι εξετάζει ο ΟΛΠ μετά την απόφαση των ΗΠΑ να βάλουν στη «μαύρη λίστα» την Cosco
Κατά τη διάρκεια των επαφών του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενημέρωσε για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και συζήτησε τρόπους περαιτέρω ενίσχυσης των δράσεων του υπουργείου μέσα από χρηματοδοτικά εργαλεία της Ε.Ε.
Οπως υπογραμμιζεται, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την πρόοδο των έργων και επιβεβαίωσαν τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να συνεχίσει να υποστηρίζει τις πρωτοβουλίες και τα έργα που αποσκοπούν στη σύγχρονη και περιβαλλοντικά φιλική ναυτιλία, με τις ανάλογες λιμενικές υποδομές.
Από την πλευρά του ο κ. Στυλιανίδης, εξέφρασε τις ευχαριστίες της ελληνικής κυβέρνησης για τη σταθερή υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επανέλαβε την πάγια θέση της Ελλάδας για υλοποίηση των στόχων της «πράσινης συμφωνίας» μέσα στο πλαίσιο των πολιτικών της Ε.Ε. και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Τόνισε, δε, τη σημασία εφαρμογής ρεαλιστικών πολιτικών που θα ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, ως στρατηγικού τομέα τόσο για την οικονομία όσο και για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Δόθηκε, επίσης, έμφαση στην εδαφική και κοινωνική συνοχή με επίκεντρο τη νησιωτικότητα.
Στο πλαίσιο των πολλαπλών συναντήσεών του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συζήτησε, επίσης, τις προκλήσεις για τη διεθνή και ευρωπαϊκή ναυτιλία λόγω της γεωπολιτικής αστάθειας και το ρόλο της Ελλάδας ως ηγέτιδας ναυτιλιακής δύναμης.
Πέραν του ευρύτερου ναυτιλιακού τομέα, συζητήθηκε και η δια θαλάσσης μετανάστευση στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο.
Συγκεκριμένα, ο υπουργός Ναυτιλίας συναντήθηκε με τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υπεύθυνο για τη Συνοχή και τις Μεταρρυθμίσεις, Rafaelle Fitto, τον Επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, τον Επίτροπο Αλιείας και Ωκεανών Κώστα Καδή, την Επίτροπο για τη Μεσόγειο, Dubravka Suica, τη Γενική Διεύθυντρια Περιφερειακής Πολιτικής (DG Regio), Θέμις Χριστοφίδου, τον Γενικό Διευθυντή για το Κλίμα (DG Clima), Kurt Vandenberghe και την εκτελούσα χρέη Γενικής Διευθύντριας Εσωτερικών Υποθέσεων (DG Home), Beate Gminder.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς