
Αλλάζουν πίστα οι μαρίνες της χώρας με την συμβολή και του προγράμματος «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ» του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGeneration EU.
Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη για την αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων υποβλήθηκαν 41 επενδυτικά σχέδια συνολικού ύψους περί τα 182 εκατ. ευρώ, μία ζήτηση που επίσης υπερβαίνει τον διαθέσιμο προϋπολογισμό. Ήδη έχουν εγκριθεί περισσότερες από είκοσι αιτήσεις ενίσχυσης ενώ κάποιες απορρίφθηκαν. Βέβαια οι απορριφθέντες έχουν δικαίωμα ένστασης.

Και στις δυο «κατηγορίες» (εγκεκριμένες και απορριφθείσες αιτήσεις) περιλαμβάνονται ορισμένες από τις μεγαλύτερες ή εμβληματικές μαρίνες της χώρας. Στην εγκεκριμένες αιτήσεις ενίσχυσης περιλαμβάνονται τα επενδυτικά σχέδια των Μαρίνων Φλοίσβου και Κέρκυρας του Ομίλου Lamda, της μαρίνας του Elounda Hills του mega project του Βιτάλι Μπορίσοφ, της μαρίνας του Αστέρα Βουλιαγμένης και άλλες.
Στις αιτήσεις που απορρίφθηκαν περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, αυτές της Μαρίνας Αλίμου, της Μαρίνας του Πόρτο Καρράς κα.
Ποιες αιτήσεις ενίσχυσης εγκρίθηκαν
Στις εγκεκριμένες αιτήσεις μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται:
– το Επενδυτικό Σχέδιο «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΑΡΙΝΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ» του δικαιούχου «LAMDA CORFU MARINA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ» προϋπολογισμού 2.369.403,23 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται στα 1.895.522,58 ευρώ (80%).
– το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ – ΜΑΡΙΝΑ ΦΛΟΙΣΒΟΣ» της «LAMDA Flisvos Marina Ανώνυμη Εταιρεία Ανάπτυξης, Αξιοποίησης και Εκμετάλλευσης Τουριστικού Λιμένα Φλοίσβου» προϋπολογισμού 8.156.735,50 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται στα 5.158.325,56 ευρώ (63,24 %)

– το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΝΕΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ» του δικαιούχου «MARINA ELOUNDA HILLS ΑΕ», προϋπολογισμού 9.983.000 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται στα 5.814.018,70 ευρώ (58,24 %)
– το επενδυτικό Σχεδίου «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ» του δικαιούχου «ΑΣΤΗΡ ΜΑΡΙΝΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ», προϋπολογισμού 1.244.427,35 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται στα 995.541,88 ευρώ (80%)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΡΗΤΗΣ» της «ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ», συνολικού προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ με την δημόσια δαπάνη να ανέρχεται στα 1.600.000,00 € (80,00 %)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ ΜΟΝΟΜΕΤΟΧΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΜΑ ΚΩ» της εταιρείας «ΜΟΝΟΜΕΤΟΧΙΚΗ ΑΕ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΜΑ ΚΩ», προϋπολογισμού 1.783.332,37 ευρώ εκ των οποίων το ποσοστό ενίσχυσης είναι στο 80% στα 1.426.665,90 ευρώ με την ιδιωτική συμμετοχή να είναι 356.666,47 €
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΔΗΜΟΥ ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ» του δικαιούχου «ΔΗΜΟΥ ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ», προϋπολογισμού 1.110.850,00 ευρώ εκ των οποίων τα 888.680 ευρώ δημόσια δαπάνη (80%)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ (ΜΑΡΙΝΑ) ΝΑΥΠΛΙΟΥ» του δικαιούχου «NAFPLIO MARINA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», προϋπολογισμού 9.990.000 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται στα 9.586.548,34 ευρώ (95,96 %)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ» του δικαιούχου «ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΣΚΥΡΟΥ», προϋπολογισμού 2.082.140,40 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται στα 1.665.712,32 ευρώ (80,00 %)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ» του δικαιούχου «ΜΑΡΙΝΑ ΝΗΣΟΥ ΛΕΡΟΥ, ΕΥΡΟΣ – ΝΑΥΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», προϋπολογισμού 2.840.409,79 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να είναι ύψους 2.245.177,83 (79,04 %)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ / ΣΥΜΒΑΣΗ 5 Α ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ» του δικαιούχου «ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΟΘΑΛΗ ΑΕ», προϋπολογισμού 1.927.237,00 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται στα 1.535.789,60 ευρώ (79,69 %)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ» του δικαιούχου «Σ. ΓΙΑΝΝΙΚΑΚΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» προϋπολογισμού 5.953.706,50 ευρώ με την κρατική συμμετοχή να είναι 5.127.795,35 ευρώ (86,13 %)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ – OPTIMUM MARINAS» του δικαιούχου «OPTIMUM MARINAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», προϋπολογισμού 817.158,60 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται σε 593.726,88 ευρώ (72,66 %)
Αιτήσεις που απορρίφθηκαν
Στις αιτήσεις ενίσχυσης που απορρίφθηκαν ξεχωρίζει η απόφαση που αφορά στο επενδυτικό σχέδιο «ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΥΔΑΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ» του δικαιούχου «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΛΙΜΟΥ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ.
Στην αιτιολογία της απορριπτικής απόφασης αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι κατά το πρώτο στάδιο του ελέγχου της αίτησης ενίσχυσης, ήτοι τον έλεγχο πληρότητας, εντοπίστηκε ότι ο Φορέας της Επένδυσης δεν είχε προσκομίσει τα προσήκοντα δικαιολογητικά που απαιτούνταν βάσει της Προκήρυξης.
Προς τούτο του ζητήθηκε με ηλεκτρονική ενημέρωση, ως προβλέπετο, να προσκομίσει συμπληρωματικά δικαιολογητικά και διευκρινίσεις , πλην όμως ουδέποτε προέβη στην εμπρόθεσμη προσκόμισή τους, ήτοι εντός 5 ημερολογιακών ημερών από την από 30.04.2024 αποστολή αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού μηνύματος στην ηλεκτρονική διεύθυνση του νόμιμου εκπροσώπου της αιτούσας εταιρίας.
Επίσης απορρίφθηκε και η αίτηση ενίσχυσης του Επενδυτικού Σχεδίου με τίτλο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ / ΣΥΜΒΑΣΗ 5 ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ» του δικαιούχου «ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ΜΑΡΙΝΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ». Στην σχετική απόφαση αναφέρεται ότι ο έλεγχος πληρότητας της αίτησης ενίσχυσης δεν ολοκληρώθηκε επιτυχώς για τον φορέα του επενδυτικού σχεδίου.
Ειδικότερα, ο Φορέας της Επένδυσης δεν προσκόμισε τα συμπληρωματικά δικαιολογητικά που ζητήθηκαν από το Υπουργείο βάσει του Ελέγχου Πληρότητας, και συγκεκριμένα: Δεν προσκόμισε τις Υπεύθυνες Δηλώσεις που ζητήθηκαν στο πλαίσιο εκπλήρωσης του Κριτηρίου Ι: Αδειοδοτική Ωριμότητα. Επίσης αναφέρεται ακόμη ότι «ο δυνητικός δικαιούχος προσκόμισε, μεταξύ άλλων, μη ελεγμένες ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις της απώτατης μητρικής εταιρείας BELTERRA HOLDINGS LTD για τα έτη 2020 και 2021 άλλα όχι για το 2022 το οποίο αποτελεί και το βασικό έτος εξέτασης της προβληματικότητας βάσει δεικτών. Ως εκ τούτου δεν δύναται να τεκμηριωθεί ότι ο φορέας του επενδυτικού σχεδίου δεν αποτελεί Προβληματική Επιχείρηση»
Άλλες αιτήσεις που απορρίφθηκα ήταν της Μαρίνας Μεσολογγίου, η αίτηση για το επενδυτικό σχέδιο για την αναβάθμιση του τουριστικού καταφυγίου Aστακού σε «έξυπνη», «πράσινη» και «αναπτυξιακή» υποδομή με επιλέξιμο προϋπολογισμό ύψους 1,5 εκατ. ευρώ και δικαιούχο το «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου», κ.α..


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA