![Μαρίνες: Αλλάζουν πίστα με επενδύσεις 180 εκατ. – Στα σκαριά πάνω από 40 project](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/MarinaAlimou2-1.jpg)
Αλλάζουν πίστα οι μαρίνες της χώρας με την συμβολή και του προγράμματος «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ» του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGeneration EU.
Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη για την αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων υποβλήθηκαν 41 επενδυτικά σχέδια συνολικού ύψους περί τα 182 εκατ. ευρώ, μία ζήτηση που επίσης υπερβαίνει τον διαθέσιμο προϋπολογισμό. Ήδη έχουν εγκριθεί περισσότερες από είκοσι αιτήσεις ενίσχυσης ενώ κάποιες απορρίφθηκαν. Βέβαια οι απορριφθέντες έχουν δικαίωμα ένστασης.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/porto-xeli1-1024x576-1.jpg)
Και στις δυο «κατηγορίες» (εγκεκριμένες και απορριφθείσες αιτήσεις) περιλαμβάνονται ορισμένες από τις μεγαλύτερες ή εμβληματικές μαρίνες της χώρας. Στην εγκεκριμένες αιτήσεις ενίσχυσης περιλαμβάνονται τα επενδυτικά σχέδια των Μαρίνων Φλοίσβου και Κέρκυρας του Ομίλου Lamda, της μαρίνας του Elounda Hills του mega project του Βιτάλι Μπορίσοφ, της μαρίνας του Αστέρα Βουλιαγμένης και άλλες.
Στις αιτήσεις που απορρίφθηκαν περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, αυτές της Μαρίνας Αλίμου, της Μαρίνας του Πόρτο Καρράς κα.
Ποιες αιτήσεις ενίσχυσης εγκρίθηκαν
Στις εγκεκριμένες αιτήσεις μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται:
– το Επενδυτικό Σχέδιο «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΑΡΙΝΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ» του δικαιούχου «LAMDA CORFU MARINA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ» προϋπολογισμού 2.369.403,23 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται στα 1.895.522,58 ευρώ (80%).
– το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ – ΜΑΡΙΝΑ ΦΛΟΙΣΒΟΣ» της «LAMDA Flisvos Marina Ανώνυμη Εταιρεία Ανάπτυξης, Αξιοποίησης και Εκμετάλλευσης Τουριστικού Λιμένα Φλοίσβου» προϋπολογισμού 8.156.735,50 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται στα 5.158.325,56 ευρώ (63,24 %)
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Lamda-Development-Marina-Galleria-3D_1.-Overview-768x401-1-1.jpg)
– το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΝΕΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ» του δικαιούχου «MARINA ELOUNDA HILLS ΑΕ», προϋπολογισμού 9.983.000 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται στα 5.814.018,70 ευρώ (58,24 %)
– το επενδυτικό Σχεδίου «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ» του δικαιούχου «ΑΣΤΗΡ ΜΑΡΙΝΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ», προϋπολογισμού 1.244.427,35 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται στα 995.541,88 ευρώ (80%)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΡΗΤΗΣ» της «ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ», συνολικού προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ με την δημόσια δαπάνη να ανέρχεται στα 1.600.000,00 € (80,00 %)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ ΜΟΝΟΜΕΤΟΧΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΜΑ ΚΩ» της εταιρείας «ΜΟΝΟΜΕΤΟΧΙΚΗ ΑΕ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΜΑ ΚΩ», προϋπολογισμού 1.783.332,37 ευρώ εκ των οποίων το ποσοστό ενίσχυσης είναι στο 80% στα 1.426.665,90 ευρώ με την ιδιωτική συμμετοχή να είναι 356.666,47 €
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΔΗΜΟΥ ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ» του δικαιούχου «ΔΗΜΟΥ ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ», προϋπολογισμού 1.110.850,00 ευρώ εκ των οποίων τα 888.680 ευρώ δημόσια δαπάνη (80%)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ (ΜΑΡΙΝΑ) ΝΑΥΠΛΙΟΥ» του δικαιούχου «NAFPLIO MARINA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», προϋπολογισμού 9.990.000 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται στα 9.586.548,34 ευρώ (95,96 %)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ» του δικαιούχου «ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΣΚΥΡΟΥ», προϋπολογισμού 2.082.140,40 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται στα 1.665.712,32 ευρώ (80,00 %)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ» του δικαιούχου «ΜΑΡΙΝΑ ΝΗΣΟΥ ΛΕΡΟΥ, ΕΥΡΟΣ – ΝΑΥΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», προϋπολογισμού 2.840.409,79 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να είναι ύψους 2.245.177,83 (79,04 %)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ / ΣΥΜΒΑΣΗ 5 Α ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ» του δικαιούχου «ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΟΘΑΛΗ ΑΕ», προϋπολογισμού 1.927.237,00 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται στα 1.535.789,60 ευρώ (79,69 %)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ» του δικαιούχου «Σ. ΓΙΑΝΝΙΚΑΚΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» προϋπολογισμού 5.953.706,50 ευρώ με την κρατική συμμετοχή να είναι 5.127.795,35 ευρώ (86,13 %)
-το επενδυτικό σχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ – OPTIMUM MARINAS» του δικαιούχου «OPTIMUM MARINAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», προϋπολογισμού 817.158,60 ευρώ με την δημόσια συμμετοχή να ανέρχεται σε 593.726,88 ευρώ (72,66 %)
Αιτήσεις που απορρίφθηκαν
Στις αιτήσεις ενίσχυσης που απορρίφθηκαν ξεχωρίζει η απόφαση που αφορά στο επενδυτικό σχέδιο «ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΥΔΑΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ» του δικαιούχου «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΛΙΜΟΥ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ.
Στην αιτιολογία της απορριπτικής απόφασης αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι κατά το πρώτο στάδιο του ελέγχου της αίτησης ενίσχυσης, ήτοι τον έλεγχο πληρότητας, εντοπίστηκε ότι ο Φορέας της Επένδυσης δεν είχε προσκομίσει τα προσήκοντα δικαιολογητικά που απαιτούνταν βάσει της Προκήρυξης.
Προς τούτο του ζητήθηκε με ηλεκτρονική ενημέρωση, ως προβλέπετο, να προσκομίσει συμπληρωματικά δικαιολογητικά και διευκρινίσεις , πλην όμως ουδέποτε προέβη στην εμπρόθεσμη προσκόμισή τους, ήτοι εντός 5 ημερολογιακών ημερών από την από 30.04.2024 αποστολή αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού μηνύματος στην ηλεκτρονική διεύθυνση του νόμιμου εκπροσώπου της αιτούσας εταιρίας.
Επίσης απορρίφθηκε και η αίτηση ενίσχυσης του Επενδυτικού Σχεδίου με τίτλο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ / ΣΥΜΒΑΣΗ 5 ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ» του δικαιούχου «ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ΜΑΡΙΝΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ». Στην σχετική απόφαση αναφέρεται ότι ο έλεγχος πληρότητας της αίτησης ενίσχυσης δεν ολοκληρώθηκε επιτυχώς για τον φορέα του επενδυτικού σχεδίου.
Ειδικότερα, ο Φορέας της Επένδυσης δεν προσκόμισε τα συμπληρωματικά δικαιολογητικά που ζητήθηκαν από το Υπουργείο βάσει του Ελέγχου Πληρότητας, και συγκεκριμένα: Δεν προσκόμισε τις Υπεύθυνες Δηλώσεις που ζητήθηκαν στο πλαίσιο εκπλήρωσης του Κριτηρίου Ι: Αδειοδοτική Ωριμότητα. Επίσης αναφέρεται ακόμη ότι «ο δυνητικός δικαιούχος προσκόμισε, μεταξύ άλλων, μη ελεγμένες ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις της απώτατης μητρικής εταιρείας BELTERRA HOLDINGS LTD για τα έτη 2020 και 2021 άλλα όχι για το 2022 το οποίο αποτελεί και το βασικό έτος εξέτασης της προβληματικότητας βάσει δεικτών. Ως εκ τούτου δεν δύναται να τεκμηριωθεί ότι ο φορέας του επενδυτικού σχεδίου δεν αποτελεί Προβληματική Επιχείρηση»
Άλλες αιτήσεις που απορρίφθηκα ήταν της Μαρίνας Μεσολογγίου, η αίτηση για το επενδυτικό σχέδιο για την αναβάθμιση του τουριστικού καταφυγίου Aστακού σε «έξυπνη», «πράσινη» και «αναπτυξιακή» υποδομή με επιλέξιμο προϋπολογισμό ύψους 1,5 εκατ. ευρώ και δικαιούχο το «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου», κ.α..
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Μετρό: Τέλη του 2025 θα φτάσει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας της νέας γραμμής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/metropontikas2_grammi4_avax-600x400.jpeg)
Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών
![ΣΔΙΤ: Έγκριση υλοποίησης μονάδων ολοκληρωμένης ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/recycle-600x450.jpg)
«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ
![Αλέξανδρος Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για το επενδυτικό πρόγραμμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Alexandros_Exarchou_aktor-600x400.jpg)
Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων
![Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Οι συμπληρωματικές εργασίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/patra-pyrgos-dromos-1-600x369.jpg)
Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ
![ΕΥΔΑΠ – Δήμος Σπάτων: Επεσαν οι υπογραφές για το Δίκτυο Αποχέτευσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-35-600x400.jpg)
Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ
![ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Δελτίο-Τύπου_ALUMIL_Κεντρική-Φωτογραφία-600x414.jpg)
ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις
Η ALUMIL εγκαινίασε το νέο της βαφείο ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και επιταχύνει τους χρόνους εξυπηρέτησης πελατών
![Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Πώς θα αναπτυχθεί η πρωτεύουσα έως το 2035](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Hellinikon-1024x401-1-600x235.jpg)
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής