Το εναρκτήριο λάκτισμα ενός σημαντικού επιχειρηματικού «παιχνιδιού» με έντονο οικονομικό και γεωπολιτικό ενδιαφέρον που αφορά στο μέλλον του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του ΟΛΘ, δίνεται σήμερα, με την έναρξη της συνεδρίασης στο Χρηματιστηρίου Αθηνών.
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Μέλη της επιχειρηματικής οικογένειας Louis-Dreyfus, αποφάσισε μέσω της LeonidsPort B.V, να αποκτήσει ισχυρή μετοχική θέση στην ΟΛΘ, την οποία ελέγχει η οικογένεια του Ιβάν Σαββίδη που καθορίζει τις τύχες και του ποδοσφαιρικού συλλόγου του ΠΑΟΚ.
ΟΛΘ: Ξεκινάει η δημόσια πρόταση της LeonidsPort B.V
Από σήμερα Δευτέρα η LeonidsPort B.V θα τοποθετήσει ανοικτή εντολή αγοράς στο Χρηματιστήριο Αθηνών για την αγορά μετοχών στο πλαίσιο προαιρετικής δημόσιας πρότασης για την απόκτηση μέχρι του ποσοστού του 21% των μετοχών του ΟΛΘ, όσες περίπου βρίσκονται σε διασπορά.
Να σημειωθεί πως η LeonidsPort B.V, είναι μια Ολλανδική επιχείρηση με μετόχους μέλη της πανίσχυρης επιχειρηματικής οικογένειας Louis-Dreyfus που ελέγχει έναν όμιλο με τζίρο το 2023 περί τα 35 δισ. δολ.
Η πρόταση της LeonidsPort B.V. (προτείνων) προβλέπει ότι το προσφερόμενο τίμημα της προαιρετικής δημόσιας πρότασης ανέρχεται σε 27,00 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο αντανακλά σημαντικό premium της τάξης του 26,6% περίπου σε σχέση με την μέση σταθμισμένη χρηματιστηριακή τιμή της μετοχής του ΟΛΘ, κατά τους τελευταίους έξι (6) μήνες από τις 10 Ιουλίου 2024 μέχρι τις 9 Ιανουαρίου 2025.
Η LeonidsPort B.V, είναι μια Ολλανδική επιχείρηση με μετόχους μέλη της πανίσχυρης επιχειρηματικής οικογένειας Louis-Dreyfus που ελέγχει έναν όμιλο με τζίρο το 2023 περί τα 35 δισ. δολ.
Ψήφο εμπιστοσύνης σε ΟΛΘ και ελληνική κεφαλαιαγορά
Η κίνηση εκδηλώθηκε το απόγευμα της προηγούμενης Παρασκευής από την LeonidsPort B.V. και θεωρείται «ψήφος εμπιστοσύνης» στον ΟΛΘ και στη διοίκησή του αλλά και στους θεσμούς της ελληνικής κεφαλαιαγοράς και πιο συγκεκριμένα την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και την διοίκηση του ελληνικού χρηματιστήριου.
Η απόφαση όμως της LeonidsPort B.V της Margarita Olegovna Louis – Dreyfus που γεννήθηκε στο πρώην Λένιγκραντ της Ρωσίας και κατοικεί στην Ελβετία και προέδρου του Ομίλου Louis Dreyfus Company B.V. (LDC) φούντωσε τα σενάρια για το μετοχικό μέλλον του ΟΛΘ.
Είναι άλλωστε γνωστή η σημαντική γεωπολιτική σημασίας του λιμανιού καθώς αποτελεί πύλη εισόδου για τα Βαλκάνια και γενικότερα τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Στρατηγικές υποδομές σε παγκόσμιο επίπεδο
Η LeonidsPort στην ανακοίνωση που εξέδωσε επισημαίνει ότι «η οικογένεια επιδιώκει να διευρύνει το ιδιωτικό της επενδυτικό χαρτοφυλάκιο, μέσα από ένα νέο κλάδο επενδύσεων, που εστιάζει στις στρατηγικές υποδομές σε παγκόσμιο επίπεδο, με φυσική έμφαση στην Ευρώπη».
Προσθέτει ότι «η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα».
Οι δηλώσεις αυτές και η επιλογή της οικογένειας να ξεκινήσει τις επενδύσεις της σε ένα νέο τομέα όπως οι λιμενικές υποδομές από ένα λιμάνι που ελέγχεται από μετόχους με ισχυρά πλειοψηφικά ποσοστά, αντί από άλλα λιμάνια στα οποία θα είχαν μεγαλύτερες δυνατότητες εξάπλωσης των επενδυτικών τους σχεδίων προκαλούν ερωτήματα όπως σημειώνουν στον ΟΤ γνώστες της λιμενικής βιομηχανίας.
Από τα αγροτικά προϊόντα έως το ποδόσφαιρο
Σημειώνεται ότι ο Όμιλος LDC είναι μια εταιρία εμπορίας αγροτικών προϊόντων, η οποία εξελίχθηκε σε μια από τις κορυφαίες επιχειρήσεις εμπορίας και μεταποίησης αγροδιατροφικών προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο, την Louis Dreyfus Company (“LDC”).
Πρόεδρος του Δ.Σ. της LDC είναι σήμερα η Margarita Louis-Dreyfus. Πέρα από την επιχειρηματική της δραστηριότητα μέσω της LDC, η οικογένεια Louis-Dreyfus κατά τα τελευταία τριάντα χρόνια έχει δραστηριοποιηθεί σε πολλούς και διαφορετικούς επιχειρηματικούς τομείς.
Μεταξύ αυτών να σημειώσουμε ότι έχει επενδύσει και στο ποδόσφαιρο όπως ο μεγαλομέτοχος του ΟΛΘ Ιβάν Σαββίδης. Πιο συγκεκριμένα ένας από τους γιούς της Margarita Louis-Dreyfus ο 27χρονος Kyril Louis-Dreyfus ελέγχει από το 2021 τον ποδοσφαιρικό βρετανικό σύλλογο Sunderland ενώ και ο πατέρας του Robert Louis-Dreyfus είχε ασχοληθεί επενδυτικά με το ποδόσφαιρο.
Τα μετοχικά και οικονομικά δεδομένα στον ΟΛΘ
Ο ΟΛΘ ελέγχεται σήμερα από την κοινοπραξία South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT). Η SEGT απέκτησε το 2018 το 67% του Οργανισμού που διαχειρίζεται το λιμάνι Θεσσαλονίκης, καταβάλλοντας 231,9 εκατ. ευρώ.
Βασικός μέτοχος της SEGT είναι η εταιρεία Belterra, η οποία ανήκει στην οικογένεια του Ιβάν Σαββίδη. Η Belterra «έχτισε» το ποσοστό αυτό στη διάρκεια των χρόνων καθώς αρχικά διατηρούμε μόλις το 20% της κοινοπραξίας.
Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο του 2021 η Belterra απέκτησε το ποσοστό της γερμανικής επενδυτικής εταιρείας Deutsche Invest Equity Partners (DIEP) –περίπου 47%-, φθάνοντας στο 67%. Οι υπόλοιποι μέτοχοι στην κοινοπραξία είναι η γαλλική εταιρεία CMA CGM με περίπου 22% και το Ελληνικό Δημόσιο με 7,21%.
Να σημειωθεί ακόμη πως η οικογένεια Σαββίδη απέκτησε τον Δεκέμβριο του 2021 μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών ένα ακόμη ποσοστό 4,85% του ΟΛΘ.
H ΟΛΘ ΑΕ στη χρήση 2023 είχε έσοδα 85,870 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου έναντι 85,275 εκατ. ευρώ το 2022 και κέρδη ύψους 20,251 εκατ. ευρώ έναντι 18,594 εκατ. ευρώ το 2022. Τα EBITDA ανήλθαν στα 34,067 εκατ. ευρώ έναντι 32,946 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022.
Τα ταμιακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 95,241 εκατ. ευρώ έναντι 93,887 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Το μέρισμα της χρήσης 2023 ανήλθε σε 1,30 ανά μετοχή Το 2022 το μέρισμα ήταν 1,45 ανά μετοχή και στη χρήση 2021 το μέρισμα ήταν 1,50 ευρώ ανά μετοχή.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού