Είναι ένα σύνηθες συναίσθημα όταν εξετάζετε μια αγγελία για μία θέση στην αγορά εργασίας στο διαδίκτυο: ο τίτλος είναι τέλειος, η αμοιβή είναι σωστή και η εταιρεία φαίνεται σαν ένα σταθερό μέρος για εργασία. Κι εκεί είναι που τίθεται το μεγάλο ερώτημα: Είναι αληθινή;

Πολλά άτομα που αναζητούν εργασία έχουν μια ιστορία να πουν για τις αναρτήσεις φαντάσματα. Αυτές οι θέσεις εργασίας αφορούν σε θέσεις -φαντάσματα αλλά και σε περιπτώσεις «μωβ σκίουροι»  που αναζητούν το είδος του τέλειου υποψηφίου που είναι τόσο σπάνιο όσο τα πλάσματα του δάσους με παστέλ γούνα.

Αυτό προκύπτει από μια ανάλυση εσωτερικών δεδομένων από την Greenhouse, μια πλατφόρμα προσλήψεων που εξέτασε τις αγγελίες θέσεων εργασίας και τις ενέργειες προσλήψεων των πελατών της κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους. Η Greenhouse και το LinkedIn άρχισαν πρόσφατα να προσθέτουν ετικέτες στις λίστες θέσεων εργασίας ως επαληθευμένες για να παρέχουν στους εργαζομένους καλύτερες πληροφορίες εν μέσω της έξαρσης των ψεύτικων καταχωρήσεων.

Πώς επηρεάζουν την απασχόληση οι… μωβ σκίουροι

Χρησιμοποιώντας δεδομένα που συλλέγει η Greenhouse από πελάτες της που προσλαμβάνουν στην τεχνολογία, τη χρηματοδότηση και την υγειονομική περίθαλψη, μεταξύ άλλων τομέων, η Greenhouse διαπίστωσε ότι μεταξύ 18% και 22% των θέσεων εργασίας που διαφημίστηκαν το 2024 ήταν αγγελίες για νέους εργαζόμενους που δεν καλύφθηκαν ποτέ.

«Είναι ένα είδος σόου τρόμου», σχολιάζει στη Wall Street Journal, ο Jon Stross, πρόεδρος και συνιδρυτής της εταιρείας. «Η αγορά εργασίας έχει γίνει πιο συντριπτική από ποτέ».

Οι εταιρείες έχουν μια σειρά από κακόβουλους και φυσιολογικούς λόγους για να δημοσιεύουν όχι και τόσο πραγματικές θέσεις εργασίας. Μπορεί να θέλουν να δείξουν  ότι αναπτύσσονται ακόμη και αν αυτό δεν συμβαίνει, ή μπορεί να συνεχίσουν να δημοσιεύουν αναρτήσεις σε περίπτωση που βρουν έναν υποψήφιο που είναι πολύ καλός για να μην προσληφθεί, να είναι δηλαδή ένας μωβ σκιούρος.

Οι δυσκολίες στην αγορά εργασίας

Οι αναρτήσεις επιβαρύνουν μία ήδη μπερδεμένη αγορά για τους εργαζόμενους. Τα οικονομικά δεδομένα υποδεικνύουν υγιείς προσλήψεις—συμπεριλαμβανομένης μιας έκθεσης ισχυρών θέσεων εργασίας που έδειξε ότι οι 256.000 νέες θέσεις εργασίας προστέθηκαν τον Δεκέμβριο. Ταυτόχρονα, οι υπάλληλοι λένε ότι είναι πιο δύσκολο να προσληφθούν και κατηγορούν τα πάντα, από την τεχνητή νοημοσύνη μέχρι τους αυστηρότερους προϋπολογισμούς.

Η Greenhouse μπορεί να δει πίσω από την κουρτίνα των προσλήψεων των πελατών της, επειδή το λογισμικό της χρησιμοποιείται για τη δημιουργία περιγραφών θέσεων εργασίας και τη δημοσίευσή τους σε εταιρικούς ιστότοπους και πίνακες θέσεων εργασίας όπως το Indeed. Η Greenhouse μπορεί επίσης να δει πότε δημοσιεύεται μια θέση εργασίας και ποιος, αν κάποιος, προσλαμβάνεται.

Ωστόσο, σχεδόν το 70% των εταιρειών που χρησιμοποιούν το Greenhouse δημοσίευσαν τουλάχιστον μία θέση εργασίας φάντασμα το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους. Και το 15% των εταιρειών ήταν τακτικοί παραβάτες, με μία στις δύο θέσεις εργασίας που διαφήμιζαν να μένουν κενές. Οι βιομηχανίες με το υψηλότερο ποσοστό θέσεων εργασίας-φαντάσματα ήταν οι κατασκευές, οι τέχνες, τα τρόφιμα και ποτά και οι νομικές.

Ο μωβ σκίουρος

Ο μωβ σκίουρος είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται από τους υπεύθυνους προσλήψεων για να περιγράψει έναν υποψήφιο για εργασία με ακριβώς τη σωστή εκπαίδευση, σύνολο εμπειρίας και εύρος προσόντων που ταιριάζει απόλυτα στις απαιτήσεις μιας θέσης εργασίας. Το συμπέρασμα είναι ότι η υπερβολική εξειδίκευση των απαιτήσεων καθιστά έναν τέλειο υποψήφιο τόσο δύσκολο να βρεθεί όσο ένας μωβ σκίουρος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή