Την έντονη ανησυχία του, για την αυξανόμενη επιρροή των κινεζικών πλατφορμών στο ελληνικό λιανικό εμπόριο, εξαιτίας των ανισοτήτων που υπάρχουν στο φορολογικό και εμπορικό καθεστώς των εισαγόμενων προϊόντων, εκφράζει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς με την ευκαιρία της έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων.
Οι ανισότητες αυτές έχουν επιτρέψει, ειδικά την τελευταία τριετία, σε πάσης φύσεως κινέζικα sites να παρουσιάζουν πολύ χαμηλές τιμές και προσφέροντας πολύ χαμηλό κόστος μεταφοράς. Οι εν λόγω πλατφόρμες αξιοποιούν ορισμένα κενά στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, σχετικά με τον τρόπο φορολόγησης και εισαγωγής των προϊόντων στην Ευρώπη, όπως σημειώνει ο Σύλλογος.
LC Waikiki, Penti, Madame Coco – Τι ταμείο κάνουν οι Τούρκοι στην Ελλάδα
Πιο συγκεκριμένα:
- Πολλά προϊόντα που εισάγονται μέσω αυτών των πλατφορμών, εκφεύγουν της επιβολής ΦΠΑ ή υπόκεινται σε χαμηλότερους συντελεστές, καθιστώντας τα δυσανάλογα φθηνότερα από τα αντίστοιχα προϊόντα που διακινούνται από τους Έλληνες εμπόρους.
- Τα προϊόντα που εισάγονται μέσω αυτών των καναλιών, συχνά παρακάμπτουν τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς για την ασφάλεια και την ποιότητα, κάτι που αποτελεί κίνδυνο για τους καταναλωτές. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα προϊόντα που φτάνουν στην Ευρώπη δεν έχουν τις ίδιες προδιαγραφές και πρωτόκολλα με αυτά που είναι υποχρεωμένοι να παράγουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές και να αγοράζουν οι Ευρωπαίοι έμποροι.
- Επιπλέον, η χρήση χαμηλού κόστους και ταχυμεταφορών που εξαιρούνται από δασμούς, δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό εις βάρος των τοπικών επιχειρήσεων.
Το ελληνικό λιανικό εμπόριο, που ήδη δοκιμάζεται από τις πιέσεις της ακρίβειας, τις αυξημένες λειτουργικές δαπάνες και τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, πλήττεται περαιτέρω από αυτό το αθέμιτο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Οι προτάσεις
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς καλεί την ελληνική κυβέρνηση και τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να:
1. Ενισχύσουν τους ελέγχους στις εισαγωγές από τρίτες χώρες, ώστε να διασφαλιστεί η ίση μεταχείριση.
2. Επανεξετάσουν τη φορολογική πολιτική για τις πλατφόρμες του ηλεκτρονικού εμπορίου, ώστε να μην υφίστανται ανισότητες μεταξύ ευρωπαϊκών και μη-ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.
3. Προστατεύσουν τους καταναλωτές από αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα και πρακτικές.
Οι Έλληνες έμποροι παραμένουν στην πρώτη γραμμή της οικονομίας, επενδύοντας στην τοπική κοινωνία, διατηρώντας θέσεις εργασίας και ενισχύοντας την οικονομική ανάπτυξη. Έχουν δικαίωμα σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον με ίσους κανόνες, χωρίς αθέμιτο ανταγωνισμό, που θα δίνει σε όλους τη δυνατότητα του υγιούς ανταγωνισμού.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό