
Την έντονη ανησυχία του, για την αυξανόμενη επιρροή των κινεζικών πλατφορμών στο ελληνικό λιανικό εμπόριο, εξαιτίας των ανισοτήτων που υπάρχουν στο φορολογικό και εμπορικό καθεστώς των εισαγόμενων προϊόντων, εκφράζει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς με την ευκαιρία της έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων.
Οι ανισότητες αυτές έχουν επιτρέψει, ειδικά την τελευταία τριετία, σε πάσης φύσεως κινέζικα sites να παρουσιάζουν πολύ χαμηλές τιμές και προσφέροντας πολύ χαμηλό κόστος μεταφοράς. Οι εν λόγω πλατφόρμες αξιοποιούν ορισμένα κενά στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, σχετικά με τον τρόπο φορολόγησης και εισαγωγής των προϊόντων στην Ευρώπη, όπως σημειώνει ο Σύλλογος.
LC Waikiki, Penti, Madame Coco – Τι ταμείο κάνουν οι Τούρκοι στην Ελλάδα
Πιο συγκεκριμένα:
- Πολλά προϊόντα που εισάγονται μέσω αυτών των πλατφορμών, εκφεύγουν της επιβολής ΦΠΑ ή υπόκεινται σε χαμηλότερους συντελεστές, καθιστώντας τα δυσανάλογα φθηνότερα από τα αντίστοιχα προϊόντα που διακινούνται από τους Έλληνες εμπόρους.
- Τα προϊόντα που εισάγονται μέσω αυτών των καναλιών, συχνά παρακάμπτουν τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς για την ασφάλεια και την ποιότητα, κάτι που αποτελεί κίνδυνο για τους καταναλωτές. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα προϊόντα που φτάνουν στην Ευρώπη δεν έχουν τις ίδιες προδιαγραφές και πρωτόκολλα με αυτά που είναι υποχρεωμένοι να παράγουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές και να αγοράζουν οι Ευρωπαίοι έμποροι.
- Επιπλέον, η χρήση χαμηλού κόστους και ταχυμεταφορών που εξαιρούνται από δασμούς, δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό εις βάρος των τοπικών επιχειρήσεων.
Το ελληνικό λιανικό εμπόριο, που ήδη δοκιμάζεται από τις πιέσεις της ακρίβειας, τις αυξημένες λειτουργικές δαπάνες και τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, πλήττεται περαιτέρω από αυτό το αθέμιτο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Οι προτάσεις
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς καλεί την ελληνική κυβέρνηση και τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να:
1. Ενισχύσουν τους ελέγχους στις εισαγωγές από τρίτες χώρες, ώστε να διασφαλιστεί η ίση μεταχείριση.
2. Επανεξετάσουν τη φορολογική πολιτική για τις πλατφόρμες του ηλεκτρονικού εμπορίου, ώστε να μην υφίστανται ανισότητες μεταξύ ευρωπαϊκών και μη-ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.
3. Προστατεύσουν τους καταναλωτές από αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα και πρακτικές.
Οι Έλληνες έμποροι παραμένουν στην πρώτη γραμμή της οικονομίας, επενδύοντας στην τοπική κοινωνία, διατηρώντας θέσεις εργασίας και ενισχύοντας την οικονομική ανάπτυξη. Έχουν δικαίωμα σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον με ίσους κανόνες, χωρίς αθέμιτο ανταγωνισμό, που θα δίνει σε όλους τη δυνατότητα του υγιούς ανταγωνισμού.


Latest News

Νέα κουλτούρα από τους δανειολήπτες – Τι άλλαξε από την εποχή των μνημονίων έως σήμερα
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τα δάνεια από τις τράπεζες – Το πάθημα του ανεξέλεγκτου δανεισμού και των στρατηγικών κακοπληρωτών

Το επόμενο στοίχημα του «Γρηγόρη» - Τα deals με τοπικά brands και… οι καντίνες
Η αλυσίδα Γρηγόρης του επιχειρηματία Βλάσση Γεωργάτου βάζει στο επίκεντρο την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας – Σχέδια επέκτασης και σε Κύπρο, Γερμανία και Ρουμανία

Η επέλαση των brands στους εμπορικούς δρόμους - Οι νέες επενδύσεις και τα ενοίκια
Το 2024 έκλεισε με σημαντικές επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων και brands στην Ερμού και στο κέντρο της πρωτεύουσας - Οι «χρυσές» μισθώσεις

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Στην παραγωγή ρίχνουν μισό δισ. 15 βιομηχανίες τροφίμων και ποτών
Game changer για την ελληνική οικονομία η βιομηχανία τροφίμων και ποτών – Οι νέες επενδύσεις ξεπερνούν το μισό δισ.

H AI στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση των επιχειρήσεων| H ιστορία της Avokado
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Βασίλη Νικολόπουλο, ιδρυτή και CTO της Avokado. Η εταιρεία παρέχει λύσεις στο κομμάτι της ενέργειας, με εργαλείο την τεχνητή νοημοσύνη.

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά

Σε αναζήτηση ισορροπίας τα σούπερ μάρκετ - Από την πανδημία στο σοκ των ανατιμήσεων
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση στα ράφια των σούπερ μάρκετ - Ο ρόλος των αυξήσεων και η αντίδραση των νοικοκυριών

«Αυτονομείται» το παγωτό της Unilever στην Ελλάδα – Η νέα εταιρεία
Το σχέδιο της Unilever για το παγωτό – Η «προίκα» της Algida ICC και οι επιδόσεις του 2024 - Σε εξέλιξη η εθελουσία

Ο Τρύφων Νάτσης απέκτησε τις μετοχές Κάτσου και Γερμανού στη Lamda
Το ποσοστό της BHCML σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών στη Lamda ανήλθε σε ποσοστό 5,092% - Στο 8,624% η συμμετοχή του Τρύφωνα Νάτση