Οι τιμές των ναύλων των υπερδεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν μετά την επέκταση των κυρώσεων των ΗΠΑ στο ρωσικό εμπόριο πετρελαίου και έστειλαν τους εμπόρους να σπεύσουν να κλείσουν πλοία για να παραλάβουν προμήθειες από άλλες χώρες για να πάνε στην Κίνα και την Ινδία, δήλωσαν ναυλομεσίτες και έμποροι, σύμφωνα με το Reuters.

Τα κινεζικά και ινδικά διυλιστήρια αναζητούν εναλλακτικές προμήθειες καυσίμων καθώς προσαρμόζονται στις νέες αυστηρές κυρώσεις των ΗΠΑ σε βάρος των Ρώσων παραγωγών και των δεξαμενόπλοιων που έχουν σχεδιαστεί για να περιορίσουν τα έσοδα του νούμερο 2 εξαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο.

Εκτεταμένες κυρώσεις στον ρωσικό πετρελαϊκό τομέα από τις ΗΠΑ – Ράλι στο Brent

Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων, μέρος ενός «σκιώδους στόλου», έχουν χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρουν πετρέλαιο στην Ινδία και την Κίνα, οι οποίες στράφηκαν στις φθηνές ρωσικές προμήθειες που απαγορεύτηκαν στην Ευρώπη μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία. Ορισμένα από τα δεξαμενόπλοια έχουν επίσης μεταφέρει πετρέλαιο από το Ιράν, το οποίο επίσης υπόκειται σε κυρώσεις.

Πετρέλαιο: Σε ποιες διαδρομές αυξάνονται τα ναύλα

Οι τιμές των ναύλων για τα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) που μπορούν να μεταφέρουν 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου σε μεγάλες διαδρομές αυξήθηκαν κατακόρυφα αφού η Unipec, ο εμπορικός βραχίονας του μεγαλύτερου διυλιστηρίου της Ασίας Sinopec, ναύλωσε αρκετά υπερδεξαμενόπλοια την Παρασκευή, ανέφεραν πηγές του κλάδου.

Σε ημερήσια βάση, η τιμή στη διαδρομή Μέση Ανατολή-Κίνα, γνωστή ως TD3C, έχει εκτιναχθεί κατά 39% από την Παρασκευή στα 37.800 δολάρια, το υψηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο, δήλωσε ένας ναυλομεσίτης. Οι ναύλοι για τις ρωσικές αποστολές πετρελαίου προς την Κίνα έχουν επίσης εκτοξευθεί μετά τις κυρώσεις.

Οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframax για τη μεταφορά αργού μίγματος ESPO από το λιμάνι Κοζμίνο της Ρωσίας στον Ειρηνικό προς τη Βόρεια Κίνα υπερδιπλασιάστηκαν τη Δευτέρα στα 3,5 εκατομμύρια δολάρια, καθώς οι πλοιοκτήτες ζήτησαν τεράστια ασφάλιστρα λόγω των περιορισμένων διαθέσιμων χωρητικοτήτων για τη συγκεκριμένη διαδρομή, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Commodity Insights.

Επιτείνοντας τη στενότητα, τα δεξαμενόπλοια στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις έχουν εγκλωβιστεί έξω από την ανατολική επαρχία Σαντόνγκ της Κίνας, μη μπορώντας να εκφορτώσουν μετά την απαγόρευση που επέβαλε η Shandong Port Group πριν από την ανακοίνωση της Ουάσινγκτον την Παρασκευή.

Αναλυτές δήλωσαν ότι η διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων θα μπορούσε να περιοριστεί περαιτέρω, καθώς οι έμποροι αναζητούν πλοία που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις για να μεταφέρουν ρωσικό και ιρανικό αργό. «Αναμένουμε ότι νέα πλοία θα τραβηχτούν στον σκιώδη στόλο τους επόμενους μήνες, πολλά από τα οποία θα είναι νέα σε αυτό το εμπόριο, σφίγγοντας την προσφορά στην αγορά η οποία δεν υπόκειται σε κυρώσεις», ανέφεραν οι αναλυτές της Kpler σε σημείωμά τους.

Τα ναύλα για τα VLCCs από τη Μέση Ανατολή προς τη Σιγκαπούρη έχουν αυξηθεί περισσότερο, σημειώνοντας άνοδο σε παγκόσμια κλίμακα (WS) 11,15 από την Παρασκευή σε WS61,35, δήλωσε ένας άλλος ναυλομεσίτης.

Στη διαδρομή από τη Μέση Ανατολή προς την Κίνα, τα ναύλα έκαναν άλμα στα WS59,70, αυξημένα κατά WS10,40, ενώ η τιμή για τα VLCCs που μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Δυτική Αφρική προς την Κίνα αυξήθηκε κατά WS9,55 στα WS61,44, δήλωσε ένας άλλος.

Για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τον Κόλπο των ΗΠΑ στην Κίνα, θα κοστίζουν τώρα 6,82 εκατ. δολάρια, αυξημένοι κατά 360.000 δολάρια από την προηγούμενη εβδομάδα, είπε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»

Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ