
Οι τιμές των ναύλων των υπερδεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν μετά την επέκταση των κυρώσεων των ΗΠΑ στο ρωσικό εμπόριο πετρελαίου και έστειλαν τους εμπόρους να σπεύσουν να κλείσουν πλοία για να παραλάβουν προμήθειες από άλλες χώρες για να πάνε στην Κίνα και την Ινδία, δήλωσαν ναυλομεσίτες και έμποροι, σύμφωνα με το Reuters.
Τα κινεζικά και ινδικά διυλιστήρια αναζητούν εναλλακτικές προμήθειες καυσίμων καθώς προσαρμόζονται στις νέες αυστηρές κυρώσεις των ΗΠΑ σε βάρος των Ρώσων παραγωγών και των δεξαμενόπλοιων που έχουν σχεδιαστεί για να περιορίσουν τα έσοδα του νούμερο 2 εξαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο.
Εκτεταμένες κυρώσεις στον ρωσικό πετρελαϊκό τομέα από τις ΗΠΑ – Ράλι στο Brent
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων, μέρος ενός «σκιώδους στόλου», έχουν χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρουν πετρέλαιο στην Ινδία και την Κίνα, οι οποίες στράφηκαν στις φθηνές ρωσικές προμήθειες που απαγορεύτηκαν στην Ευρώπη μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία. Ορισμένα από τα δεξαμενόπλοια έχουν επίσης μεταφέρει πετρέλαιο από το Ιράν, το οποίο επίσης υπόκειται σε κυρώσεις.
Πετρέλαιο: Σε ποιες διαδρομές αυξάνονται τα ναύλα
Οι τιμές των ναύλων για τα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) που μπορούν να μεταφέρουν 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου σε μεγάλες διαδρομές αυξήθηκαν κατακόρυφα αφού η Unipec, ο εμπορικός βραχίονας του μεγαλύτερου διυλιστηρίου της Ασίας Sinopec, ναύλωσε αρκετά υπερδεξαμενόπλοια την Παρασκευή, ανέφεραν πηγές του κλάδου.
Σε ημερήσια βάση, η τιμή στη διαδρομή Μέση Ανατολή-Κίνα, γνωστή ως TD3C, έχει εκτιναχθεί κατά 39% από την Παρασκευή στα 37.800 δολάρια, το υψηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο, δήλωσε ένας ναυλομεσίτης. Οι ναύλοι για τις ρωσικές αποστολές πετρελαίου προς την Κίνα έχουν επίσης εκτοξευθεί μετά τις κυρώσεις.
Οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframax για τη μεταφορά αργού μίγματος ESPO από το λιμάνι Κοζμίνο της Ρωσίας στον Ειρηνικό προς τη Βόρεια Κίνα υπερδιπλασιάστηκαν τη Δευτέρα στα 3,5 εκατομμύρια δολάρια, καθώς οι πλοιοκτήτες ζήτησαν τεράστια ασφάλιστρα λόγω των περιορισμένων διαθέσιμων χωρητικοτήτων για τη συγκεκριμένη διαδρομή, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Commodity Insights.
Επιτείνοντας τη στενότητα, τα δεξαμενόπλοια στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις έχουν εγκλωβιστεί έξω από την ανατολική επαρχία Σαντόνγκ της Κίνας, μη μπορώντας να εκφορτώσουν μετά την απαγόρευση που επέβαλε η Shandong Port Group πριν από την ανακοίνωση της Ουάσινγκτον την Παρασκευή.
Αναλυτές δήλωσαν ότι η διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων θα μπορούσε να περιοριστεί περαιτέρω, καθώς οι έμποροι αναζητούν πλοία που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις για να μεταφέρουν ρωσικό και ιρανικό αργό. «Αναμένουμε ότι νέα πλοία θα τραβηχτούν στον σκιώδη στόλο τους επόμενους μήνες, πολλά από τα οποία θα είναι νέα σε αυτό το εμπόριο, σφίγγοντας την προσφορά στην αγορά η οποία δεν υπόκειται σε κυρώσεις», ανέφεραν οι αναλυτές της Kpler σε σημείωμά τους.
Τα ναύλα για τα VLCCs από τη Μέση Ανατολή προς τη Σιγκαπούρη έχουν αυξηθεί περισσότερο, σημειώνοντας άνοδο σε παγκόσμια κλίμακα (WS) 11,15 από την Παρασκευή σε WS61,35, δήλωσε ένας άλλος ναυλομεσίτης.
Στη διαδρομή από τη Μέση Ανατολή προς την Κίνα, τα ναύλα έκαναν άλμα στα WS59,70, αυξημένα κατά WS10,40, ενώ η τιμή για τα VLCCs που μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Δυτική Αφρική προς την Κίνα αυξήθηκε κατά WS9,55 στα WS61,44, δήλωσε ένας άλλος.
Για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τον Κόλπο των ΗΠΑ στην Κίνα, θα κοστίζουν τώρα 6,82 εκατ. δολάρια, αυξημένοι κατά 360.000 δολάρια από την προηγούμενη εβδομάδα, είπε.


Latest News

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
Αύξηση 1% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία