
Οι τιμές των ναύλων των υπερδεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν μετά την επέκταση των κυρώσεων των ΗΠΑ στο ρωσικό εμπόριο πετρελαίου και έστειλαν τους εμπόρους να σπεύσουν να κλείσουν πλοία για να παραλάβουν προμήθειες από άλλες χώρες για να πάνε στην Κίνα και την Ινδία, δήλωσαν ναυλομεσίτες και έμποροι, σύμφωνα με το Reuters.
Τα κινεζικά και ινδικά διυλιστήρια αναζητούν εναλλακτικές προμήθειες καυσίμων καθώς προσαρμόζονται στις νέες αυστηρές κυρώσεις των ΗΠΑ σε βάρος των Ρώσων παραγωγών και των δεξαμενόπλοιων που έχουν σχεδιαστεί για να περιορίσουν τα έσοδα του νούμερο 2 εξαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο.
Εκτεταμένες κυρώσεις στον ρωσικό πετρελαϊκό τομέα από τις ΗΠΑ – Ράλι στο Brent
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων, μέρος ενός «σκιώδους στόλου», έχουν χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρουν πετρέλαιο στην Ινδία και την Κίνα, οι οποίες στράφηκαν στις φθηνές ρωσικές προμήθειες που απαγορεύτηκαν στην Ευρώπη μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία. Ορισμένα από τα δεξαμενόπλοια έχουν επίσης μεταφέρει πετρέλαιο από το Ιράν, το οποίο επίσης υπόκειται σε κυρώσεις.
Πετρέλαιο: Σε ποιες διαδρομές αυξάνονται τα ναύλα
Οι τιμές των ναύλων για τα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) που μπορούν να μεταφέρουν 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου σε μεγάλες διαδρομές αυξήθηκαν κατακόρυφα αφού η Unipec, ο εμπορικός βραχίονας του μεγαλύτερου διυλιστηρίου της Ασίας Sinopec, ναύλωσε αρκετά υπερδεξαμενόπλοια την Παρασκευή, ανέφεραν πηγές του κλάδου.
Σε ημερήσια βάση, η τιμή στη διαδρομή Μέση Ανατολή-Κίνα, γνωστή ως TD3C, έχει εκτιναχθεί κατά 39% από την Παρασκευή στα 37.800 δολάρια, το υψηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο, δήλωσε ένας ναυλομεσίτης. Οι ναύλοι για τις ρωσικές αποστολές πετρελαίου προς την Κίνα έχουν επίσης εκτοξευθεί μετά τις κυρώσεις.
Οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframax για τη μεταφορά αργού μίγματος ESPO από το λιμάνι Κοζμίνο της Ρωσίας στον Ειρηνικό προς τη Βόρεια Κίνα υπερδιπλασιάστηκαν τη Δευτέρα στα 3,5 εκατομμύρια δολάρια, καθώς οι πλοιοκτήτες ζήτησαν τεράστια ασφάλιστρα λόγω των περιορισμένων διαθέσιμων χωρητικοτήτων για τη συγκεκριμένη διαδρομή, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Commodity Insights.
Επιτείνοντας τη στενότητα, τα δεξαμενόπλοια στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις έχουν εγκλωβιστεί έξω από την ανατολική επαρχία Σαντόνγκ της Κίνας, μη μπορώντας να εκφορτώσουν μετά την απαγόρευση που επέβαλε η Shandong Port Group πριν από την ανακοίνωση της Ουάσινγκτον την Παρασκευή.
Αναλυτές δήλωσαν ότι η διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων θα μπορούσε να περιοριστεί περαιτέρω, καθώς οι έμποροι αναζητούν πλοία που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις για να μεταφέρουν ρωσικό και ιρανικό αργό. «Αναμένουμε ότι νέα πλοία θα τραβηχτούν στον σκιώδη στόλο τους επόμενους μήνες, πολλά από τα οποία θα είναι νέα σε αυτό το εμπόριο, σφίγγοντας την προσφορά στην αγορά η οποία δεν υπόκειται σε κυρώσεις», ανέφεραν οι αναλυτές της Kpler σε σημείωμά τους.
Τα ναύλα για τα VLCCs από τη Μέση Ανατολή προς τη Σιγκαπούρη έχουν αυξηθεί περισσότερο, σημειώνοντας άνοδο σε παγκόσμια κλίμακα (WS) 11,15 από την Παρασκευή σε WS61,35, δήλωσε ένας άλλος ναυλομεσίτης.
Στη διαδρομή από τη Μέση Ανατολή προς την Κίνα, τα ναύλα έκαναν άλμα στα WS59,70, αυξημένα κατά WS10,40, ενώ η τιμή για τα VLCCs που μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Δυτική Αφρική προς την Κίνα αυξήθηκε κατά WS9,55 στα WS61,44, δήλωσε ένας άλλος.
Για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τον Κόλπο των ΗΠΑ στην Κίνα, θα κοστίζουν τώρα 6,82 εκατ. δολάρια, αυξημένοι κατά 360.000 δολάρια από την προηγούμενη εβδομάδα, είπε.


Latest News

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα

Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή

Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»