
Οι τιμές των ναύλων των υπερδεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν μετά την επέκταση των κυρώσεων των ΗΠΑ στο ρωσικό εμπόριο πετρελαίου και έστειλαν τους εμπόρους να σπεύσουν να κλείσουν πλοία για να παραλάβουν προμήθειες από άλλες χώρες για να πάνε στην Κίνα και την Ινδία, δήλωσαν ναυλομεσίτες και έμποροι, σύμφωνα με το Reuters.
Τα κινεζικά και ινδικά διυλιστήρια αναζητούν εναλλακτικές προμήθειες καυσίμων καθώς προσαρμόζονται στις νέες αυστηρές κυρώσεις των ΗΠΑ σε βάρος των Ρώσων παραγωγών και των δεξαμενόπλοιων που έχουν σχεδιαστεί για να περιορίσουν τα έσοδα του νούμερο 2 εξαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο.
Εκτεταμένες κυρώσεις στον ρωσικό πετρελαϊκό τομέα από τις ΗΠΑ – Ράλι στο Brent
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων, μέρος ενός «σκιώδους στόλου», έχουν χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρουν πετρέλαιο στην Ινδία και την Κίνα, οι οποίες στράφηκαν στις φθηνές ρωσικές προμήθειες που απαγορεύτηκαν στην Ευρώπη μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία. Ορισμένα από τα δεξαμενόπλοια έχουν επίσης μεταφέρει πετρέλαιο από το Ιράν, το οποίο επίσης υπόκειται σε κυρώσεις.
Πετρέλαιο: Σε ποιες διαδρομές αυξάνονται τα ναύλα
Οι τιμές των ναύλων για τα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) που μπορούν να μεταφέρουν 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου σε μεγάλες διαδρομές αυξήθηκαν κατακόρυφα αφού η Unipec, ο εμπορικός βραχίονας του μεγαλύτερου διυλιστηρίου της Ασίας Sinopec, ναύλωσε αρκετά υπερδεξαμενόπλοια την Παρασκευή, ανέφεραν πηγές του κλάδου.
Σε ημερήσια βάση, η τιμή στη διαδρομή Μέση Ανατολή-Κίνα, γνωστή ως TD3C, έχει εκτιναχθεί κατά 39% από την Παρασκευή στα 37.800 δολάρια, το υψηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο, δήλωσε ένας ναυλομεσίτης. Οι ναύλοι για τις ρωσικές αποστολές πετρελαίου προς την Κίνα έχουν επίσης εκτοξευθεί μετά τις κυρώσεις.
Οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframax για τη μεταφορά αργού μίγματος ESPO από το λιμάνι Κοζμίνο της Ρωσίας στον Ειρηνικό προς τη Βόρεια Κίνα υπερδιπλασιάστηκαν τη Δευτέρα στα 3,5 εκατομμύρια δολάρια, καθώς οι πλοιοκτήτες ζήτησαν τεράστια ασφάλιστρα λόγω των περιορισμένων διαθέσιμων χωρητικοτήτων για τη συγκεκριμένη διαδρομή, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Commodity Insights.
Επιτείνοντας τη στενότητα, τα δεξαμενόπλοια στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις έχουν εγκλωβιστεί έξω από την ανατολική επαρχία Σαντόνγκ της Κίνας, μη μπορώντας να εκφορτώσουν μετά την απαγόρευση που επέβαλε η Shandong Port Group πριν από την ανακοίνωση της Ουάσινγκτον την Παρασκευή.
Αναλυτές δήλωσαν ότι η διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων θα μπορούσε να περιοριστεί περαιτέρω, καθώς οι έμποροι αναζητούν πλοία που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις για να μεταφέρουν ρωσικό και ιρανικό αργό. «Αναμένουμε ότι νέα πλοία θα τραβηχτούν στον σκιώδη στόλο τους επόμενους μήνες, πολλά από τα οποία θα είναι νέα σε αυτό το εμπόριο, σφίγγοντας την προσφορά στην αγορά η οποία δεν υπόκειται σε κυρώσεις», ανέφεραν οι αναλυτές της Kpler σε σημείωμά τους.
Τα ναύλα για τα VLCCs από τη Μέση Ανατολή προς τη Σιγκαπούρη έχουν αυξηθεί περισσότερο, σημειώνοντας άνοδο σε παγκόσμια κλίμακα (WS) 11,15 από την Παρασκευή σε WS61,35, δήλωσε ένας άλλος ναυλομεσίτης.
Στη διαδρομή από τη Μέση Ανατολή προς την Κίνα, τα ναύλα έκαναν άλμα στα WS59,70, αυξημένα κατά WS10,40, ενώ η τιμή για τα VLCCs που μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Δυτική Αφρική προς την Κίνα αυξήθηκε κατά WS9,55 στα WS61,44, δήλωσε ένας άλλος.
Για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τον Κόλπο των ΗΠΑ στην Κίνα, θα κοστίζουν τώρα 6,82 εκατ. δολάρια, αυξημένοι κατά 360.000 δολάρια από την προηγούμενη εβδομάδα, είπε.


Latest News

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο