
Το πράσινο φως από τις Βρυξέλλες πήρε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης για μια σειρά πρωτοβουλιών με στόχο το πρασίνισμα της ελληνικής ακτοπλοΐας. Μιλώντας σήμερα Τρίτη 14 Ιανουαρίου στο συνέδριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) ο κ. Στυλιανίδης αποκάλυψε ότι στις διαπραγματεύσεις που είχε πρόσφατα στις Βρυξέλλες με κοινοτικούς αξιωματούχους, έθεσε το θέμα της παράτασης ειδικά για την Ελλάδα των προθεσμιακών προσαρμογών της ακτοπλοΐας στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς σε ότι αφορά τα πράγματα και φαίνεται ότι αναγνωρίζεται η ανάγκη αυτή λόγω των δυσκολιών που παρουσιάζονται. μετάβαση αναφορικά με την ύπαρξη καυσίμων αλλά και του υψηλού κόστους προσαρμογής.
Επίσης, όπως συμπλήρωσε, στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ. Ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι οι κοινοτικοί φαίνεται να έδωσαν τη συγκατάθεσή τους στη δημιουργία μακροχρόνιων συμβάσεων του κράτους με ακτοπλοϊκές εταιρείες μέχρι και 20 χρόνων, ενώ οι περισσότερες συμβάσεις έχουν 12ετή διάρκεια. Ο προϋπολογισμός για τα νέα σύγχρονα πλοία αγόνων γραμμών μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 500 εκατ. ευρώ, καθώς θα ξεκινήσει από τα 265 εκατ. ευρώ καθώς αναθεωρήθηκε προς τα πάνω στο αρχικό όριο των 80 εκατ. ευρώ για τα πρώτα πιλοτικά προγράμματα, σύμφωνα με τον Υπουργό.
Ο Στυλιανίδης για τις πρωτοβουλίες του υπουργείου
Επίσης ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε και στην άλλη σημαντική πρωτοβουλία του Υπουργείου στο ναυτιλιακό cluster που ενισχύει τη συμμετοχή των παραναυτιλιακών εταιρειών στην ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου. Ο αρχικός προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 80 εκατ. ευρώ και θα αυξηθεί μέχρι τα 160 εκατ. ευρώ ενώ με τη μόχλευση καθώς η ΕΕ δέχθηκε τη συμμετοχή επενδυτικών ταμείων θα ξεπεράσει τα 700 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα που θα ξεκινήσει με τον κλάδο ναυτιλιακού εξοπλισμού και ένα πρόγραμμα 25 εκατ. ευρώ.
Τέλος ο κ. Στυλιανίδης προανήγγειλε συνεχή παρακολούθηση του ακτοπλοϊκού κλάδου από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και ότι θα έχει μαζί της τη νέα συνάντηση την προσεχή Πέμπτη.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.