Από σήμερα τέθηκε σε ισχύ το νέο σύστημα ανέπαφων πληρωμών tap2ride. Η τεχνολογία θα επιτρέπει την επιβίβαση σε όλα τα μέσα αρμοδιότητας των Συγκοινωνιών Αθηνών (Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ, Λεωφορεία και Τρόλεϊ) με χρήση τραπεζικής κάρτας (χρεωστικής, πιστωτικής ή προπληρωμένης) αντί του συμβατικού εισιτηρίου. Έτσι η χρέωση θα γίνεται απευθείας στη χρεωστική ή πιστωτική κάρτα του επιβάτη χωρίς την αγορά εισιτηρίου.

Ο ΟΑΣΑ, στο πλαίσιο σύμβασης με την Hellas Smart Ticket Α.Ε. (HST), θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σε συνεργασία με την LG CNS και με την υποστήριξη της Visa και της NBG Pay, ανέπτυξαν την εφαρμογή του συστήματος ανέπαφων συναλλαγών στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση στο σταθμό Μετρό «Σύνταγμα».

ΟΑΣΑ: Πώς «κόβει εισιτήριο» για την ψηφιακή εποχή – Τα οφέλη των ανέπαφων συναλλαγών

Έξυπνες μετακινήσεις και διασύνδεση

Με την υπηρεσία tap2ride -η οποία ήταν διαθέσιμη από τον περασμένο Απρίλιο στις λεωφορειακές γραμμές Express του αεροδρομίου- οι επιβάτες μπορούν πλέον να επιβιβάζονται σε όλα τα ΜΜΜ των Συγκοινωνιών Αθηνών και να πληρώνουν το εισιτήριό τους, περνώντας την τραπεζική τους κάρτα ανέπαφα πάνω από τα επικυρωτικά μηχανήματα σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό και τραμ.

Όπως επισήμανε ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος ΟΑΣΑ, «ύστερα απο 9 μήνες, θέτουμε σε εφαρμογή ένα δίκτυο, προκειμένου να μπορεί να πληρώσει παντού ο πολίτης, σε φυσική μορφή ή μέσα από ψηφιακό πορτοφόλι στο κινητό ή το ρολόι του. Έχουν ήδη αναβαθμιστεί 6.500 επικυρωτικά σημεία σε pos για τη διευκόλυνση των επιβατών».

Τα στοιχεία μιλούν για 150 χιλιάδες χάρτινα εισιτήρια καθημερινά, που φτάνουν τα 50 εκατ. το χρόνο με το κόστος να ξεπερνά τα 5 εκατ. ενώ ο επιβάτης χρειάζεται περίπου μισή μέρα το χρόνο να αφιερώσει μπροστά στα μηχανήματα για την έκδοση εισιτηρίου.

«Όλα αυτά ξεπερνιούνται με το tap2ride καθώς το όφελος είναι περιβαλλοντικό και ευρύτερα οικονομικό μέσα από ένα έξυπνο σύστημα που θα εμπλουτιστεί κι άλλο. Σε λίγο καιρό η πλαστική κάρτα απεριορίστων διαδρομών θα μετατραπεί σε άυλη μορφή, μέτρο που αφορά 2 εκατ. πλαστικές κάρτες, με τους κατόχους να έχουν περιθώριο μέχρι τέλη Απριλίου. Θα μπορούν σε επόμενη φάση να διασυνδεθούν με άλλες δραστηριότητες πχ εισιτήρια θεάτρου», υπογράμμισε ο κ. Σπηλιόπουλος.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Πώς λειτουργεί η νέα υπηρεσία

Ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός στα επικυρωτικά μηχανήματα, «διαβάζει» την τραπεζική κάρτα και χρεώνει την αξία των διαδρομών στον λογαριασμό του επιβάτη. Τα προϊόντα μετακίνησης που θα ενταχθούν από σήμερα στο σύστημα θα είναι τα βασικά ολόκληρα εισιτήρια (αστικά και αεροδρομίου).

Το νέο σύστημα ανέπαφων συναλλαγών για κάθε επιβίβαση στα ΜΜΜ, διευκολύνει τις μετακινήσεις, καθώς οι επιβάτες δεν χρειάζεται να αναζητούν σημεία πώλησης εισιτηρίων, ή να περιμένουν σε ουρές για την αγορά εισιτηρίων σε εκδοτήρια και ΑΜΕΚ(εκδοτικά μηχανήματα). Επιπλέον, δεν είναι απαραίτητο οι επιβάτες να γνωρίζουν τα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξουν το κατάλληλο.

Οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη νέα υπηρεσία για τις απλές μετακινήσεις τους, με ημερήσια ανώτατη χρέωση, ίση με το κόστος του ημερήσιου εισιτηρίου, δηλαδή  4,10€, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μετακινήσεων.

Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιούν την τραπεζική τους κάρτα για μετακινήσεις από και προς  το Αεροδρόμιο με τα λεωφορεία Express με χρέωση 5,5€ και με το Μετρό με χρέωση 9,00 €.

Σημαντικά τα οφέλη ΣΔΙΤ στο tap2ride

Για τη σημαντική μεταβολή που θα βιώσουν οι πολίτες του λεκανοπεδίου, μίλησε ο Γιώργος Αγραφιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. της HST Α.Ε, θυγατρικής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που εξήρε τα οφέλη των ΣΔΙΤ για την ελληνική κοινωνία.

«Υπογράψαμε τον Δεκέμβριο του 2014 και τέθηκε σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2017, ένα σημαντικό έργο που περιλάμβανε μελέτη, χρηματοδότηση και κατασκευή με τη συμβολή κατά 50% τότε από το ΕΣΠΑ. Σήμερα από την εταιρεία μας, μέλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την LG CNS Κορέας, βλέπουμε ένα σχέδιο που πήρε σάρκα και οστά, με δουλειά από όλους μας σε 24ωρη βάση – 365 μέρες το χρόνο – τόσο από εμάς όσο και από τους κορεάτες συναδέλφους μας».

«Ξεπεράσαμε τα όποια εμπόδια με πολλή δουλειά και επαγγελματισμό, για να φέρουμε σε πέρας ένα έργο στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού των δημοσίων συγκοινωνιών, ύψους 14 εκατ. ευρώ, με την εφαρμογή τραπεζικών καρτών που μετατρέπονται σε εισιτήριο, λύνοντας τα χέρια χρηστών και επιβατών. Ενώ δίνει στον ΟΑΣΑ τη δυνατότητα να ασκεί πολιτικές πωλήσεων και με άλλους φορείς, κάνοντας έτσι την είσοδό του σε μια άλλη, νέα εποχή για τις συγκοινωνίες Αθηνών», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον κ. Αγραφιώτη, «το σημαντικότερο όμως είναι ότι το πλαίσιο ΣΔΙΤ επιβάλλει τη διαχείριση και τη συνεργασία σε διαφορετικές συγκυρίες, κι αυτή είναι η υπεροχή των ΣΔΙΤ όταν υπάρχουν θέματα μακροχρόνιας συντήρησης: η προσαρμογή στο σήμερα. Και το συγκεκριμένο, αποτελεί ένα μοντέλο πρότυπο που μειώνει τα κόστη και κάνει τις αστικές συγκοινωνίες βιώσιμες».

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

O Πρόεδρος Δ.Σ. της HST Α.Ε, θυγατρικής του Όμιλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργος Αγραφιώτης, η κυρία Δέσποινα Παληαρούτα, Γενική Γραμματέας Μεταφορων, ο κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος, CEO του Ομίλου ΟΑΣΑ, ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, η κυρία Sevi Vassileva, Γενική Διευθύντρια της Visa για Ελλάδα, Μάλτα, Κύπρο και Ισραήλ, o κ. Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα και ο κ. Χριστόφορος Χατζόπουλος Γενικός Διευθυντής της NBG Pay

Εργαλείο για τους τουρίστες

Για τα πολύτιμα δεδομένα που συγκεντρώνονται, έκανε λόγο η Sevi Vassileva, Γενική Διευθύντρια της Visa για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Ισραήλ. «Χάρη σε αυτά ο σχεδιασμός των αστικών συγκοινωνιών γίνεται πιο αποτελεσματικός και το πιο σημαντικό είναι ότι εισάγεται σε μια περίοδο που το επιβατικό κοινό είναι έτοιμο να το δεχτεί».

Σύμφωνα με στοιχεία ερευνών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, το 2024 στα αστικά ΚΤΕΛ, όπου εφαρμόστηκε το σύστημα tap2ride, οι μέσες συναλλαγές διπλασιάστηκαν.

Ενώ 8 στους 10 είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν τις αστικές πληρωμές, με το 70% να είναι πρόθυμοι να το χρησιμοποιήσουν συχνότερα αν αυτή η λειτουργία είναι διαθέσιμη.

«Εκτός αυτών, η Αθήνα είναι ένας τουριστικός προορισμός πλέον για όλο το χρόνο, επομένως η μετακίνηση με κάρτα όπως στο εξωτερικό, κάνει την επίσκεψη των τουριστών πιο εύκολη», πρόσθεσε η κα. Vassileva.

Αλλάζει τα δεδομένα

Για τη σημασία της επιτάχυνσης της επιβίβασης, μίλησε ο γενικός διευθυντής της NBG Pay, Χριστόφορος Χατζόπουλος. «Στην NBG Pay, πιστεύουμε ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να βελτιώσουν την καθημερινότητα όλων μας. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που με την τεχνογνωσία μας μπορέσαμε να συνεισφέρουμε στην υλοποίηση του tap2ride. Μέσω της συνεργασίας μας αυτής με τον ΟΑΣΑ συμβάλλουμε ενεργά στον εκσυγχρονισμό των δημόσιων συγκοινωνιών, κάνοντας παράλληλα τις ανέπαφες πληρωμές μια εύκολη, ασφαλή και γρήγορη εμπειρία για τους πολίτες της Αθήνας και των επισκεπτών της. Με την υπηρεσία tap2ride επιταχύνεται η διαδικασία επιβίβασης και προάγεται η βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη, καθιστώντας τις μετακινήσεις πιο προσβάσιμες για όλους. Χωρίς αμφιβολία, πρόκειται για την υπηρεσία που αλλάζει τα δεδομένα στις αστικές συγκοινωνίες, αποτελώντας ένα ακόμη βήμα προς την ψηφιακή αναβάθμιση των αστικών μεταφορών», επισήμανε ο κ. Χατζόπουλος.

Συνεκτικό σχέδιο για τις συγκοινωνίες

Στην απλότητα του νέου συστήματος αναφέρθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείο Γρηγόρης Δημητριάδης. «Από τη στιγμή που έχουμε όλοι μια κάρτα στο κινητό ή σε φυσική μορφή έχουμε εισιτήριο, ακόμη και για την περιστασιακή ή και τακτική χρήση των μέσων μεταφοράς. Κάτι που πλέον βοηθά και τους τουρίστες, αφού όλοι μπορούν να κάνουν όσες διαδρομές θέλουν και στο τέλος της ημέρας, το σύστημα οδηγεί στη βέλτιστη επιλογή».

Ο κ. Δημητριάδης εξήρε τη ΣΔΙΤ μεταξύ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και LG CNS, που διευκόλυνε τον στόχο του Υπερταμείου, που δεν είναι άλλος από την καλύτερη εμπειρία του επιβάτη. «Κάναμε την αρχή και πλέον μαζί με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ έχουμε καταρτίσει ένα συνεκτικό σχέδιο, που θα ξεδιπλώσουμε σύντομα», κατέληξε.

Αυτό επιβεβαίωσε και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, ο οποίος επισήμανε πως «εγακινιάσαμε μια υπηρεσία που μπορεί να εκσυγχρονίσει τις συγκοινωνίες. Περίπου 1 εκατ. επιβάτες την ημέρα χτυπούν κάρτα ή εισιτήριο στα μέσα. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που δεν επικυρώνουν τίποτα, εκπροσωπώντας την “νοοτροπία του τσάμπα” που υιοθετήθηκε στο παρελθόν. Δεν υπάρχει όμως τσάμπα στον κόσμο, όλα έχουν το κόστος τους κι αυτό προσπαθούμε να περιορίσουμε με το tap2ride».

Όπως τόνισε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας «εφαρμόστηκε πιλοτικά τον προηγούμενο χρόνο και τώρα είναι η επίσημη πρώτη, για να βοηθήσει μια σημαντική μερίδα του κόσμου που υποστήριζαν -δικαίως αρκετές φορές- ότι δεν μπορούσαν να βρουν εισιτήριο. Επενδύουμε στην ανάπτυξη των δημόσιων συγκοινωνιών αποκαθιστώντας την αίσθηση της δικαιοσύνης -όλοι να πληρώνουμε- και όλοι να προσφέρουμε τον οβολό μας στον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών. Με αυτή την κίνηση, που είχαμε προαναγγείλει εδώ και ενάμιση χρόνο, η Αθήνα, η Αττική προστίθεται στη λίστα των έξυπνων πόλεων και κάνουμε σημαντικά βήματα για τον εκσυγχρονισμό στις δημόσιες μεταφορές».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις