Στα βήματα που ακολούθησε για την ισχυροποίησή της στο γάλα «πατάει» η οικογένεια Σαράντη και στον κλάδο των χυμών, αποκτώντας μέσω της εξαγοράς της εταιρείας Κάμπος Χίου μεγαλύτερο «έρεισμα» αφενός στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ και αφετέρου στο καλάθι και στην καρδιά των καταναλωτών.
ΑΓΝΟ: Επεκτείνεται σε όλη την Ελλάδα η ιστορική μάρκα – Γιατί πάει πίσω το παγωτό
Με το νέο deal, ύψους 5 εκατ. ευρώ, η μικρή πλην αναγνωρίσιμη Κάμπος Χίου παίρνει τη θέση της στο πολυσχιδές χαρτοφυλάκιο του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία πλάι στους φυσικούς χυμούς Όλυμπος, που κατέχουν την πρωτιά στην κατηγορία του ψυγείου και στους χυμούς ραφιού της Κλιάφας, η οποία εξαγοράστηκε από τους Τρικαλινούς επιχειρηματίες πριν από πέντε χρόνια.
Από τη Χίο στη Λάρισα
Σύμφωνα με εξακριβωμένες πληροφορίες του ΟΤ, η συσκευασία των χυμών της Κάμπος Χίου (εγκυτίωση) που σήμερα γίνεται στην παραγωγική μονάδα της εταιρείας στο ακριτικό νησί θα μεταφερθεί σταδιακά στις εγκαταστάσεις που διαθέτει η Ελληνικά Γαλακτοκομεία στη Λάρισα, καθώς έτσι θα δημιουργηθούν οι απαραίτητες οικονομίες κλίμακος.
Ωστόσο, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι η οικογένεια Σαράντη δεσμεύεται να συνεχίσει να αγοράζει τα χιώτικα φρούτα, διαφυλάττοντας τα ίδια υψηλά ποιοτικά πρότυπα παραγωγής των προϊόντων της εξαγορασθείσας εταιρείας.
Ας σημειωθεί πάντως εδώ ότι η Κάμπος Χίου υπό την ιδιοκτησία της οικογένειας του εφοπλιστή Δαμιανού Ζαννάρα επιχείρησε να προσεγγίσει τους Καμπούσιους εσπεριδοκαλλιεργητές, αλλά ειδικά στο πορτοκάλι δεν είχε μεγάλη ανταπόκριση. Με αποτέλεσμα εκτός από τα χιώτικα πορτοκάλια να χρησιμοποιεί και πορτοκάλια από την Πελοπόννησο και από άλλες περιοχές της Ελλάδας.
Νέες αγορές
Επιπλέον μέσω της Κάμπος Χίου ανοίγονται νέες ευκαιρίες στους Τρικαλινούς επιχειρηματίες, τόσο σε επίπεδο προσφοράς μιας ευρύτερης γκάμας προϊόντων στην κατηγορία των χυμών, όσο και εξαγωγικά, καθώς ήδη η χιώτικη εταιρεία έχει ανοίξει αγορές στην Ασία και στη Μέση Ανατολή, καθώς και ορισμένες στην Ευρώπη.
Άλλωστε ο θεσσαλικός όμιλος δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο εξωτερικό αφού από εκεί προέρχεται πλέον το 60% των πωλήσεών του, ποσοστό που συνεχίζει να αυξάνεται.
Με τζίρο που ξεπέρασε το 2024 τα 650 εκατ. ευρώ ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία συγκαταλέγεται μεταξύ των πρωταγωνιστών του κλάδου των τροφίμων και ποτών με παρουσία από τα γαλακτοκομικά και τα τυροκομικά προϊόντα μέχρι τους χυμούς ψυγείου, το κρύο τσάι, το ανθρακούχο νερό και τα αναψυκτικά, διαθέτοντας εταιρείες και παραγωγικές μονάδες όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία και στην Κύπρο.
Ζόρι στις πωλήσεις των χυμών
Πάντως δεν είναι όλα ρόδινα στην αγορά των χυμών, καθώς πρέπει να λειτουργήσει σε συνθήκες έντονων αυξήσεων στο λειτουργικό κόστος ένεκα του χυμού πορτοκαλιού (+70% από πέρσι).
Οι μεγάλες αυξήσεις στην πρώτη ύλη που έχουν περάσει ως ένα βαθμό στις τιμές καταναλωτή (οι τιμές των χυμών ψυγείου έχουν αυξηθεί περίπου 30% και σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι και 50%) πιέζουν την κατανάλωση, η οποία υποχωρεί κατά περίπου 15% σε όγκο.
Ας σημειωθεί ότι συνολικά στην αγορά των χυμών, οι χυμοί ψυγείου αντιστοιχούν στο 35% του όγκου πωλήσεων, ενώ οι χυμοί ραφιού (μακράς διάρκειας) κατέχουν το 65% των πωλήσεων.
Από άποψη μεριδίου πωλήσεων σε αξία στους χυμούς ψυγείου, πρώτος παίκτης είναι η Ελληνικά Γαλακτοκομεία με το σήμα Όλυμπος, ενώ ακολουθούν η Δέλτα, η ιδιωτική ετικέτα και η Coca Cola 3E. Στην επόμενη θέση διαγκωνίζονται η Οικογένεια Χριστοδούλου και η Κάμπος Χίου, ενώ η λίστα ολοκληρώνεται με την Φάρμα Κουκάκη.
Latest News
Syndea: Αναπροσαρμόζει τα ασφάλιστρα των Ισόβιων Συμβολαίων Υγείας
Η Syndea ανακοίνωσε ότι προσπαθεί να απορροφήσει σημαντικό μέρος των αυξήσεων, μειώνοντας τον αντίκτυπο στους ασφαλισμένους
Από σήμερα εισιτήριο στο... κινητό - Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλάζει τα δεδομένα στις αθηναϊκές συγκοινωνίες
Με το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το «tap2ride» μετατρέπει το κινητό τηλέφωνο σε εισιτήριο και εισάγει τις συγκοινωνίες της Αθήνας στο μέλλον
Toyota Ελλάς: Αύξηση 39% στις πωλήσεις το 2024
Η Toyota Ελλάς ανακοίνωσε ότι ταξινομήθηκαν 25.626 οχήματα, σημειώνοντας 17,4% μερίδιο αγοράς, το υψηλότερο στην ιστορία της στην Ελλάδα
Νέα συνεργασία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ με σούπερ μάρκετ Θανόπουλος
ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Από τις 9 Ιανουαρίου μέχρι και τις 7 Φεβρουαρίου 2025 το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ενημερώνεται με κεντρικό μήνυμα το «Το ‘ψαξες;»
Eurobank για «Σπίτι μου ΙΙ»: Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης στεγαστικών δανείων
Με το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης της Eurobank, ο πελάτης υποβάλει την αίτησή του στο κατάστημα ή μέσω video κλήσης
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Ασφάλεια Hellas Direct: Περισσότερη διαφάνεια με την υπηρεσία gov.gr
Η εταιρία δημιουργεί νέο πρότυπο στην ασφάλεια αυτοκινήτου
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς
«Θετική εξέλιξη ο αρνητικός πληθωρισμός στα τρόφιμα» - Η ανακοίνωση του ΣΕΒΤ
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της σταθερά πτωτικής πορείας που διαμορφώθηκε σταδιακά μέσα στο 2024, σχολίασε ο ΣΕΒΤ
NN Hellas: Στο 7% η αναπροσαρμογή των ισόβιων προγραμμάτων υγείας
Η NN Hellas αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι θα καλύψει την επιβάρυνση που θα προκύψει από τον περιορισμό της αναπροσαρμογής