
Ιδιαίτερα ενθαρρυντική και θετική εξέλιξη χαρακτηρίζει ο ΣΕΒΤ τον αρνητικό πληθωρισμό στα τρόφιμα που ανακοινώθηκε από την ΕΛΣΤΑΤ για τον μήνα Δεκέμβριο.
«Η μείωση κατά 0,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά που κατέγραψε η ΕΛΣΤΑΤ, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023, αποδεικνύουν ότι η δέσμευση και η συντονισμένη προσπάθεια της Βιομηχανίας Τροφίμων και Ποτών και του Λιανεμπορίου, έχει αποδώσει καρπούς στο μέγιστο», υποστηρίζει ο σύνδεσμος της βιομηχανίας τροφίμων.
Σούπερ μάρκετ: Ο πληθωρισμός «φιλοδώρησε» 2,2 δισ. τις αλυσίδες
Προσθέτει ακόμη ότι «η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της σταθερά πτωτικής πορείας που διαμορφώθηκε σταδιακά μέσα στο 2024, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, όπου η κατηγορία τροφίμων είχε δεχτεί πολύ έντονες πληθωριστικές πιέσεις, καταγράφει σημάδια αποπληθωρισμού.»
Περίοδος εξομάλυνσης
Ο ΣΕΒΤ εκτιμά ότι τα τελευταία στοιχεία σηματοδοτούν την είσοδο σε μια περίοδο σταδιακής εξομάλυνσης των τιμών – όπως άλλωστε φάνηκε και από τα στοιχεία του ΙΟΒΕ το Νοέμβριο του 2024 για τις τιμές επώνυμων τυποποιημένων τρόφιμων (-1,4% εξαιρουμένου του ελαιόλαδου)- μία τάση που αναμένεται να βελτιωθεί περαιτέρω μέσα στο 2025.
Οι μετρήσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, θετικό πρόσημο της τάξης του 3,6% κατέγραψε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου του 2024, ο οποίος ανήλθε στα 14,8 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2024.
Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων, στη διάρκεια του έτους οι πληθωριστικές πιέσεις υποχώρησαν και η αυξημένη ζήτηση αποτέλεσε τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου.
Επικεντρώνοντας την ανάλυση στα FMCGs και αποδομώντας τις τάσεις των μεγάλων υπέρ-κατηγοριών, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, σε όρους ζήτησης και επιπέδου τιμών, επισημαίνεται η διαφορετική δυναμική των Τροφίμων & Ποτών, σε σχέση με τις μεγάλες κατηγορίες του Μη Τρόφιμου.
Συγκεκριμένα, η αύξηση του τζίρου για τα Τρόφιμα και Ποτά στο +4,7% οφειλόταν στην αυξημένη ζήτηση κατά κύριο λόγο, με την μεταβολή των τιμών να συνεισφέρει επίσης θετικά στην τάση αυτή.


Latest News

Τι περιμένει από τα αποτελέσματα της Lamda Development η ΑΧΙΑ
Η Lamda Development πρόκειται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου του 2024, την Τετάρτη 26 Μαρτίου, μετά το κλείσιμο της αγοράς

Ακόμη μια νίκη για τη φέτα - Τι πέτυχε ο ΣΕΒΓΑΠ απέναντι σε Lactalis και CCFN
Ποια ήταν η κίνηση του ΣΕΒΓΑΠ απέναντι στη Lactalis και την Αμερικανική Κοινοπραξία Κοινών Ονομασιών Τροφίμων (CCFN)

Μαθητές της Λέρου δημιουργούν τα έξυπνα γυαλιά - H νικήτρια ομάδα του Generation Next της Vodafone
Η ομάδα που κατέκτησε την πρώτη θέση στον 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Generation Next του Ιδρύματος Vodafone παρουσίασε το project της στο ευρωπαϊκό κοινό

Schneider Electric: Ο Γ. Δριτσάνος και ο Ν. Ζήσιμος αναλαμβάνουν νέα καθήκοντα
Σε κεντροανατολική Ευρώπη και Ελλάδα-Κύπρο-Μάλτα τοποθετούνται τα δύο στελέχη της Schneider Electric

Η Helleniq Energy βραβεύτηκε ως «Ανάδοχος Αποκατάστασης και Αναδάσωσης»
Βρισκόμαστε πάντα στην πρώτη γραμμή για να προσφέρουμε τη βοήθεια μας στις αρχές και τους συμπολίτες μας, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ανδρέας Σιάμισιης

Συμφωνία Καφούνη – Παπαστεργίου για τη χαρτογράφηση της ψηφιακής εικόνας των ΜμΕ
Τι συζητήθηκε και συναποφασίστηκε στη συνάντηση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τον πρόεδρο και αντιπροσωπεία της ΕΣΕΕ

Με ώθηση Γουάτσα η IPO της Metlen στο Λονδίνο - Το deal που αυξάνει τη συμμετοχή του
Ενισχύεται περαιτέρω η συμμετοχή της Fairfax στη METLEN - Τι ετοιμάζει στο Λονδίνο

Η «άγνωστη» αγορά του facility management των 2 δισ. μαγνήτης επενδύσεων
Η ελίτ του επιχειρείν επενδύει στην αγορά διαχείρισης κτιρίων (facility management) – Οι βλέψεις Λάτση, Καραμούζη, Εξάρχου, Μυτιληναίου

Ανοίγει νέο κεφάλαιο η Fais Group – Το καμπανάκι στο ΧΑ και ο τζίρος των 250 εκατ.
Η δημόσια προσφορά της Fais Group συγκέντρωσε έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, οδηγώντας σε υπερκάλυψη μιάμισης φοράς (1,42 φορές)

Ο... διαιτητής αποφασίζει για την αντιδικία Notos Com με American Eagle
H Notos Com διεκδικεί 8 εκατ. από την American Eagle - Με διψήφια αύξηση έκλεισε το 2023, ακόμη και χωρίς το αμερικανικό brand