Θετικό πρόσημο της τάξης του 3,6% κατέγραψε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου του 2024, ο οποίος ανήλθε στα 14,8 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία μετρήσεων της NielsenIQ για το σύνολο του 2024.

Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων στη διάρκεια του έτους οι πληθωριστικές πιέσεις υποχώρησαν και η αυξημένη ζήτηση αποτέλεσε τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου.

Σούπερ μάρκετ: Ο πληθωρισμός «φιλοδώρησε» 2,2 δισ. τις αλυσίδες

Επικεντρώνοντας την ανάλυση στα FMCGs και αποδομώντας τις τάσεις των μεγάλων υπέρ-κατηγοριών, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, σε όρους ζήτησης και επιπέδου τιμών, επισημαίνεται η διαφορετική δυναμική των Τροφίμων & Ποτών, σε σχέση με τις μεγάλες κατηγορίες του Μη Τρόφιμου.

Συγκεκριμένα, η αύξηση του τζίρου για τα Τρόφιμα και Ποτά στο +4,7% οφειλόταν στην αυξημένη ζήτηση κατά κύριο λόγο, με την μεταβολή των τιμών να συνεισφέρει επίσης θετικά στην τάση αυτή.

Στον αντίποδα, η πιο συγκρατημένη θετική τάση (+1,4%) των κατηγοριών, που αφορούν στην Προσωπική Φροντίδα & Υγιεινή, στο σύνολό τους, οφείλεται αποκλειστικά σε αυξημένη ζήτηση, ενώ οι κατηγορίες Φροντίδας του Νοικοκυριού παρουσίασαν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με το 2023, καθώς η αυξημένη ζήτηση αυτών, στο +2,6%, δεν ήταν ικανή να αντιστρέψει την έντονη αποπληθωριστική τάση τους (-3,8%).

Η NielsenIQ διαθέτει πλέον έναν Online Index αποτελούμενο από συγκεκριμένους λιανέμπορους, με βάση τον οποίο ο online τζίρος ανήλθε στα €278 εκατομμύρια το 2024, παρουσιάζοντας έναν εντυπωσιακό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +21%, 5 φορές πιο υψηλό από τον αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης των φυσικών καταστημάτων των συμμετεχόντων λιανεμπόρων στον δείκτη.

Παρόλα αυτά, αν και διαρκώς αυξανόμενη, η συνεισφορά των online πωλήσεων στον συνολικό τζίρο παραμένει χαμηλή, φτάνοντας στο 3,1% την περασμένη χρονιά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις