Από τα body mists της Victoria’s Secret και το αειθαλές Miss Dior μέχρι το viral Sol de Janeiro, τα αρώματα έχουν εξελιχθεί σε ένα από τα πιο φωτεινά σημεία του τομέα της ομορφιάς που απευθύνονται σε εφήβους, παρά την ευρύτερη αμφίρροπη πορεία των πωλήσεων ομορφιάς.

Οι προτιμήσεις της Gen Ζ εξάλλου έχουν διαμορφώσει τη βιομηχανία ομορφιάς τα τελευταία χρόνια, από τα αυτοκόλλητα ακμής μέχρι τις ψεύτικες φακίδες, τα lipgloss, τα προϊόντα περιποίησης δέρματος και πρόσφατα, σώματος, αλλά κυρίως με την κατηγορία των αρωμάτων και των body mists.

Αρώματα: Από το Hondos Center, στην Aromania και το Notino – Οι Έλληνες θέλουν να μυρίζουν… όμορφα –

Τι ζητούν οι έφηβοι στα Victoria’s Secret, Miss Dior και Sol de Janeiro

Καθώς οι πιο ώριμοι και μεγαλύτεροι σε ηλικία πελάτες της Gen Z άρχισαν να ανακαλύπτουν και να πειραματίζονται με τα καλλυντικά τα τελευταία χρόνια, το άρωμα ήταν αυτό που οδήγησε το δυγκεκριμένο δυναμικό κοινό. Αυτό το αυξανόμενο ενδιαφέρον παρείχε κάτι σαν μαξιλάρι στο συνολικό τομέα κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, καθώς αντιμετώπιζε την επιβράδυνση των πωλήσεων- μια μελέτη της McKinsey σημείωσε ότι ενώ το άρωμα είναι η μικρότερη κατηγορία στην ομορφιά, ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη του 2024.

Αλλά η μεγάλη εξάρτηση από την κατηγορία δοκίμασε την ανθεκτικότητά της. Μπορεί οι έφηβοι να εξακολουθούν να αγοράζουν αρώματα, αλλά οι προτιμήσεις τους αλλάζουν. Με γνώμονα το PerfumeTok, σήμερα, αυτοί οι αγοραστές δημιουργούν συλλογές αρωμάτων, κυνηγούν τις τάσεις  και τοποθετούν πολλά αρώματα ταυτόχρονα, αντί να επιμένουν σε ένα χαρακτηριστικό άρωμα. Αλλά επειδή θέλουν να δοκιμάσουν τόσα πολλά αρώματα, υιοθετούν επίσης πιο χαμηλού κόστους τρόπους για να το κάνουν.

Μελέτη της McKinsey σημείωσε ότι ενώ το άρωμα είναι η μικρότερη κατηγορία στην ομορφιά, ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη του 2024

Αυτές οι συμπεριφορές αλλάζουν την κατηγορία: Το 2024, οι πωλήσεις των αρωμάτων και κολώνιες prestige -το μεγαλύτερο τμήμα αρωμάτων-, αυξήθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση. Όμως, περισσότεροι καταναλωτές προτίμησαν φθηνότερες επιλογές, με την αύξηση μεταξύ των αγοραστών ηλικίας 18 έως 24 ετών να οφείλεται κυρίως στα μίνι ή ταξιδιωτικά μεγέθη, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Circana. Εν τω μεταξύ, το μαζικό κανάλι/ η ευρεία κατανάλωση συνέχισε να αντιμετωπίζει επιβράδυνση των πωλήσεων μεταξύ 2022 και 2024, αυξάνοντας μόλις 2% σε ετήσια βάση έως τον Σεπτέμβριο του 2024.

Τα αρώματα προβλέπεται πως θα απασχολήσουν τις αγορές και το 2025, αλλά για να διατηρήσουν το «καυτό» σερί τους, πρέπει να συνεχίσουν να συνδέονται τόσο με τους Gen Z-ers όσο και με την επόμενη γενιά Alpha.

Κάτι τέτοιο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις μάρκες που θα κυκλοφορούν καινοτόμα προϊόντα σε μοναδικές συσκευασίες και θα βρίσκουν διασκεδαστικές οδούς για να προσεγγίσουν τους πελάτες. Αλλά πρέπει επίσης να αντιμετωπίσουν την επιθυμία του κοινού για λιγότερο ακριβά αρώματα με τη μορφή σπρέι σώματος, body mists, αρώματα για τα μαλλιά, ακόμη και κεριά.

«Υπάρχει μια ευκαιρία να συνεχίσει να κινείται αυτή η επιχείρηση μέσω των νεότερων αγοραστών, τουλάχιστον για κάποιο χρονικό διάστημα», δήλωσε στο Business of Fashion η Γουέντι Λίμπμαν, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας WSL Strategic Retail. Victoria's Secret Miss Dior Sol de Janeiro

Τα body mists της Victoria’s Secret

Εδώ και μια τριετία, η Gen Ζ είναι αυτή που έδωσε τρομερή ώθηση και δημοτικότητα σε προϊόντα, όπως το άρωμα μαλλιών και τα body mists, με τα Love Spell, Vanilla, Pure Seduction της Victoria’ s Secret να συγκεντρώνουν το αγοραστικό ενδιαφέρον και να στρέφουν τους καταναλωτές και σε όμορα προϊόντα όπως οι κρέμες σώματος, κατακλύζοντας e-shops και αλυσίδες, όπως τα Hondos Center και τα Lili Drogerie στην Ελλάδα.

Η Victoria’s Secret ξεκίνησε στο Σαν Φρανσίσκο από τον Ρόι Ρέιμοντ το 1977. Αρχικά σχεδιάστηκε με σκοπό να κάνει την αγορά εσωρούχων μια άνετη εμπειρία για τους άνδρες, ενώ εξελίχθηκε σε μια αυτοκρατορία εσωρούχων με περισσότερα από 1.000 καταστήματα στις ΗΠΑ και σε επιλεγμένες χώρες σε όλο τον κόσμο.

Η ανάπτυξη της εταιρείας επεκτάθηκε σημαντικά μετά την πώλησή της στην Limited Brands το 1982, ενώ στα τέλη της ίδιας δεκαετίας επιχείρησε ένα πιο επίσημο εγχείρημα στην αγορά αρωμάτων. Το πρώτο άρωμά της, το Victoria, κυκλοφόρησε το 1989. Η πολύ επιτυχημένη σειρά Dream Angels λανσαρίστηκε το 2000 και ανανεώνεται τακτικά με περιορισμένες εκδόσεις και παράλληλες εκδόσεις. Victoria's Secret Miss Dior Sol de Janeiro

Κάτω από το βραζιλιάνικο ήλιο της Sol de Janeiro

Ή τουλάχιστον αυτό μοιάζει να επιθυμούν οι νεαροί καταναλωτές, οι οποίοι ακολουθούν τις viral τάσεις σε TikTok και Instagram, για να αποκτήσουν ένα από τα πολυπόθητα body mists και αρώματα της φίρμας Sol de Janeiro, που ανήκει στον όμιλο L’Occitane.

Η αμερικανική μάρκα περιποίησης δέρματος και αρωμάτων που ιδρύθηκε το 2015 και είναι εμπνευσμένη από την κουλτούρα της βραζιλιάνικης παραλίας, φέρουν την υπογραφή της βάσης της με άρωμα αμυγδάλου και βανίλιας, γνωστή ως άρωμα Cheirosa 62, μαζί με πρόσθετα αρώματα που συνήθως είναι είτε φρουτώδη είτε λουλουδάτα.

Οι έφηβοι καταναλωτές έσπευσαν να αγοράσουν από τα ράφια στα Sephora τις εμβληματικές Bum Bum κρέμες σώματος και στη συνέχεια τα αρώματα, σε μια δήλωση αυτοφροντίδας, επιβεβαιώνοντας με τον τρόπο αυτό το μάρκετινγκ της εταιρείας που βασίστηκε στο πώς τα προϊόντα σχεδιάστηκαν ως μια μορφή διαφυγής από την πραγματικότητα. Δεν είναι τυχαίο ότι πέρυσι ήταν το ευπωήτο προϊόν της αλυσίδας, ενώ στο TikTok τα αρώματα έχουν ατελείωτες κριτικές, συγκεντρώνοντας εκατομμύρια προβολές. Victoria's Secret Miss Dior Sol de Janeiro

Η διαχρονική Miss Dior

Παρά το νεωτερισμό των body mists, οι ένοι καταναλωτές δεν γυρίζουν την πλάτη σε κλασικές αξίδες και brands, όπως η Christian Dior, που έκανε γνωστό το εμβληματικό της άρωμα Miss Dior έσα από τη γνώριμη και αποδοτική οδό του social marketing.

Η Miss Dior χρονολογείται από το 1947, λίγο μετά το ντεμπούτο της σειράς μόδας Christian Dior με την περίφημη συλλογή «New Look». Το όνομα του αρώματος ήταν ένας φόρος τιμής στην αδελφή του σχεδιαστή, τη Γαλλίδα μαχήτρια της αντίστασης Κατρίν Ντιορ, γνωστή ως Miss Dior. Victoria's Secret Miss Dior Sol de Janeiro

Τι ακολουθεί

Παρά το γεγονός ότι οι μάρκες ψάχνουν το επόμενο Jol de Janeiro, τα αρώματα περνούν αναγκαστικά στην επόμενη φάση και οι Zalpha πλέον περιμένουν το κάτι διαφορετικό.

Η ανεξάρτητη μάρκα Perfumehead στηρίζεται στα αρωματικά έλαια, τα οποία δεν περιέχουν αλκοόλ και λέγεται ότι διαρκούν περισσότερο. Εν τω μεταξύ, η Glossier, η Fenty Beauty και η Byredo έχουν στραφεί σε στερεά αρώματα, προσφέροντας επιλογές φιλικές προς τα ταξίδια σε οπτικά φιλικές συσκευασίες. Ξεχωριστά, η Jo Loves, το δεύτερο πνευματικό τέκνο της Jo Malone, πουλάει πινέλα αρωμάτων για 58 δολάρια, τα οποία περιέχουν ένα αρωματικό τζελ για να απλωθεί στο δέρμα.

Τα αρώματα που ενισχύουν τη διάθεση είναι επίσης σε άνοδο. Όταν η Charlotte Tilbury, που ανήκει στην Puig, λάνσαρε τον Απρίλιο το χώρο των αρωμάτων, η συλλογή των έξι αρωμάτων της σχεδιάστηκε με γνώμονα τις ιδιότητες «τόνωσης της διάθεσης». Και τον Σεπτέμβριο, η Coty συνεργάστηκε με την Adidas για να λανσάρει έξι αρώματα βασισμένα σε «δονήσεις» που προκαλούσαν θετικά συναισθήματα.

Για παράδειγμα, η ομάδα πίσω από την αγαπημένη στη Gen Z βρετανική μάρκα μακιγιάζ Lottie London, λάνσαρε το άρωμα μέσω μιας συνεργασίας με τη σειρά«Outer Banks» του Netflix, με δύο περιορισμένης έκδοσης eau de parfum απευθείας στον καταναλωτή. Τα μεγέθη των 50 και 100 ml πωλούνται στη λιανική προς 35 και 49 δολάρια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις