Το περασμένο καλοκαίρι ψηφίστηκε ένας νόμος που καθιέρωνε την ανά εξάμηνο ηλεκτρονική διασταύρωση των οχημάτων που κυκλοφορούν ανασφάλιστα, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας. Το τι ακούσαμε τότε δεν περιγράφεται. Οι ποινές σε περίπτωση υποτροπής έφταναν στον διπλασιασμό των υπαρχόντων προστίμων, την αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος. Η ΑΑΔΕ, που θα τις τρέξει, λέει ότι είναι έτοιμη από το φθινόπωρο. Προφανώς κάποιος φορέας δεν μπορεί ή δεν θέλει να διευκολύνει με τα στοιχεία του, καθώς η πρώτη διασταύρωση με τον νέο νόμο δεν έχει ακόμα τρέξει και έχουμε περάσει και τον μισό Ιανουάριο. Οσοι επιλέγουν να κυκλοφορούν χωρίς πιστοποίηση τεχνικού ελέγχου, χωρίς ασφαλιστήριο έναντι ζημιών προς τρίτους ή ακόμα και χωρίς να έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας μπορούν να συνεχίσουν να το κάνουν ανενόχλητοι. Κανείς δεν τους ελέγχει. Ούτε τώρα, αλλά, η αλήθεια είναι, ούτε παλαιότερα. Γενικώς φαίνεται ότι ένας σημαντικός αριθμός ιδιοκτητών αυτοκινήτων μπορούσαν διαχρονικά να αποφεύγουν τις υποχρεώσεις τους, καθώς μόνιμα για διασταυρώσεις που θα τρέξουν ακούμε – για πάνω από μια 20ετία – και αποτελέσματα, επιβολή προστίμων για παράδειγμα, ούτε έχουμε ακούσει ούτε έχουμε δει.
Η πιο γνωστή μεγάλη διασταύρωση για να βρούμε πόσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν ανασφάλιστα στους δρόμους είχε γίνει το μακρινό 2018. Τότε είχαν εντοπιστεί 436.653 ανασφάλιστα οχήματα. Αυτό που μάθαμε επίσης τότε ήταν ότι οι κάτοχοι των αυτοκινήτων είχαν ενημερωθεί με μήνυμα στη θυρίδα τους στο Taxisnet. Τους δινόταν παράλληλα η δυνατότητα μέσα σε μια εβδομάδα να φροντίσουν για την ασφάλιση του οχήματός τους πληρώνοντας αντί προστίμου, ένα παράβολο. Εκ των υστέρων μάθαμε από το ρεπορτάζ των ασφαλιστικών εταιρειών ότι ούτε 50.000 από τους ιδιοκτήτες των ανασφάλιστων οχημάτων δεν έσπευσαν να τα ασφαλίσουν. Οι υπόλοιποι δεν έκαναν τίποτα. Ποτέ δεν μάθαμε ούτε εάν τους «τσίμπησε» αυτούς τους ανθρώπους κάποια δημόσια υπηρεσία. Αν προσπάθησε έστω να τους συνετίσει κάποιος.
Πιο παλιά, το 2013 είχε ξεκινήσει η ταχυδρομική αποστολή προστίμων (400 ευρώ) στους ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν είχαν περάσει ΚΤΕΟ. Τότε είχαν υπολογίσει ότι 2,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα και φορτηγά και 750.000 μοτοσικλέτες απείχαν από τον τεχνικό έλεγχο, στερώντας από τα δημόσια ταμεία περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ. Ούτε τότε μάθαμε τι εισπράχθηκε ή πόσοι συμμορφώθηκαν.
Μην κοροϊδευόμαστε. Την αλήθεια την ξέρουμε όλοι. Δεν έχει ελεγχθεί ποτέ τίποτα. Και αν έγινε ποτέ κάτι, ήταν αποσπασματικό και για τα «μάτια του κόσμου». Το μόνο που ισχύει και μένει τελικά είναι οι πηχυαίοι τίτλοι περί «προστίμων-φωτιά» και «σαρωτικών ελέγχων». Μόνο λίγοι «τσιμπάνε» και συμμορφώνονται και… τέτοιοι που είναι πληρώνουν και κανένα πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής. Ο σκληρός πυρήνας των συστημικών παραβατών μπορεί ανενόχλητος να συνεχίσει να παραβιάζει κάθε νόμο αυτού του κράτους, προφανώς και αυτούς που διέπουν τη χρήση ενός αυτοκινήτου, και να μένει ατιμώρητος.
Latest News
Ανάπτυξη σε έλλειμμα
Μάλλον θα πρέπει να ξανασκεφτούμε τι είναι αυτό που προβάλλεται ως ανάπτυξη
Περί επιχειρηματικού πνεύματος… και επιτυχίας
Το να αναλαμβάνει κάποιος την ευθύνη του εαυτού του είναι το πρώτο αποφασιστικό βήμα στο δύσβατο δρόμο της επιτυχίας
Ερχεται Dunkelflaute
Πριν από μερικούς μήνες το πρόβλημα των υψηλών τιμών έπληξε την Ελλάδα και τις γειτονικές βαλκανικές χώρες
Προβλήματα καθημερινότητας
Προφανώς χωρίς σχέδιο, με λύσεις βιαστικές και εκ του προχείρου... δουλειά δεν γίνεται
Αυξάνεται η αποταμίευση στην Ευρωζώνη, παραμένει αρνητική στην Ελλάδα – Οι λόγοι [γραφήματα]
Η τρέχουσα άνοδος αποδίδεται κυρίως στην αύξηση των πραγματικών εισοδημάτων, στις υψηλές αποδόσεις αποταμίευσης, στη μείωση της πραγματικής καθαρής περιουσίας και στη συγκρατημένη καταναλωτική εμπιστοσύνη
Πώς θα πετάξουν φέτος οι τουρίστες προς την Ελλάδα
Η ανάκτηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων φτάνει στη χώρα μας το 127% σε σχέση με το 2019
Οι 4+1 εποχές του τραπεζικού συστήματος
Η βαθύτερη κατανόηση της πορείας του τραπεζικού συστήματος και κυρίως της αλληλεπίδρασης μεταξύ πιστωτικής επέκτασης και επάρκειας καταθέσεων παρουσιάζει μια σειρά από προκλήσεις
Το έλλειμμα της οικονομίας
Δεν έχουμε βρει τον τρόπο να ανατρέψουμε την πιο ολέθρια για την ελληνική οικονομία συνθήκη
Ποιος ο ρόλος για τη μεταλλευτική βιομηχανία
Αν η Ελλάδα θέλει να ενισχύσει την «ενδογενή» ανάπτυξη της, αλλά με την απαραίτητη παραγωγική εξωστρέφεια, ο ορυκτός πλούτος της αποτελεί μεγάλη ευκαιρία
Κάτι ψήνεται
Η πολιτική αβεβαιότητα που περιβάλει την επιστροφή Τραμπ