
Ερωτήματα για το κατά πόσο είναι θωρακισμένη η Θεσσαλία προκύπτουν 1,5 περίπου χρόνο από την κακοκαιρία Daniel, η οποία προκάλεσε θανάτους και τεράστιες καταστροφές στην περιοχή. Κι αυτό διότι μια σειρά από έργα αναμένεται να υλοποιηθούν και κατά την επόμενη χρονιά.
Ερωτηθείς για τις αντοχές της Θεσσαλίας σε έντονα καιρικά φαινόμενα, ο Περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας σημείωσε χθες, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου πως «η αίσθηση της θωράκισης της Θεσσαλίας θα ενισχυθεί εκτός από τα αντιπλημμυρικά έργα που κατασκευάζει η Περιφέρεια (με καθαρισμούς ποταμών, ρεμάτων κ.λπ.) και με τα έργα ορεινής υδρονομίας – αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2026 -, ενώ σχεδιάζεται και η δημιουργία δομημένων πλημμυρικών ζωνών κατά μήκος των ποταμών. Ωστόσο, ερωτώμενος για το πόσο αντέχει αυτή τη στιγμή η περιοχή από πλευράς βροχοπτώσεων και με τις υπάρχουσες υποδομές, ο ίδιος ανέφερε ένα μέγεθος που ξεπερνά τα 300 χιλιοστά, ενώ σε άλλο σημείο ανέφερε ότι και την κακοκαιρία Daniel υπήρξε βροχόπτωση της τάξης των 700 χιλιοστών.
Κουρέτας: Το σχέδιο για την ανάκαμψη της Θεσσαλίας
Τα έργα
Αναφορικά με τα έργα που θα πρέπει να γίνουν, ο ίδιος αναφέρθηκε στα φράγματα σε Πύλη και Μουζάκι και τα έργα στη λίμνη Κάρλα, ενώ σε αυτά προσέθεσε και το έργο του φράγματος του Ενιπέα. Τα τρία πρώτα έχουν ενταχθεί στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας για την επικαιροποίηση και αναβάθμιση μελετών έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης και αποκατάστασης στην Θεσσαλία.
Ωστόσο, έχει υπάρξει προσφυγή, η οποία δημιουργεί καθυστερήσεις. Αυτό συνέβη στα τέλη Δεκέμβρη, όταν έλαβε χώρα η αποσφράγιση των προσφορών για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης στην Κεντρική Ελλάδα. Όπως προέκυψε κατατέθηκαν προδικαστικές προσφυγές από το σχήμα ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ, ενώ η συζήτηση στην ΕΑΔΗΣΥ θα πραγματοποιηθεί στις 31 Ιανουαρίου. Σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε ο κ. Κουρέτας, εάν ήταν στη δική του ευχέρεια, θα προωθούσε και κάποια λίγα έργα σε μικρότερες εταιρείες, προκειμένου να μην υπάρξουν τέτοιου τύπου ζητήματα, αναφέροντας ότι ο ίδιος έχει τη λογική στήριξης και της τοπικής κοινωνίας.
Από εκεί και πέρα, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου ο κ. Κουρέτας έκανε εκτενή αναφορά στα έργα ύψους 117 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση των ζημιών από την κακοκαιρία Daniel. Τα υλοποιηθέντα έργα μετά τον Daniel σε 432 σημεία παρέμβασης σε όλη τη Θεσσαλία ανέρχονται σε 75 εκατ. ευρώ, ενώ μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2024 τα έργα προς υλοποίηση ανέρχονται σε 42 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με τις αποζημιώσεις των επιχειρήσεων και αγροτικών εκμεταλλεύσεων που επλήγησαν από την κακοκαιρία Daniel, ο Περιφερειάρχης έδωσε τα στοιχεία που υποδεικνύουν ότι το 70% περίπου των αιτούντων, έχει ήδη λάβει τις επιχορηγήσεις. Συγκεκριμένα, υποβλήθηκαν 43.447 αιτήσεις, εκ των οποίων οι αιτήσεις με διαπιστωμένες ζημιές ανέρχονται σε 28.830. Εξ αυτών, οι 19.365 έχουν λάβει ήδη την επιχορήγηση.
Οι ενέργειες για την Πολιτική Προστασία
Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε και στο πρώτο Κέντρο Συντονισμού Πολιτικής Προστασίας (ΚΕΣΥΠΠ), το οποίο δημιουργήθηκε στο κτήριο της Περιφέρειας στη Λάρισα. Το ΚΕΣΥΠΠ λειτουργεί ως κεντρικός κόμβος σχεδιασμού και διαχείρισης κρίσεων, με στόχο την έγκαιρη πρόληψη και την αποτελεσματική αντιμετώπιση φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών.
Σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, το ΚΕΣΥΠΠ αξιοποιεί ένα υπερσύγχρονο Γεωπληροφοριακό Σύστημα Δεδομένων (GIS), το οποίο επιτρέπει την παρακολούθηση μετεωρολογικών δεδομένων και φυσικών φαινομένων σε πραγματικό χρόνο. Το δίκτυο περιλαμβάνει 50 μετεωρολογικούς σταθμούς σε συνεργασία με το Αστεροσκοπείο Αθηνών, 7 σταθμούς μέτρησης της ποιότητας της ατμόσφαιρας, 14 σημεία μέτρησης της στάθμης των ποταμών και πάνω από 70 κάμερες σε ευαίσθητες περιοχές της Περιφέρειας. Μέσω αυτής της υποδομής επιτυγχάνεται η έγκαιρη προειδοποίηση των πολιτών για επικίνδυνα φαινόμενα.
Τονίστηκε ακόμη η σημασία της συμμετοχής των εθελοντών στις δράσεις Πολιτικής Προστασίας. Η Περιφέρεια έχει αναπτύξει δίκτυο συνεργασιών με εθελοντικές ομάδες, αερολέσχες και ραδιοερασιτέχνες, ενισχύοντας τις δυνατότητες άμεσης κινητοποίησης σε περιπτώσεις πυρκαγιών και άλλων έκτακτων αναγκών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ φέτος καταγράφηκαν περισσότερες πυρκαγιές σε σχέση με πέρυσι, καμία δεν διήρκεσε περισσότερο από 1,5 ώρα (πλην μιας), γεγονός που οφείλεται στον καλύτερο συντονισμό και τη συνέργεια που έχει επιτευχθεί με την Πυροσβεστική Διοίκηση από τότε που ολοκληρώθηκε το σχέδιο μετεγκατάστασής της στο κτήριο της Περιφέρειας.


Latest News

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη