Λύσεις, ώστε να αποφευχθεί μια αύξηση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια λόγω της εισόδου νέων ακριβότερων καυσίμων και άλλων περιβαλλοντικών επιβαρύνσεων αναζητά η κυβέρνηση.

Για τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε πριν από λίγο σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με την συμμετοχή συναρμόδιων υπουργών μετά από πρωτοβουλία του Υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη.

Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας

Οι λύσεις που αναζητούνται δεν μπορεί παρά να ειναι win-win σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλιας καθώς ούτε η κυβέρνηση, ούτε οι ακτοπλόοι θέλουν αυξήσεις αφού αυτό θα είναι σε βάρος του επιβάτη και της κίνησης.

Σύμφωνα με τους τους ακτοπλόους, από τον προσεχή Μάιο αναμένονται αυξήσεις μέχρι και 12% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια λόγω του υψηλού κόστους του νέου καυσίμου μειωμένου θείου που θα χρησιμοποιεί ο κλάδος. «Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια επηρεάζονται από τα καύσιμα, καθώς αποτελούν το 47% του κόστους λειτουργίας του πλοίου», ανέφερε πρόσφατα ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ Διονύσης Θεοδωράτος και συμπλήρωσε ότι «η διαφορά στις τιμές των υφιστάμενων καυσίμων και του νέου καυσίμου παραπέμπει σε μία αύξηση της τιμής των εισιτηρίων μεταξύ 10-12% από την 1η Μαίου 2025», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Οι τρεις λύσεις για να μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοΐκά εισιτήρια

Τα άμεσα μέτρα που μπορούν να ληφθούν είναι σύμφωνα με παραγοντες του κλάδου:

  • η κάλυψη της διαφοράς τιμής του νέου καυσίμου (MGO) από το υφιστάμενο VLSFO κατευθείαν στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων ώστε οι ακτοπλοϊκές να προμηθεύονται το νέο καύσιμο στην τιμή του παλιού
  • η κάλυψη των εργοδοτικών εισφορών για τους ναυτικούς όπως κάνουν και οι Ιταλοί και
  • η κάλυψη του κόστους των υποχρεωτικών εκπτώσεων για πολύτεκνους , ΑΜΕΑ , φοιτητές κλπ όπως γίνεται και για τα ΚΤΕΛ.

Τα νέα καύσιμα

Να διευκρινισθεί εδώ ότι το νέο καύσιμο αφορά όλα τα πλοια της ακτοπλοΐας εκτός από τα ταχύπλοα που χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια το νέο καύσιμο και όσα (περίπου δέκα) συμβατικά πλοία έχουν εγκαταστήσει συστήματα καθαρισμού (scrubbers) και μπορούν να χρησιμοποιούν το υφιστάμενο VLSFO.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θα εξετάσει τα διαφορά σενάρια και τις προτάσεις και το θέμα θα επανεξεταστεί. Το κύριο σε αυτή τη φάση είναι ότι το Υπουργειο Ναυτιλιας κινήθηκε ταχύτατα ώστε να βρεθούν λύσεις πριν την 1 Μαΐου που εισάγεται το νέο καύσιμο. Παράλληλα, ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Στυλιανίδης, θα συνεχίσει τις επαφές και τις συζητήσεις με τους ακτοπλόους, προκειμένου να κατατεθούν και άλλες προτάσεις.

Π. Μαρινάκης: Θα εξαντλήσουμε τα περιθώρια

Μετά τη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ο Παύλος Μαρινάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, δήλωσε, «Θα εξαντλήσουμε τα περιθώρια στο πλαίσιο αυτών των οποίων μπορεί να κάνει μια κυβέρνηση». Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι «θα παρακολουθούμε μάλιστα τις τιμές που θα ανακοινωθούν, ούτως ώστε να δοθεί ό, τι καλύτερο μπορεί από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ειδικά στις οικογένειες που έχουν παιδιά».

«Δεν είμαστε αυτή τη στιγμή σε κάποια απόφαση. Όπως αντιλαμβάνεστε, μιλάμε και για μία αγορά, υπάρχουν κανόνες της ελεύθερης αγοράς οι οποίοι λειτουργούν, υπάρχουν όμως και κάποια οριά τα οποία όλοι πρέπει να τα σεβόμαστε και νομίζω το βασικό που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι ότι είναι πολύ σημαντική η ανάπτυξη, ειναι πολύ σημαντικά τα έσοδα για το κράτος, έχει τεράστια αξία η άνοδος των εσόδων του τουρισμού, αλλά έχει και πάρα πολύ μεγάλη αξία ο σεβασμός στους οικογενειάρχες, στους ανθρώπους οι οποίοι δουλεύουν όλο το χρόνο και θέλουν να κάνουν κάποιες μέρες διακοπές. Όλα αυτά πρέπει να σταθμίσουν και οι εταιρείες», επισήμανε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News