
Η αβεβαιότητα είναι το κυρίαρχο στοιχείο τις πρώτες ημέρες του 2025 στις ναυλαγορές χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων καθώς οι παγκόσμιες γεωπολιτικές εντάσεις εξακολουθούν να διαμορφώνουν το επιχειρηματικό κλίμα.
Επιπλέον, ενδεχόμενη επιβολή νέων δασμών και κυρώσεων από τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών θα μπορούσε να διαταράξει περαιτέρω τις αλυσίδες εφοδιασμού και να επιδεινώσει την αβεβαιότητα της αγοράς, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal.
Ναυπηγεία: Συμβόλαια 204 δισ. δολ. το 2024 για νέα πλοία
Παγκόσμιος στόλος: Η προσφορά μεταφορικής ικανότητας
Στο πλαίσιο αυτό η μόνη σταθερά είναι η προσφορά μεταφορικής ικανότητας καθώς είναι γνωστός ο αριθμός των νεότευκτων πλοίων που θα προστεθούν στον παγκόσμιο στόλο. Και απαριθμούνται συνολικά σε 584.
Ξεκινώντας από τον τομέα των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, συνολικά 541 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αναμένεται να βγουν από τα ναυπηγεία το 2025, που αντιστοιχούν σε συνολική μεταφορική ικανότητα 38,33 εκατ. dwt.
Παγκόσμιος στόλος: Τα 541 νέα πλοία χύδην ξηρού φορτίου
Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 51 πλοία σε σύγκριση με εκείνα που παραδόθηκαν το 2024, και αύξηση κατά 4,49 εκατ. dwt. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό παραδόσεων πλοίων σε αριθμό πλοίων από το 2016 και τον υψηλότερο σε όρους dwt από το 2021.
Οσον αφορά συγκεκριμένα μεγέθη πλοίων, οι προβλέψεις για το 2025 περιλαμβάνουν 40 πλοία Capesize, 15 πλοία Post Panamax, 121 πλοία Kamsarmax/Panamax και 196 πλοία Ultramax/Supramax – ο υψηλότερος αριθμός που έχει καταγραφεί από το 2016. Επιπλέον, 146 πλοία Handysize άνω των 20.000 dwt αναμένεται να πέσουν στο νερό το 2025.
Τα νέα δεξαμενόπλοια για το 2025
Οσον αφορά τον τομέα των δεξαμενόπλοιων, το 2025 αναμένεται να παραδοθούν συνολικά 43 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 7,15 εκατ. dwt. Αυτό αντιπροσωπεύει σημαντική αύξηση σε σύγκριση με μόλις 17 δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου που παραδόθηκαν το 2024, συνολικής χωρητικότητας 2,52 εκατ. dwt, που ήταν επίσης ο χαμηλότερος αριθμός που έχει καταγραφεί ποτέ.
Παρά την αύξηση αυτή σε ετήσια βάση, το 2025 αναμένεται να σημειωθεί ο δεύτερος χαμηλότερος αριθμός παραδόσεων σε όρους dwt και ο χαμηλότερος σε όρους αριθμού πλοίων από το 2015.
Η αντίθεση
Συγκεκριμένα, οι παραδόσεις το 2025 αναμένεται να περιλαμβάνουν 5 VLCC, 30 Suezmax και 8 δεξαμενόπλοια Aframax. Μεταξύ αυτών, μόνο οι παραδόσεις Suezmax ξεπερνούν τον πενταετή μέσο όρο των 22 πλοίων.
Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου, η δυναμική της αγοράς παρουσιάζει μια σαφή αντίθεση. Συνολικά 179 δεξαμενόπλοια προϊόντων άνω των 10.000 dwt αναμένεται να πέσουν στο νερό το 2025, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 12,09 εκατ. dwt. Αυτό αντιπροσωπεύει σημαντική αύξηση σε σύγκριση με τα 49 πλοία που παραδόθηκαν το 2024, τα οποία είχαν συνολική μεταφορική ικανότητα 3,37 εκατ. dwt.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»