
Η περίπτωση της Tupperware αποτελεί την απόδειξη πώς μία και μόνο πατέντα μπορεί να δημιουργήσει μια ολόκληρη κατηγορία προϊόντων, να της «δανείσει» έστω και καταχρηστικά το όνομά της και να αγαπηθεί από καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, που ορκίζονται στα θρυλικά της σκεύη.
Τα πλαστικά δοχεία τάπερ (Tupperware) και οι αμέτρητες απομιμήσεις τους χρησιμοποιούνται τόσο πολύ για τη διατήρηση τροφίμων, που είναι πλέον μέρος της καθημερινότητας όλων.
Η χρήση μαλακού και ευλύγιστου πλαστικού σε συνδυασμό με ένα αεροστεγές σύστημα σφραγίσματος, τα κατατάσσουν στα σημαντικότερα βιομηχανικά σχέδια του 20ου αιώνα.
Tupperware: Ολοταχώς για τη νέα εταιρεία, που θα σώσει τα θρυλικά τάπερ
Για να καταλήξουμε στα γνωστά σε όλους tupper χρειάστηκε μακρά περίοδος έρευνας και σχεδιασμού που ξεκίνησε όταν ο Αμερικανός εφευρέτης Earl Tupper ίδρυσε μια εταιρεία στα τέλη του 1930 και ξεκίνησε να κάνει πειράματα με νέες μορφές πλαστικού. Ο Tupper ανέπτυξε μια νέα διαδικασία επεξεργασίας και καθαρισμού της ελαιώδους σκωρίας πολυαιθυλενίου (ένα παραπροΙόν της διύλισης πετρελαίου που ήταν μαύρο, σκληρό, λιπαρό και με χαρακτηριστική οσμή) από την οποία προέκυψε ένα υλικό ανθεκτικό, διαφανές και όχι επιβλαβές για την υγεία. Σε αντίθεση με προγενέστερα πλαστικά υλικά που ήταν εύθραυστα, το νέο υλικό ήταν ελαφρύ, εύπλαστο και μπορούσε να μπει σε καλούπι και να αποκτήσει συγκεκριμένη μορφή.
Επιπλέον, παίρνοντας έμπνευση από τα μεταλλικά καπάκια για τα κουτιά με μπογιές, ο Tupper σχεδίασε ένα παρόμοιο τύπο σφραγίσματος που μπορούσε να τον εφαρμόσει στο πλαστικό. ‘Ετσι, τα πλαστικά δοχεία μπορούσαν να παραμείνουν αεροστεγώς κλειστά και παράλληλα να μπορούν να ανοιχτούν και να κλείσουν εύκολα.
Σύμφωνα με τον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ), το προϊόν διέθετε δύο ευρεσιτεχνίες: το πλαστικό από πολυαιθυλένιο και τον αεροστεγή τύπο σφραγίσματος, τα οποία ο Tupper κατοχύρωσε με διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Ετσι, ο Tupper δημιούργησε ένα νέο προϊόν και η εταιρεία του ξεκίνησε να παράγει ελαφρά και άθραυστα δοχεία σε απαλά χρώματα.
Αν και ο Tupper θεωρούσε πως είχε βρει τη λύση για κάθε ανάγκη αποθήκευσης τροφίμων, το προϊόν δεν σημείωσε ικανοποιητικές πωλήσεις στα καταστήματα λιανικής πώλησης. Σε συνεργασία με την ανεξάρτητη πωλήτρια προϊόντων Brownie Wise, άρχισε να διαθέτει την γκάμα των προϊόντων του αποκλειστικά μέσα από τις «Επιδείξεις Tupperware» (τα περίφημα “Tupperware Parties”) που γίνονταν στα σπίτια των υποψήφιων αγοραστών. Η μέθοδος αυτή προώθησης αποδείχτηκε ιδανική για το νέο προϊόν και έτσι τα πλαστικά tupper σημείωσαν τεράστια επιτυχία.
Από τότε, τα έξυπνα, πολύχρωμα πλαστικά που περιλάμβαναν ποτήρια, κανάτες, δοχεία και κουτιά, κάποια από αυτά με αεροστεγή καπάκια, έγιναν δημοφιλέστατα στη μεταπολεμική Αμερική και σε πολλές άλλες χώρες.
Ο Earl Tupper αργότερα πούλησε την εταιρεία του και αποσύρθηκε σε ένα ιδιόκτητο νησί της Καραϊβικής. Πέθανε τον Οκτώβριο του 1983, ένα χρόνο πριν λήξει το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που είχε για την εφεύρεση των πλαστικών Tupperware.
Στα τέλη του 1940, διάφοροι πωλητές όπως η Brownie Wise, άρχισε να περιλαμβάνουν τα πλαστικά Tupper στην γκάμα προϊόντων νοικοκυριού που προωθούσαν μέσα από συγκεντρώσεις που έκαναν στα σπίτια τους.
Ο Tupper ενθουσιάστηκε με την ιδέα, προσέλαβε την Wise και έτσι ξεκίνησαν τα Tupperware Parties. Η μέθοδος αποδείχτηκε πολύ ελκυστική για τις νοικοκυρές, καθώς μπορούσαν να δουλεύουν από το σπίτι αλλά και να έρχονται σε επαφή με τον κόσμο. Η επιτυχία των συγκεντρώσεων αυτών ήταν κομβική για την επιτυχία των Tupperware.


Latest News

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW

Στροφή Toyota στην παραγωγή εντός ΗΠΑ - Τι σχεδιάζει με το κορυφαίο σε πωλήσεις RAV4
Η Τoyota διαθέτει 11 εργοστάσια στις ΗΠΑ, ανάμεσά τους εργοστάσια ανταλλακτικών αυτοκινήτων, και παρήγαγε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια οχήματα το 2024

Λευκός Οίκος: Θέτει υπό τον έλεγχο του ανεξάρτητες Αρχές – Τι ισχύει για την Fed
Τι προβλέπει η νέα καθοδήγηση από το Γραφείο Πληροφοριών και Ρυθμιστικών Υποθέσεων

«Σύννεφα» στον ιταλικό οίκο μόδα Valentino - Πτώση κερδών 22% το 2024
Ο οίκος μόδας Valentino ανακοίνωσε μειωμένα λειτουργικά κέρδη, στα 246 εκατομμύρια ευρώ το 2024

Η Amazon είναι καλύτερα προετοιμασμένη για τον εμπορικό πόλεμο από όσο νομίζουν οι επενδυτές
Περίπου το 25% των προϊόντων που πουλά απευθείας η Amazon προέρχονται από την Κίνα, εκτιμά η Morgan Stanley

Το διπλό μήνυμα Πάουελ: «Δεν θα σώσω τις αγορές»
Ο Αμερικανός τραπεζίτης διαψεύδει όσους μιλούν για Fed put και αγνοεί τον Ντόναλντ Τραμπ

Xειρόφρενο Κia στις αυξήσεις τιμών λόγω δασμών - Η ανησυχία για τα ανταλλακτικά
Τα εξαρτήματα εγείρουν ένα δύσκολο και περίπλοκο ζήτημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η νοτιοκορεατική Kia