
Η περίπτωση της Tupperware αποτελεί την απόδειξη πώς μία και μόνο πατέντα μπορεί να δημιουργήσει μια ολόκληρη κατηγορία προϊόντων, να της «δανείσει» έστω και καταχρηστικά το όνομά της και να αγαπηθεί από καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, που ορκίζονται στα θρυλικά της σκεύη.
Τα πλαστικά δοχεία τάπερ (Tupperware) και οι αμέτρητες απομιμήσεις τους χρησιμοποιούνται τόσο πολύ για τη διατήρηση τροφίμων, που είναι πλέον μέρος της καθημερινότητας όλων.
Η χρήση μαλακού και ευλύγιστου πλαστικού σε συνδυασμό με ένα αεροστεγές σύστημα σφραγίσματος, τα κατατάσσουν στα σημαντικότερα βιομηχανικά σχέδια του 20ου αιώνα.
Tupperware: Ολοταχώς για τη νέα εταιρεία, που θα σώσει τα θρυλικά τάπερ
Για να καταλήξουμε στα γνωστά σε όλους tupper χρειάστηκε μακρά περίοδος έρευνας και σχεδιασμού που ξεκίνησε όταν ο Αμερικανός εφευρέτης Earl Tupper ίδρυσε μια εταιρεία στα τέλη του 1930 και ξεκίνησε να κάνει πειράματα με νέες μορφές πλαστικού. Ο Tupper ανέπτυξε μια νέα διαδικασία επεξεργασίας και καθαρισμού της ελαιώδους σκωρίας πολυαιθυλενίου (ένα παραπροΙόν της διύλισης πετρελαίου που ήταν μαύρο, σκληρό, λιπαρό και με χαρακτηριστική οσμή) από την οποία προέκυψε ένα υλικό ανθεκτικό, διαφανές και όχι επιβλαβές για την υγεία. Σε αντίθεση με προγενέστερα πλαστικά υλικά που ήταν εύθραυστα, το νέο υλικό ήταν ελαφρύ, εύπλαστο και μπορούσε να μπει σε καλούπι και να αποκτήσει συγκεκριμένη μορφή.
Επιπλέον, παίρνοντας έμπνευση από τα μεταλλικά καπάκια για τα κουτιά με μπογιές, ο Tupper σχεδίασε ένα παρόμοιο τύπο σφραγίσματος που μπορούσε να τον εφαρμόσει στο πλαστικό. ‘Ετσι, τα πλαστικά δοχεία μπορούσαν να παραμείνουν αεροστεγώς κλειστά και παράλληλα να μπορούν να ανοιχτούν και να κλείσουν εύκολα.
Σύμφωνα με τον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ), το προϊόν διέθετε δύο ευρεσιτεχνίες: το πλαστικό από πολυαιθυλένιο και τον αεροστεγή τύπο σφραγίσματος, τα οποία ο Tupper κατοχύρωσε με διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Ετσι, ο Tupper δημιούργησε ένα νέο προϊόν και η εταιρεία του ξεκίνησε να παράγει ελαφρά και άθραυστα δοχεία σε απαλά χρώματα.
Αν και ο Tupper θεωρούσε πως είχε βρει τη λύση για κάθε ανάγκη αποθήκευσης τροφίμων, το προϊόν δεν σημείωσε ικανοποιητικές πωλήσεις στα καταστήματα λιανικής πώλησης. Σε συνεργασία με την ανεξάρτητη πωλήτρια προϊόντων Brownie Wise, άρχισε να διαθέτει την γκάμα των προϊόντων του αποκλειστικά μέσα από τις «Επιδείξεις Tupperware» (τα περίφημα “Tupperware Parties”) που γίνονταν στα σπίτια των υποψήφιων αγοραστών. Η μέθοδος αυτή προώθησης αποδείχτηκε ιδανική για το νέο προϊόν και έτσι τα πλαστικά tupper σημείωσαν τεράστια επιτυχία.
Από τότε, τα έξυπνα, πολύχρωμα πλαστικά που περιλάμβαναν ποτήρια, κανάτες, δοχεία και κουτιά, κάποια από αυτά με αεροστεγή καπάκια, έγιναν δημοφιλέστατα στη μεταπολεμική Αμερική και σε πολλές άλλες χώρες.
Ο Earl Tupper αργότερα πούλησε την εταιρεία του και αποσύρθηκε σε ένα ιδιόκτητο νησί της Καραϊβικής. Πέθανε τον Οκτώβριο του 1983, ένα χρόνο πριν λήξει το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που είχε για την εφεύρεση των πλαστικών Tupperware.
Στα τέλη του 1940, διάφοροι πωλητές όπως η Brownie Wise, άρχισε να περιλαμβάνουν τα πλαστικά Tupper στην γκάμα προϊόντων νοικοκυριού που προωθούσαν μέσα από συγκεντρώσεις που έκαναν στα σπίτια τους.
Ο Tupper ενθουσιάστηκε με την ιδέα, προσέλαβε την Wise και έτσι ξεκίνησαν τα Tupperware Parties. Η μέθοδος αποδείχτηκε πολύ ελκυστική για τις νοικοκυρές, καθώς μπορούσαν να δουλεύουν από το σπίτι αλλά και να έρχονται σε επαφή με τον κόσμο. Η επιτυχία των συγκεντρώσεων αυτών ήταν κομβική για την επιτυχία των Tupperware.


Latest News

Η Amazon επενδύει στα εκπτωτικά events - Η ανατροπή με την Prime Day
Περίπου 189 εκατομμύρια καταναλωτές στις ΗΠΑ είχαν συνδρομή Amazon Prime τον Σεπτέμβριο του 2024

Οι 4 καταλύτες για την ευρωπαϊκή ανάπτυξη - Ο «χρησμός» της Citi
Θετικά τα βήματα της Ευρώπης, αλλά προς το παρόν… υπάρχει επιφυλακτικότητα λέει η Citi

Αντισταθείτε στο πισωγύρισμα - Η προτροπή Σι στους CEO κορυφαίων πολυεθνικών
Ο Σι Τζινπίνγκ διατύπωσε προτροπές εν μέσω αυξανόμενων εντάσεων με τις ΗΠΑ

Τζόρτζια Μελόνι: Δεν υπάρχει δίλημμα ανάμεσα σε Ευρώπη ή Τραμπ
Η Τζόρτζια Μελόνι απέρριψε την ιδέα ότι η Ιταλία θα πρέπει να επιλέξει πλευρά μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρώπης ως «παιδιάστικη» και «ρηχή»

Γιατί ο Τραμπ έχει βαλθεί να προσαρτίσει τη Γροιλανδία - Ο ορυκτός πλούτος και η στρατηγική θέση
Την Τετάρτη, ο Τραμπ επανέλαβε την επιθυμία του να αναλάβει τον έλεγχο της Γροιλανδίας, λέγοντας ότι θα το τραβήξει όσο χρειάζεται μέχρι να το πετύχει

Ποιοι ξέρουν τελικά τη Lululemon - Χαμηλές πτήσεις για την αγαπημένη των εφήβων
Από τον Καναδά στην Κίνα, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, η Lululemon δεν μοιάζει να βρίσκεται πλέον στις πρώτες καταναλωτικές προτιμήσεις

Στα κάγκελα οι αμερικανικές αεροπορικές - Η αβεβαιότητα μειώνει τα ταξίδια
Οι αερομεταφορείς μείωσαν τη χωρητικότητα του τριμήνου Ιουνίου εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης

Γη και ύδωρ αξιώνει ο Τραμπ από την Ουκρανία, αποκλείοντας την Ευρώπη - Τι ζητάει
Το δικαίωμα πρώτης προσφοράς στις επενδύσεις της Ουκρανίας διεκδικούν οι ΗΠΑ - Δεν θέλει άλλους στο παιχνίδι ο Τραμπ

Αρνητική πρωτιά της Ελλάδας - Πρωταθλήτρια Ευρώπης στην παραοικονομία
Η πρωτιά της Ελλάδας στην παραοικονομία - Δείτε τον αναλυτικό πίνακα και τα στοιχεία για όλες τις χώρες της ΕΕ

Ακόμη και κρατική επιχορήγηση 14.000 δολαρίων δεν πείθει τους Νοτιοκορεάτες να παντρευτούν
Τα ραντεβού που χρηματοδοτούνται από το κράτος στην Νότια Κορέα έχουν γίνει φαινόμενο σε μια χώρα με χαμηλότατα ποσοστά γονιμότητας.