
Στη μικρή λιανική, το νέο… ιερό δισκοπότηρο του retail, «προσκυνά» και η Mediterra, καθώς μετά τα Mastiha Shop ανοίγει και παντοπωλεία.
Πρόκειται στην ουσία για δημιουργία καταστημάτων με είδη μεσογειακής διατροφής και όπως λέει στον ΟΤ ο Γιάννης Μανδάλας, Managing Director της Mediterra, εισηγμένης στην Εναλλακτική Αγορά του ΧΑ, η ιδέα αυτή δεν προέκυψε ξαφνικά.
«Είναι παλιά επιθυμία να δημιουργήσουμε φιλόξενα ράφια με προϊόντα όχι μόνο δικά μας αλλά και μικρών παραγωγών από όλη την Ελλάδα και τη Μεσόγειο», σημειώνει ο επικεφαλής της εταιρείας με βασικό μέτοχο την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου, που αποτελεί το σημαντικότερο μηχανισμό προβολής και marketing της αξεπέραστης χιώτικης μαστίχας.
Τα νέα καταστήματα της Mediterra
«Σε πρώτη φάση ο στόχος είναι ανοίξουμε δύο παντοπωλεία, ένα στη Χίο και ένα στην Αθήνα» σημειώνει ο κύριος Μάνδαλας.
Το κατάστημα της Αθήνας θα βρίσκεται στην Ξενοκράτους στο Κολωνάκι, ενώ της Χίου, στη νότια πλευρά του νησιού, στο κέντρο των Μαστιχοχωρίων.
Πρόκειται για δύο καταστήματα ήδη εν λειτουργία ως mini market, τα οποία έχει αποκτήσει η εταιρεία και τα οποία θα ανακαινιστούν και θα διαρρυθμιστούν με βάση το concept των παντοπωλείων μεσογειακής διατροφής. Αυτή την περίοδο τα καταστήματα είναι σε φάση προετοιμασίας.
Η ανακαίνιση/διαρρύθμιση του καταστήματος στο Κολωνάκι, το οποίο είναι το πρώτο που ανοίξει, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το δίμηνο Μάιος – Ιούνιος 2025, ενώ το κατάστημα της Χίου προβλέπεται να ανοίξει μέσα στο Φθινόπωρο.
Στα παντοπωλεία θα διατίθενται 3 – 4 χιλιάδες κωδικοί από όλες τις κατηγορίες των προϊόντων, αν και προς το παρόν δεν έχει παρθεί απόφαση για τη διάθεση προϊόντων κοπής. Είναι κάτι που εξετάζεται, λέει ο κύριος Μάνδαλας.
Το ύψος της επένδυσης σε ορίζοντα τριετίας θα ξεπεράσει το 1 εκατ. ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση ο κύριος Μανδάλας ξεκαθαρίζει ότι το νέο εγχείρημα της Mediterra στη λιανική δεν πρόκειται να είναι ανταγωνιστικό ως προς την αλυσίδα καταστημάτων Mastiha Shop.
Με αιχμή την τεχνολογία
Με «προίκα» την απόφαση της UNΕSCO να συμπεριλάβει τη μαστίχα Χίου στον κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς αλλά και την απόφαση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκου που θεωρεί τη μαστίχα φυσικό φάρμακο, φυτικής προέλευσης, η διοίκηση της Mediterra προτεραιοποιεί την αναβάθμιση του εταιρικού παραγωγικού αποτυπώματος και την ενσωμάτωση νέων καινοτομιών.
Έμφαση δίνεται στα προϊόντα υγείας και συγκεκριμένα στην παραγωγή και περαιτέρω ανάπτυξη των παραφαρμακευτικών προϊόντων σε πρώτη φάση και ίσως και φαρμάκων αργότερα, των συμπληρωμάτων διατροφής, των λειτουργικών τροφίμων και των medical devices.
Ταυτόχρονα η εταιρεία αναπτύσσει και άλλες δραστηριότητες που σχετίζονται με την αξιοποίηση των φυσικών πόρων της Χίου ή με την παραγωγή νέων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες.
Αυτή τη στιγμή επενδύει στον πρωτογενή τομέα με τη δημιουργία κτήματος παραγωγής αγροτικών προϊόντων αλλά και ενός στάβλου όπου λειτουργεί πιλοτικά και αφορά στην ανάπτυξη της χιώτικης φυλής προβάτου.
Το χιώτικο πρόβατο θεωρείται το καλύτερο στην Ελλάδα και το τρίτο καλύτερο παγκοσμίως, ανάμεσα σε 600 φυλές. Κι αυτό γιατί προσφέρει υψηλή γαλακτοπαραγωγή, ενώ διακρίνεται για την πολυδημία, δηλαδή η ικανότητά του να γεννάει πολλά προβατάκια σε μια γέννα, όταν στις περισσότερες ράτσες μια προβατίνα γεννάει μόνο ένα αρνί.
Μεγάλο στοίχημα αποτελούν επίσης τα προϊόντα κρυοξήρανσης από τα οποία ξεχωρίζουν το γιαούρτι, το χούμους, η φάβα, το τζατζίκι, το μανταρίνι, η μαστίχα και η ντομάτα, όλα σε σκόνη.
Kρυοξήρανση είναι η μέθοδος αποξήρανσης προϊόντων υπό συνθήκες χαμηλής πίεσης και θερμοκρασίας. Με την τεχνολογία αυτή, τα θρεπτικά συστατικά και η γεύση των συστατικών, παραμένουν αναλλοίωτα, ενώ αυξάνεται θεαματικά η διάρκεια ζωής των προϊόντων καθώς πλέον δεν απαιτείται αποθήκευση και μεταφορά με ψυγείο. Τα προϊόντα έχουν έως και 80% λιγότερο όγκο και βάρος ενώ για την ανασύστασή τους απαιτείται μόνο το νερό που έχει αφαιρεθεί.
Η μαστίχα στα καλύτερά της
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, ο κύριος Μανδάλας αναφέρει πως η Mediterra έκλεισε 2024 συνεχίζοντας το σερί των καλών επιδόσεων.
Το 2023 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 12,38 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 15,3% σε σχέση με τα 10,7 εκατ. ευρώ του 2022, ενώ οι εξαγωγές κατέγραψαν άνοδο της τάξης του 33,8%, αφού τα 3,11 εκατ. ευρώ του τζίρο της έγιναν στις αγορές του εξωτερικού.
Ας σημειωθεί ότι μέσα στην τελευταία 5ετία η Mediterra έχει καταφέρει να τριπλασιάσει τις εξαγωγικές της πωλήσεις, οι οποίες το 2018 ήταν μόλις 1 εκατ. ευρώ.
Σε επίπεδο κερδοφορίας τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 22% τη χρήση του 2023 και ανήλθαν σε 932.491 ευρώ έναντι 764.412 ευρώ της χρήσης 2022.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 492.402 ευρώ αυξημένα κατά 31,61% σε σχέση με τα 374.127 της χρήσης 2022, ενώ ακόμη μεγαλύτερη (+38,66%) ήταν η άνοδος στα κέρδη μετά από φόρους που διαμορφώθηκαν σε 384.073 ευρώ όταν το 2022 είχαν φτάσει σε 276.981 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι το πλειοψηφικό ποσοστό της Mediterra κατέχει ο Συνεταιρισμός Μαστιχοπαραγωγών Χίου με 54,14%, ενώ συμμετέχουν το Zaitech Fund με 28,41%, η Κορρές με 5,13%, οι Χιώτες εφοπλιστές των οικογενειών Τσάκου, Βενιάμη, Σαρόγλου, Τομάζου με περίπου 8-10% και στην ελεύθερη διασπορά βρίσκεται το 3%-4% των μετοχών.


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς