
Ανοιχτά θα παραμείνουν την Κυριακή τα καταστήματα 19 Ιανουαρίου 2025, δίνοντας την ευκαιρία στους καταναλωτές να επωφεληθούν από τις χειμερινές εκπτώσεις 2025.
Πρόκειται για την πρώτη Κυριακή λειτουργίας καταστημάτων της χρονιάς, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα ακολουθήσει και δεύτερη.
Σ. Καφούνης: Tο 2025 να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την επιχειρηματικότητα
Οι χειμερινές εκπτώσεις 2025 ξεκίνησαν επίσημα τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, προσφέροντας στους καταναλωτές περίπου 7 εβδομάδες ευκαιριών για αγορές.
Οι προσδοκίες των εμπόρων
Αφενός οι αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις και αφετέρου η συγκράτηση του πληθωρισμού των τροφίμων όπως και το γεγονός ότι εφέτος ο καιρός ευνοεί τις αγορές χειμερινών ειδών σε αντίθεση με πέρσι, δημιουργούν αισιοδοξία στην αγορά, με τους επιχειρηματίες της λιανικής να προσδοκούν ότι ο εφετινός τζίρος το δίμηνο των χειμερινών εκπτώσεων θα κινηθεί πάνω από 6 δισ. ευρώ.
Ωστόσο κανείς δεν παραβλέπει ότι το συνεχιζόμενο ράλι των τιμών στον τομέα της στέγασης (ενοίκια, ενέργεια κ.ά.), καθώς και στις υπηρεσίες «φρενάρουν» τις δαπάνες στις κατηγορίες προϊόντων που θεωρούνται ως μη βασικά.
Επιπλέον μένει να φανεί κατά πόσο η θετική εικόνα στην αγοραστική κίνηση των εορτών θα επηρεάσει την πορεία της κατανάλωσης κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Κι αυτό γιατί κατά τη διάρκεια της περιόδου των Χριστουγέννων αρκετές από τις αγορές των καταναλωτών έγιναν είτε με πιστωτικές κάρτες είτε με τη μέθοδο του «buy now, pay later», με αποτέλεσμα οι υποχρεώσεις των καταναλωτών να μετακυληθούν προς τους επόμενους μήνες.
Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Οι καταναλωτές πρέπει να βλέπουν ξεκάθαρα την αρχική και τη μειωμένη τιμή των προϊόντων.
Σύμφωνα με τον νόμο, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής αναγράφεται ρητά η προγενέστερη τιμή (αναφέρεται συχνά και ως τιμή αναφοράς) βάσει της οποίας εφαρμόζεται η έκπτωση.
Η προγενέστερη τιμή είναι η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος στο κάθε προϊόν του κατά την περίοδο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της πρώτης έκπτωσης στις 13 Ιανουαρίου.
Ειδικά για τις τακτικές εκπτώσεις, σύμφωνα και με τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας η μείωση τιμής μπορεί να έχει την εξής μορφή:
– Ποσοστό (%), πχ. «20% έκπτωση».
– Συγκεκριμένο ποσό, πχ. «10 ευρώ έκπτωση».
– Αναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε, πχ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ». Η προγενέστερη τιμή μπορεί να εμφανίζεται και διαγραμμένη.
Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή στο χρονικό διάστημα που το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά. Αν η τιμή μειώνεται προοδευτικά κατά τη διάρκεια των 60 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή που ίσχυε πριν από την εφαρμογή της πρώτης από τις διαδοχικές μειώσεις τιμών. Ο κανόνας των 60 ημερών είναι αυτός που χρησιμοποιείται «εντός» των εκπτώσεων.
Πρόστιμα
Σε όσους εμπόρους δεν τηρούν τις διατάξεις περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών επιβάλλονται σημαντικές κυρώσεις.
Συγκεκριμένα, σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ.
Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.


Latest News

Νέα κουλτούρα από τους δανειολήπτες – Τι άλλαξε από την εποχή των μνημονίων έως σήμερα
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τα δάνεια από τις τράπεζες – Το πάθημα του ανεξέλεγκτου δανεισμού και των στρατηγικών κακοπληρωτών

Το επόμενο στοίχημα του «Γρηγόρη» - Τα deals με τοπικά brands και… οι καντίνες
Η αλυσίδα Γρηγόρης του επιχειρηματία Βλάσση Γεωργάτου βάζει στο επίκεντρο την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας – Σχέδια επέκτασης και σε Κύπρο, Γερμανία και Ρουμανία

Η επέλαση των brands στους εμπορικούς δρόμους - Οι νέες επενδύσεις και τα ενοίκια
Το 2024 έκλεισε με σημαντικές επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων και brands στην Ερμού και στο κέντρο της πρωτεύουσας - Οι «χρυσές» μισθώσεις

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Στην παραγωγή ρίχνουν μισό δισ. 15 βιομηχανίες τροφίμων και ποτών
Game changer για την ελληνική οικονομία η βιομηχανία τροφίμων και ποτών – Οι νέες επενδύσεις ξεπερνούν το μισό δισ.

H AI στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση των επιχειρήσεων| H ιστορία της Avokado
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Βασίλη Νικολόπουλο, ιδρυτή και CTO της Avokado. Η εταιρεία παρέχει λύσεις στο κομμάτι της ενέργειας, με εργαλείο την τεχνητή νοημοσύνη.

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά

Σε αναζήτηση ισορροπίας τα σούπερ μάρκετ - Από την πανδημία στο σοκ των ανατιμήσεων
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση στα ράφια των σούπερ μάρκετ - Ο ρόλος των αυξήσεων και η αντίδραση των νοικοκυριών

«Αυτονομείται» το παγωτό της Unilever στην Ελλάδα – Η νέα εταιρεία
Το σχέδιο της Unilever για το παγωτό – Η «προίκα» της Algida ICC και οι επιδόσεις του 2024 - Σε εξέλιξη η εθελουσία

Ο Τρύφων Νάτσης απέκτησε τις μετοχές Κάτσου και Γερμανού στη Lamda
Το ποσοστό της BHCML σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών στη Lamda ανήλθε σε ποσοστό 5,092% - Στο 8,624% η συμμετοχή του Τρύφωνα Νάτση