
Μετά τη Μελόνι και τις «ιδέες» Μπαρνιέ ήταν η σειρά του Γερμανού καγκελάριου Όλαφ Σολτς να «κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου» για να διασωθεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Η ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων υποχωρεί και όπως δείχνουν τα προσωρινά στοιχεία υπάρχει μείωση σχεδόν 6% στις ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2024 ενώ και το μερίδιο της σχετικής αγοράς βρίσκεται σε καθοδική πορεία.
Mercedes: H EE πρέπει να καλωσορίσει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Σε επιστολή του προς την ομοεθνή του Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στις αρχές Ιανουαρίου, ο Όλαφ Σολτς επιχειρεί αφενός να περιγράψει την εικόνα -και για την ακρίβεια τους κινδύνους – και αφετέρου να δώσει συστάσεις αν όχι για δραστικές αλλαγές, τουλάχιστον για μεγαλύτερη ευελιξία στο ζήτημα του ασφυκτικού ενωσιακού πλαισίου για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
O Όλαφ Σολτς εκτός απο τη γενικόλογη έκκληση της ενίσχυσης των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων και της μείωσης της κοινοτικής γραφειοκρατίας ,κάνει σαφείς νύξεις για τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κρίσιμος για ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, κλάδος της βιομηχανίας αυτοκινήτου.
Η «αυτοπαγίδευση»
Ο ηγέτης των Γερμανών σοσιαλδημοκρατών (SPD) επισημαίνει την ανάγκη διόρθωσης μιας πορειας που μάλλον οδηγεί σε αδιεξοδο εναν τεραστιο βιομηχανικό κλάδο, με συμβολή εκατοντάδων δισεκατομμυρίων ευρώ στην ευρωπαϊκή οικονομία , τοσο στην εσωτερική κατανάλωση όσο και στις εξαγωγές καθώς και με κορυφαία θέση στο σύνολο των εργαζομένων που ασχολούνται στα περισσότερα από 100 εργοστάσια που υπάρχουν -κυρίως- σε 15 απο τα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ.

Η απασχόληση στον τομέα του αυτοκινήτου στις χώρες της ΕΕ. Συνολικά 13,2 εκατ. Ευρωπαίοι εργάζονται στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ποσοστό 10,3% όλων των θέσεων εργασίας στη μεταποίηση στην Ευρωπαική Ενωση.
Ειδικότερα, ο Ολαφ Σολτς κάνει σαφή νύξη των κινδύνων που ήδη αντιμετωπίζει και πιθανόν θα αντιμετωπίσει με μεγαλύτερη σφοδρότητα στο κοντινό μέλλον, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία , δέσμια ούσα των δικών της ενωσιακών κανόνων.
Για αυτόν ακριβώς το λόγο, ο Γερμανός καγκελάριος επισημαίνει την ανάγκη της καθυστέρησης των κανόνων σχετικών με την κλιματική αλλαγή που επηρεάζουν τις επιχειρήσεις και την άρση των προστίμων για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που δεν επιτυγχάνουν τους νέους στόχους για τις εκπομπές αερίων ρύπων.
Παγκόσμια κρίση και ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Το 2024 έχει ήδη καταγραφεί ως ενα απο τα πιο δυσκολα έτη για την ευρωπαϊκή βιομηχανία και δη της «λοκομοτιβας» της που δεν είναι άλλη από τη βιομηχανία αυτοκινήτου. Δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Αρκούν τα ονόματα δύο κορυφαίων ευρωπαϊκών εταιρειών : Volkswagen και Michelin ..
Η πρώτη, για πρώτη φορά στην υπερ-ογδονταετή ιστορία της ανακοίνωσε την πρόθεσή της να κλείσει εργοστάσια και μάλιστα τρεις μεγάλες μονάδες με τις ανάλογες συνέπειες. Το σοκ ήταν μεγάλο, όχι μόνον γιατι η Volkswagen είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανια της Ευρώπης αλλά γιατί περαν του κομβικού της ρόλου στη γερμανική και τις άλλες οικονομίες της ευρωζώνης ( όπως π.χ. το Βέλγιο, η Τσεχία , η Ιταλία και η Ισπανία, όπου έχει εργοστάσια) αλλα και γιατι μια μεγάλη βιομηχανία οπως η VW επηρεάζει συνολικά τη μεταποιητική δραστηριότητα σε ολόκληρη σχεδόν την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Η δεύτερη, η γαλλική Michelin μια εταιρεία με πολυεθνική παρουσία και δραστηριότητα και απο τους κορυφαίους κατασκευαστές ελαστικών στον κόσμο. Η ανακοίνωσή της για κλείσιμο δύο μονάδων προκάλεσε την άμεση κινητοποιηση της γαλλικής κυβέρνησης και των περιφερειακών αρχων αλλα και -βεβαίως- των εργατικών συνδικάτων.
Η πιο επείγουσα δράση που χρειάζεται τώρα η βιομηχανία, λέει ο πρόεδρος της ACEA , είναι να βρει η ΕΕ μια λύση για την ελάφρυνση του βάρους συμμόρφωσης των αυτοκινήτων και των φορτηγών για τον στόχο του 2025 για το CO2.
Πίεση από τους κατασκευαστές

Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Ολα Καλένιους και η γενική διευθύντρια της ACEA Σίγκριντ ντε Βρις
Σε επιστολή του προς τους ηγέτες της ΕΕ, που έγινε γνωστή την περασμένη Πέμπτη, ο νέος πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ο Σουηδο-Γερμανός Ola Källenius, επισημαίνει τρεις κρίσιμες προτεραιότητες.
I. μια ρεαλιστική πορεία για την απαλλαγή της αυτοκινητοβιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές, η οποία θα καθοδηγείται από την αγορά και όχι από ποινές- να βρεθεί λύση για το δυσανάλογο κόστος συμμόρφωσης με τον στόχο CO2 για το 2025 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά,
II. εφαρμογή των συστάσεων της έκθεσης Ντράγκι: δημιουργία ενός ρυθμιστικού πλαισίου που θα ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών βιομηχανιών,
III. προώθηση νέων προσεγγίσεων για τη δημιουργία παγκόσμιων, αμοιβαία επωφελών εμπορικών σχέσεων, ώστε η ΕΕ να συνεχίσει να επωφελείται από το ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο.
Στην επιστολή του ο Σουηδο-Γερμανος διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz καλεί τους ευρωπαίους ηγέτες να αναπροσαρμόσουν την «Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία» (European Green Deal), διατυπώνει μάλιστα την πρότασή του με μια καυστική διατύπωση λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «[η συμφωνία]πρέπει να υποβληθεί σε έλεγχο της πραγματικότητας και σε αναπροσαρμογή».
Ευελιξία και αλλαγή στόχων
«Πρέπει να γίνει λιγότερο άκαμπτη, πιο ευέλικτη και να μετατρέψει την απαλλαγή της αυτοκινητοβιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές σε ένα πράσινο και κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο.
Η πιο επείγουσα δράση που χρειάζεται τώρα η βιομηχανία, λέει ο πρόεδρος της ACEA , είναι να βρει η ΕΕ μια λύση για την ελάφρυνση του βάρους συμμόρφωσης των αυτοκινήτων και των φορτηγών για τον στόχο του 2025 για το CO2.
Η πολιτική δράση σήμερα, τονίζει ο πρόεδρος των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), δεν θα μπορούσε να είναι πιο κρίσιμη, καθώς τα τελευταία προσωρινά στοιχεία δείχνουν μείωση σχεδόν 6% στις ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2024.
«Το μερίδιο αγοράς βρίσκεται επίσης σε καθοδική πορεία, μειωμένο κατά 1% στο 13,6% – μακριά από την απότομη αύξηση που απαιτείται για την επίτευξη των αυστηρών στόχων CO2 τα επόμενα χρόνια.»


Latest News

Ο Μάσκ αγόρασε... Μασκ - Η xAI αγόρασε το Χ έναντι 45 δισ. δολ.
«Το μέλλον του xAI και του X είναι αλληλένδετα», ανέφερε ο Μασκ σε μια ανάρτηση στο X

Πώς η χρυσή κληρονόμος της Walmart γίνεται talk of the town
Η κληρονόμος της Walmart δημοσίευσε στους New York Times μη πολιτική διαφήμιση αλλά πολλοί λένε ότι το μήνυμά της ήταν πολιτικό

Το «δεξί χέρι» του Μακρόν σε ρόλο κλειδί στη Société Générale
Ο Αλέξις Κόλερ εγκαταλείπει τη θέση του επιτελάρχη που είχε στο Μέγαρο των Ηλυσίων από το 2017 γαι κορυφαίο ρόλο στη Société Générale

Ποιος επιχειρηματίας εγκαταλείπει κι αυτός την Βρετανία λόγω αλλαγής της φορολογίας;
Ο μεγιστάνας του χάλυβα Λάκσμι Μιτάλ φαίνεται ότι θα προστεθεί και αυτός στη λίστα των επιχειρηματιών που σκέφτονται σοβαρά να εγκατελείψουν το Ηνωμένο Βασίλειο, ύστερα από την φορολογική μεταρρύθμιση των εργατικών

ΗΠΑ: Αύξηση της εγχώριας παραγωγής ορυκτών
Τι αναφέρει ειδικό σημείωμα της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσιγκτον

Ο Μασκ τα γυρίζει τώρα για το DOGE - «Σχεδόν κανένας δεν έχει απολυθεί»
Ο Μασκ και η ομάδα του αναφέρθηκαν στο όραμα του DOGE για την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να είναι «σαν την Apple Store»

Στα 12 δισ. δολάρια το κόστος ανοικοδόμησης του Λιβάνου
Οι εκτιμήσεις των διεθνών οικονομικών οργανισμών για την οικονομία της χώρας - Τι αναφέρει σημείωμα της ελληνικής πρεσβείας στη Βηρυτό

Ξένοι στον ίδιο πλανήτη ΗΠΑ και ΕΕ
Προς τα πού οδεύουν οι σχέσεις των δύο στενότερων αμυντικών συμμάχων και εμπορικών εταίρων του 20ού αιώνα, των ΗΠΑ και της ΕΕ

Ποιο ήταν το μεγάλο επενδυτικό λάθος που παραδέχθηκε ο Γουόρεν Μπάφετ
Η εταιρεία για την οποία ο Γουόρεν Μπάφετ δήλωσε πως πλήρωσε «πάρα πολλά» για να την αποκτήσει

Σε στάση αναμονής οι επενδυτές απέναντι στα τουρκικά assets - Τι φοβούνται
Το ποσό αυτό των 25 δισ. δολ. με το οποίο στήριξε τη λίρα η κεντρική τράπεζα αντανακλά το υψηλό κόστος στήριξης της εύθραυστης οικονομίας σε μια δραματική εβδομάδα για την Τουρκία