Μετά τη Μελόνι και τις «ιδέες» Μπαρνιέ ήταν η σειρά του Γερμανού καγκελάριου Όλαφ Σολτς να «κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου» για να διασωθεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Η ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων υποχωρεί και όπως δείχνουν τα προσωρινά στοιχεία υπάρχει μείωση σχεδόν 6% στις ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2024 ενώ και το μερίδιο της σχετικής αγοράς βρίσκεται σε καθοδική πορεία.
Mercedes: H EE πρέπει να καλωσορίσει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Σε επιστολή του προς την ομοεθνή του Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στις αρχές Ιανουαρίου, ο Όλαφ Σολτς επιχειρεί αφενός να περιγράψει την εικόνα -και για την ακρίβεια τους κινδύνους – και αφετέρου να δώσει συστάσεις αν όχι για δραστικές αλλαγές, τουλάχιστον για μεγαλύτερη ευελιξία στο ζήτημα του ασφυκτικού ενωσιακού πλαισίου για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
O Όλαφ Σολτς εκτός απο τη γενικόλογη έκκληση της ενίσχυσης των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων και της μείωσης της κοινοτικής γραφειοκρατίας ,κάνει σαφείς νύξεις για τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κρίσιμος για ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, κλάδος της βιομηχανίας αυτοκινήτου.
Η «αυτοπαγίδευση»
Ο ηγέτης των Γερμανών σοσιαλδημοκρατών (SPD) επισημαίνει την ανάγκη διόρθωσης μιας πορειας που μάλλον οδηγεί σε αδιεξοδο εναν τεραστιο βιομηχανικό κλάδο, με συμβολή εκατοντάδων δισεκατομμυρίων ευρώ στην ευρωπαϊκή οικονομία , τοσο στην εσωτερική κατανάλωση όσο και στις εξαγωγές καθώς και με κορυφαία θέση στο σύνολο των εργαζομένων που ασχολούνται στα περισσότερα από 100 εργοστάσια που υπάρχουν -κυρίως- σε 15 απο τα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ.
Ειδικότερα, ο Ολαφ Σολτς κάνει σαφή νύξη των κινδύνων που ήδη αντιμετωπίζει και πιθανόν θα αντιμετωπίσει με μεγαλύτερη σφοδρότητα στο κοντινό μέλλον, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία , δέσμια ούσα των δικών της ενωσιακών κανόνων.
Για αυτόν ακριβώς το λόγο, ο Γερμανός καγκελάριος επισημαίνει την ανάγκη της καθυστέρησης των κανόνων σχετικών με την κλιματική αλλαγή που επηρεάζουν τις επιχειρήσεις και την άρση των προστίμων για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που δεν επιτυγχάνουν τους νέους στόχους για τις εκπομπές αερίων ρύπων.
Παγκόσμια κρίση και ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Το 2024 έχει ήδη καταγραφεί ως ενα απο τα πιο δυσκολα έτη για την ευρωπαϊκή βιομηχανία και δη της «λοκομοτιβας» της που δεν είναι άλλη από τη βιομηχανία αυτοκινήτου. Δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Αρκούν τα ονόματα δύο κορυφαίων ευρωπαϊκών εταιρειών : Volkswagen και Michelin ..
Η πρώτη, για πρώτη φορά στην υπερ-ογδονταετή ιστορία της ανακοίνωσε την πρόθεσή της να κλείσει εργοστάσια και μάλιστα τρεις μεγάλες μονάδες με τις ανάλογες συνέπειες. Το σοκ ήταν μεγάλο, όχι μόνον γιατι η Volkswagen είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανια της Ευρώπης αλλά γιατί περαν του κομβικού της ρόλου στη γερμανική και τις άλλες οικονομίες της ευρωζώνης ( όπως π.χ. το Βέλγιο, η Τσεχία , η Ιταλία και η Ισπανία, όπου έχει εργοστάσια) αλλα και γιατι μια μεγάλη βιομηχανία οπως η VW επηρεάζει συνολικά τη μεταποιητική δραστηριότητα σε ολόκληρη σχεδόν την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Η δεύτερη, η γαλλική Michelin μια εταιρεία με πολυεθνική παρουσία και δραστηριότητα και απο τους κορυφαίους κατασκευαστές ελαστικών στον κόσμο. Η ανακοίνωσή της για κλείσιμο δύο μονάδων προκάλεσε την άμεση κινητοποιηση της γαλλικής κυβέρνησης και των περιφερειακών αρχων αλλα και -βεβαίως- των εργατικών συνδικάτων.
Η πιο επείγουσα δράση που χρειάζεται τώρα η βιομηχανία, λέει ο πρόεδρος της ACEA , είναι να βρει η ΕΕ μια λύση για την ελάφρυνση του βάρους συμμόρφωσης των αυτοκινήτων και των φορτηγών για τον στόχο του 2025 για το CO2.
Πίεση από τους κατασκευαστές
Σε επιστολή του προς τους ηγέτες της ΕΕ, που έγινε γνωστή την περασμένη Πέμπτη, ο νέος πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ο Σουηδο-Γερμανός Ola Källenius, επισημαίνει τρεις κρίσιμες προτεραιότητες.
I. μια ρεαλιστική πορεία για την απαλλαγή της αυτοκινητοβιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές, η οποία θα καθοδηγείται από την αγορά και όχι από ποινές- να βρεθεί λύση για το δυσανάλογο κόστος συμμόρφωσης με τον στόχο CO2 για το 2025 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά,
II. εφαρμογή των συστάσεων της έκθεσης Ντράγκι: δημιουργία ενός ρυθμιστικού πλαισίου που θα ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών βιομηχανιών,
III. προώθηση νέων προσεγγίσεων για τη δημιουργία παγκόσμιων, αμοιβαία επωφελών εμπορικών σχέσεων, ώστε η ΕΕ να συνεχίσει να επωφελείται από το ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο.
Στην επιστολή του ο Σουηδο-Γερμανος διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz καλεί τους ευρωπαίους ηγέτες να αναπροσαρμόσουν την «Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία» (European Green Deal), διατυπώνει μάλιστα την πρότασή του με μια καυστική διατύπωση λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «[η συμφωνία]πρέπει να υποβληθεί σε έλεγχο της πραγματικότητας και σε αναπροσαρμογή».
Ευελιξία και αλλαγή στόχων
«Πρέπει να γίνει λιγότερο άκαμπτη, πιο ευέλικτη και να μετατρέψει την απαλλαγή της αυτοκινητοβιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές σε ένα πράσινο και κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο.
Η πιο επείγουσα δράση που χρειάζεται τώρα η βιομηχανία, λέει ο πρόεδρος της ACEA , είναι να βρει η ΕΕ μια λύση για την ελάφρυνση του βάρους συμμόρφωσης των αυτοκινήτων και των φορτηγών για τον στόχο του 2025 για το CO2.
Η πολιτική δράση σήμερα, τονίζει ο πρόεδρος των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), δεν θα μπορούσε να είναι πιο κρίσιμη, καθώς τα τελευταία προσωρινά στοιχεία δείχνουν μείωση σχεδόν 6% στις ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2024.
«Το μερίδιο αγοράς βρίσκεται επίσης σε καθοδική πορεία, μειωμένο κατά 1% στο 13,6% – μακριά από την απότομη αύξηση που απαιτείται για την επίτευξη των αυστηρών στόχων CO2 τα επόμενα χρόνια.»
Latest News
Η αλλαγή συνηθειών και το... prosecco ρίχνουν τις πωλήσεις σαμπάνιας
Η σαμπάνια είναι ένα πραγματικό βαρόμετρο της ψυχικής κατάστασης των καταναλωτών, εκτιμούν οι εκπρόσωποι των παραγωγών
Γιατί ο Μιλέι επιμένει στην ανορθόδοξη νομισματική πολιτική της Αργεντινής
Ο Αργεντινός ηγέτης, Χαβιέ Μιλέι, επιβραδύνει την υποτίμηση του πέσο σε μια προσπάθεια να εξουδετερώσει τον πληθωρισμό
Αύξηση στις εξαγωγές τσιμέντου και λιπασμάτων της Αιγύπτου
Εντυπωσιακές επιδοσεις για την Αίγυπτο στην παραγωγή τσιμέντου, λιπασμάτων και χημικών - Διπλασιασμός των εξαγωγών μεταξύ 2022-2024
Η λαμπρή ανάσταση της ταπεινής τηγανιτής πατάτας
Γιατί οι Βρετανοί επιμένουν ότι τα δικά τους chips δεν έχουν τίποτα κοινό με τις δικές μας τηγανιτές πατάτες
Πρόταση βόμβα του Σάντσεθ - Τέλος στις αγορές κατοικίας για πολίτες εκτός ΕΕ
Ο Πέδρο Σάντσεθ επιδιώκει με την πρότασή του αυτή να αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης στέγης στην Ισπανία
H Commerzbank σχεδιάζει «μαχαίρι» σε χιλιάδες θέσεις εργασίας
Η CEO της Commerzbank, Μπετίνα Ορλοπ, έχει ήδη δηλώσει από τον περασμένο Νοέμβριο ότι η τράπεζα θα κάνει απολύσεις
Σε επενδύσεις για την εξόρυξη σπάνιων γαιών προχωρά Καναδάς
Η κυβέρνηση του Καναδα ανακοίνωσε μια επένδυση 70 εκατ. δολαρίων με στόχο την καθιέρωση του Καναδά ως μεγάλης δύναμης στις σπάνιες γαίες
Το 55ο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ ανοίγει τις πόρτες του στο Νταβός
Οι μεγαλύτεροι οικονομικοί, κοινωνικοί και γεωπολιτικοί κίνδυνοι που θα συζητηθούν στο Νταβός - Πριβέ συναντήσεις για κλείσιμο μεγαντίλ στο περιθώριο του WEF
Η Λιβύη χρειάζεται 3 - 4 δισ δολ για να ενισχύσει την παραγωγη πετρελαίου
Πριν το τέλος Ιανουαρίου, ο νέος γύρος υποβολής προσφορών στη Λιβύη για τις έρευνες πετρελαίου - θα περιλαμβάνει τρεις λεκάνες και από 15 έως 21 τεμάχια
Καθυστερήσεις στις συνδέσεις με το ηλεκτρικό δίκτυο στη Γαλλία - Πλάνο για επενδύσεις 100 δισ. ευρώ
Η RTE, που έχει τη διαχειριση του δικτύου στη Γαλλία , αντιμετωπίζει ρεκόρ αιτημάτων για σύνδεση σε γραμμές υψηλής τάσης - To 2024 δέχθηκε διπλάσια αιτήματα