Η ΕΕ θα πρέπει να ενθαρρύνει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανοίξουν περισσότερα εργοστάσια στο μπλοκ, στο πλαίσιο μια  ευρύτερης συμφωνίας για την κατάργηση των τιμωρητικών δασμών στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσε το αφεντικό της Mercedes-Benz.

Ο Ola Källenius, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας Acea, είπε ότι η Κίνα ζήτησε από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν για να αποκτήσουν πρόσβαση στην αγορά της πριν από δεκαετίες και αυτή η προσέγγιση θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος μιας λύσης στην εμπορική διαμάχη .

«Κανείς δεν διαφωνεί για το γεγονός ότι οι ίσοι όροι ανταγωνισμού είναι μια νόμιμη συζήτηση. Το ερώτημα είναι τι εργαλείο χρησιμοποιείτε;», είπε ο Källenius στους Financial Times. «Δεν πρέπει να επιταχύνουμε τον προστατευτισμό γιατί . . . έχουμε πολλά να χάσουμε».

Τον Οκτώβριο, οι Βρυξέλλες επέβαλαν δασμούς έως και 45% στις κινεζικές εισαγωγές EV μετά από μια μεγάλη αύξηση των πωλήσεων, ισχυριζόμενες ότι έλαβαν άδικες επιδοτήσεις και άνοιξαν αρκετές έρευνες αντιντάμπινγκ και κατά των επιδοτήσεων. Το Πεκίνο απάντησε με δασμούς αντιντάμπινγκ στο μπράντι και έρευνες για χοιρινό και γαλακτοκομικά προϊόντα.

Οι φόβοι της Mercedes

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπήρξαν οι πιο έντονοι πολέμιοι των προστατευτικών μέτρων καθώς φοβούνται αντίποινα από το Πεκίνο και αποδυνάμωση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών της χώρας σε μια εποχή που έχουν ήδη υποστεί απότομη πτώση στις πωλήσεις λόγω της ανόδου των κινεζικών εμπορικών σημάτων.

Έχουν επίσης κληθεί να ανταγωνιστούν πιο προσιτά και προηγμένα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από εταιρείες όπως η BYD.

Όταν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπάθησαν να εδραιωθούν στην αναδυόμενη ασιατική οικονομία τη δεκαετία του 1980, συμφώνησαν να δημιουργήσουν κοινοπραξίες με Κινέζους εταίρους. Ο Källenius είπε ότι είναι απόφαση για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ εάν θα καταλήξουν σε μια αμοιβαία συμφωνία.

«Όταν ήρθαμε στην Κίνα. . . υπήρξε έκκληση από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής: βιομηχανοποιήστε εδώ εάν θέλετε να κατακτήσετε την αγορά. Από την κατανόησή μου, οι ευρωπαίοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν πει το ίδιο, έναντι των Κινέζων», είπε.

Οι Βρυξέλλες σχεδιάζουν επίσης να επιβάλουν κριτήρια που απαιτούν από τις κινεζικές επιχειρήσεις να έχουν εργοστάσια στην Ευρώπη και να μοιράζονται τεχνολογική τεχνογνωσία . Η BYD σχεδιάζει να κατασκευάσει οχήματα στην Ουγγαρία, ενώ η CATL συμφώνησε πρόσφατα να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών λιθίου €4,1 δισ. στην Ισπανία με τη Stellantis.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή