Οι μεταβαλλόμενες συνήθειες και η ζοφερή κατάσταση του κόσμου περιορίζουν δραματικά τις πωλήσεις για τη γαλλική σαμπάνια, όπως ανακοίνωσε η ένωση παραγωγών σαμπάνιας καθώς οι ποσόστητες του εκλεκτού αυτού προϊόντος έχουν συρρικνωθεί κατά σχεδόν 10% την περσμένη χρονιά.

Γαλλία: Οι Γάλλοι «κόβουν» και τη σαμπάνια μετά από χρόνια άνθησης των πωλήσεων

Οι καταναλωτές σε κρίσιμες αγορές όπως οι ΗΠΑ και η χώρα καταγωγής του πολυτελούς ποτού, η Γαλλία, μείωσαν την κατανάλωσή του, καθώς η οικονομική και πολιτική ανησυχία περιόρισε τη διάθεση για κοινωνικές συναθροίσεις και πάρτυ.

Η ζήτηση για το premium γαλλικό ποτό να πέφτει στα χαμηλότερα επίπεδα σε περισσότερες από δύο δεκαετίες

«Η σαμπάνια είναι ένα πραγματικό βαρόμετρο της ψυχικής κατάστασης των καταναλωτών», δήλωσε στον Guardian ο Maxime Toubart, πρόεδρος του Syndicat Général des Vignerons, της συνδικαλιστικής ένωσης καλλιεργητών και συμπρόεδρος της Comité Champagne (Επιτροπή Σαμπάνιας), ενός συνεταιρισμού για τη σαμπάνια.

«Δεν είναι καιρός να γιορτάσουμε δεδομένου του πληθωρισμού, των συγκρούσεων σε όλο τον κόσμο, των οικονομικών αβεβαιοτήτων και της πολιτικής αναμονής σε μερικές από τις μεγαλύτερες αγορές σαμπάνιας, όπως η Γαλλία και οι Ηνωμένες Πολιτείες».

Prosecco αντί για… σαμπάνια

Πιο προσιτές εναλλακτικές λύσεις, όπως το prosecco, το αγγλικό αφρώδες κρασί και το crémant, αντικαθιστούν ολοένα και περισσότερο τη σαμπάνια στους καταναλωτές, με τη ζήτηση για το premium γαλλικό ποτό να πέφτει στα χαμηλότερα επίπεδα σε περισσότερες από δύο δεκαετίες. Τα πιο φθηνά αλκοολούχα ποτά έχουν γίνει πιο ανταγωνιστικά σε σχέση με την ποιότητα τα τελευταία χρόνια.

Τα αυξανόμενα στοιχεία υποδηλώνουν ότι η Gen Z και οι millennials σε βασικές αγορές όπως οι ΗΠΑ γυρίζουν την πλάτη τους στο αλκοόλ, συχνά υπέρ των απολαύσεων όπως τα μοκτέιλ και η μαριχουάνα, όπως ακριβώς οι baby boomers αποσύρονται και ξοδεύουν λιγότερα για το κρασί.

Τον περασμένο Ιούλιο, Γάλλοι παραγωγοί σαμπάνιας παρήγγειλαν μείωση του αριθμού των σταφυλιών αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν περισσότερο από 15% το πρώτο εξάμηνο του 2024. Οι πωλήσεις ολόκληρου του έτους μειώθηκαν κατά 9,2% σε σχέση με το 2023, στα 271,4 εκατομμύρια μπουκάλια, σύμφωνα με την Comité Champagne.

Υπήρξε μια έκρηξη στη ζήτηση για σαμπάνια μετά την πανδημία το 2022, όταν πωλήθηκαν συνολικά τα 326 εκατομμύρια φιάλες, αλλά έκτοτε καταγράφει καθοδική πορεία. Περίπου 299 εκατομμύρια φιάλες διακινήθηκαν το 2023, μια ποσότητα μειωμένη πάνω από 8%.

Η συγκομιδή του 2024 στην περιοχή της Καμπανίας στη Γαλλία είχε ήδη πληγεί από παγετούς και υγρό καιρό που επιταχύνθηκε από την κλιματική κατάρρευση που αύξησε τις επιθέσεις μούχλας στα πολύτιμα αμπέλια.

Στη Γαλλία, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 118,2 εκατομμύρια φιάλες πέρυσι, σημειώνοντας πτώση 7,2% σε σύγκριση με το 2023, εξέλιξη την οποία η ένωση απέδωσε στην επικρατούσα «κατήφεια» σε μια χώρα που συγκλονίζεται από πολιτικές αναταράξεις.

Ο Φρανσουά Μπαϊρού, βετεράνος κεντρώος και σύμμαχος του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, ορκίστηκε ως ο τέταρτος πρωθυπουργός μέσα σε ένα χρόνο τον Δεκέμβριο, καθώς η Γαλλία αντιμετωπίσει μια αυξανόμενη κρίση σε ένα διχασμένο κοινοβούλιο.

Οι εξαγωγές σαμπάνιας μειώθηκαν επίσης πέρυσι, σε 153,2 εκατομμύρια φιάλες, ποσότητα μειωμένη σχεδόν κατά 11% σε σχέση με το 2023.

«Σε λιγότερο ευνοϊκές περιόδους πρέπει να προετοιμαστούμε για το μέλλον, να διατηρήσουμε την περιβαλλοντική μας τροχιά να κατακτήσουμε νέες αγορές και νέους καταναλωτές», δήλωσε στον Guardian  ο David Chatillon, συμπρόεδρος της Comité Champagne.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή