Αντλώντας έμπνευση από το ταραγμένο τοπίο των 60s’, ο οίκος Lemaire βιώνει μια δεύτερη νιότη, βλέποντας τη ζήτηση για την ανδρόγυνη, χρηστική γκαρνταρόμπα της παριζιάνικης εταιρείας να έχει δεκαπλασιαστεί από το 2019, καθώς οι αγοραστές γυρίζουν την πλάτη τους στη λογομανία και αγκαλιάζουν το διακριτικό ήθος της μάρκας.

Γεγονός παράδοξο, εάν σκεφτεί κανείς ότι ο ίδιος ο σχεδιαστής Christophe Lemaire πρωτοεμφανίστηκε στη σκηνή κατά τη διάρκεια του big-bang της μόδας της δεκαετίας του 1990. τότε που όλα λειτουργούσαν μαξιμαλιστικά και η πολυτέλεια μετατρεπόταν σε μια παγκόσμια επιχείρηση που τροφοδοτούνταν προσωπικότητες όπως ο John Galliano και ο Alexander McQueen.

Μόδα: Ο νέος είναι ωραίος αλλά ο παλιός είναι αλλιώς – Από την Gucci στον Armani

Τα βήματα του Lemaire από την παύση στο άλμα

Ο Lemaire έβαλε το brand του σε παύση το 2001, όταν πήγε να εργαστεί ως καλλιτεχνικός διευθυντής στη Lacoste. Από το 2010 έως το 2014, σχεδίασε γυναικεία ρούχα για την Hermès, ενώ το 2010 επανεκκίνησε το ομώνυμο brand του με τη συνέταιρό του Sarah-Linh Tran, η οποία μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη και στο Marais του Παρισιού και εργάστηκε στον εκδοτικό κλάδο πριν μεταβεί στη μόδα, δίνοντας στο brand μια πιο αισθησιακή διάθεση.

Ακολουθώντας τη φιλοσοφία με τα υπερμεγέθη, καθημερινά ρούχα, τις ουδέτερες αποχρώσεις και το unisex στιλ του για μια γκαρνταρόμπα χωρίς εποχή, έδωσε τη δική του «απάντηση» στη σημερινή εικόνα με τους influencers, τα λογότυπα, το streetwear και, φυσικά, τα κινητά τηλέφωνα, εκπροσωπώντας τάσεις όπως η casualisation της πολυτέλειας, η εστίαση στα άνετα ρούχα, το gender-fluid design και το day-to-night dressing.

H αρχή στη Rue de Poitou

Η Lemaire δημιούργησε μια λατρεία οπαδών από το αρχικό της κατάστημα στην Rue de Poitou, αλλά όπως πολλές επώνυμες εταιρείες σχεδιαστών παρέμεινε μικρή και οικονομικά εύθραυστη για χρόνια. Για να διατηρηθεί η μάρκα στην επιφάνεια, χρειάστηκε να επανεπενδύονται χρήματα από τις συμβουλευτικές συναυλίες του σχεδιαστικού διδύμου με την Uniqlo (σχεδιάζουν το υπο-brand «U» του ιαπωνικού γίγαντα, καθώς και ως καλλιτεχνικοί διευθυντές του κέντρου έρευνας και ανάπτυξης της μάρκας στο Παρίσι).

Μια κεφαλαιακή ένεση το 2015 από την κρατική επενδυτική τράπεζα Bpi της Γαλλίας, μια συμφωνία διανομής το 2017 με τον νοτιοκορεατικό κολοσσό του λιανεμπορίου Samsung Group και μια μεγάλη μειοψηφική επένδυση από τη μητρική εταιρεία της Uniqlo, Fast Retailing, το 2018, βοήθησαν επίσης στη στήριξη της μάρκας.

Στη συνέχεια ήρθε η απογείωση: Οι επιχειρήσεις του οίκου Lemaire αυξήθηκαν μετά την πανδημία, καθώς οι πελάτες σε όλο τον κόσμο δαπάνησαν τις οικονομίες που είχαν αποταμιεύσει, για τα επώνυμα είδη.

Οι πωλήσεις συνέχισαν να επιταχύνονται το 2023 και το 2024, καθώς πολλοί πελάτες έστρεψαν την προσοχή τους σε πιο διακριτικές και προσιτές εναλλακτικές λύσεις σε σχέση με τις γνωστές πολυτελείς μάρκες.

Το 2023 άνοιξε τις πόρτες του το κατάστημα-ναυαρχίδα του οίκου στο Marais του Παρισιού, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ακόμη και όταν η ζήτηση έπεφτε σε όλο τον ευρύτερο κλάδο

Δέκα φορές πάνω

Οι πωλήσεις δεκαπλασιάστηκαν από λιγότερα από 10 εκατομμύρια ευρώ το 2019 σε πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ (103 εκατομμύρια δολάρια) το 2024, καθώς τα best-sellers όπως τα παντελόνια με στριφτή ραφή, τα μπουφάν και οι ματ μεταξωτές μπλούζες συνέχισαν να φεύγουν από τα ράφια, ενώ προστέθηκαν σε μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση δερμάτινων ειδών με εύκαμπτα ανατομικά υποδήματα και περίεργες τσάντες σε σχήμα κοχυλιών και… κρουασάν.

Μια νέα διευθύνουσα σύμβουλος, η Laetitia Mergui (πρώην δικηγόρος συγχωνεύσεων και εξαγορών που είχε προσληφθεί από την Chloé), ανέλαβε το 2022 και οδήγησε ακόμη περισσότερο την ανάπτυξη. Η Mergui εργάστηκε για να επιταχύνει τη μετάβαση στα δερμάτινα είδη, τα οποία αντιπροσωπεύουν πλέον περισσότερο από το ήμισυ της επιχείρησης, καθώς και για να ηγηθεί της επέκτασης της μάρκας στη λιανική.

Το 2023 άνοιξε τις πόρτες του το κατάστημα-ναυαρχίδα του οίκου στο Marais του Παρισιού, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ακόμη και όταν η ζήτηση έπεφτε σε όλο τον ευρύτερο κλάδο.

Το περασμένο φθινόπωρο, η Lemaire παρουσίασε τα νέα flagship stores στο Τόκιο και τη Σεούλ – μετατρέποντας κατοικίες σε εντυπωσιακούς προορισμούς λιανικής πώλησης – και άνοιξε την πρώτη της μπουτίκ στην Κίνα, στην Τσενγκντού. Η λιανική πώληση και η πώληση μέσω e-shop απευθείας στον καταναλωτή (DTC) αποτελούν πλέον περισσότερο από το ήμισυ των πωλήσεων της εταιρείας.

Ενώ τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους αυξήθηκαν σε περίπου 20%, σύμφωνα και με τη Mergui, ενισχυμένα από την πώληση σε πλήρεις τιμές σε ποσοστό 80%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή