
Οι online πωλήσεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, μετά την έκρηξη που κατέγραψαν λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, παραμένουν «κολλημένες» στο 3% του συνολικού τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, που ανήλθε στα 14,8 δισ. ευρώ το 2024, σύμφωνα με τη NielsenIQ.
Ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ: Αύξηση του τζίρου κατά 7% στο πρώτο εξάμηνο του 2024
Για την πλειονότητα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η διαδικτυακή πώληση αποτελεί μια ζημιογόνα παράλληλη δραστηριότητα, την οποία αναπτύσσουν «γιατί πρέπει», με βάση τις ανερχόμενες τάσεις του retail, ωστόσο ακόμη αναζητούν τους τρόπους που θα πάρουν πίσω τα κεφάλαια που έχουν επενδύσει και κυρίως να βγάλουν κέρδος.
Online πωλήσεις: Ποιος κερδίζει
H επιβολή χρεώσεων στις παραγγελίες αλλά και η αύξηση το κατώτατου ορίου παραγγελίας για δωρεάν παραδόσεις είναι ένας από τους τρόπους που υιοθέτησαν οι μεγάλοι λιανέμποροι για να «γυρίσουν» τη δραστηριότητα των online πωλήσεων.
Αντίθετα οι ψηφιακές πλατφόρμες efood και Wolt, που έχουν διεισδύσει και στη διανομή ειδών σούπερ μάρκετ με δικές τους εταιρείες (Wolt Market και efood Market), δείχνουν ότι έχουν μια καλύτερη δυναμική, βασιζόμενες κυρίως στην ταχύτητα παράδοσης.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι στη «γοητεία» των efood και Wolt έχουν υποκύψει όλες οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αναγνωρίζοντας ότι στο πεδίο των ηλεκτρονικών αγορών οι ψηφιακές πλατφόρμες έχουν σε σημαντικό βαθμό το πάνω χέρι.
Το efood δεν είναι πλέον… μονογαμικό
Αν και η σχέση του efood με την Σκλαβενίτης, η οποία προέκυψε ξαφνικά στην αρχή της πανδημίας, ήταν για περισσότερα από τρία χρόνια… μονογαμική, από πέρσι όλα άλλαξαν.
Η γνωστή ψηφιακή πλατφόρμα ανέπτυξε και παράλληλες σχέσεις με άλλους λιανέμπορους χωρίς όμως να «χωρίσει» με τον leader του κλάδου. Αντίθετα προστέθηκε και η υπηρεσία Σκλαβενίτης express, με χρόνο παράδοσης στα 40-45 λεπτά, καθώς η παράδοση από την Σκλαβενίτης απαιτεί τουλάχιστον 4 ώρες.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν η πρώτη αλυσίδα που «ανέβηκε» στο efood παράλληλα με τη Σκλαβενίτης και πλέον μέσω της πλατφόρμας γίνεται παραγγελιοληψία και διανομή προϊόντων και για τις My Market, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Bazaar, Χαλκιαδάκης, Carrefour και Αγορά Ναταλί στη Θεσσαλονίκη.
«Γύρισε» στα κέρδη η efood market
Βεβαίως ο όμιλος Delivery Hero έχει και το δικό του ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, καθώς εκτός από την πλατφόρμα efood και τη Go Delivery (παροχή υπηρεσιών διανομής) διαχειρίζεται και τη Delivery Hero Dmart Greece, κάτω από την οποία βρίσκεται η efood market.
Ο κύκλος εργασιών της Dmart Greece το 2023, σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, σημείωσε αύξηση κατά 7.662.716,33 ευρώ, ή σε ποσοστό 41,84%, φθάνοντας στα 25,97 εκατ. ευρώ από 18,31 εκατ. το 2022.
Σύμφωνα με τη διοίκηση αυτό οφείλεται κυρίως στη συγχώνευση με απορρόφηση της ΙΝΚΑΤ Α.Ε. (Kiosky’s).
Θυμίζουμε ότι μαζί με την ΙΝΚΑΤ που ανήκε στον όμιλο Μούχαλη είχαν επίσης εξαγοραστεί η πλατφόρμα διανομών delivery.gr καθώς και η Άλφα Διανομές αλλά και η πλατφόρμα e-table.
Τα αποτελέσματα προ φόρων για το 2023 της Dmart Greece, η οποία διέθετε 42 υποκαταστήματα, ανήλθαν στο ποσό των 638.018 ευρώ έναντι ζημιών 8.139.305 ευρώ το 2022.
Και στη Wolt
Με εξαίρεση τη Σκλαβενίτης, που παραμένει πιστή στo efood, οι αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός συνεργάζονται και με τη Wolt, ενώ με τη θυγατρική της αμερικάνικης DoorDash συνεργάζεται και η Μασούτης.
Σε ό,τι αφορά τη Wolt Market, διαθέτει σήμερα 10 καταστήματα «dark stores» στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα επτά στην Αττική, δύο στη Θεσσαλονίκη και ένα στην Πάτρα.
Η DoorDash διαθέτει δύο θυγατρικές στη χώρα μας. Η πρώτη είναι η Wolt Τεχνολογίες Ελλάς, στην οποία εντάσσεται η πλατφόρμα και κάθε δραστηριότητα πλην της Wolt Market, που αποτελεί από μόνη της μια εταιρική οντότητα (Wolt Market Greece).
Στην τελευταία πιστοποιήθηκε η ολοσχερής καταβολή της αύξησης του εταιρικού κεφαλαίου ύψους 5.000.000 ευρώ, που αποφασίστηκε από την Γενική Συνέλευση των εταίρων της 02/12/2024.
Τόσο η Wolt Τεχνολογίες Ελλάς όσο και η Wolt Market Greece δεν έχουν δημοσιεύσει ισολογισμούς για το 2023.
Το παράδοξο
Ας σημειωθεί ότι τα σούπερ μάρκετ, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά πανευρωπαϊκά, είναι ίσως ένας από τους λίγους κλάδους λιανικής που έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστος από την ανάπτυξη του διαδικτυακού λιανικού εμπορίου, με τα φυσικά καταστήματα να παραμένουν πρώτα στην προτίμηση των καταναλωτών.
Αντίθετα άλλοι κλάδοι του retail, όπως η μόδα, έχουν αυξήσει την παρουσία τους στο διαδίκτυο και έχουν δει τα διαδικτυακά μερίδια εσόδων να αυξάνονται γρήγορα τα τελευταία δύο χρόνια.
Στην Ευρώπη, το μερίδιο διαδικτυακών εσόδων των σούπερ μάρκετ ήταν μόλις 3,5% το 2024 και προβλέπεται να φτάσουν το 4,8% το 2028.
Στον αντίποδα, το μερίδιο εσόδων από το διαδίκτυο για τις αλυσίδες της μόδας έφτασε στο 26%, ενώ εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 35,6%. το 2028.


Latest News

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου