Οι online πωλήσεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, μετά την έκρηξη που κατέγραψαν λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, παραμένουν «κολλημένες» στο 3% του συνολικού τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, που ανήλθε στα 14,8 δισ. ευρώ το 2024, σύμφωνα με τη NielsenIQ.
Ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ: Αύξηση του τζίρου κατά 7% στο πρώτο εξάμηνο του 2024
Για την πλειονότητα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η διαδικτυακή πώληση αποτελεί μια ζημιογόνα παράλληλη δραστηριότητα, την οποία αναπτύσσουν «γιατί πρέπει», με βάση τις ανερχόμενες τάσεις του retail, ωστόσο ακόμη αναζητούν τους τρόπους που θα πάρουν πίσω τα κεφάλαια που έχουν επενδύσει και κυρίως να βγάλουν κέρδος.
Online πωλήσεις: Ποιος κερδίζει
H επιβολή χρεώσεων στις παραγγελίες αλλά και η αύξηση το κατώτατου ορίου παραγγελίας για δωρεάν παραδόσεις είναι ένας από τους τρόπους που υιοθέτησαν οι μεγάλοι λιανέμποροι για να «γυρίσουν» τη δραστηριότητα των online πωλήσεων.
Αντίθετα οι ψηφιακές πλατφόρμες efood και Wolt, που έχουν διεισδύσει και στη διανομή ειδών σούπερ μάρκετ με δικές τους εταιρείες (Wolt Market και efood Market), δείχνουν ότι έχουν μια καλύτερη δυναμική, βασιζόμενες κυρίως στην ταχύτητα παράδοσης.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι στη «γοητεία» των efood και Wolt έχουν υποκύψει όλες οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αναγνωρίζοντας ότι στο πεδίο των ηλεκτρονικών αγορών οι ψηφιακές πλατφόρμες έχουν σε σημαντικό βαθμό το πάνω χέρι.
Το efood δεν είναι πλέον… μονογαμικό
Αν και η σχέση του efood με την Σκλαβενίτης, η οποία προέκυψε ξαφνικά στην αρχή της πανδημίας, ήταν για περισσότερα από τρία χρόνια… μονογαμική, από πέρσι όλα άλλαξαν.
Η γνωστή ψηφιακή πλατφόρμα ανέπτυξε και παράλληλες σχέσεις με άλλους λιανέμπορους χωρίς όμως να «χωρίσει» με τον leader του κλάδου. Αντίθετα προστέθηκε και η υπηρεσία Σκλαβενίτης express, με χρόνο παράδοσης στα 40-45 λεπτά, καθώς η παράδοση από την Σκλαβενίτης απαιτεί τουλάχιστον 4 ώρες.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν η πρώτη αλυσίδα που «ανέβηκε» στο efood παράλληλα με τη Σκλαβενίτης και πλέον μέσω της πλατφόρμας γίνεται παραγγελιοληψία και διανομή προϊόντων και για τις My Market, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Bazaar, Χαλκιαδάκης, Carrefour και Αγορά Ναταλί στη Θεσσαλονίκη.
«Γύρισε» στα κέρδη η efood market
Βεβαίως ο όμιλος Delivery Hero έχει και το δικό του ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, καθώς εκτός από την πλατφόρμα efood και τη Go Delivery (παροχή υπηρεσιών διανομής) διαχειρίζεται και τη Delivery Hero Dmart Greece, κάτω από την οποία βρίσκεται η efood market.
Ο κύκλος εργασιών της Dmart Greece το 2023, σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, σημείωσε αύξηση κατά 7.662.716,33 ευρώ, ή σε ποσοστό 41,84%, φθάνοντας στα 25,97 εκατ. ευρώ από 18,31 εκατ. το 2022.
Σύμφωνα με τη διοίκηση αυτό οφείλεται κυρίως στη συγχώνευση με απορρόφηση της ΙΝΚΑΤ Α.Ε. (Kiosky’s).
Θυμίζουμε ότι μαζί με την ΙΝΚΑΤ που ανήκε στον όμιλο Μούχαλη είχαν επίσης εξαγοραστεί η πλατφόρμα διανομών delivery.gr καθώς και η Άλφα Διανομές αλλά και η πλατφόρμα e-table.
Τα αποτελέσματα προ φόρων για το 2023 της Dmart Greece, η οποία διέθετε 42 υποκαταστήματα, ανήλθαν στο ποσό των 638.018 ευρώ έναντι ζημιών 8.139.305 ευρώ το 2022.
Και στη Wolt
Με εξαίρεση τη Σκλαβενίτης, που παραμένει πιστή στo efood, οι αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός συνεργάζονται και με τη Wolt, ενώ με τη θυγατρική της αμερικάνικης DoorDash συνεργάζεται και η Μασούτης.
Σε ό,τι αφορά τη Wolt Market, διαθέτει σήμερα 10 καταστήματα «dark stores» στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα επτά στην Αττική, δύο στη Θεσσαλονίκη και ένα στην Πάτρα.
Η DoorDash διαθέτει δύο θυγατρικές στη χώρα μας. Η πρώτη είναι η Wolt Τεχνολογίες Ελλάς, στην οποία εντάσσεται η πλατφόρμα και κάθε δραστηριότητα πλην της Wolt Market, που αποτελεί από μόνη της μια εταιρική οντότητα (Wolt Market Greece).
Στην τελευταία πιστοποιήθηκε η ολοσχερής καταβολή της αύξησης του εταιρικού κεφαλαίου ύψους 5.000.000 ευρώ, που αποφασίστηκε από την Γενική Συνέλευση των εταίρων της 02/12/2024.
Τόσο η Wolt Τεχνολογίες Ελλάς όσο και η Wolt Market Greece δεν έχουν δημοσιεύσει ισολογισμούς για το 2023.
Το παράδοξο
Ας σημειωθεί ότι τα σούπερ μάρκετ, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά πανευρωπαϊκά, είναι ίσως ένας από τους λίγους κλάδους λιανικής που έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστος από την ανάπτυξη του διαδικτυακού λιανικού εμπορίου, με τα φυσικά καταστήματα να παραμένουν πρώτα στην προτίμηση των καταναλωτών.
Αντίθετα άλλοι κλάδοι του retail, όπως η μόδα, έχουν αυξήσει την παρουσία τους στο διαδίκτυο και έχουν δει τα διαδικτυακά μερίδια εσόδων να αυξάνονται γρήγορα τα τελευταία δύο χρόνια.
Στην Ευρώπη, το μερίδιο διαδικτυακών εσόδων των σούπερ μάρκετ ήταν μόλις 3,5% το 2024 και προβλέπεται να φτάσουν το 4,8% το 2028.
Στον αντίποδα, το μερίδιο εσόδων από το διαδίκτυο για τις αλυσίδες της μόδας έφτασε στο 26%, ενώ εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 35,6%. το 2028.
Latest News
Σπάνιο είδος... οι εργαζόμενοι ταλέντα - Πονοκέφαλος η έρευση προσωπικού για 8 στους 10 εργοδότες
Τι αποκαλύπτει για την αγορά εργασίας η τελευταία Έρευνα Έρευνα Έλλειψης Ταλέντου 2025 του ομίλου ManpowerGroup
Η Sunlight αποκτά το 51% της Lehmann Marine - Στρατηγική είσοδος στις μπαταρίες ναυτιλίας
H Sunlight Group ενισχύει τη θέση της στην αναπτυσσόμενη αγορά ενεργειακών λύσεων - Πλήρης επιβεβαίωση ΟΤ
Ideal: Τις επόμενες ημέρες οι υπογραφές για την εξαγορά της «Μπάρμπα Στάθης»
Οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο αναφέρει η Ideal Holdings σε ανακοίνωση που εξέδωσε - Τι λένε πληροφορίες του ΟΤ για το ύψος του τιμήματος
Και με τη βούλα, το Κτήμα Σεμέλη στην Premia - Οι λεπτομέρειες του deal
Το συνολικό τίμημα της συναλλαγής (συμπεριλαμβανομένου και μέρους αναλαμβανόμενων υποχρεώσεων) ανέρχεται σε 10,6 εκατ. ευρώ
Καφούνης: Θα διεκδικήσουμε δραστική ευρωπαϊκή παρέμβαση ενάντια στον κινέζικο ανταγωνισμό
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης, συμμετείχε στην ετήσια συνεδρίαση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ενώσεων Λιανικού Εμπορίου
Premia Properties: Προχωρά σε ΑΜΚ 10,37 εκατ. ευρώ υπέρ της NLTG
Η Premia Properties ανακοίνωσε ότι εκδίδει 7.628.000 νέες μετοχές στο πλαίσιο του deal για την εξαγορά δυο ξενοδοχείων σε Ρόδο και Κρήτη
Alter Ego Media: Από 3,7 ευρώ έως 4 ευρώ ανά μετοχή το εύρος της τιμής διάθεσης της δημόσιας προσφοράς
Με ανακοίνωση πρόσκληση στο επενδυτικό κοινό, η Alter Ego Media γνωστοποιεί το εύρος τιμών διάθεσης των μετοχών στην επικείμενη ΑΜΚ - Από σήμερα, Δευτέρα 20 Ιανουαρίου μέχρι Τετάρτη 22 Ιανουαρίου η Δημόσια Προσφορά
Δεν βάζει φρένο η Metlen - Έρχονται και νέες επενδύσεις μέσα στο 2025
Πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή γαλλίου στο εργοστάσιο της Metlen - Τα οφέλη από την επένδυση για τον όμιλο
Cocomat στην Ακρόπολη: Ξαφνικό μπλόκο στην κατεδάφιση - Ποια λύση συζητείται
Τι αναφέρει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση στο ΣτΕ για την πρόοδο του έργου της μερικής κατεδάφισης του ξενοδοχείου Cocomat στην Ακρόπολη – Γιατί καθυστερεί το έργο
Cardico: Πώς «έσβησαν» 150 χρόνια ιστορίας – Η άνοδος και η πτώση της οικογένειας Καρδασιλάρη
Με την πώληση του εργοστασίου στο Σχηματάρι η Cardico πέρασε και τυπικά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας – Η πολυκύμαντη πορεία της οικογένειας Καρδασιλάρη